OPROEP: DOE MEE MET STAKEN!

  • 10 March 2022
  • 91 reacties
  • 1248 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3

Nou, dit wordt dan mijn laatste topic op dit verpruts-je-dag-forum.

Ik zeg mijn vertrouwen in dit forum op.

Ik roep iedereen hierbij op om te gaan staken tot 20 maart. Dus geen reacties meer plaatsen onder het (deel reactie verwijderd)-regime hier. Met een uitzondering: als iemand zelfmoord wilt plegen.

Op dit forum mogen wij niks.

  • Mensen helpen: Op de een of andere manier kreeg ik een waarschuwing omdat ik iemand waarschuwde dat zijn anonimiteit in gevaar is.
  • Gezellig doen: Topics zoals ‘Hoe was je dag’ worden gesloten en je mag letterlijk niks doen
  • Random bans: Wij hebben net zo hard meegedaan als @MCES en een paar anderen en die zijn geband.
  • Copy-Paste reacties: Als iemand op het forum een bericht plaatst waarin hij om hulp vraagt om te voorkomen dat hij/zij zelfmoord gaat doen, dan copy-pasten jullie er een standaardreactie in! Dit is het ultieme bewijs dat JULLIE MET LEVENS SPELEN!

Ik reageer allen nog maar op berichten om het forum te verbeteren en op zeer-essentiële berichten.

Kortom: Laat in de reacties achter dat je (met enkele uitzonderingen) ook meestaakt. Tot 20 maart.

PS Ik staak tot dit (deel reactie verwijderd)-regime weg is hier en we normaal kunnen leven. Ook neem ik het risico dat dit mijn derde ONTERECHTE waarschuwing wordt.

Bedankt aan alle mensen die dit forum naar de goede kant probeer(d)en te duwen.

Mijn mogelijk laatste woorden hier:

Shitzooi.


91 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Oké

Best ingewikkeld dus

 

 

Luna

Ja en oneerlijk

Oké

Best ingewikkeld dus

 

 

Luna

Reputatie 7
Badge +19

Samenvatting:

Ik en iemand anders kregen onterechte ban (verbanning van het forum) zij kwamen in protest ik werd geunband en die ander niet wij bleven protesteren en het moderatie team beloofde ons een beter forum. Wat ze niet zijn nagekomen. Daardoor zijn wij boos en gaan we door met protesten.

P.S @TheMightySlayer Is een van de felste vechters

P.P.S er zijn mensen weg gegaan hierdoor

Ik ben net nieuw 

Maar wat is er gebeurd???

 

Luna


Samenvatting:
Extreem strenge moderatie. Mensen krijgen onterechte waarschuwingen en bans. Topics worden zonder goede redenen verwijderd en opgeschort. Mensen staan onder druk, en moeten op eieren lopen, vanwege een dreigende derde waarschuwing. Het forum-regime toont geen begrip voor de mensen die in deze moeilijke situatie op dit forum zitten. Het forum-regime is daarnaast aan het meten met 2 maten. De moderators zijn hypocriet omdat er wel een optie '’gesprek'’ is bij een topic maar als we dan een gesprek hebben wordt het topic gesloten en worden er waarschuwingen uitgedeeld. Meerdere mensen zijn weggepest door het forumbeheer.

Wij strijden tegen dit onrecht door te staken.

Ik ben net nieuw 

Maar wat is er gebeurd???

 

Luna

Reputatie 7
Badge +4

Ligt het aan mij of zijn in verschillende topics dezelfde discussie gevoerd?

Ik doe ook mee

Oké

Ik doe mee

Er wordt nog wel regelmatig regime of totalitair/autoritair regime gebruikt. Dat vind ik dan zelf niet kunnen. Als dat zo was hadden wij hier geen inspraak en die hebben we wel. Het lijkt mij dan niet correct om het op die manier te benoemen.

PS nogmaals: waarom duurt de staking tot 20 maart?

Schijn-inspraak. 

