Vraag

Brandwonden door zelfverminking

  • 27 December 2020
  • 2 reacties
  • 58 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi ik had een vraagje ik heb al sins de eerste dat ik aan zelf verminking doe en de laatste x was afgelopen zomer vakantie door een ruzie met mn moeder maar nu had ik laats gwn het gevoel als of ik er klaar mee was en heb weer brandwonden gemaakt met deo nu zijn er 2 gaan ontsteken en kan ik bijna niet meer lopen mn vader weet er niks van en mijn hulpverleners ook niet want ik durf niks te zeggen ( mijn ouders zijn inmiddels al 2,5 jaar gescheide) maar ik denk dus dat het beter is als de dokter het ziet maar ik ben bang dat due wat gaat zegen tegen mn vader wat zou ik hier teggeb kunnen doen of moet ik mn ontstoken vrandwonden zelf verzorgen en hoe doe ik dat dan ( ik zit btw nu in de 4e midelbare ben een meisje van bijna 16 met een moeilijk verleden) 


2 reacties

Je kan naar de dokter gaan en die mag het niet aan je vader vertellen.

Hey BadBleeb,

Wat naar dat je al een aantal jaar aan zelfverminking doet.

Het lijkt me inderdaad verstandig dat een huisarts naar je wonden kijkt, zeker ook omdat je aangeeft er zoveel last van te hebben en bijna niet kan lopen.

Ik kan begrijpen dat je niet wilt dat je vader weet van je zelfverminking. Maar ik ben wel van mening dat het goed is om erover te praten en er niet alleen mee rond te lopen.

Vanaf 16 jaar heb je recht op je eigen hulpvraag. Sowieso is een consult bij de huisarts vrijblijvend. Je kunt je huisarts vragen om er met niemand over te spreken. De huisarts zal dit dan ook nooit zomaar doen. Wel is het goed om te weten dat de huisarts in (levens) bedreigende situaties of situaties waarvan de huisarts vind dat het nodig is omdat je bijvoorbeeld in gevaar bent of jezelf in gevaar brengt de huisarts dit wel zal bespreken met iemand. De huisarts zal dit niet zomaar doen, wel in overleg met jou. Je kunt dus sowieso een afspraak maken bij de huisarts zonder dat jouw vader of iemand anders dat hoeft te weten.

Zelfbeschadiging is niet de oplossing. Het helpt je misschien tijdelijk, maar het brengt je niet verder. Lees dit topic eens door voor alternatieven voor zelfbeschadiging. Je kunt ook eens kijken op de site sameninmijnschoenen.nl, je kunt daar veel informatie vinden en ook tips om te minderen/stoppen en hoe je erover kunt praten. En een forum voor en door mensen die doen/deden aan zelfbeschadiging.

Maak in ieder geval een afspraak met de huisarts, het is niet verstandig om zo door te lopen met je wonden en het erger te maken. Sterkte en succes!

Groetjes,
Simply Me

Reageer