6e zintuig

  • 11 January 2018
  • 56 reacties
  • 1143 Bekeken

Reputatie 2
Badge +9
Heey, mijn naam is Mr.S.

Ik heb al sinds ik klein was dat ik mensen zag die niet bestonden. En hiermee bedoel ik geen fantasie mensen. Maar echte mensen zoals jij en ik. Met deze mensen kan ik praten luisteren en aanraken (voelen dus).

Nou weet ik dat dit ook wel het 6e zintuig wordt genoemd. Ik vroeg me af eigenlijk of meerdere mensen dit hebben en hoe ze ermee omgaan.
Ik probeer ze voornamelijk te vermijden op school omdat het anders zo'n gek beeld opwekt.

Wist niet in welke selectie deze topic hoorde dus heb maar deze gekozen.

Gr : Mr.S

56 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Heey @100Divergent11,

De psycholoog is de beste psycholoog die ik tot nu toe hebt gehad, ze helpt me erg goed en ze luistert graag naar de problemen waar ik mee zit. Dus ze begrijpt me heel goed misschien wel beter dan dat me ouders me begrijpen.

Het is verschillend wat er gebeurd. Meestal vragen ze die vragen dus en als ik er geen antwoord op geef dan houden ze hun mond, of ze stellen de vraag opnieuw.

Of ze zeggen van : "heey, hoor je ons wel? / Mr. S waarom negeer je ons? Dat soort korte vragen weer.

Ik kan wel vragen aan hun of ze stil willen zijn, of dat ze me met rust willen laten, maar daar luisteren ze niet naar. Het is dan wel is dat ze even hun mond houden, maar het is niet zo dat ze weggaan..

Gr:Mr. S

Jij bent de baas, het is jouw lichaam, jouw ziel, jouw kracht. Wat andere krachten en entiteiten willen is even niet van belang. Vraag ze of ze stil willen zijn en terug willen gaan naar waar ze vandaan komen en bedank ze altijd. Zorg ervoor dat je jouw wil toont, maar dat je te allen tijde vriendelijk blijft.

Reputatie 3
Badge +1

Ga niet anders denken doordat er mensen zijn die niet open-minded zijn voor het paranormale. Wat voor ons normaal is is voor hun abnormaal, en wat voor hun normaal is is voor ons abnormaal. Ik hoop dat je er al een beetje wijzer bent uitgekomen in de voorbije jaren.

Liefs

Heey! Ik zelf heb ook de 6e zintuig perongeluk aangedaan,

Zelf weet ik niet hoe het is om (mensen)  tezien door de 6e zintuig zoals je zelf beschrijft,

(aanvoelen/zien) 

Zelf heb ik er ook moeite mee heel eerlijk gezegd,

Je beschreef zelf al dat je je afvroeg hoe andere mensen er mee om zouden gaan.

Ik kon er niet mee omgaan, ik wist niet hoe het allemaal in elkaar zat, 

Zojuist had ik het ware geloof leren kennen, al eerder was ik er mee bezig, 

Het geloof heeft me geholpen om de 6e zintuig al wat onder controllen tekunnen houden,

En zelfs uiteindelijk tekunnen sluiten, ik zou je echt aanraden om de bijbel telezen,

(Het nieuwe testament)

Ik hoop dat je wat aan me informatie hebt,  ik hoop dat je nog een berichtje terug stuurt! 

Misschien zou het geloof je opweg kunnen helpen! 

Groetjes Cassan

 

 

Reputatie 3
Badge +3
Heey @yummiedemummie ,

Ik denk niet meer dat Mr.S zal reageren op je reactie. Enkele maanden geleden heeft hij zich afgemeld bij de Kindertelefoon.
Ik denk trouwens ook dat 'anonymous' Mr.S niet bang heeft gemaakt. Deze persoon heette 100Divergent11 en heeft Mr.S juist heel veel geholpen. Zoals ik had gelezen. Ze was de beste van ons allemaal, ze was vriendelijk en erg behulpzaam. Dus denk niet dat zij hem bang heeft gemaakt.

En volgens mij gaat het super goed met Mr.S zoals te lezen is in zijn laatste topic IQuit. Ik zou graag ooit hem nog is willen tegenkomen en vragen wat die nu doet en hoe het nu met hem gaat, maar dat zal wel nooit gebeuren.

