OPROEP: DOE MEE MET STAKEN!

  • 10 March 2022
  • 91 reacties
  • 1248 Bekeken


Toon eerste bericht

91 reacties

Wat levert het jullie op om te staken?

Je blijft hangen in je onvrede en snijdt jezelf in de vingers. Als jullie/anderen niks tot weinig posten komen juist de topics over penislengte etc naar voren. Je kunt je sterk voelen met elkaar, maar dit creëert een erg negatieve sfeer. Hiermee houd je het forum erg gesloten ipv open voor iedereen.

 

Wat het oplevert?

Een statement richting de moderators dat het niet oke is om op deze autoritaire wijze te modereren.

Hey allemaal,

 

Ik ben een tijdje niet actief geweest (waarschijnlijk blijf ik ook best inactief), maar nu lees ik een kwart van dit topic door en raak ik toch een beetje verward. Wat is er gebeurd/aan de hand met onterechte bans, inspraak en wat daarin heeft jullie op het idee gebracht om te staken? Ik heb er nu geen mening over, want ik heb het allemaal niet gevolgd.

Ik zou graag wat uitleg willen (over de gebeurtenissen graag zo objectief mogelijk, maar over het staken dat kan haast niet).

 

Groetjes, ThatGalacticRobot

Samenvatting:

Onterechte waarschuwing en bans. Dreigen met consequenties. We worden behandeld als nummertje. Topics worden verwijderd. Er was ons inspraak belooft maar ze deden er niks mee. Dus we worden voorgelogen. Mensen met problemen worden niet menselijk behandeld. Daarom staken wij. We willen een statement maken voor betere moderatie.

Was dat niet allang duidelijk door de hoeveelheid reacties en topics die jullie hebben geplaatst?

Ik vind het persoonlijk erg jammer dat er zo heftig op gereageerd word. Ik ben nog maar kort actief op het forum, maar lees al veel langere tijd mee.

Ik denk dat dit niet nodig is en door elke keer er zo op in te gaan je juist een negatieve vibe creërt. Tuurlijk mag je het ergens niet mee eens zijn en dat is ook duidelijk gemaakt en de Kindertelefoon is daarmee bezig.

Waarom dan staken en alles, dat lijkt mij geen oplossing of doel..

Daarnaast is dit niet autoritair. Bij het maken van je account heb je zelf ingestemd met de forum regels. Daar zijn nu discussies over en er wordt opnieuw gekeken. Daarbij is alle ruimte voor discussie en tips, zolang het respectvol is. Dat zie ik niet als autoritair

Niet autoritair. 

Jij vind mensen als nummertje behandelen normaal?
Jij vind valse bans en waarschuwingen normaal?
Jij vind dreigen normaal?
Jij vind voorliegen normaal?
Jij vind meten met 2 maten normaal?
Jij vind hypocrisie normaal?
Jij vind reacties met kritiek verwijderen normaal?
Jij vind te strenge moderatie normaal?
Jij vind mensen wegjagen normaal?
Jij vind zomaar mensen hun gebruikersnaam veranderen normaal?
Jij vind anti-democratie zijn normaal?

Niet normaal maken wat niet normaal is. 

Even serieus zo reageer je toch niet op anderen?

Aan jezelf denken: nee, ik probeer de andere kant te belichten.. daarin probeer ik enigszins neutraal te blijven.

Vind dit wel echt erg kwetsend

Lijkt zo wel dat jullie zelf ook niet open staan voor kritiek

Beste @Britta 

Mag ik vragen hoe u over dit hele verhaal denkt? Niet per se qua staken, maar gewoon hoe het nu de laatste tijd gaat. 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

Ikke13

 

Reputatie 6
Badge +4

Hai @Ikke13 ,

Ik begrijp dat je het vraagt maar ik ga je vraag niet beantwoorden. We geven steeds een gezamenlijke reactie en dat blijven we ook doen.

