Wat vind je van je uiterlijk?

  • 5 January 2023
  • 47 reacties
  • 751 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, 

Wat vinden jullie eigenlijk van je eigen uiterlijk?En wanneer is iemand lelijk of knap naar jullie mening?

Zelf vind ik mezelf niet echt heel lelijk, maar ook zeker niet echt knap.Het is wel OK zoals het nu is,vorig jaar vond ik mezelf echt lelijk.Mijn gezicht was toen niet echt in balans zeg maar (erg grote neus bijvoorbeeld)…

Mijn haarkleur is wel een beetje oranje (Ginger)/bruinig.

Andere mensen vind ik niet snel lelijk , en innerlijk vind ik veel belangrijker natuurlijk😉

Ik ben benieuwd!

 


47 reacties

Trouwens ben alsjeblieft niet onzeker om je haarkleur gingers zijn mooi 

Dankjewel🙂

Ben ik ook niet hoor, maar ik val er wel door op.Ik zie op mijn school niemand anders met mijn haarkleur…

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi iedereen,

nog even reageren op reacties op mijn post van eergisteren, inmiddels iets van 10 reacties geleden…ergens op de vorige pagina...

 

@Jesse_6567,

Hey @MickeyMouse ,

Ik zou zelf niet zomaar een plastische operatie ondergaan, ik weet niet welk spul er dan in gespoten word, maar botox is echt troep😕

uhm, nou het is iig geen botox maar ze doen dan een ballonnetje onder mijn huid en dat ballonnetje pompen ze soort van op met lucht of vloeistof, idk en daardoor rekt mijn huid uit en als ze dat ballonnetje dan leeg laten lopen hebben ze zoveel huid dat ze dat kale stukje huid eruit kunnen snijden en de rest dan weer netjes aan elkaar kunnen naaien en dat er dan overal haar zit. Zo heb ik het begrepen, maar ik ga dat sws voorlopig toch niet doen..

 

Als je het niet ziet, heb je ook niks te winnen natuurlijk😉

je ziet het nu niet, omdat ik (expres)  lang haar heb en soms denk ik wel eens ‘ik ga mijn haar helemaal anders doen’ en dan kan dat niet, omdat ik met dat kale plekje zit…. of ik moet mijn haar asymmetrisch (ene kant lang en andere kant kort)  laten knippen…

 

Wel bijzonder(positief bedoelt, natuurlijk!) dat je shoot's doet voor reclames🙂

 

ja, dat is vooral ‘narrow casting’, dus dan is die reclame niet in heel het land op tv, maar bijvoorbeeld alleen op schermen in een winkel of bij bioscopen ofzo, net waar de doelgroep voor die reclame is. Je ziet bijv. bij de kassa's van AH ook schermen en daar komt dan reclame van appie zelf, maar bijvoorbeeld ook van andere merken of andere bedrijven uit diezelfde plaats op. Maar voor zover ik weet komen 'mijn’ reclames niet bij AH, dus KT, het was alleen een voorbeeld om uit te leggen hoe het werkt.

 

Lenzen zijn wel fijn denk ik, helaas zijn mijn ogen zodanig droog dat ik daar veel last van heb...Zelfs zonder lenzen heb ik daar al last van, maar niet zo heel erg.

 

oh, vervelend, misschien helpt iets van oogdruppels ofzo..

 

En btw, ik waardeer je lange berichten en de moeite die je daarin stopt!

 

ah thnx, als ik één keer aan het schrijven ben, schiet er van alles door mijn hoofd en ben ik bang om iets te vergeten en dan wordt het al snel lang

 

ok, de rest komt morgen wel aan de beurt...eerst maar even slapen 😴

 

Gr.  MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Yo @Banaantjeeee ,

Heb je inmiddels misschien al lenzen geprobeerd?

Ik ben benieuwd hoe het ging.

 

Zelf kan ik trouwens een ander soort lenzen ook nog proberen, deze zijn beter geschikt voor mensen met droge ogen.Maar het risico op infecties word dan een stuk groter en als dat gebeurd kan dat zorgen voor zichtverlies(doffe vlekken, half zicht), kleine kans maar toch...En bril kan natuurlijk ook, ziet er misschien minder mooi uit maar daar wen ik wel aan.Ik heb een cilindrische afwijking waardoor ik zonder bril of lenzen ook last heb met scherpstellen en in het donker zien.Dat is wel vervelend.