^
Future
Hey Mr S,

Dit topic is alweer heel erg oud maar ik wilde toch antwoorden! Het lijkt mij eigenlijk heel fijn om die wezens om je heen te hebben, ze klinken heel lief. Ook alsof ze je zouden beschermen, een soort vrienden. Ze doen me denken aan karakters uit films van 'studio ghibli'. Ik raad je echt de film 'spirited away' aan.

Hoe gaat het nu met je en je wezens? Ik heb het gevoel dat 'anonymous' je bang heeft gemaakt omdat diegene het steeds had over hoe eng de ogen zijn die je ziet. Daarna vertelde je dat je nu angstiger bent. Ik hoop niet dat dit nu nog steeds het geval is.
Natuurlijk wil ik mijn ervaring met jou delen
De geestel die ik zie zien er realistisch uit lijk een normale mens aleja alsj mij snapt ik praat normaal met de geest lijk jij ja ik hoor de geesten ook ja ik kan ze voelen maar dat vind ik dan niet zo prettig
Wij hebben veel met elkaar gemeen
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

@Anoniem245,
Mag ik vragen hoe jouw geesten er uitzien? Lijken ze op die van mijn, of zien ze er anders uit ben jou? En hoe praat jij met de geesten? Ik praat ook wel met ze, maar ik doe dat gewoon door echt te praten. Zoals je ook tegen een ''levend'' persoon praat. Alleen ik weet dat sommigen mensen met ze praten via hun gedachten, in hun hoofd dus.


Ik neem aan dat je de geesten dus ook kan horen. want anders heeft praten tegen ze weinig nut? Kan je ze ook voelen? Dat je ze aanraakt en dus echt iets voelt? Of raak jij ze nooit aan, want dat kan natuurlijk ook. Een meisje die ik heb leren kennen via Mediant. Zei liep weg daar (logisch) en toen vertelde ze dat ze ook wel is met geesten sprak, maar zei mocht van de geesten nooit hun aanraken, omdat ze dat niet prettig vinden, en de geesten vonden het ook niet fijn als je ze recht in de ogen keek. Dat vond ik wel gek, want ik mag de schimmen die ik zie wel gewoon aanraken, niet de hele tijd ofc, want dat vindt je als mens toch ook niet fijn? En ik kan ze wel een uur aanstaren zonder dat ze het ook maar iets uitmaakt. Maar ja iedereen heeft dus zo zijn eigen geesten denk ik?

Als je de vragen niet wilt beantwoorden, dan vindt ik dat ook goed hoor!

Gr: Mr.S
Ik spreek vaak met geesten en vooral met mijn overleden oom en verder voel ik van een persoon hoe hij zich voelt en dat heb ik al sinds dat ik geboren ben denk ik
Fijn dat het werkt 🙂 Wie weet werkt het als je ze aanraadt om een weekje naar Ibiza te gaan. Misschien bevalt het de ogen daar wel en blijven ze weg.
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Wat je zei helpt wel. Ik dacht eerst van:" nou, ze zullen wel niet even weggaan als ik het vraag".

Maar blijkbaar kunnen ze toch even weggaan. Meestal voor 1 uurtje ongeveer maar toch.

Zo dom dat ik daar zelf nooit aan heb bedankt, super bedankt voor de goede tip!! ?

Gr:Mr. S
Heel fijn dat je nu een goede psycholoog hebt waar je je begrepen bij voelt. Dat is vast een erg grote steun.

Misschien klinkt dit stom, maar zou je de ogen kunnen voorstellen even naar buiten te gaan, of in het park te gaan wandelen? Wie weet blijven ze dan even weg.
Reputatie 2
Badge +9
Heey @100Divergent11,

De psycholoog is de beste psycholoog die ik tot nu toe hebt gehad, ze helpt me erg goed en ze luistert graag naar de problemen waar ik mee zit. Dus ze begrijpt me heel goed misschien wel beter dan dat me ouders me begrijpen.

Het is verschillend wat er gebeurd. Meestal vragen ze die vragen dus en als ik er geen antwoord op geef dan houden ze hun mond, of ze stellen de vraag opnieuw.

Of ze zeggen van : "heey, hoor je ons wel? / Mr. S waarom negeer je ons? Dat soort korte vragen weer.

