Vraag

de oorlog rusland vs oekraine

  • 17 April 2022
  • 8 reacties
  • 284 Bekeken

Badge

Hoi allemaal,

ik ben bang over wat er nu gebeurt in oekraine, ik zit er al mee zinds het begin van de oorlog. Ik voel me bang en voel me niet meer als vroeger. Ik ben bang dat de russen hier ook zullen komen en dat poetin nucleaire bommen op ons af vuurt. Kunnen jullie mij helpen hierbij? Waar moet ik bang voor zijn en waar niet voor.

groetjes


8 reacties

Reputatie 4
Badge +1

@Nielsd als poetin ons aanvalt krijgt hij de hele NAVO op z'n dak. Vergelijk het maar met pesten op straat. Je krijgt dan andere kinderen op je dak waaronder een paar hele sterke.  De kans is dus 0,000000000%

Reputatie 1
Badge

ik ben bang dat er een nucleaire bom op mijn cranium valt

Een Derde Wereldoorlog in Rusland is zeer onwaarschijnlijk. Er zijn verschillende redenen waarom dit zo is:

 

1. Rusland wil geen grote oorlog beginnen: Na de Koude Oorlog is Rusland zich gaan focussen op regionale macht en het beschermen van zijn eigen belangen. Ze willen geen wereldconflict starten.

We kunnen nooit achterliggende motieven weten. Misschien willen ze wel oorlog.

 

2. Kernwapens als afschrikking: Rusland is een land met veel kernwapens. Dit betekent dat ze een enorme vernietigingskracht hebben. Andere landen weten dat een oorlog met Rusland catastrofale gevolgen zou hebben en zijn dus terughoudend om die weg in te slaan.

Vandaar dat er ook landen met Rusland onderhandelen. En waarom zou Rusland het pikken dat er aan Oekraïne wordt geleverd?

 

3. Economische belangen: Rusland heeft sterke economische belangen in de internationale handel en investeringen. Een oorlog zou deze belangen ernstig schaden. Rusland heeft er dus baat bij om conflicten op vreedzame wijze op te lossen en de economische stabiliteit te behouden.

Nee, daar hebben ze geen baat bij. Als ze willen gaan ze samen werken met China en Noord-Korea en dan is die baat erbij volledig weg.

 

4. Diplomatie en samenwerking: Rusland neemt actief deel aan internationale diplomatie en heeft betrekkingen met verschillende landen. Ze zijn betrokken bij organisaties zoals de Verenigde Naties en de G20, waar ze problemen bespreken en proberen vreedzame oplossingen te vinden.

Waarom levert dan iedereen aan Oekraïne? Dat vinden ze echt nooit goed, lijkt me. En de VN steunt ze niet, die steun Oekraïne. 

 

5. Geschillenbeheersing: Hoewel Rusland betrokken is geweest bij regionale conflicten, heeft het land laten zien dat het bereid is om deze geschillen op vreedzame wijze op te lossen. Ze geven de voorkeur aan onderhandelingen in plaats van militaire acties.

Vandaar dat ze zoveel wapens hebben en in overleg zijn met China.

 

6. Afstand: Als je bang bent dat WW3 in Nederland komt, hoef je niet meteen bang te zijn. De afstand tussen Rusland en Nederland is best groot, ik denk niet dat het leger van Poetin komt aanrijden met van die lange leger vervoer wagens omdat dit natuurlijk te gevaarlijk zou zijn voor hen, door de afstand; Ze kunnen beschoten onderweg..

Stel je voor: China, Noord-Korea en Rusland, samen, die 3 landen, wat voor kans hebben we nog? En dan verslaan ze de landen er tussen in ook nog.

 

De dienstplicht geld pas vanaf 18 als ik het zo goed heb, maar de dienstplicht is nog niet ingevoerd. Dit wil zeggen als de dienstplicht nodig is dat het erg lang zou duren voordat het word ingeschakeld door overleg in de 2de kamer. En als de dienstplicht word ingeschakeld, word je ook eerst getest of je kan mee vechten.

Nood-toestand, dan is het zo gefixt en kunnen ze het in 2-3 weken voor elkaar krijgen.

Het is belangrijk om te onthouden dat er in de wereld geen absolute garanties zijn, maar op basis van deze redenen is de kans op een Derde Wereldoorlog in Europa zeer klein.

Ik vind het anders nog zeer groot!

(Maar dit is alleen wat ik weet en zie, niet persee ergens op gebaseerd. Dus als iemand er anders over denkt, ik wil het graag weten…..)

 

Groetjes van mij!