Reputatie 7
Badge +19

Ja maar ik had al door dat je dat niet zo bedoelde dis niks aan de hand

Reputatie 7
Badge +3

Ben ik ook van plan, ik zeg het alleen aan jullie, zodat jullie miet denken dat ik contactgegevens wilde delen.

Gr:Wereld

Reputatie 7
Badge +19

Oh dan FF mail sturen en verkeerd begrepen hebben heel begrijpelijk foutje kan gebeuren

Reputatie 7
Badge +3

Ehh… het was alleen de bedoeling om iemand een tip te geven om verveling tegen te gaan, dat die social media kan gebruiken.

Waarschijnlijk is dit verkeerd begrepen:

 

Reputatie 7
Badge +3

Omdat de staking 10 dagen duurt.

Groet,

Wereld

Er wordt nog wel regelmatig regime of totalitair/autoritair regime gebruikt. Dat vind ik dan zelf niet kunnen. Als dat zo was hadden wij hier geen inspraak en die hebben we wel. Het lijkt mij dan niet correct om het op die manier te benoemen.

PS nogmaals: waarom duurt de staking tot 20 maart?

Reputatie 7
Badge +3

@Weethetgewoonnietmeer@wilhelmavemela 

Dit schreef ik in een eerdere reactie hier:

Wereld schreef:

Ik neem mijn woord ‘Poetin-regime’ terug, dat was niet de bedoeling. Ik zat in een slechte bui en ik realiseerde daardoor even niet hoe dat iemand kan raken. Sorry.

Ik bied mijn excuses aan aan de Kindertelefoon.

Nogmaals sorry.

 

Groetjes,

Wereld

Reputatie 3
Badge

Nou, dit wordt dan mijn laatste topic op dit verpruts-je-dag-forum.

Ik zeg mijn vertrouwen in dit forum op.

Ik roep iedereen hierbij op om te gaan staken tot 20 maart. Dus geen reacties meer plaatsen onder het Poetin-regime hier. Met een uitzondering: als iemand zelfmoord wilt plegen.

Op dit forum mogen wij niks.

  • Mensen helpen: Op de een of andere manier kreeg ik een waarschuwing omdat ik iemand waarschuwde dat zijn anonimiteit in gevaar is.
  • Gezellig doen: Topics zoals ‘Hoe was je dag’ worden gesloten en je mag letterlijk niks doen
  • Random bans: Wij hebben net zo hard meegedaan als @MCES en een paar anderen en die zijn geband.
  • Copy-Paste reacties: Als iemand op het forum een bericht plaatst waarin hij om hulp vraagt om te voorkomen dat hij/zij zelfmoord gaat doen, dan copy-pasten jullie er een standaardreactie in! Dit is het ultieme bewijs dat JULLIE MET LEVENS SPELEN!

Ik reageer allen nog maar op berichten om het forum te verbeteren en op zeer-essentiële berichten.

Kortom: Laat in de reacties achter dat je (met enkele uitzonderingen) ook meestaakt. Tot 20 maart.

PS Ik staak tot dit Poetin-regime weg is hier en we normaal kunnen leven. Ook neem ik het risico dat dit mijn derde ONTERECHTE waarschuwing wordt.

Bedankt aan alle mensen die dit forum naar de goede kant probeer(d)en te duwen.

Mijn mogelijk laatste woorden hier:

Shitzooi.


 

mee eens, maar mag ik vragen waarom jij poetin hier als voorbeeld neemt? Poetin heeft niks met de kindertelefoon forum te maken..

Reputatie 7
Badge +19

Je kan ook een tijd op non-actief gaan en je richten op het leven buiten de online wereld en je problemen proberen op te lossen.

Ik ga waarschijnlijk het forum (nog) niet verlaten. Maar ik had er wel zeker aan gedacht. Met de hopeloze moderatie stand. Ik vind het gewoon kansloos hoe er met ons wordt omgegaan. Ik hou het voorlopig dus gewoon tot een staking.