Ik kan wel vragen aan hun of ze stil willen zijn, of dat ze me met rust willen laten, maar daar luisteren ze niet naar. Het is dan wel is dat ze even hun mond houden, maar het is niet zo dat ze weggaan..

Gr:Mr. S
Goed dat je dit met je psycholoog gaat bespreken. Begrijpt die je goed?

Ik vroeg me af of je antwoord gaf op de vragen die de ogen je stelden, of dat je ze eerder negeerde. Je geeft er dus antwoord op. De ogen gaan lachen of lopen weg. Wat gebeurt er als je ze negeert?

Het lijkt me best eng om langende ogen rond me te hebben. Denk je dat het zou werken om de ogen vriendelijk te vragen je wat meer met rust te laten?
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Ik ga het volgende week als ik weer die afspraak hebt met de psycholoog vertellen over de ogen. Want als ze veranderen zoals je al zei dan hopelijk wel naar de goede kant en niet naar de slechte kant.

Als ik de ogen antwoord geef bij. Ja of waarom zou ik dat niet doen. Of wat bedoel je? Dan stoppen ze meestal met praten en gaan ze lachen. Het is niet echt een gesprek dat ik heb met deze mensen/ogen. Ze stellen me alleen een vraag of zin, ik geef antwoord, en dan gaan ze lachen of lopen weg.

De lach is wel vrolijk lijkt het, maar er zit toch een klank van griezelig in. Het lijkt een beetje alsof er bejaarden mensen lachen alleen dan met zo'n akelige toon erin.

Gr:Mr. S
Als ik het goed begrijp, zijn 'de mensen van Mediant' hulpverleners. Het lijkt me goed dat zij hiervan afweten. Hoe meer je hulpverlening van je weet, hoe groter de kans is dat ze je kunnen helpen.

Niet iedereen staat open voor dingen die op het eerste zicht abnormaal lijken. Het is verstandig om selectief te zijn in wie je wat vertelt. Als je iemand gevonden hebt waarvan je denkt dat hij / zij te vertrouwen is, lijkt het me wel fijn iemand te hebben die naar je luistert. Of die persoon zich kan inleven in wat je vertelt is een ander verhaal, want wat jij ervaart lijkt me redelijk zeldzaam, maar praten is alvast fijn.

De ogen komen dichterbij. Dat lijkt me iets waar je hulpverlening best van weet. Dat dichterbij komen lijkt me een teken dat er iets veranderd is. Het lijkt me van belang dat hier op toegezien wordt, zodat de ogen je niet nog meer angst gaan aanjagen.

De ogen (ik noem ze de hele tijd 'de ogen', maar je weet vast wat ik bedoel) beginnen nu ook tegen je te spreken. Vaak stellen ze vragen. Gaan ze weg als je ze een antwoord geeft? En dat gelach, is dat eerder vrolijk, of eerder griezelig of dreigend?
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Er zijn nu wel een paar mensen die van mijn "gaven" af weten. Bijv. De mensen van Mediant. Me ouders weten alleen dat ik de ogen kan zien( mensen die helaas zwart zijn en waarvan je alleen de ogen ziet).

En ik wil het wel graag met meerdere mensen over hebben, maar ik ben dan bang dat ik als een gek overkom of iemand met teveel fantasie. Ik moet dan ook even kijken aan wie ik het wel en niet zou vertellen, want sommigen mensen in mijn omgeving houden totaal niet van mensen die doen alsof ze dingen zien, of het nou waar is of niet.

De laatste tijd ben ik wel wat vaker angstig geweest over de ogen. Die stonden vroeger alleen maar in een hoek of in de kamer en keken om zich heen of naar mij, maar tegenwoordig praten ze ook daadwerkelijk tegen mij. Of ze lopen je achterna, of je doet de deur open en het eerste wat je ziet zijn die ogen. Dus dat is erg wennen, vooral dat ze nu ook praten. Eerst dacht ik van ik ben af van de andere stemmen en nu krijg je dit wel een beetje jammer.

En als je je afvraagt wat ze nou precies zeggen. Meestal zijn het korte zinnetjes als :"Waar ga je naartoe?" / "Wie is die man/ vrouw?" / " Je kan beter thuis blijven vandaag". / "Wat ben je aan het doen?" / Hallo, goedemorgen, goedeavond. / "Het is bijna weer tijd om te gaan" / "De klok tikt voor elke seconde" / "Het is al bijna weer donker" / " Wij volgen je dag en nacht."/ hahaha hahaha haaha.( heel veel lachen).