Wat zouden jullie in mijn plaats doen?Bril of lenzen?

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Jesse_6567,

 

je kunt ook een combinatie van lenzen en een bril doen.

Een vriend van mij heeft ook lenzen (zachte lenzen noemt ie dat geloof ik, kennelijk zijn er ook harde dan denk ik, maar weet niet zeker) en hij draagt lenzen als ie sport en overdag op school bijvoorbeeld en omdat ze tegen hem gezegd hebben dat je je lenzen beter niet van 's morgens vroeg tot 's avonds laat draagt doet ie die lenzen meestal uit als ie thuis is. Soms heeft ie op school ok wel eens zijn bril op, omdat dan 's avonds bijvoorbeeld een verjaardag heeft en dat ie dan liever zijn lenzen in doet. Ik vind die bril hem ook goed staan, maar hij heeft liever lenzen.

Als je lenzen hebt dan is het sws wel handig om nog en bril te hebben. Als die lenzen een keer niet lekker zitten bijvoorbeeld als je iets aan het klussen bent en er veel stof is, dan kun je sws beter een brilopzetten. Ik heb allebei niet, maar ik zet soms wel een stofbril op als ik een het knutselen ben. 

Waarschijnlijk adviseren ze je om sws een bril ernaast te nemen. Dat kost natuurlijk extra geld allebei, maar als je toch vooral lenzen gaat dragen hoef je misschien niet zo'n duur montuur te kopen.

Je kunt het eens vragen aan de oogarts of opticien. Ik weet niet waar jij naartoe gaat i.v.m. met jouw ogen?

 

Nou ja, misschien heb je er iets aan.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Hoi @MickeyMouse ,

Dankjewel voor je reactie.Beide zou natuurlijk kunnen, ik ga ergens deze vakantie wel naar de opticien en kan dan misschien die lenzen proberen of dat goed gaat.En misschien sowieso een nieuwe bril, die ik nu heb (maar dus nooit draag), heb ik al sinds m'n 11e😁

 

Ik ga zowel naar de opticien als oogarts, maar dat laatste meestal 1x per 2 jaar ongeveer.Opticien jaarlijks.

 

Leuk dat je klust btw, doe ik ook🙂

Reputatie 7
Badge +7

Hee @Jesse_6567 

Ik heb nog geen lenzen geprobeerd. Mijn vader heeft nog geen afspraak bij de oogarts gemaakt.

Lenzen is veel handiger dan een bril denk ik:) Het is veiliger dan een bril als je wilt sporten bijvoorbeeld als je basketbalt. Integendeel tot een bril raak je niet snel gewond op je gezicht als je lenzen hebt, maar een bril kan zo stuk gaan op je gezicht. Dat lijkt me pijnlijk hoor:(

Liefs xxx Banaantje <3 

 

Mee eens @Banaantjeeee :-)

Daglenzen zijn er natuurlijk ook nog, ook zachte(beter geschikt voor droge ogen).Dan is de kans op een infectie niet zo groot.

Reputatie 7
Badge +12

Ik zou persoonlijk voor een bril gaan @Jesse_6567 , dat gaat minder snel irriteren en als je er voorzichtig mee omgaat kan je er zelfs gewoon mee sporten. En als je dat niet chill vind, ik heb een reserve bril die ik vroeger had, en die zet ik dan op en dan gebruik ik mijn gewone bril voor gewone dingen Enzo. Ik vind bij mezelf ook een bril beter passen bij mijn persoonlijkheid, dus het verschilt echt per persoon, maar ik denk dat je uiteindelijk zelf die knoop moet gaan doorhakken waar jij gelukkiger van word.

-OnlyMe

Dankjewel voor je reactie, @OnlyMe .

Ik probeer zachte daglenzen gewoon, misschien irriteert het erg en doe ik het niet.Harde lenzen ga ik niet meer proberen, dat was echt vervelend.Ik werd erg duizelig.