 

 

Reputatie 2
Badge +1

Een Derde Wereldoorlog in Rusland is zeer onwaarschijnlijk. Er zijn verschillende redenen waarom dit zo is:

 

1. Rusland wil geen grote oorlog beginnen: Na de Koude Oorlog is Rusland zich gaan focussen op regionale macht en het beschermen van zijn eigen belangen. Ze willen geen wereldconflict starten.

 

2. Kernwapens als afschrikking: Rusland is een land met veel kernwapens. Dit betekent dat ze een enorme vernietigingskracht hebben. Andere landen weten dat een oorlog met Rusland catastrofale gevolgen zou hebben en zijn dus terughoudend om die weg in te slaan.

 

3. Economische belangen: Rusland heeft sterke economische belangen in de internationale handel en investeringen. Een oorlog zou deze belangen ernstig schaden. Rusland heeft er dus baat bij om conflicten op vreedzame wijze op te lossen en de economische stabiliteit te behouden.

 

4. Diplomatie en samenwerking: Rusland neemt actief deel aan internationale diplomatie en heeft betrekkingen met verschillende landen. Ze zijn betrokken bij organisaties zoals de Verenigde Naties en de G20, waar ze problemen bespreken en proberen vreedzame oplossingen te vinden.

 

5. Geschillenbeheersing: Hoewel Rusland betrokken is geweest bij regionale conflicten, heeft het land laten zien dat het bereid is om deze geschillen op vreedzame wijze op te lossen. Ze geven de voorkeur aan onderhandelingen in plaats van militaire acties.

 

6. Afstand: Als je bang bent dat WW3 in Nederland komt, hoef je niet meteen bang te zijn. De afstand tussen Rusland en Nederland is best groot, ik denk niet dat het leger van Poetin komt aanrijden met van die lange leger vervoer wagens omdat dit natuurlijk te gevaarlijk zou zijn voor hen, door de afstand; Ze kunnen beschoten onderweg..

 

De dienstplicht geld pas vanaf 18 als ik het zo goed heb, maar de dienstplicht is nog niet ingevoerd. Dit wil zeggen als de dienstplicht nodig is dat het erg lang zou duren voordat het word ingeschakeld door overleg in de 2de kamer. En als de dienstplicht word ingeschakeld, word je ook eerst getest of je kan mee vechten.

 

Het is belangrijk om te onthouden dat er in de wereld geen absolute garanties zijn, maar op basis van deze redenen is de kans op een Derde Wereldoorlog in Europa zeer klein.

 

Groetjes van mij!

 

Badge

POETIN IS STOM!!!!

Badge

Het kan nog steeds wel, dat het leger flopt in Oekraïne heeft te maken dat (denk ik) er vooral dienstplichtigen zijn die er wat minder zin in hebben.  Nederland beseft zich ook nu pas hoe belangrijk defensie wel is en dat er toch meer geld heen moet. Ik wil later ook het leger in

Badge

Bedankt!

 

Voordat er oorlog ín Nederland is moet er nog heel veel gebeuren hoor. Ik verwacht niet dat Poetin zo dom is om een conflict met de NAVO aan te gaan. Dat wordt zijn ondergang, zijn leger flopt zelfs in Oekraïne. En mocht hij het wel gaan proberen, zit er echt nog een flink stukje grond tussen Nederland en Rusland. De kans dat de Russen dus straks door Nederland marcheren acht eigenlijk 0.

Voor de nucleaire wapens geldt in principe hetzelfde. Poetin kent de consequenties. En hoewel ik af en toe twijfel over zijn mentale gesteldheid, ga ik er toch vanuit dat hij slimmer is dan dat. Áls hij het zo doen, is hij in oorlog met de NAVO en zal er ongetwijfeld teruggevuurd worden, en dat weet hij ook.

Daarnaast bestaat er ook een systeem om zulke aanvallen af te weren. Maar in het geval dát het wel lukt om doel te raken, verwacht ik niet dat dit doel in Nederland zal zijn, maar eerder Brussel (hoofdstad EU) of andere hele grote steden in Europa: Parijs, Rome, Madrid, London, Berlijn. Maar die hypothetische bom hoeft natuurlijk niet eens naar Europa te gaan. Amerika zou ook doelwit kunnen zijn: Washington DC of New York bijvoorbeeld.

Maar ik denk dus niet dat het zover zal komen. Poetin kent de consequenties van een conflict met het Westen.

 

Ik hoop dat deze gedachte je wat rust geeft. Er is nu namelijk echt geen reden om je zorgen te maken over ons. Voor nu moeten we ons vooral zorgen maken over het lot van Oekraïne en haar inwoners.

 

Reageer