Vraag

de oorlog rusland vs oekraine

• 17 April 2022
  • 4 reacties
  • 173 Bekeken

Badge

Hoi allemaal,

ik ben bang over wat er nu gebeurt in oekraine, ik zit er al mee zinds het begin van de oorlog. Ik voel me bang en voel me niet meer als vroeger. Ik ben bang dat de russen hier ook zullen komen en dat poetin nucleaire bommen op ons af vuurt. Kunnen jullie mij helpen hierbij? Waar moet ik bang voor zijn en waar niet voor.

groetjes

4 reacties

Voordat er oorlog ín Nederland is moet er nog heel veel gebeuren hoor. Ik verwacht niet dat Poetin zo dom is om een conflict met de NAVO aan te gaan. Dat wordt zijn ondergang, zijn leger flopt zelfs in Oekraïne. En mocht hij het wel gaan proberen, zit er echt nog een flink stukje grond tussen Nederland en Rusland. De kans dat de Russen dus straks door Nederland marcheren acht eigenlijk 0.

Voor de nucleaire wapens geldt in principe hetzelfde. Poetin kent de consequenties. En hoewel ik af en toe twijfel over zijn mentale gesteldheid, ga ik er toch vanuit dat hij slimmer is dan dat. Áls hij het zo doen, is hij in oorlog met de NAVO en zal er ongetwijfeld teruggevuurd worden, en dat weet hij ook.

Daarnaast bestaat er ook een systeem om zulke aanvallen af te weren. Maar in het geval dát het wel lukt om doel te raken, verwacht ik niet dat dit doel in Nederland zal zijn, maar eerder Brussel (hoofdstad EU) of andere hele grote steden in Europa: Parijs, Rome, Madrid, London, Berlijn. Maar die hypothetische bom hoeft natuurlijk niet eens naar Europa te gaan. Amerika zou ook doelwit kunnen zijn: Washington DC of New York bijvoorbeeld.

Maar ik denk dus niet dat het zover zal komen. Poetin kent de consequenties van een conflict met het Westen.

Ik hoop dat deze gedachte je wat rust geeft. Er is nu namelijk echt geen reden om je zorgen te maken over ons. Voor nu moeten we ons vooral zorgen maken over het lot van Oekraïne en haar inwoners.

Badge

Bedankt!

Badge

Het kan nog steeds wel, dat het leger flopt in Oekraïne heeft te maken dat (denk ik) er vooral dienstplichtigen zijn die er wat minder zin in hebben.  Nederland beseft zich ook nu pas hoe belangrijk defensie wel is en dat er toch meer geld heen moet. Ik wil later ook het leger in

Badge

POETIN IS STOM!!!!

Reageer