Hoeveel zakgeld/kleedgeld krijgen jullie???

  • 23 October 2014
  • 57 reacties
  • 22643 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hee, ik zat ff met een vraagje, hoeveel kleedgeld zou ik moeten krijgen? Ik ben 14, ik moet er dit van betalen:
  • ondergoed/sokken
  • deo/mascara
  • snoep
  • kleding
  • sieraden
  • maandverband
  • zomerjas/zomerschoenen (geen winterjas/winterschoenen)
  • tassen
  • cadeautjes (voor vriendinnen, familie, sinterklaas, kerst, vader/moederdag, enz.)
Sportkleding hoef ik niet zelf te betalen. Ik krijg nu €50 per maand van mijn ouders, kleedgeld en zakgeld in een. Ik vond dat dit niet genoeg was, dus ik vroeg kleedgeldverhoging, en ook of ik zakgeld en kleedgeld los mocht. Op zich vonden ze dat oke, maar ik wist niet hoeveel, en zij moesten daar ook ff over nadenken. 
Ik vroeg me ff een paar dingetjes af:

1) Hoeveel kleedgeld krijg je?
2) Hoeveel zakgeld krijg je?
3) Hoe oud ben je?
4) Ben je een jongen of een meisje?
5) Wat moet je hier van betalen? (schoenen, jas, verzorgingsproducten/make-up, sportkleding, enz.)
6) Vind je dat genoeg?
7) Hoeveel denk je dat ik nodig heb (aan de hand van wat ik ervan moet betalen)

Dan kan ik vergelijken met wat jullie krijgen en zo ff kijken hoeveel ik zou moeten krijgen 🙂 thxx

57 reacties

1) €25 per maand
2) €5 per week
3) 15 jaar
4) meisje
5) ik kan beter vertellen wat ik er niet van moet betalen:
- jas (maar die moe tik wel voor m'n verjaardag vragen omdat ik hem jiet normaal krijg)
- schoenen (moet ik wel een jaar of 3 mee doen)
- basis ondergoed (maar dit krijg ik eigenlijk als t erop aan komt toch niet)
- basis verzorgingsproducten (tampons/maandverband enzo) (koop ik toch gerechteld zelf, maar als we t in huis hebben, mag ik t gebruiken)
6) ik vind dat ik meer dan genoeg krijg. Als ik meer wil, ga ik wel meer werken. Eigenlijk heb ik nooit geld te kort. Maar als ik iets nodig heb wat ik niet heb, leen ik t van m'n zusje ofzo. Dus een deel van de kleding die ik draag is neit van mij waardoor ik dus ook neit veel nodig heb
meestal houd ik geld over, waarvan ik andere dingen koop die ik van m'n ouders meot hebben (bv mobiel)
7) met €50 per maand krijg je ongeveer t zelfde als ik; je moet er ook ongeveer t zelfde van kopen, dus ik dnek dat je genoeg krijgt. Misschein 75 per maand, maar niet meer
1) Hoeveel kleedgeld krijg je? 50 euro per maand van me moeder
2) Hoeveel zakgeld krijg je? 40 euro per week van me vader
3) Hoe oud ben je? 15 en ik werk niet
4) Ben je een jongen of een meisje? meisje
5) Wat moet je hier van betalen? (schoenen, jas, verzorgingsproducten/make-up, sportkleding, enz.) bijna alles tassen jassen en schoenen niet
6) Vind je dat genoeg? ja
7) Hoeveel denk je dat ik nodig heb (aan de hand van wat ik ervan moet betalen) dit is genoeg
hoi , 
ik krijg 70 euro per maand voor kleedgeld plus zakgeld
ik moet er alles voor betalen behalve winterjas en schoenen :D
ik ben een meisje van 14 jaar btw.
dooooeeeg xxx
1) Hoeveel kleedgeld krijg je? 0€
2) Hoeveel zakgeld krijg je? 0€
3) Hoe oud ben je? 15
4) Ben je een jongen of een meisje? Jongen
5) Wat moet je hier van betalen? (schoenen, jas, verzorgingsproducten/make-up, sportkleding, enz.) Niks
6) Vind je dat genoeg? Ja
7) Hoeveel denk je dat ik nodig heb (aan de hand van wat ik ervan moet betalen) 0€

