Hey,
Ik ben dus nogal erg onzeker over mijn onderbenen, dat hoeft helemaal niet! Je bent mooi zoals je bent!
dit komt doordat ik op 1 been een heel lelijk litteken heb zittenik ken het wel, ik zelf heb op mijn beide benen verschillende littekens zitten, de meeste komen door snijden en zelfmoordpogingen en nog wat andere saaie dingen waar ik je maar niet mee ga vervelen, maar als je het wilt vertellen, waardoor komt die van jou.?
ook heb ik veel blauwe plekken en lijken mijn benen voor mijn gevoel nogal gevlekt ofzo(lastig uit te leggen) ik snap wat je bedoelt. Met de vlekken. Een vriend van mij heeft dat ook.
verder zie ik eigenlijk vrijwel gelijk na het scheren van mijn benen al weer stoppels. vervelend! Misschien kun je daar gelijk met een scheerapparaat over heen gaan of een zalfje gebruiken. Als het dus niet geïrriteerd is.
Ook ziet het er uit alsof mijn onderbenen gewoon niet bruin worden (wel een beetje maar minder dan de rest van mijn lichaam) Misschien komt het omdat die bij jou meer tijd nodig hebben dan de rest van je lichaam.
Iemand help!
Heb je tips?ka, huidolie en littekencreme gebruiken Misschien. Of gewoon huidcreme .
Hebben jullie ook hier last van? Zo ja welke?ja, dat heb ik hier bovenaan al verteld.
Ps. Ik hou ervan als de antwoorden lekker uitgebreid zijn
Sorry ik heb mijn best gedaan , maar meer dan dit kan ik er voor nu niet uithalen Sorry.
Groetjes Gebruiker c
Hoi
Wat vervelend voor je, dat je onzeker bent over je onderbenen. Onzeker zijn is nu eenmaal niet fijn.
Ondanks de littekens en blauwe plekken denk ik dat ik en vele anderen jouw benen prachtig zouden vinden. Ze dragen je overal heen, ze helpen je springen, dansen, lopen, enzovoort. Ze zijn al je hele leven bij je, en zullen je met een beetje geluk nog lang dragen. Wees dus maar wat liever voor je onderbenen; ze doen een hoop voor je
Heb je een idee waar de blauwe plekken vandaan komen? Stoot je bijvoorbeeld vaak ergens tegen aan? Op zich hoor ik wel vaker dat sommigen snel blauwe plekken krijgen, dus het zou weleens kunnen dat jij bij een licht tikje al een blauwe plek krijgt.
Zou je graag bruine benen hebben? Zo ja, zou je van die sprays en zalfjes kunnen gebruiken die je huid bruiner doen lijken. Ik vermoed dat je daarmee de blauwe plekken ook minder zal zien. Op zich hoeft dat niet hoor, doe dit alleen als je het zelf prettig zou vinden, maar ‘t is een optie.
Persoonlijk vind ik littekens een “mooi” en uniek iets. Niet mooi als in ik voel me ertoe aangetrokken ofzo, maar eerder mooi in de zin dat ze een verhaal vertellen. Het litteken op mijn pols vertelt een verhaal, de littekens waar Gebruiker c het hierboven over had vertellen een verhaal, enzovoort. Vertel je graag meer over het verhaal van jouw littekens? Dat hoeft enkel als je dat zelf wilt, hoor.
Stoppels na het scheren zijn vervelend. Heb je soms al eens een andere onthaar-methode overwogen? Ontharingscrème bijvoorbeeld, waxen of een epileerapparaatje? Sommigen van die ontharingsmethoden zijn wat pijnlijker, maar bieden een langduriger resultaat.
Gr. Kenshin
Hey gebruiker c en kenshin
Antwoord op jullie vragen:
Hoe komt het litteken? : ik ben vroeger hard gestruikeld. Het litteken is een rare vorm en bijna 3 cm groot niet echt een bijzonder verhaal trouwens
Hoe komen de blauwe plekken/stoot ik vaak tegen iets aan?: nee ik stoot niet vaak tegen iets aan
Zelf hoef ik niet perse bruin te worden maar vind het er raar uitzien als mijn onderbenen lichter zijn dan de rest dus ik zal nog even kijken naar die zelfbruiner.
We hebben thuis al ontharingscreme liggen dus ik zal dat dan gaan gebruiken en verder ga ik opzoek naar littekencreme maar ik heb het litteken al een aantal jaar maar is het dan nog steeds mogelijk om die te verminderen/weghalen?
