Vraag

Waar zit je polsslagader?

  • 26 December 2020
  • 12 reacties
  • 2473 Bekeken

Badge

Waar zit je polsslagader? En wat doet ie?


12 reacties

Je polsslagader zit in je pols, vandaar de naam. Het is een slagader, die komt van je hart, en het bloed gaat er snel en onder hoge druk door. Dan brengt het het zuurstofrijke bloed naar je hand, waar het zuurstof naar je cellen brengt.

Hey blijejongen,

Je polsslagader zit inderdaad bij je pols, verwacht je ook wel als je de naam hoort 🙂 Je pols is nog niet heel duidelijk waarschijnlijk, want waar precies in je pols is het dan. Op dit plaatje kun je het wel beter zien:

Door je polsslagader gaat het zuurstofrijke bloed naar je hand, het voorziet dus je hand van bloed met zuurstof (en allerlei andere dingen)

Als je je vingers net zoals op de foto op die plek legt, kun je ook je hartslag meten.

Was er een speciale reden dat je hiernaar vraagt of vroeg je je het gewoon zomaar af?

Groetjes,
Simply Me

Badge

Heel erg bedankt voor de reactie reden is privé

Heel erg bedankt voor de reactie reden is privé

Voor mijn gevoel gaan nu alle alarmbellen af.

Zelfmoord is een permanente ‘oplossing’ voor tijdelijk problemen. Hoe ver het ook lijkt, er is altijd licht aan het einde van de tunnel. Maar soms lijken deze problemen onoverkomelijk. Dan is het verstandig om hulp te vragen. Dat kan aan vrienden, familie, misschien iemand van school, je mentor of een ander vertrouwenspersoon. Maar als je liever anoniem met iemand praat, kan je altijd bellen of chatten met de Kindertelefoon. Dit is compleet vrijblijvend, je zit nergens aan vast. Probeer het in ieder geval eens. Deze mensen zijn er voor jongeren als jij. Zij weten hoe ze je kunnen helpen. En het geeft je een gevoel dat je er niet alleen voorstaat. Ook kun je anoniem bellen en chatten met 113 als je direct aan zelfmoord denkt.

Deze organisaties zijn er om jou te helpen. Maak er gebruik van. Zorg in ieder geval dat je alles hebt geprobeerd voordat je opgeeft.

 

Sterkte!

Dacht dat ook al @xLisa 

Badge

Voor mijn gevoel gaan nu alle alarmbellen af.

​​​​​​​Onnodige quotes verwijderd 

Je hoeft je geen zorgen te maken is niet zo erg

Je hoeft je geen zorgen te maken is niet zo erg

Deze zin valt nog op zo veel manieren te interpreteren. Als je bedoelt dat het niet zo erg zou zijn als je zelfmoord zou plegen, denk ik daar toch echt anders over. Ook jij mag er zijn. En ja, het zou wel erg zijn als je zelfmoord zou plegen.

Of als je deze vraagt misschien stelt omdat je aan snijden (als in self harm) doet. Zou ik je ook willen adviseren om hierover te praten. Hier op het forum is hier ook al veel over geschreven. Als je bijvoorbeeld minderschadelijke en minder gevaarlijke alternatieven zoekt, kijk dan eens op dit topic voor een hele lijst.

Ik hoop dat je geen domme dingen doet.

Groetjess

Badge

Deze zin valt nog op zo veel manieren te interpreteren. Als je bedoelt dat het niet zo erg zou zijn als je zelfmoord zou plegen, denk ik daar toch echt anders over. Ook jij mag er zijn. En ja, het zou wel erg zijn als je zelfmoord zou plegen.

Onnodige quotes verwijderd

 

Waarschijnlijk laatste reactie maar bedankt voor het reageren

Badge

Ik had al 3 keer 113 gechat ze doen toch niks ze zeggen wij kunnen je niet helpen eerst een vragenlijst invullen etc. Plus ze zeggen alleen: Ga naar de huisarts. *De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel 9. Plaats geen illegale, schadelijke en/of choquerende inhoud of links op het forum*. school word te zwaar te veel werk kost het te veel prikkels kan me niet concentreren

Badge +1

Hoi blijejongen,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes, Manuela van de Kindertelefoon

Badge

,Je hoeft je geen zorgen te maken is niet zo erg

Deze zin valt nog op zo veel manieren te interpreteren. Als je bedoelt dat het niet zo erg zou zijn als je zelfmoord zou plegen, denk ik daar toch echt anders over. Ook jij mag er zijn. En ja, het zou wel erg zijn als je zelfmoord zou plegen.


Oh je inpreteert het denk ik wel goed, en ik leef (nu) nog

Badge +4

Good foto

Reageer