IDK, maar ik heb nooit zakgeld gehad...
Thanks, volgens mij is het idd best normaal wat ik krijg 🙂 X
1) Hoeveel kleedgeld krijg je? 0 euro
2) Hoeveel zakgeld krijg je? 20 euro per maand
3) Hoe oud ben je? 13
4) Ben je een jongen of een meisje? meisje
5) Wat moet je hier van betalen? (schoenen, jas, verzorgingsproducten/make-up, sportkleding, enz.) alles bahalve kleding en maaltijden en dingen in huis etc.
6) Vind je dat genoeg? Ja
7) Hoeveel denk je dat ik nodig heb (aan de hand van wat ik ervan moet betalen) 70/75 euro per maand denk ik? Ik weet niet hoe snel je iets uitgeeft, maar ik denk dat dit genoeg is
1) Hoeveel kleedgeld krijg je? ?€73,- per maand
2) Hoeveel zakgeld krijg je? ?€0
3) Hoe oud ben je? 14
4) Ben je een jongen of een meisje? meisje
5) Wat moet je hier van betalen? kleren, schoenen, jas, make-up, kadootjes voor familie en ouders en vriendinnen, snoep, sieraden, dingen om mijn kamer op te leuken, spullen voor mijn paard
6) Vind je dat genoeg? jaa, ik heb altijd over (maar ik ben dan ook wel altijd al zuinig geweest met geld)
7) Hoeveel denk je dat ik nodig heb (aan de hand van wat ik ervan moet betalen) tussen de €55 en de €70 ofso? hahah

x
1) Hoeveel kleedgeld krijg je? Mag ik kiezen
2) Hoeveel zakgeld krijg je? geen
3) Hoe oud ben je? 15
4) Ben je een jongen of een meisje? jongen
5) Wat moet je hier van betalen? (schoenen, jas, verzorgingsproducten/make-up, sportkleding, enz.) Nooit moet ik iets zelf betalen.
6) Vind je dat genoeg? Eigen keuzen is altijd genoeg hé  :)
7) Hoeveel denk je dat ik nodig heb (aan de hand van wat ik ervan moet betalen) /
Reputatie 2
Badge +17
1) Hoeveel kleedgeld krijg je? Niets, als ik weer een keer iets nodig heb vraag ik geld aan me ouders
2) Hoeveel zakgeld krijg je? 4 euro per week
3) Hoe oud ben je? 14
4) Ben je een jongen of een meisje? jongen
5) Wat moet je hier van betalen? (schoenen, jas, verzorgingsproducten/make-up, sportkleding, enz.) niets
6) Vind je dat genoeg? zakgeld kan altijd meer :D
7) Hoeveel denk je dat ik nodig heb (aan de hand van wat ik ervan moet betalen)
Meer dan 50 euro inderdaad. Alleen kleren al kun je met 50 euro net genoeg van halen. Ik denk dat je voor alles samen misschien iets van 100 euro moet krijgen. Dit lijkt veel, maar je moet er alles mee kopen. Eigenlijk zou je misschien nog wat meer dan 100 euro krijgen, maar dan begint het richting de kant van de luxe op te gaan.
1. Niks ik krijg kleding
2.70,- per maand
3. 16
4. jongen
5. heelemaal niks
6. beetje veel  maar ik klaag niet mag altijd meer natuurlijk
7. tegen de 100,- moet het wel lukken allemaal :)

groeten
Je moet je niet afvragen wat andere krijgen, want de ene ouder kan meer geven dan de andere.
het is normaal om zelf tassen/kado'tjes/make-up enzo te kopen. Maar maandverband en ondergoed vind ik iets dat je ouders moeten betalen. Want dat heb jij echt nodig. Heb het er eens over.
Hoeveel kleedgeld krijg je? 100
2) Hoeveel zakgeld krijg je? 20
3) Hoe oud ben je? 16
4) Ben je een jongen of een meisje? meisje
5) Wat moet je hier van betalen? (schoenen, jas, verzorgingsproducten/make-up, sportkleding, enz.) Alles, make-up, kleding, schoenen, onderbroekken, sokken maar ook cadeau's voor verjaardagen van vrienden en ook sigaretten moet ik zelf halen. Ook sportkleding. Ik heb 6 sporten dus dat is nog al een kosten post.
6) Vind je dat genoeg? Ja voor normale dingen wel dan heb ik nog geld over maar met de sportkleding is het nog al een dingetje want mijn rugby schoenen zijn nu kapot, en mijn geld is op dus train ik op kapotte schoenen.
7) Hoeveel denk je dat ik nodig heb (aan de hand van wat ik ervan moet betalen)
Ik denk dat je ongeveer rond de 90. Dan hou je altijd wat over en dan kun je met je ouders overleggen dat je misschien alles wat je dan overhoud aan het eind van de maand dan op je spaarrekening zet. Maar dan moet je natuurlijk geen onnodige dingen gaan kopen 😉
1) Hoeveel kleedgeld krijg je? 40 euro (dat is dan zak/kleedgeld samen)
2) Hoeveel zakgeld krijg je? ^^^
3) Hoe oud ben je? 13
4) Ben je een jongen of een meisje? Meisje
5) Wat moet je hier van betalen? (schoenen, jas, verzorgingsproducten/make-up, sportkleding, enz.)
  • snoep
  • make-up
  • kleren (alleen geen schoenen en jassen)
  • alles wat ik verder nodig heb aan schoolspullen
  • ALLE cadeautjes
6) Vind je dat genoeg? Nee.
7) Hoeveel denk je dat ik nodig heb (aan de hand van wat ik ervan moet betalen) Zeker 60 euries
1=160 euro per maand
2=104 euro per maand
3=16.5
4=Jongen
5=Van alles en nog wat
6=Ja meer mag altijd natuurlijk :(
7=Als het kan dan meer als 200
Momenteel moet ik alles zelf betalen omdat ik volwassen genoeg ben, aldus mijn moeder!
Maar hiervoor:

