Let op: nieuwe forumregel chatten en blog

  • 25 April 2022
  • 55 reacties
  • 2709 Bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten

55 reacties

@Julian12 Ze denken dat we gaan chatten. Ik weet zeker dat ze het geen goed idee vindt.  Het lijkt veel op een blog . Wat draag je vandaag ? is ook al gesloten. Zucht . Wat is het zin eigenlijk als we niet een beetje gezellige Forum kan hebben. Altijd maar serieus . We mogen niet eens vertellen over onze dag

 

Reputatie 7
Badge +14

hoi iedereen,

 

mijn eractie moet eerst gecheckt worden, dus even geduld

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb speciaal een heel persoonlijk gedicht in de gedichtentopic geplaatst hierover. Met tranen in de ogen. Ik voel zoveel pijn.

Groetjes liefs Julian X 

 Ik wil een beetje gezelligheid . Als het echt niet kan op deze Forum dan zeg ik DOEIIII. Ik heb al heleboel forums gevonden die gezellig zijn. 

@MickeyMouse heeft gelijk. De Forum bestaat al heel lang en jullie dachten nooit aan deze Forumregel. Nu opeens denken jullie : We gaan een nieuwe Forumregel bedenken om hun weg te jagen. Dat heb ik de gevoel. Ik weet zeker als Ellen dit ziet of Sankonijn meteen woedend zou worden. Dus bedankt

Weet jullie wat dit zou betekenen ? Dit is de begin om ons weg te jagen . Geen Forumvrienden . Geen forumcrush. Geen steun . Ik ben heel teleurgesteld. Als jullie het nooit niet weten

Ik ga nog iets zeggen : De Forum is een Grote Chat

 

Luna

Ja, Ik heb gemerkt dat ik heel Kritiek bent

Ik heb gemaild naar uw landelijk bureau en bewaar de correspondentie voor evt de kinderombudsman

@Sanny ik vind dat jij helemaal gelijk hebt. En als het nog erger wordt dan moeten wij ook gewoon weg toch...

Reputatie 7
Badge +14

@Boaz12 helaas is dat het gevolg van  de nieuwe regel. Mensen trekken het niet meer. Na wat er een maand of 1 / 2 /3 gebeurde gingen er ook mensen weg, zoals Ellen en sankonijn. Jammer genoeg zijn dat een paar van de mensen met de grootste harten, die zich strikt aan de regels hielden en never nooit iemand iets kwaad wilden doen. Helaas… 

 

@DaVinci zeker ben ik niet vergeten wat er toen is gebeurd. Het lijkt mij ook een goed plan als de kt jongeren (van de jongerenraad) bij hun plannen gaat betrekken. Maar wie ben ik om dat te zeggen. Ze luisteren er toch niet naar… 

xx Eenmeisje004 

 

Hoi,

Ik vind het erg jammer dat het verslag van je dag topic gesloten is. Mijn recepten topic is niet gesloten maar ik durf er nu niks meer in te posten omdat ik bang ben dat het toch verboden is. Dus zou iemand mij kunnen vertellen of ik gewoon mag posten of niet?

Reputatie 7
Badge +14

@Luuk , zou u onze vragen willen beantwoorden als u online bent? Of iemand anders van de Kindertelefoon? 

Alvast bedankt. 

xx Eenmeisje004 

En ze zeggen wel dat er andere apps en sites voor zijn maar dat kunnen we niet gebruiken omdat we niet kunnen bespreken welke site enzo. :(

Kunnen jullie dan een topic aanmaken met een chat zodat wij weten wat een beetje een chat is en wat de grens is? @Luuk  

@Luuk   dat heb ik gedaan die klacht en ik ben benieuwd hoe de slager z'n eigen vlees gaat keuren kortom daar heb ik geen enkel vertrouwen in. De goede mensen worden weggejaagd en de mond gesnoerd. Totaal ondemocratisch en de rest heb ik al gemaild. Lieve mensen mogen zich hier niet thuis voelen.That's a fact..

Reputatie 7
Badge +5

Ik vind dit een onzin. De Forum mag toch een beetje gezellig zijn.  Ik ben echt teleurgesteld in De Forum. Ik ga even kijken naar andere Forums . Misschien past De Kindertelefoon Forum gewoon niet bij mij.  Waarom is De Forum steeds strenger aan het worden.

Wacht even … Is vragenlijsten ook verboden ?? Zelf vind ik Verslag van de dag beter dan SEXVRAGENLIJSTEN of RANDOM VRAGENLIJSTEN . Ik vind dat vragenlijsten geen zin heeft. Verslag van de dag is veel beter dan vragenlijsten.

En waarom is De Forum steeds strenger aan het worden ? Paar maanden geleden zei nog Forumleden dat De Forum super gezellig was. Maar nu is het alleen maar strenger geworden. Er mocht zelfs een meisje een afscheidfeestje houden. Is er een reden ?