Reputatie 7
Badge +3

Neeeeeeee! @TheMightySlayer

 

Jij bent nu alles voor mij!

 

ALSJEBLIEFT VERLAAT HET FORUM NIET!!

Ik heb deze reactie geplaatst in een ander topic:

Mag ik even wat delen wat er nu gebeurt in mijn hoofd? Niet onaardig bedoeld.

- Ik heb een paar mensen van mijn familie in Wit-Rusland wonen dichtbij de Oekraïnse grens. Mijn familie is nu het contact met hun verloren en ik kan er niet meer tegen

- Een nieuw schoolrooster met 13 tussenuren in een week en ik moet daardoor bijna elke dag van 8.20 tot 16.40 op school zijn. Ik kan/mag bij bijna geen les online meedoen.

- Ik ben 3 dagen geleden positief getest op corona. Ik doe voorzichtig. Ik zit 3 dagen opgesloten op mijn kamer en heb nu niks te doen. En ik voel me half ziek.

 

En ik zag dit forum als een oplossing om me even te vermaken.

Het voelt allemaal alsof mijn zuurstof wordt afgesloten…

Wil je weten hoe ik me nu voel? Staar even 150 uur achter elkaar naar die muur daarachter.

 

Sorry als dit bij jullie hard aankomt.

😭😭😭🤯😢

 

 

Alsjeblieft TheMightySlayer..

😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

huil huil

groetjes Wereld

 Ik wil er eigenlijk niet te diep op ingaan omdat ik het gevoel heb dat we er toch niet uit gaan komen, maar ik wil nog wel even terugkomen op je reactie op mijn bericht.

We zijn niet tegen individuele moderators. We zijn collectief tegen een zeer strenge moderatie op dit forum. Zonder ons, de gebruikers, was dit forum dood. Dus ik vind dat ze wel een beetje democratisch ingesteld mogen zijn anders heeft het simpelweg gevolgen. Elke keuze heeft consequenties. Dan ben ik misschien hard maar het is wel zo.

Tuurlijk zou het jammer zijn als forumleden weggaan, maar dit betekent niet dat je geen regels mag hanteren toch. De zeer strenge moderatie vind ik persoonlijk wel meevallen. Er zijn een paar regels, waar men zich aan moet houden. Een verbod op chatgesprekken is er daar één van. Deze worden dus afgekapt en gesloten/verwijdert. Ik vind dat niet zo raar of streng als dat gewoon in de regels staat toch...

En dan kun jij het wel goedpraten van '’ja je moet maar naar de moderators luisteren'’ maar volgens mij hebben we gewoon vrijheids van meningsuiting in Nederland. En mijn mening is dat hier veel te streng wordt gemodereerd.

Klopt, en volgens mij is het echt wel gelukt om je mening te uiten hier op het forum. Echter is een afwijkende mening geen excuus om regels niet op te volgen. Als een agent je aanhoudt en zegt “je reed 50km/h te hard", kom je toch ook niet weg met “Mijn mening is dat snelheidslimieten ouderwets zijn.” Er is nou eenmaal een orgaan die de regels maakt. Op het forum zijn dat de mods en in het verkeer is dat de overheid. Als je deel wilt nemen aan het verkeer, moet je je houden aan de regels van de overheid, als je deel wilt nemen op het forum, moet je je houden aan de forumregels. Daar staat je mening los van.

En ik denk dat het verdrukt worden door het chatten ook wel mee valt. Het is tenslotte maar 1 topic en iedereen is welkom om mee te chatten. D

Dat is interpretatie. Hierboven las ik dat iemand voelde dat hij erbuiten viel. Ik kan me dat op zich wel voorstellen als er één groepje heel actief is met elkaar. Maar goed, dat is voor ieders eigen interpretatie.

Je zegt dat het meten met 2 maten vergezocht is. Ik vind het wel meten met 2 maten. Volgens de Nederlandse wet is incest verboden. En ik denk dat het wetboek van Nederland boven dit forum staat.

