Pro ana

  • 26 August 2014
  • 31 reacties
  • 1420 Bekeken


Toon eerste bericht

31 reacties

Hey,
Bedankt voor je reactie!
Ik val niet echt af omdat ik toch twee keer per week een vreedbui heb. En soms kan ik alles binnenhouden. Door te vasten blijf ik redelijk op gewicht.
Mn ouders willen me niet kennen. Na ja,er zijn ergere ouders.
Ik moet dinsdag m'n gedachten boek aan m'n psycholoog laten lezen. Daarin heb ik ook over ana geschreven dus dan weet m'n psycholoog t.
Ana wil echt jiet met me praten als ik jiet die wat zij zegt! Ze is best streng. Ik kan niet zonder haar opdrachten, maar t is wel een moeilijke vriendin... Nu m'n psycholoog er achter gaat komen zal ze boos worden. Ik wil niet weer boulumia! Dat was echt de hel! Daarom ging ik naar ana toe...
Naja, ruzie met ana zal ik nu toch krijgen... Ik wil niet zonder haar... Maar ik wil ook niet zonder psycholoog...
Kus
Hoi,

Balen dat je ouders niet zoveel van je weten, ik weet zeker dat ze veel missen, want je lijkt me een hartstikke leuke meid!! 😉 Mmm, dat van die eetschema's leek eerst handig, maar nu blijkt het toch wat lastiger in elkaar te zitten.. Eens even denken, misschien kun je een keer proberen zelf zo'n schema te maken, gewoon eens overdag, dan kun je kijken of het je lukt en dan doe je het op dezelfde manier als met je buddies. Je zegt dat je buddies ervoor zorgen dat je nog wat eet, maar die site's zorgen ervoor dat je nauwelijks meer eet, daarom zijn de site's slechter dan je buddies. Je vecht dan wel tegen je vreetbuien, maar je gooit het er ook weer uit zeg je, dat is echt niet goed meid! Het klinkt niet gestoord hoor dat je bang bent Ana kwijt te raken, je bent aan haar gehecht geraakt en je ziet haar waarschijnlijk als een vriendin. Toch denk ik dat het beter is om het tegen je psycholoog te zeggen en er dan ook bij te zeggen dat je bang bent haar kwijt te raken. Misschien kan hij/zij proberen een manier te vinden, waarop je nog wel met Ana kunt 'praten', maar zonder dat je aan een eetstoornis blijft lijden. Mmm. dan zal ik eens een ander soort quote gebruiken dan Stay Strong 😉 Keep fighting girl! You can do this! I believe in you!!
Ben blij dat je er wat aan hebt gehad!! En je mag heus nog wel reageren bij mijn topic hoor 😉 viel me laatst gewoon op xD

Sterkte!!

xx
Lieve LI-EF,
Bedankt voor je reactie!
Dat eetschrema heb ik inderdaad. Maar de regel is: je mag niet meer eten dan dat, minder mag wel. En dat doe ik meestal dan ook. Wat ,n ouders me dwingen te eten gooi ik er uit zodra ik de kans krijg.
Mn ouders weten hier niet vanaf. Eigenlijk weten m'n ouders bijna niks over mij. 
Waarom zijn die sites erger dan m'n buddy's?
Die eetschremas maken we pas 'echt' de dag vantevoren. Zo kunnen we, mochten we die dag te veel hebben gegeten, t de dag erna compenseren.
Mijn idee is: al t eten is slecht, wat je eet, gooi je d'r uit. M'n buddy's halen me over toch iets binnen te houden.
Doodhongeren zal ik niet. M'n boulumia is niet over. Ik vecht tegen m'n vreedbuien.
Ik durf m'n psycholoog niet over Ana te vertellen omdat ik bang ben om Ana kwijt te raken. Ik weet: t klinkt gestoord.
Stay Strong betekend bij 'ons' dat je je honger moet negeren, niet moet eten en veel moet sporten.
Maar ik heb zeker wat ana je reactie!
Kus,
Hoi Pheebe,

Zoals je bij mijn topic http://forum.kindertelefoon.nl/emotionele-problemen-gevoelens-29/my-story-14950/ al zei, je hebt hulp nodig voor je eetprobleem, want je kunt het niet zelf oplossen. Nu zit ik een beetje in het zelfde schuitje als jij, want ik eet ook nauwelijks tot niets... Nu eet jij wel met je eetschema erbij, dus dat is ook iets om trots op te zijn, maar toch. Om voor de 'zekerheid' te stoppen met eten uit angst iets verkeerds te eten, is echt niet goed meid!! Weten jouw ouders dit? Je moet echt van die site's af, maar ondertussen kun je nog wel met je buddies praten toch? Probeer het alleen telkens ietsje minder. Je hebt wss al veel van die eetschema's, of niet soms? Kun je daar niet uit halen wat wel en niet goed is om te eten? Dat lucht voor jou een beetje op, want je eet niets 'verkeerds' en ondertussen kun je oefenen steeds iets minder met je buddies te praten. Je bent echt niet slecht meid! Je geeft anderen zulk goed advies en je hebt anderen er echt mee!! Dat doen slechte mensen niet hoor 😉 Zorg er alsjeblieft niet voor dat je jezelf tot het uiterste doodhongerd!! Je moet echt hulp zoeken en als je die al hebt dan moet je heel duidelijk zeggen wat jij denkt.

Hopelijk heb je er wat aan! Stay Strong girl!! You can do this! I believe in you!!

xx
Hey Lisje,
Ik ken de gevolgen van anorexia. Op de site van proud2Bme heb ik al vaker gekeken. Erg interresant idd. In t 'ergste' geval ga ik er dood aan. So what?! Ik snap toch het probleem van ana niet echt. Ze help, ja ze verwacht er wat voor terug en eist vanalles op, maar ze helpt ook. Is t niet gewoon een afweging?
Oke, dan is ana slecht. Dat wist ik al. Ik ben ook slecht toch? 
Ik heb meerdere ana buddies. Ze 'dwingen' me te kotsen, en ik hun. Samen maken we sportplannen en eetschemas. 
Ik kan m'n ana buddy's toch niet aan hun lot over laten?
Tja, is alles wat ik stuur niet ook scheinheilig? Ik geef toch ook allemaal advies waar ik mezelf niet aan houd?
Ik KAN niet stoppen met ana. T lukt niet.... Als ik geen pro ana sites bezoek en niet met m'n busdienst praat stop ik 'voor de zekerheid' met eten. Zodat ik niet iets verkeerds eet. Ik weet echt niet hoe ik daar af moet komen....
Kus,
Lieve Pheebe,
Ana is voor mij ook een vriendin, maar het betekent niet dat het goed is. Hier een site met de gevolgen van anorexia:http://www.proud2bme.nl/Pro-ana/Voor_het_meisje_dat_anorexia_wil
Best interessant om te lezen vind ik. Hier lees je ook dat ana echt een probleem is en dat is het ook. Ana betekent voor jou ook iets positiefs ik snap dat. Maar ana is en blijft slecht!
Heb je ook een ana buddy?
Ik vind het moeilijk om te zeggen het is slecht (al is de wel zo) en stop er mee. Dat voelt te schijnheilig. Moet ik vooral zeggen. Maar toch bezoek geen pro ana sites!
Sterkte meid
Xx

Reageer