Waarom is Forumcrush niet toegestaan ? Jullie zijn toch ook puber geweest. Jullie weten toch ook hoe het voelt als je verliefd op iemand is . Ik wed dat daarom Emmalove en Een hulploze jongen geband zijn. Jullie willen gewoon niet dat we chatten, maar De Forum zelf is een Groot chat . TheMightSlayer  en Wereld waren tegen Chat en weet je waar ze nu is ? Geband. 

Een beetje vriendschap op De Forum kan echt niet kwaad. Vrienden zijn heel belangrijk in een leven. Kijk maar @Sanny heeft autisme, maar op De Forum heeft ze vrienden gemaakt die haar steunen. @annoniem_meisje Heeft ADHD op De Forum is ze verliefd geworden en heeft vrienden gemaakt . Natuurlijk heeft ze ook steun gekregen. @wilhelmavemela heeft er veel geleerd op De Forum en toen ze in de probleem zat . Had ze heel veel steunen gekregen van Haar Forumvrienden die nu niet is toegestaan. @Julian12 Vond rokjes super leuk , maar hij wil toch een dappere jongen zijn . Hij had steunen gekregen van zijn Forumverkering en zijn Forumvrienden

En kijk eens . Ellen is weggegaan door de forumregels . Ze is een hele lieve meisje . Ze had heel veel mensen heel goed geholpen . Sankonijn ook . Hij is een heel slimme jongen. Als hij was gebleven . wed ik dat hij allang geband was. Door zijn kritieke Reacties over De Forum

Ik ben echt heel verdrietig en boos over deze Forumregel. Zucht

 

 

Sorry dat ik heel kritiek was en bedankt als je echt tot hier gelezen hebt

Luna

Ik heb een half uur besteed om dit te typen 

Ik ben het helemaal mee eens! Toen ik op het forum kwam was iedereen blij en was iedereen er nog.. en nu wordt alles strenger en saaier. ☹ bijna iedereen van mijn vrienden zijn WEG!! WEG!! ik heb sinds groep 1  een erge trauma aan vrienden verliezen. Ik vind dit niet meer leuk hier. Alles wordt stom en saai. Misschien ga ik weg van het forum..  want dit vond ik iets leuk meer. Groetjes van mij 

Reputatie 2
Badge

hey iedereen, ik wil hier ook nog wat over zeggen. ik heb ook wat reacties gelezen over deze regel en over de reacties van de kindertelefoon zelf. en vind zelf dat het ook minder leuk word door deze regel. ik begrijp vol komen dat er regels zijn en dat het er moet zijn maar het had ook aan gegeven kunnen worden en de regel later als er niet naar ge luistert werd in gezet had mogen worden. ik denk dat door dit er veel meer kinderen zijn die nu niet echt goed weten wat ze mogen neer zetten en mogen zeggen als advies. daarom mijn vraag of er nog is goed gekeken kan worden naar deze regel omdat ik vind dat het nu te heftig is aan gepakt. natuurlijk begrijp ik de kindertelefoon ook omdat de regel anoniem er niet voor niks is. 

verder vind ik wel goed dat er overal over nagedacht wordt en gereageerd op alle vragen die er zijn. 

 

gr fygo ( niet echt naam) 

Reputatie 6
Badge +5

Misschien is een chat dan een leuke toevoeging aan de website van de kindertelefoon :)

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Fygo  en @Cody 

Vorige maand toen ongeveer hetzelfde gedoe was hoopte iedereen ook dat deze er zou komen, maar omdat in chats heel veel berichten snel na elkaar verstuurd worden is dit niet mogelijk voor moderators. Uiteindelijk zullen mensen het merken en ook de mensen die niet het beste willen voor het forum en er een potje van maken waardoor chats eigenlijk uitgesloten zijn. 

Groetjes DaVinci 

Goede update Luuk👍

@Brenner  Wat is er goed aan ?

iedereen gaat weg :(

@Boaz12  ja inderdaad . Dat is ook precies wat ze graag willen. Dan blijven alleen de seks topics over en dat scoort nou eenmaal beter dan gewone fatsoenlijke mensen als wij met leuke en nette topics. Waarschijnlijk word ik er ook uitgegooid maar ik stap naar hun bureau en naar de kinderombudsman. Ik wil weten of dit redelijk en fatsoenlijk is. Love you !!! 

Sanny xxxxxx

@J8j8  ik ben er bang voor dat alles wat maar iets met "leuk" te maken heeft en niet met penislengte of seks, verboden wordt. En dat kan elk moment zomaar besloten worden en wee het gebeente als iemand daar kritisch over durft te zijn. En ook jouw receptentopic is leuk en positief dus ik vrees het ergste.

Sanny xxxx

Reputatie 7
Badge +3

@Luuk , zou u onze vragen willen beantwoorden als u online bent? Of iemand anders van de Kindertelefoon? 

Alvast bedankt. 

xx Eenmeisje004 

Hallo @Eenmeisje004 ,

 

Ik zie dat de nieuwe regel veel losmaakt. Er zijn veel vragen over gesteld in dit topic. Daar ga ik morgenochtend antwoord op geven. Zolang je let op de nieuwe regel (en op de andere regels) kan je berichten gewoon plaatsen.