Gebruiker c je zei dat je littekens had van zelfmoorpogingen enz. Gaat het nu wel goed met je? Of probeer je het nog steeds ik weet namelijk niet wat er precies aan de hand is maar doe het niet
Hey gebruiker c en kenshin
Antwoord op jullie vragen:
Hoe komt het litteken? : ik ben vroeger hard gestruikeld. Het litteken is een rare vorm en bijna 3 cm groot niet echt een bijzonder verhaal trouwensoke, dat verklaart het.
Hoe komen de blauwe plekken/stoot ik vaak tegen iets aan?: nee ik stoot niet vaak tegen iets aan
Zelf hoef ik niet perse bruin te worden maar vind het er raar uitzien als mijn onderbenen lichter zijn dan de rest dus ik zal nog even kijken naar die zelfbruiner.
We hebben thuis al ontharingscreme liggen dus ik zal dat dan gaan gebruiken en verder ga ik opzoek naar littekencreme maar ik heb het litteken al een aantal jaar maar is het dan nog steeds mogelijk om die te verminderen/weghalen? ja, als het goede kwaliteit crème is wel, het verzorgd het litteken en laat het (beter) genezen, het kost alleen wat tijd.
Gebruiker c je zei dat je littekens had van zelfmoorpogingen enz. Gaat het nu wel goed met je?ja hoor, met mij gaat het wel prima. Ik zeg altijd maar , het kan erger /slechter. Ik moet wel toegeven dat ik nog wel gedachtes heb, maar ik heb het onder controle en ben daar de baas over.
over de verhalen achter de littekens.
dat klopt elk litteken heeft een ander verhaal, in mijn geval kan ik dan veel verhalen vertellen ,maar dat doe ik maar niet. Ik kan wel zeggen dat het begon met een mes en het gevolg was dat ik nu een litteken van 11cm heb bij mijn ene been en een litteken van 17cm bij mijn andere been. Zo zijn er nog een hele boel.enz
bedankt en wat lief voor de interesse!
Of probeer je het nog steeds ik weet namelijk niet wat er precies aan de hand is maar doe het nietnee, ik probeer het niet meer nee, ik ben 2 jaar geleden voor het laatst een echte zelfmoordpogingen gedaan en dat geld ook voor snijden. Ik ben nu 15(bijna 16) en ik heb het dus nu ongeveer 2 jaar onder controle.
bedankt en lief wat lief voor je interesse!
@Anoniempjeeee1 , hopelijk heb ik je vraag beantwoord, anders stel ze maar gerust!
Ik heb hier wat staan wat misschien wat dingen duidelijk maakt voor een klein deel van mijn verhaal. Als je dat zou willen weten.
Groetjes Gebruiker c
Hey gebruiker c
Bedankt voor je antwoord
Heftig verhaal heb je! En vind het echt erg dat je dit allemaal moet hebben meemaken. Super knap van je dat je jezelf er doorheen hebt geslagen! Suc6 in de komende jaren hopelijk worden dees wat beter dan vroeger
Hey Anoniempjeeee1,
Hey gebruiker c
Bedankt voor je antwoordgraag gedaan '
Heftig verhaal heb je! En vind het echt erg dat je dit allemaal moet hebben meemaken. Super knap van je dat je jezelf er doorheen hebt geslagen! bedankt!
Suc6 in de komende jaren hopelijk worden dees wat beter dan vroegertnx, ik hoop het ook. We zullen wel zien waar het schip strand. Ik hoop voor jou ook alles lukt !
onthoud, wat er ook gebeurd , en wat je ook wil, doe wat goed voelt ! En als je iets echt wilt en er voor gaat lukt het. Laat niks je tegen houden, jij bepaald wat het word.
Groetjes Gebruiker c
Ik hoop je nog is vaker te zien op dit forum! Maar ik denk dat dat wel goed komt.
Hey
Ik herken helemaal wat je zegt. In de zomer zijn mijn bovenbenen wel bruin maar mijn onderbenen totaal niet.
Dat litteken kan je niks aan doen. Het zit er nou eenmaal je moet het accepteren.
Gevlekte benen heb k ook (vind ik) dat is echt raar maar oke.
Mijn benen zien er super lelijk uit als ik ze niet scheer. Dat komt omdat ik op mijn vader lijk en die heeft veel haar (voor een man) dus ik heb ook heel veel haar op mijn benen. En stoppels na het scheren heb ik ook last van.
Tips heb ik helaas niet ik wou dat ik ze had... maar je bent dus niet de enige.
Sterkte! Xx