Groeten, Britta van de Kindertelefoon

Hai @Ikke13 ,

Ik begrijp dat je het vraagt maar ik ga je vraag niet beantwoorden. We geven steeds een gezamenlijke reactie en dat blijven we ook doen.

Groeten, Britta van de Kindertelefoon

Oh oké, zouden jullie dan binnenkort een gezamenlijk antwoord op mijn vraag willen geven🙃 gewoon hoe de hele KT ertegenaan kijkt. Of kan dat ook niet? Want jullie hebben maandag een overleg gehad...

Ik geef het door!

Heel erg bedankt!

Hai @Ikke13 ,

Ik begrijp dat je het vraagt maar ik ga je vraag niet beantwoorden. We geven steeds een gezamenlijke reactie en dat blijven we ook doen.

Groeten, Britta van de Kindertelefoon

Ik geef het door!

Bedankt voor het doorgeven. #strijdvooreenbeteremoderatie

 

Dat was van eerder. Gisteren heeft ze een update gemaakt waaruit blijkt dat er niks wordt veranderd.

Door jullie topics en reacties zien we dat er op sommige vlakken onduidelijkheden zijn ontstaan. Bepaalde topics worden steeds vaker gebruikt als ‘chatgesprek’ waarin veelvuldig contact is met elkaar, in plaats van als een plek waar informatie en advies wordt uitgewisseld en ondersteuning wordt geboden op een specifiek onderwerp. Hierdoor kan waardevolle informatie naar de achtergrond verdwijnen en/of minder goed vindbaar zijn voor andere gebruikers op het forum.

We vragen alle forumgebruikers om met elkaar in de gaten te houden of het forum wordt gebruikt waarvoor het bedoeld is. Alleen dan kan het forum van De Kindertelefoon in deze vorm blijven bestaan. Mocht je hier vragen over hebben, dan kan dat onder dit bericht.  Voor chatgesprekken met leeftijdsgenoten zijn er andere platforms beschikbaar.

We hopen dat jullie met deze uitleg begrijpen waarvoor dit forum bedoeld is en wat de rol is van de moderators. Mocht je na het lezen van dit bericht toch een klacht hebben, dan kun je de klachtenprocedure van De Kindertelefoon volgen: https://www.kindertelefoon.nl/huisregels-klachten. We gaan alleen in op klachten die via deze weg worden ingestuurd.

+++

Duidelijk toch? Dat er niet is uitgekomen wat jullie gehoopt hadden betekent nog steeds niet dat er niks mee is gedaan.. dan hebben jullie een ander inzicht hierover dan de Kindertelefoon, maar dan hoef je daar toch niet zo op te reageren. Je kan hoogstens op een fatsoenlijke manier reageren en aangeven dat je het er niet mee eens bent

Dus we moeten onze mening verzwijgen zeg jij? Volgens mij hebben we nog altijd vrijheids van meningsuiting in Nederland.

Dit dus. En een autoritair regime zonder inspraak is dus niet '’door kinderen'’. 

Volgens mij heb ik nergens gezegd dat je je mening niet mag aangeven, dat zou inderdaad ingaan tegen de meningsuiting.

In een ander topic geef je aan dat ik de Kindertelefoon verdedig. Volgens mij heb ik dat nergens explicitiet gezegd. Ik heb niet duidelijk mijn mening gegeven over de forumregels en alles daaromheen.

Hetgene waar ik tegen strijd en mijn mening over geef is de manier waarop op elkaar gereageerd word. Dat vind ik gewoon echt niet kunnen. Het is zo intens jammer dat dit nu gebeurt en het lijkt mij ook echt niet nodig.

Ik begrijp zeker dat jullie alle discussie zat worden, maar met een staking houd je dat toch zelf in stand?

 

@DaVinci

@Wereld

@WaaromIsEenBanaanKrom

Het komt misschien een beetje boos over. Ik raak geirriteerd van het feit dat mensen het huidige systeem zo verdedigen. Gezien er gewoon niks van klopt. Iedereen was welkom in dat topic om mee te praten. We hebben forumvrienden en iedereen mocht er deel van uit maken. We hebben zover ik weet niet echt contactgegevens gedeeld. Daarnaast heb i k net zo hard meegedaan in dat topic en dan daarvoor geen consequentie. Dat is meten met 2 maten.

