6e zintuig

  • 11 January 2018
  • 56 reacties
  • 1146 Bekeken


Toon eerste bericht

56 reacties

Nouja...
Wat jij beschrijft komt ongeveer overeen met de beschrijving van hallucinaties, want je ziet en voelt dingen zonder dat daarvoor de prikkel er werkelijk is.
( https://nl.wikipedia.org/wiki/Hallucinatie

Het lijkt mij wel verstandig om dit door iemand te laten nakijken.
Geen paniek, ik heb nooit gedacht dat je dit slecht bedoelt. Deze topic kan behulpzaam zijn voor jou en anderen, dus hij blijft vast staan.

Ik denk dat je ouders het wel zullen snappen als aan hun goed uitgelegd wordt wat wat jij meemaakt precies inhoudt. Daarom lijkt het mij handig om je mentor hierbij te betrekken. Je mentor kan je in contact brengen met verdere hulp en kan aan je ouders de situatie uitleggen. Volwassenen luisteren soms sneller naar volwassenen.
Heb je een positieve band met je mentor?
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Misschien heb je gelijk over de psychologen en zie ik het inderdaad verkeerd. Maar weet je, ik wil niet dat me ouders dit weten, omdat ze het toch niet geloven. En als ik contact opneem met een psycholoog, dan komen me ouders erachter.

het verschil tussen de " normale mensen'' en de mensen die ik zie. Is best wel duidelijk. Het zijn een soort schim, een soort overtrek van de mens. Je moet een beetje denken dat je naar een mens kijkt die wazig te zien is. ze hebben ook geen kleur zoals de '' gewone mensen'' dat hebben. Deze mensen zijn wazig, wit of grijs. ze hebben geen gezicht als je vanaf een afstand naar ze kijkt, als je dichter bij staat, kun je wel het gezicht redelijk zien.... is nogal lastig te zeggen
Maar kortom over hoe ze eruit zien : Wazige mensen die geheel of gedeeltelijk wit/ grijs zijn.

Ik denk niet dat ze iets aandoen hoor, ze lopen alleen heen en weer, staan ergens en praten, of lopen bij mij in huis dan trap af trap op.

Even voor de duidelijkheid: Ik bedoel dit niet als/ voor bangmakkerij, als je dit wel zo opvat, overleg ik met de kindertelefoon, of ze deze topic willen verwijderen! Ik bedoel het echt niet slecht!

Gr: Mr.S
Ik ben blij te horen dat die mensen vriendelijk zijn, maar het lijkt me nog steeds een beetje eng. Jij kunt ze zien en anderen niet, dat is uniek.

Heb je moeite met een onderscheid maken tussen mensen die anderen zien en mensen die alleen jij ziet?

Je vriendin lijkt het niet te snappen. Je ouders weten het dus niet. Misschien is het een idee eerst naar je mentor te gaan en daar de situatie uit te leggen. Je mentor kan je tips geven i.v.m. hoe je dit het duidelijkst uitlegt aan je ouders, zodat ze je snappen.

Dit zo zijn gangetje laten gaan lijkt me geen goed idee. Nu zijn de mensen aardig, maar wat als ze op een dag niet meer aardig of zelfs gemeen doen? Zo ver mag je het niet laten komen.
Ik geloof dat jouw beeld van psychologen niet helemaal correct is. Als jij aan een psycholoog denkt, denk je aan mensen die het niet meer allemaal op een rijtje hebben? Zo zit het niet in elkaar. Psychologen zijn er voor personen die met iets zitten, en daarover willen praten. Dat kunnen kleine en grote dingen zijn. Het voordeel van psychologen is dat ze gestudeerd hebben om je beter te begrijpen, en dat ze geen dingen gaan zeggen als 'daar geloof ik niks van' of 'je hebt ze niet allemaal op een rij'. Ze gaan proberen je te helpen.
Reputatie 2
Badge +9
Heey 100 DIVERGENT 11.
De meeste mensen die ik zie zijn erg vriendelijk. Ze begroeten me 's ochtends als ik naar school ga en vragen... Soort van hoe me dag was. Het is soms moeilijk te horen wat ze nu precies zeggen, soms zeggen ze wat maar hebben ze het niet tegen mij. Vaak zeggen ze hallo en dat zeggen ze dan alleen. Sommige praten met andere mensen over iets wat ze zijn tegengekomen. Bijv. Bij een ongeval.

Klinkt best wel gek als ik het zo zegt.
Vermijden is niet heel moeilijk. Je negeert ze gewoon en probeert zo min mogelijk op ze te letten. Zoals ik al zei. Als er een mens rondloopt is het nogal raar als ik ze nakijk, terwijl andere ze niet zien.

Ik zou ze juist niet weg willen hebben, ze zijn de enige "mensen" waar ik me goed bij voel.

Me ouders zien me al aankomen. En me vriendin die gelooft het allemaal niet. Als ik naar een psycholoog toe ga lijk ik iemand die het niet allemaal op een rijtje heeft.

Dus ik laat het maar zijn gangetje gaan.

Gr: Mr. S
Hoi!

Je voelt de aanwezigheid van mensen rond je, maar anderen kunnen deze mensen niet zien. Dat klinkt best eng in mijn oren. Wat zeggen die mensen tegen jou? Zijn ze vriendelijk?

Je probeert ze te vermijden op school. Hoe doe je dat, ze vermijden? Vind je het vervelend dat je ze tegenkomt? Zou je ze liever helemaal weghebben?

Het kan helpen om hier met iemand over te praten. Weet iemand hiervan? Je ouders of een vriend(in)?
Ik denk dat het je kan helpen om eens met een psycholoog te praten. Misschien is er een reden waarom jij mensen ziet die niemand anders ziet. Zou je dat zien zitten?

Groetjes
x

Reageer