 

Als er iets aan die nieuwe regel niet duidelijk is dan horen we dat graag

 

Ik noemde het al eerder en noem ik voor nu toch nog een keer. Bij klachten kan je een mail sturen via de klachtenprocedure via https://www.kindertelefoon.nl/huisregels-klachten. We gaan alleen in op klachten die via deze weg gestuurd worden.

Uhu........

Reputatie 5
Badge +1

Ik typ dit achter mijn laptop, terwijl ik moest slapen, want ik ben doodziek. Maar ik vind dit heel belangrijk. Ik ga De Moderatie vertellen hoe belangrijk mijn Forumvrienden voor mij is. Of hoe belangrijk Forumcrushes zijn. Ik hoop dat jullie alles gaat lezen. Ik ben jullie echt dankbaar als jullie alles leest

Ik heb dit nooit aan iemand verteld, maar mijn situatie is bijna dezelfde als die van @Julian12 . Mijn vrienden op De Forum heeft mij geleerd om mezelf te zijn. Door mijn vrienden heb ik gedurfd om in de jongensafdeling van de kledingwinkel te kijken . Vrienden zijn niet mensen zoals normale Forumleden. Vrienden geven je steun. En nu als je een beetje vriendschap begint te sluiten. Krijg je een waarschuwing. Belachelijk hé .

Geen gezellige topics. Nooit mee. Altijd maar sextopics. Denken jullie dat 1000 topics over penislengte goed zijn voor kinderen. Altijd maar sexvragenlijsten zonder een doel. Wat zijn de doel van sexvragenlijsten ? Als jullie gezelligheid verbieden. Waarom verbieden jullie geen Sextopics. We moeten zeker geloven dat iemand van 12 jaar sex gehad heeft met zijn oma. We moeten zeker geloven dat iemand van 13 jaar sex gehad heeft met een baby van 1 jaar. En de Penislengte topics zijn al meer dan 100 topics over gemaakt. Zoek maar zelf op Penislengte op De forum .

Verliefd. Zijn jullie zelf nooit verliefd geweest ??? Hebben jullie nooit De gevoel gehad om iemand verkering te vragen. Soms bijna nooit lopen De Topics tot een Chat. Maar echt soms. Maar waarom mogen we geen Forumverkering hier vragen. Sommige mensen zijn gewoon smoorverliefd. Misschien zijn ze heel goede koppels . Jullie hebben toch ook een keer de gevoel dat je steeds bij degene wil zijn.

Verslag van de dag was een topic die mensen kan opluchten als ze het allemaal verteld hebt. Het lucht super op als je het met iedereen gedeeld heeft. Alles wat in die dag gebeurde. Alles. 

Willen jullie dat we weer beginnen met stalken of zo ?? Jullie wisten al dat we woedend zou zijn als jullie deze regel toepast. Jullie wisten het !!! Denk eens aan terug hoe de tijd was

 

1 uur 12 min om dit te typen met pijn

Zelle

Reputatie 2
Badge

-onnodige quotes  verwijderd-

Ja en dan wel dat je anoniem kan blijven zou een goed idee zijn 

Reputatie 7
Badge +3

 @Sanny Jammer om te lezen dat je dit zo ervaart. Wij zagen dat er behoefte was aan meer duidelijkheid en kiezen voor deze lijn. Iedereen is welkom om hier actief te zijn binnen de forumregels.

We snappen dat er behoefte is aan steun en elkaar opbeuren, dat is ook prima zolang je niet afhankelijk raakt van het forum. De Kindertelefoon is als organisatie gericht op het verder helpen van kinderen en jongeren in hun situatie, zodat je daarna verder kan in jouw eigen leven in jouw omgeving. Dat doen we aan de telefoon en via de chat zo en dat willen wij ook via het forum. Het is geen plek die jouw leven moet gaan vervangen, worden of zijn, dat zou niet goed zijn. Het forum moet jou helpen om jouw leven buiten het forum beter te gaan maken. 

 

@annoniem_meisje Om jouw voorbeeld te gebruiken: je mag uiteraard reageren op reacties, bijvoorbeeld om te delen wat je met de adviezen gedaan hebt. Je mag ook vervolgvragen stellen (b.v. ‘wat bedoel je met...’) zolang het maar gaat over de eerste vraag.

Wat niet mag is een blog waarin je elke dag/week een update geeft. Het topic moet over jouw concrete eerste vraag gaan. Als je een nieuwe, andere, vraag hebt open je een nieuw topic

 

@Julian12 We weten dat je geen kwaad in de zin had en dat het geen opzet was. We zagen vooral dat de regel te onduidelijk was en dat we die nu duidelijker hebben gemaakt. Ik snap ook dat je er veel aan had, toch kiezen we ervoor om er scherper op te sturen. Hierboven bij Sanny staat waarom dat zo is.

 

Groet