Ik kom hier niet alleen om kritiek te geven op de moderators. Slechts een paar procent van mijn totale bijdragen aan het forum is kritiek. Voor mij is dit de juiste plek als de moderatie verbeterd wordt.  Ik kan niet de jongerenraad ingaan omdat het te ver van mijn huis is en omdat ik liever niet met het coronavirus besmet raak. 

Er zijn nog genoeg mensen die niet staken en die jou willen helpen met de problemen die je hebt. Alleen ik en zo'n 10 anderen hebben onze activiteit tijdelijk on hold gezet vanwege de huidige problemen met betrekking tot de moderatie. 

 

Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon

'’We hebben je topic of reactie ontvangen. Na een check door een moderator wordt deze geplaatst'’

Echt, dat steeksproefgewijze systeem klopt geen kant van.

Ieder heeft een eigen mening 

 

Zelle

Ik doe ook mee

Ik ga waarschijnlijk het forum (nog) niet verlaten. Maar ik had er wel zeker aan gedacht. Met de hopeloze moderatie stand. Ik vind het gewoon kansloos hoe er met ons wordt omgegaan. Ik hou het voorlopig dus gewoon tot een staking.

Reputatie 7
Badge +19

Je kan ook een tijd op non-actief gaan en je richten op het leven buiten de online wereld en je problemen proberen op te lossen.

Reputatie 3
Badge

Nou, dit wordt dan mijn laatste topic op dit verpruts-je-dag-forum.

Ik zeg mijn vertrouwen in dit forum op.

Ik roep iedereen hierbij op om te gaan staken tot 20 maart. Dus geen reacties meer plaatsen onder het Poetin-regime hier. Met een uitzondering: als iemand zelfmoord wilt plegen.

Op dit forum mogen wij niks.

  • Mensen helpen: Op de een of andere manier kreeg ik een waarschuwing omdat ik iemand waarschuwde dat zijn anonimiteit in gevaar is.
  • Gezellig doen: Topics zoals ‘Hoe was je dag’ worden gesloten en je mag letterlijk niks doen
  • Random bans: Wij hebben net zo hard meegedaan als @MCES en een paar anderen en die zijn geband.
  • Copy-Paste reacties: Als iemand op het forum een bericht plaatst waarin hij om hulp vraagt om te voorkomen dat hij/zij zelfmoord gaat doen, dan copy-pasten jullie er een standaardreactie in! Dit is het ultieme bewijs dat JULLIE MET LEVENS SPELEN!

Ik reageer allen nog maar op berichten om het forum te verbeteren en op zeer-essentiële berichten.

Kortom: Laat in de reacties achter dat je (met enkele uitzonderingen) ook meestaakt. Tot 20 maart.

PS Ik staak tot dit Poetin-regime weg is hier en we normaal kunnen leven. Ook neem ik het risico dat dit mijn derde ONTERECHTE waarschuwing wordt.

Bedankt aan alle mensen die dit forum naar de goede kant probeer(d)en te duwen.

Mijn mogelijk laatste woorden hier:

Shitzooi.


 

mee eens, maar mag ik vragen waarom jij poetin hier als voorbeeld neemt? Poetin heeft niks met de kindertelefoon forum te maken..

Ik ben net nieuw 

Maar wat is er gebeurd???

 

Luna

Oké

Best ingewikkeld dus

 

 

Luna

Reputatie 7
Badge +19

Oké

Best ingewikkeld dus

 

 

Luna

Ja en oneerlijk

Er wordt nog wel regelmatig regime of totalitair/autoritair regime gebruikt. Dat vind ik dan zelf niet kunnen. Als dat zo was hadden wij hier geen inspraak en die hebben we wel. Het lijkt mij dan niet correct om het op die manier te benoemen.

PS nogmaals: waarom duurt de staking tot 20 maart?

Reageer