1) Hoeveel kleedgeld krijg je? 45 euro/maand
2) Hoeveel zakgeld krijg je? 15 euro/maand
3) Hoe oud ben je? t/m mijn 17e.
4) Ben je een jongen of een meisje? meisje
5) Wat moet je hier van betalen? (schoenen, jas, verzorgingsproducten/make-up, sportkleding, enz.)
Schoenen, zomerjas, make-up, sportkleding, eigenlijk alles. Maar geen maandverband, tampons etc.
Dat heeft mama toch zelf ook nodig dus haalt ze voor ons ook meteen.
6) Vind je dat genoeg? Ik vond dat vooral in de winter een beetje moeilijk,
want winterjassen zijn vaak duurder. Dus het had wel meer mogen zijn maar ach, ben blij met wat ik heb 🙂
En hoeveel jij nodig hebt ligt eigenlijk geheel aan jezelf: heb jij een bijbaantje?
Zoja, dan heb je al wat minder nodig omdat je het zelf kan financieren..
Denk dat je voor alles toch wel, net zoals ik, rond de 60 euro zit per maand.
Wow wat een bedragen hé ik wou ook een Notaris zoontje zijn

Kleedgeld: 0 euro
Zakgeld 1 euro per week
Genoeg zakgeld: Totaal niet
13 jaar
€40,-
€2,- per week
14, doe folder wijk maar krijg maar ongeveer €15,-
Meisje
Kleren, make-up, eten, jassen, schoenen (ik krijg elk jaar 2 paar schoenen en 2 paar jassen)
Ik zelf vind het niet genoeg omdat hoe ouder ik nu word, word de kleren ook duurder. Ik koop meestal alleen Mn kleren bij de H&M.
Trouwens ik moet ook zelf sieraden en kadotjes betalen
Ohja en nummer 7
Ik vind wat jij nu hebt het mag wel 5 euro mee ofzo want jij moet meerdere spullen betalen dan mij
1) Hoeveel kleedgeld krijg je? Niet
2) Hoeveel zakgeld krijg je? Niet, maar als het wel gebeurd 2 euro per week
3) Hoe oud ben je? 13
4) Ben je een jongen of een meisje? Jongen
5) Wat moet je hier van betalen? (schoenen, jas, verzorgingsproducten/make-up, sportkleding, enz.) broodjes en soms snack+reservegeld
6) Vind je dat genoeg? Ja
7) Hoeveel denk je dat ik nodig heb (aan de hand van wat ik ervan moet betalen) moet je echt alles betalen? Zakgeld zou ik 25 per maand doen
1. 0 euro
2. 10 Euro in de maand
3. 16
4.Jongen
5. Mijn ouders betalen dat voor me, wel gaat mn moeder mee als ik kleding nodig heb om op te lette n dat het niet teveel kost en dat het fatsoenlijk spul is. Maar dat vind ik geen probleem, ik ben niet zo gefascineerd van dure merkshizzle.
6. Tevreden, ik heb tenslotte gewoon kleding.
7. 50 is wel genoeg, dure aankopen als een jas of schoenen hoef je niet elke maand te doen, dus moet je daar elke maand wat voor wegleggen. En je moet niet te dure zooi willen hebben, dus gewoon H&M, C&A enzo moet makkelijk lukken met 50 euro in de maand
3 zakgeld per week
Nog geen kleedgeld
Jongen
14 jaar
Broodjes op school
Eten na wedstrijd voetbal
Cadeutjes voor verjaardag gezin
zakgeld 15,- per maand
kleedgeld nu 30 euro per maand, maar als ik in de 1e zit 100,- per maand
ik betaal er alles voor, maar af en toe mijn ouders nog wel iets
ben meisje
ben nu 11 bijna 1
krijg cadeautjes
ik vind het wel genoeg en heb het nodig
Zakgeld: 20 p/M
Kleedgeld: 55 tot 65 euro p/M ( het ligt er echt maar net aan )
Ik ben 15 jaar.
Meisje

Van mijn kleedgeld:
- broeken
-shirts
-accessoires
-vesten en truien
-sokken
- ( waarschijnlijk ben ik nog iets vergeten )

Van mijn zakgeld:
- niks?
-

Reageer