Daarnaast is forumregel 9 perfect van toepassing '’met de bedoeling om opgewonden te raken'’ en forumregel 12 '’niet over hetzelfde onderwerp meerdere topics aanmaken'’.

Dat iets bij wet verboden is, hoeft niet te zeggen dat je daar niet over mag schrijven toch. Drank onder de achttien is ook verboden. Mogen alle topics daarover dan ook niet meer? Ik ben het met je eens dat 99% van die topics onzin is. Ik zou ook graag zien dat deze er tussenuit worden gefilterd, maar zoals ik al zei kun je niet bewijzen dat het niet nep is en wordt het (onder de huidige forumregels) dus meestal niet verwijderd.

Hoe ik regel 12 lees, is dat een persoon niet zelf niet meerdere topics mag aanmaken over hetzelfde onderwerp. Maar ook hier ben ik met je eens dat zulke topics volledig onnodig zijn als er al zo ontzettend veel vergelijkbare topics bestaan.

Maar deze twee punten staan los van de regel die hier overschreden. Een rechter lacht je uit als je zegt “maar hij deed dit …”. Chatgesprekken zijn verboden dus die worden gesloten/verwijderd. Die andere punten staan niet in de forumregels. Ik zie dit dus niet per se als meten met twee maten.

En ja, ik denk er ook over na om het forum te verlaten. 

Dat zou ik erg jammer vinden. Je bent erg waardevol voor het forum. Kinderen/jongeren helpen staat voorop toch. Daar ben je toch ooit voor gekomen? Daarom doe je dit toch? Laat je dat nu gewoon gaan omdat je het niet eens bent met een besluit van de moderators. Dat zou ik echt jammer vinden.

Reputatie 7
Badge +19

@TheMightySlayer Alsjeblieft niet het forum verlaten dan kan ik dit niet echt niet doen daar kan ik niet meeleven ik voel me al zo achtergelaten in het echt en als dat hier nog gebeurd geeft dat mij een heel vervelend gevoel

Reputatie 7
Badge +19

Wat is er met 20 maart waarom tot dan? Ik denk dat ik zoiezo op minder actief ga omdat er veel gezeik is bij mij ik doe wel half mee met staking want ik vind het zeer onterecht dat er niks met onze opties gedaan is.

We zijn niet tegen individuele moderators. We zijn collectief tegen een zeer strenge moderatie op dit forum. Zonder ons, de gebruikers, was dit forum dood. Dus ik vind dat ze wel een beetje democratisch ingesteld mogen zijn anders heeft het simpelweg gevolgen. Elke keuze heeft consequenties. Dan ben ik misschien hard maar het is wel zo. En dan kun jij het wel goedpraten van '’ja je moet maar naar de moderators luisteren'’ maar volgens mij hebben we gewoon vrijheids van meningsuiting in Nederland. En mijn mening is dat hier veel te streng wordt gemodereerd.

En ik denk dat het verdrukt worden door het chatten ook wel mee valt. Het is tenslotte maar 1 topic en iedereen is welkom om mee te chatten. D

Je zegt dat het meten met 2 maten vergezocht is. Ik vind het wel meten met 2 maten. Volgens de Nederlandse wet is incest verboden. En ik denk dat het wetboek van Nederland boven dit forum staat. Daarnaast is forumregel 9 perfect van toepassing '’met de bedoeling om opgewonden te raken'’ en forumregel 12 '’niet over hetzelfde onderwerp meerdere topics aanmaken'’.

En ja, ik denk er ook over na om het forum te verlaten. 

Kom op jongens,

Waar hebben we het nou over. Er worden termen gebruikt als een totalitair Poetin regime en er wordt gerouwd alsof je vrienden op het slagveld bent verloren.