Dus dat is wel wennen weer, maar zolang ze me niks aan doen of dreigende woorden zeggen vind ik het allemaal wel best.

Nog een vraag voor @hoihoiikbenhoidoei,

Dus jij ziet ook die mensen( geesten)? Kun jij dan ook met ze praten? En zo ja wat zeg je tegen ze of wat zeggen ze tegen jou? En kan je ze voelen als je ze aanraakt?

Hoe pak jij het aan om iemand te vertellen dat je deze "gaven" hebt? En hoe reageren mensen daarop?

Gr:Mr. S
Heey, mijn naam is Mr.S.

Ik heb al sinds ik klein was dat ik mensen zag die niet bestonden. En hiermee bedoel ik geen fantasie mensen. Maar echte mensen zoals jij en ik. Met deze mensen kan ik praten luisteren en aanraken (voelen dus).

Nou weet ik dat dit ook wel het 6e zintuig wordt genoemd. Ik vroeg me af eigenlijk of meerdere mensen dit hebben en hoe ze ermee omgaan.
Ik probeer ze voornamelijk te vermijden op school omdat het anders zo'n gek beeld opwekt.

Wist niet in welke selectie deze topic hoorde dus heb maar deze gekozen.

Gr : Mr.S


Heyy
Ik heb ook gaven.
En ik weet wat jij bedoelt want ik zie ze ook.
En niemand gelooft je.
Ik vind dat ook heel irritant maar miss kun je er over praten met je beste vriend/vriendin?
Zij geloven je echt wel!

Als je sws nog vragen hebt,
Reageer dan, ik volg deze topic!

Veel suc9999 nog, en groetjes,

-hoihoiikbenhoidoei
Waar ik me vooral zorgen om maakte, is dat de momenteel goedaardige schimmen ineens kwaadaardig zouden kunnen worden. In dat geval leek het me fijn dat iemand van jouw, laten we het even gave noemen, afwist.
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Ik heb er al een tijdje geleden over gehad met mijn psycholoog en ze wist zelf ook niet echt wat het was. Ze denken nu dat het misschien hallucinaties zijn, maar dat lijkt me dan wel gek, want zoals je al zei ik zie ze al heel lang.

Ik snap dat het voor best wel wat mensen een angstig gevoel opwekt, en dat had ik vroeger ook. Daarom probeer ik de reacties ook een beetje te dimmen en niet al te veel in detail te schrijven zodat mensen het niet te eng vinden. Het doel is ook dat mensen met dezelfde problemen als ik misschien dingen herkennen en hun eigen ervaringen opschrijven. Ik vind de topics als geesten zien, of dingen zien die er niet zijn ook altijd hartstikke leuk om te lezen gewoon omdat ik dan kan kijken wat heeft hij/zij meegemaakt en hoe gaat diegene er mee om.

Kijk tuurlijk is het soms wel jammer dat er niet een soort uitknop is voor die schimmen want dat zal soms best wel fijn zijn, maar het mooie van dingen zien is dat je niet zo bang bent voor enge dingen, bijv. bij het zien van een horror film. Meestal kan ik er wel samen met de schimmen er om lachen van hoe slecht het eigenlijk soms wel niet is nagemaakt. Mmm.. Een film die net zo is als wat je ziet zou wel gaaf zijn.. Maar ja.

Zoals @100DIVERGENT11 al zei, als je er geen last van hebt, of ze doen je kwaad dan zal het wel goed zijn!

Gr: Mr.S
Hey mr. S!
Dit is echt heel speciaal en het is echt de max dat je dat kan. Ik geloof wel dat je die mensen kan zien en aangezien het van kleins af aan is denk ik niet dat het een ziekte ofzo is. Ik begrijp wel dat mensen dat direct denken maar dat is meestal gewoon omdat ze het een beetje beangstigend vinden en dat ze er een wetenschappelijke uitleg aan willen geven. Het is echt super dat je erover gaat praten en laat zeker iets weten hoe het gegaan is!

