Vraag

Littekens bij automutilatie

  • 22 April 2022
  • 8 reacties
  • 193 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Heyy,

Ik ben 16 jaar. Ik kras/snij mezelf. Ik doe het niet diep, het bloed nooit. Krijg ik dan littekens? Of krijg je dat alleen als het echt bloed?

Groetjes


8 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Stop please met jezelf snijden en krassen.

liefs Emma 

Reputatie 2
Badge

Hoihoi,

in de tijd dat ik het nog niet diep deed kreeg ik er geen littekens van! De krasjes waren toen eigenlijk al binnen een week weer weg.  Maar Please probeer je zelf niet dieper te gaan snijden, daar houd je namelijk flinke littekens van over…

xxx

Hoi, 

Als je ondiep snijd zie je dat na een tijdje niet meer maar als je perobgeluk toch iets te diep gaat kan je er een lelijk litteken aan over houden. En ook als je wondjes geen littekens worden kan je ze natuurlijk wel een tijdje zien. In dit topic kan je een hele lange lijst met alternatieven voor zelfbeschadiging vinden. Er zitten best goede dingen tussen die je zou kunnen proberen in plaats van snijden. Van deze dingen krijg je sowieso geen littekens.

Reputatie 1
Badge

Hoihoi,

in de tijd dat ik het nog niet diep deed kreeg ik er geen littekens van! De krasjes waren toen eigenlijk al binnen een week weer weg.  Maar Please probeer je zelf niet dieper te gaan snijden, daar houd je namelijk flinke littekens van over…

xxx

Bij mij ziet het er een beetje dik uit langs de zijkanten. Maar vanbinnen zit er bloed, maar dat komt er niet uit. Ik heb het echt moeilijk. Niemand weet als ik automutilatie doe.

Als je wil praten over je problemen kan je daarover ook een topic maken, dan kunnen wij proberen om je te helpen. Je kan ook altijd bellen en chatten met de kindertelefoon.

Reputatie 1
Badge

Ik heb al gechat met mindkorrelatie.nl

Die hebben mij ook een beetje geholpen, maar ik heb het nog niet gezegd tegen iemand.

Zou je het wel aan iemand, bijvoorbeeld je ouders, willen vertellen? Het kan namelijk heel erg opluchten als een geheim niet meer van alleen jou is.

Reputatie 1
Badge

Ik wil het tegen mijn huisarts zeggen. Maar ik ga altijd met mijn mama of papa. Dus ik ga zeggen als ik het leuk zou vinden als ze niet mee naar binnen gaan, maar wachten. En als ik het gezegd heb dan mogen ze komen.

Dan kan ik of mijn huisarts het zeggen. Want begin juli moet ik naar de kinderneuroloog. En daar moet ik met korte mouwen zitten, dan zien ze mijn snede. 

Reageer