Waar is de nuance? Laten we met elkaar even relativeren. Het is hier geen wereldpolitiek maar het is een internetforumpje, dus kreten als totalitair, autoritair, antidemocratisch, regime en wat al niet meer lijken mij compleet misplaats. Het opzeggen van vertrouwen of een ‘staking', is dus ook een beetje lachwekkend als je het aan mij vraagt. We maken hier allemaal gebruik van het forum. Bij het aanmaken van ons account zijn we akkoord gegaan met de regels die hier gelden. Afgelopen week(/weken) zijn er een beperkt aantal forumleden geweest die het forum zijn gebruiken waarvoor het eigenlijk niet bedoeld. De grenzen werden opgezocht, overschreden en daarna nog verder opgezocht. Zo jammer en onnodig. Het is hier niet de juiste plek voor zulke interactie en doelloze communicatie. Als je dat zoekt, moet je echt ergens anders zijn want dat is gewoon niet de bedoeling van dit forum.

Als je gebruikt wílt maken van het forum, zal je je aan de regels moeten houden die hier gelden. Als je dat niet wilt, is dit niet de plaats voor jou.

Ik vind de toon richting de (individuele) moderators ook echt vervelend worden. Deze mensen worden compleet neergesabeld terwijl zij gewoon de regels verkondigen en handhaven die hier gelden. Ook wordt hen nu verweten dat jullie input niet is meegenomen in de gesprekken. Waren jullie hierbij? Ik ben ervan overtuigd dat jullie standpunten en ideeën wel zijn besproken. Anders hadden die vergaderingen in eerste instantie al helemaal niet plaatsgevonden. Jullie klagen nu omdat jullie wensen (of moet ik eisen zeggen) het niet hebben gehaald. Dat kan toch. Er is over gesproken, en de beslissing valt de andere kant op. Dat zal je moeten accepteren als je gebruikt wilt maken van het forum. Deal with it. 

Dat gedoe over meten met 2 maten is ook een beetje vergezocht. Tuurlijk zijn die oneindige piklengtevragenlijsten en ‘trolltopics’ vervelend. Ik zou ook liever zien dat daar strenger naar gekeken wordt, maar dat moet je ook los zien van wat hier gebeurt. Hiervan staat gewoon heel duidelijk in de regels dat het niet de bedoeling is. In tegenstelling tot het bovengenoemde. Iedereen is namelijk vrij om topics te openen (binnen de regels) en bewijs maar eens dat die ‘trolltopics’ nep zijn. Verder hoor ik vaak dat er ‘gedreigd wordt met waarschuwingen en bans’. Volgens mij heet dit gewoon de regels handhaven.

Maar dat maakt ook niet uit, want het forum is geen democratie en ook geen rechtsstaat. We hebben het gewoon te doen met de regels die hier gelden. Het is jammer dat jullie je daar niet in kunnen vinden, maar dat is gewoon wat het is.

Jullie moeten ook beseffen dat het niet alleen jullie forum is. De vragen en problemen van iedereen moeten centraal staan. Gechat tussendoor gaat niet samen. Daarnaast zie je ook dat mensen zich buitengesloten voelen doordat er zo'n kliekje ontstaat. Dat zal niet jullie intentie geweest zijn, maar zo komt het dus wel over. Mensen voelen zich weggedrukt worden onder het grove geweld van die chatwaterval. Probeer het eens vanuit een ander perspectief te bekijken.

 

Laten we nu gewoon deze hele discussie snel beëindigen, want het wordt er hier niet gezelliger op. Er is nu duidelijkheid, jullie zijn het er misschien niet mee eens, maar ik zie geen nut meer in eindeloos verder discussiëren, daar wordt namelijk niemand beter van en het schiet toch niets op. Regels zijn regels, en de regels zijn duidelijk. Als je het niet eens bent met die regels, is dit misschien niet de juiste plaats voor je. Als je je er wel bij neer kunt leggen, hoop ik dat ik jullie allemaal weer zie op het forum met enthousiaste en behulpzame reacties. Daar zijn we hier uiteindelijk toch voor!?

Reageer