Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Hoeveel zakgeld/kleedgeld krijgen jullie???

Toon eerste bericht

40 reacties

Reputatie 1
Badge +12
Ik zou me gee zorgen maken over wat andere krijgen want iedereen heeft een ander budget en andere omstandigheden.
Ik denk dat je er wel veel van kan leren

Xx Maii
Badge +3
1) Ik krijg geen kleedgeld
2) Ik hoor 6 euro per week te krijgen, maar ik krijg het al 1 jaar niet meer. Ik vergeet het altijd om het aan mn ouders te vragen.
3) 14
4) meisje
5) Verzorgingsproducten en vrije tijds dingen
6) Prima
7) 80/70 euro?
Badge +1
1) Hoeveel kleedgeld krijg je? 100 Euro per maand. Ik krijg pas sinds maart kleedgeld
2) Hoeveel zakgeld krijg je? Niet meer, had tot dan 10 Euro zakgeld per week
3) Hoe oud ben je? 17
4) Ben je een jongen of een meisje?
5) Wat moet je hier van betalen? (schoenen, jas, verzorgingsproducten/make-up, sportkleding, enz.). In princpe alle kleding, schoenen en jassen weet ik nog niet. Ondergoed en maandverband niet, dat wil mijn moeder blijven doen. Make up moet ik ook van kleedgeld doen als ik dat wil hebben
6) Vind je dat genoeg? Tot nu toe wel
7) Hoeveel denk je dat ik nodig heb (aan de hand van wat ik ervan moet betalen). Zou ik echt niet weten
Reputatie 2
Badge +9
1| 0.0
2|0.0
3|17
4| Jongen
5| kleding schoenen zorg dingen jassen
6| ja zeker.
7| mm ligt eraan voor goede winterjas betaal je zo €80/€120,- mijn jas koste €95,- en dan ook zomer jas ongeveer even duur. En dan de rest ik denk 1 of 2 maling €150 en voor de rest €60,-
1) €0,-
2) €14,- per maand
3) 12
4) jongen
5) alles behalve kleding
6) NEE
7) weet ik niet, maar mijn zus (14) krijgt €18 zakgeld en €50 kleedgeld
Badge
1) €0
2)€0
3)15 jaar
4)jongen
5)kleding,schoenen,deo,ondergoed en sokken
6)het liefst zou ik wel wat willen krijgen maar mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder is best arm.
7)5 eventueel cadeautjes.
Badge
Ik heb trouwens wel werk.
1) 20
2) 50
3)12
4)meisje
5) ik moet alles inprencipe zelf betalen maar ik krijg ook best vaak kleding
6) ja
7) hetzelfde als ik
1) Hoeveel kleedgeld krijg je?
~ 25,00 per maand
2) Hoeveel zakgeld krijg je?
~ 25,00 per maand
3) Hoe oud ben je?
~ 18
~ Meisje
5) Wat moet je hier van betalen? (schoenen, jas, verzorgingsproducten/make-up, sportkleding, enz.)
~ Kleding, Uitjes, Schoenen, van alles
6) Vind je dat genoeg?
~ Jaa best wel
7) Hoeveel denk je dat ik nodig heb (aan de hand van wat ik ervan moet betalen)
25,00 euro is voldoende voor wat ik nodig heb. En zoveel kleding koop ik niet.
500 per maand
Reputatie 4
Badge +13
0 euro
0 euro
3) Hoe oud ben je?
17
jongen
5) Wat moet je hier van betalen? (schoenen, jas, verzorgingsproducten/make-up, sportkleding, enz.)
kan niks betalen als ik niks krijg xD
6) Vind je dat genoeg?
ja, ik wil over 4 jaar al het huis uit dus nu alvast beter leren omgaan met hoe ik het beste me geld uit kan geven zodat het later ook goed gaat
geen idee
200
50
3) Hoe oud ben je?
17
jongen
kleren, schoenen, jassen, sportkleding, verzorgingsproducten, games, schoollaptop, alles
6) Vind je dat genoeg?
Ja. Ik kan zowat alles krijgen wat ik wil, daarnaast heb ik niet elke maand kleedgeld nodig.
Ligt eraan in de winter heb ik wel een keer winterjas nodig die kost € 150/ €200,- en dan misschien nog wat sweaters dat is ongeveer €150,- dus €350/450 is dan wel oke. Maar zoals ik al zei. ik geef niet elke maand geld uit aan kleding dus dat spaar ik op. Maar normale maand dan heb ik genoeg aan €100/150,-

^
Future
Badge +1

kinderbijslag ongeveer 300 per 3 maanden

geen

3) Hoe oud ben je?
15

a guy

schoenen en kleren
6) Vind je dat genoeg?
ja
met 50 euro heb je meer dan genoeg als je geen luis vuitton tas haalt ofzo
Badge +1
100 euro
100
3) Hoe oud ben je?
17
meisje
hardloopschoenen
gewone schoenen
winterjas
sport kleding training's broekjes en sport bh
voor de rest krijg ik alles van mijn ouders
6) Vind je dat genoeg?
te weinig kreeg toen ik geen bijbaantje had 200 euro zakgeld alleen mijn ouders zijden dat ik een bijbaantje moest gaan nemen om te zien de waarde van geld ondanks dat me ouders behoorlijk wel wat geld hebben
geen idee licht er aan als je merk of geen merk wil ik hebben alles van merk dus ja wel iets duurder
Badge +3

Hey! Ik ben student, ik leen dus geld van de overheid. Het ziet er voor mij ietsje anders uit, maar zal het toch beantwoorden:

1. Van het bedrag dat ik leen, gaat 100 euro per maand naar een kleedgeldrekening
  2. 20 euro per maand
  3. 17
  4. Jongen
  5. Veel dingen die jij al opnoemde: kleding, schoenen, deoderant, sportkleding/sportmateriaal etc. M'n zakgeld gaat vooral op aan eten voor school.
  6. Ik vind het wel genoeg, ik hou ook maandelijks een groot gedeelte van die 100 euro over. Het is ook meer een 'buffer' voor als ik ineens veel meer kleedgeld uit moet geven, dan dat ik daadwerkelijk 100 euro per maand nodig heb. Sparennn 😉
  7. Het is een beetje afhankelijk. Koop je veel kleren etc.? Ik zou in ieder geval zeggen dat het een idee is om 60-70 euro kleedgeld te vragen. Als je geld overhoudt, zet je dit apart op een LOSSE SPAARREKENING. Doe dit dus niet op je normale spaarrekening, dan gaat al het geld door elkaar 😉. Je kan vervolgens een afspraak maken met je ouders over wat er gebeurt met het bedrag dat je over houdt. In mijn geval gebruik ik het om de studieschuld aan het einde van de rit weer af te betalen haha.
Succes! Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Akkoord Cookie instellingen