Groeten Zon
Ik blijf jouw situatie heel speciaal en interessant vinden. Ik kan me het heel moeilijk voorstellen hoe het moet zijn om die wazige mensen te zien. In mijn oren klinkt het beangstigend, maar als je er geen last van hebt, en ze doen je geen kwaad, is het ok.
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Gelukkig maar dat het niet te creepy is. De film kllinkt wel interessant en daar ga ik zeker is naar kijken morgen.

De mensen die ik dus zie zijn veelal wazig wit, grijs, zwart, donkergrijs en daarnaast heb ik dan nog de schimmen die zijn helemaal zwart. En ja de mensen met ogen dat zijn ( voor mij) echte mensen. Maar het is niet zo dat ik bijv, andere kleuren mensen ziet. Op internet staat ook dat mensen schimmen zien met een bepaalde aura kleur bijv. rood/ goen of blauw. Maar dat heb ik niet!

Gr: Mr.S
Reputatie 1
Badge +1
Beste Mr. S,
Wat heb je dat leuk gezegd
De film is BTW van Tim bourton en is met klei gemaakt of c
CGI dat weet ik niet echt. Maar a nightmare before Christmas is ook een film van hem en ik hou echt van zijn films

Het was echt niet te creepy ik kijk hannibal en die is creepy-er dus ik zelf heb er weinig problemen mee zie je ook nog andere mensen?

Zijn ze soms nog met een kleur of altijd zwart wit?

Die mensen met ogen, zijn dat echte mensen ogen of meer het venom soort? (Spiderman)
Groetjes alphaWolf
Reputatie 2
Badge +9
Heey @AlphaWolf,

Je beledigd me helemaal niet hoor. Nee ik heb nog nooit die film gezien meestal ook omdat films over paranormale gave 's er heel dom en slecht uitzien. Maar als deze dat niet is dan kan ik er wel is naar gaan kijken.

Ja in het begin was het best wel eng. Vooral als je bijv. Je kamer binnen loopt en je ziet iemand zitten in je bureaustoel of achter het raam. Of als je de trap op loopt en je ziet iemand langs je naar beneden lopen of bovenaan de trap staan. Dat was best eng in het begin.

Maar na een tijdje wen je eraan en zijn het gewone mensen voor mij. Het mooie eraan is dat je met ze kan praten over dingen die je niet aan andere verteld bijv. Of wat ook wel grappig is dat je mensen die de mensen niet zien bang kan maken als ze vragen van zie je er een hier? En dat ik dan zeg ja daar zo in de hoek en hij wijst naar jou. Haha?.

Die zwarte of donkergrijze mensje moet je inderdaad uit de buurt van blijven. Dit zijn slechte mensen zoals gezegd. Deze mensen proberen je mee te sleuren in hun wereld. Of hoe zeg je dat. Ze vertellen vervelende verhalen die zij hebben meegemaakt over hoe ze zijn gestorven of hoe ze iemand anders iets hebben aan gedaan. Ik noem ze soms ook wel de duistere mensen om hun duistere verhalen.

Nou moet je niet denken van oh ik kijk wel is horror films en dan heb je zo'n meisje die je probeert te vermoorden of mee te sleuren. Dat is grappig bedacht maar zo is dat niet in het echt tenminste niet zoals ik hun zie.

Dit zijn gewoon zwarte/ donkergrijze mensen zoals jij en ik die hun verhalen vertellen en je proberen over te halen om dingen te doen.

Naast deze mensen zie ik ook nog andere schimmen ook deze mensen zijn zoals jij en ik maar dan helemaal zwart en je ziet alleen de ogen. Deze mensen praten niet of ze fluisteren heel zachtjes. Ze staan meestal in de hoeken of buiten ( ik probeer het niet te creepy te maken).

Deze mensen zijn anders dan de wazige schimmen. Als je deze mensen aan kijkt blijven ze gewoon staan. Ze lijken wel een beetje op opblaaspoppen maar dan in het zwart. En ze knipperen regelmatig met hun ogen.

Als ik de wazige schimmen aan kijk en dan recht in hun ogen dan kijken ze weg of ze verdwijnen. Of ze lopen naar je toe dat kan ook nog.

Ik hoop nogmaals dat dit niet te creepy was, want dat is nooit mijn bedoeling hier geweest.

Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust!

Gr:Mr. S
Reputatie 1
Badge +1
Wat gebeurt er dan als je die zwarte omhulsels ziet van de mensen?
je zei eerder dat je daar uit de buurt moest blijven

Reageer