Let op: nieuwe forumregel chatten en blog

  • 25 April 2022
  • 55 reacties
  • 2706 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
  • Community Manager
  • 243 reacties

Hoi allemaal,

 

We zien dat er bij een aantal gebruikers vriendschappen en forumcrushes ontstaan, dit is niet de bedoeling.

Het forum van De Kindertelefoon is een plek waar anoniem informatie en advies wordt uitgewisseld en jullie elkaar ondersteuning kunnen bieden op een specifiek onderwerp.

Dat alle jongeren op dit forum anoniem blijven is belangrijk voor de veiligheid van het forum. Daarom gelden er forumregels.

 

Topics over vriendschappen en forumcrushes lopen snel uit tot een chat, in plaats van een plek waar jongeren elkaar informeren, adviseren en ondersteunen. We willen voorkomen dat gebruikers afhankelijk worden van het forum en van elkaar. Omdat uit jullie reacties blijkt dat er nog onduidelijkheid is over wat een chat precies is, hebben we een forumregel toegevoegd waarin dit duidelijk wordt omschreven:

 

  1. Chatten en bloggen is niet toegestaan

We staan niet toe dat je topics opent of reacties plaatst om te chatten met andere gebruikers of een blog bij te houden. Onder chatten verstaan we topics of reacties om elkaar beter te leren kennen en/of een gezellig gesprek met elkaar te voeren.

Een blog is een update die dagelijks of wekelijks wordt geplaatst zonder concrete vraag.

Wanneer reacties gaan over het oorspronkelijke topic en je andere gebruikers wil informeren, adviseren of ondersteunen met een inhoudelijke reactie, dan kun je die reactie natuurlijk gewoon plaatsen

 

We hopen dat we hiermee duidelijkheid creëren voor iedereen op dit forum. Omdat het nu een duidelijke forumregel is, betekent dat ook dat we hier waarschuwingen voor uitdelen. Alle topics die die hierover gaan worden per direct gesloten. Ook petities die hierover worden gestart, worden direct gesloten en verwijderd. Zodat het forum weer gebruikt kan worden waarvoor het bedoeld is.

 

Voor sociaal contact en chatgesprekken met leeftijdsgenoten zijn er andere platforms beschikbaar.

Mocht je na het lezen van dit bericht een concrete vraag hebben, dan kan onder dit bericht plaatsen. Als je een klacht hebt dan kun je de klachtenprocedure van De Kindertelefoon volgen: https://www.kindertelefoon.nl/huisregels-klachten. We gaan alleen in op klachten die via deze weg worden ingestuurd.

 

We hopen jullie goed te hebben geïnformeerd en wensen jullie nog veel plezier op het forum.


Dit topic is gesloten

55 reacties

Reputatie 2
Badge

hey iedereen, ik wil hier ook nog wat over zeggen. ik heb ook wat reacties gelezen over deze regel en over de reacties van de kindertelefoon zelf. en vind zelf dat het ook minder leuk word door deze regel. ik begrijp vol komen dat er regels zijn en dat het er moet zijn maar het had ook aan gegeven kunnen worden en de regel later als er niet naar ge luistert werd in gezet had mogen worden. ik denk dat door dit er veel meer kinderen zijn die nu niet echt goed weten wat ze mogen neer zetten en mogen zeggen als advies. daarom mijn vraag of er nog is goed gekeken kan worden naar deze regel omdat ik vind dat het nu te heftig is aan gepakt. natuurlijk begrijp ik de kindertelefoon ook omdat de regel anoniem er niet voor niks is. 

verder vind ik wel goed dat er overal over nagedacht wordt en gereageerd op alle vragen die er zijn. 

 

gr fygo ( niet echt naam) 

Reputatie 6
Badge +5

Misschien is een chat dan een leuke toevoeging aan de website van de kindertelefoon :)

Reputatie 2
Badge

-onnodige quotes  verwijderd-

Ja en dan wel dat je anoniem kan blijven zou een goed idee zijn 

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Fygo  en @Cody 

Vorige maand toen ongeveer hetzelfde gedoe was hoopte iedereen ook dat deze er zou komen, maar omdat in chats heel veel berichten snel na elkaar verstuurd worden is dit niet mogelijk voor moderators. Uiteindelijk zullen mensen het merken en ook de mensen die niet het beste willen voor het forum en er een potje van maken waardoor chats eigenlijk uitgesloten zijn. 

Groetjes DaVinci 

Reputatie 2
Badge

@Fygo  @Cody 

Kijk hier even maar…

 

Ava XX