Is verder ook niet zo'n heel groot probleem, maar ik moet wel iets kiezen.Als ik van zachte lenzen ook zoveel last krijg is een bril gewoon de beste optie, ik heb daar verder weinig last van🙂

 

Ik laat het anders nog wel weten🙂

 

 

Reputatie 4
Badge +3

ik houd meschien wel wat te veel van mezelf maar ja ik vind mn buikvet gwn als enige kapot lelijk maar ik vind eig dat niemand lelijk is , iedereen is mooi op zn eigen manier en niemand verdient t om lelijk genoemd te worden want dat zijn ze echt niet :) alleen onzeker is iedereen sws wel maar dat ene stukje imperfectie van jezelf maakt je echt niet lelijk als je naar alle positieve dingen kijkt

Goede insteek @Rattie ,  ben ik helemaal met je eens🙂

Reputatie 3
Badge

Hey hoi,

Ik ben niet zo met uiterlijk bezig.

Innerlijk is veel belangrijker. Als iemand er mooi uitziet van buiten maar vanbinnen heel lelijk is is diegene in mijn ogen echt niet mooi. Mijn ouders kijken wel altijd naar uiterlijk en innerlijk boeit hun niet heel veel. Ik vind dat heet fout. Als iedereen het uiterlijk krijgt dat hun innerlijk weerspiegelt zouden en zo veel mensen ineens heel knap of spuuglelijk uit zien.

Mijn advies niet te veel naar uiterlijk kijken en wat meer naar het innerlijk van jezelf en anderen kijken^-^

 

Kusjes,

Everyone is awesome

Hey  @veel love van Raven !

Ik zie dat je nieuw bent; Welkom hier!

 Mijn ouders kijken wel altijd naar uiterlijk en innerlijk boeit hun niet heel veel. Ik vind dat heet fout.

+1.

Ik begrijp dat je ouders zo denken écht niet, van zo'n mindset word je niet echt gelukkig denk ik...

Hey @OnlyMe@Banaantjeeee ,

Ik ben inmiddels bij de opticien geweest.En mijn ogen zijn -0.5 en -0.25 achteruit gegaan helaas, en lenzen word 'm waarschijnlijk niet (voorlopig, tenminste)

Voorlopig laat ik het ff zo…

Ik ben wel benieuwd of lenzen bij @Banaantjeeee inmiddels is gelukt🙂

Reputatie 7
Badge +12

@Jesse_6567 Hoeveel min heb je precies dan? ik heb links -5,45 en rechts -5,25.

-OnlyMe

Hoi @OnlyMe .

Ah ok, dat is wel behoorlijk.

Ik heb -4,75 en -3,50.Ook best veel, maar ik ben er gewoon aan gewend geraakt...

Reputatie 7
Badge +12

Ja, same, maar als ik mijn bril af doe is het toch wel onhandig, want alles en iedereen is een vage vlek, en de oogkassen zijn zwart, alsof ze hol zijn, en als ik ga zwemmen, kan ik niemand meer herkennen, dus dan moet ik zorgen dat ik dichtbij bekenden ben. heb jij dat ook?

-OnlyMe

Ja, ik herken dat helemaal!

Mensen herkennen is misschien nog wel het vervelendste.Soms roept iemand me op afstand, ik zeg dan wel wat terug, maar ik weet dan echt niet wie het is…Behalve als ze echt bepaalde kleding ofz. hebben.

Een bril is eigenlijk gewoon wel nodig, maar het staat me gewoon niet zo vind ik.

Reputatie 7
Badge +11

Grappige vraag eigenlijk, ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht.

Mij maakt het eigenlijk niet veel uit hoe ik eruit zie, als ik maar comfy ben. Natuurlijk heb ik ook soms dat ik het leuk vind om nette/chique kleding aan te doen, maar in tegenstelling tot de meeste meiden van mijn leeftijd doe ik nooit make-up op.

Ik ben eigenlijk niet snel van mening dat iemand lelijk is, behalve qua innerlijk dan. Maar dat is maar 1-2 keer gebeurt in mijn leven, meer niet.

Ik heb ook niet dat ik vind dat iemand erg knap is. Ik ben ook nog nooit verliefd geweest, laat staan verkering gehad. 

 

Reputatie 7
Badge +11

Hey @MickeyMouse ,

Ik zou zelf niet zomaar een plastische operatie ondergaan, ik weet niet welk spul er dan in gespoten word, maar botox is echt troep😕

Als je het niet ziet, heb je ook niks te winnen natuurlijk😉

 

Wel bijzonder(positief bedoelt, natuurlijk!) dat je shoot's doet voor reclames🙂

 

Lenzen zijn wel fijn denk ik, helaas zijn mijn ogen zodanig droog dat ik daar veel last van heb...Zelfs zonder lenzen heb ik daar al last van, maar niet zo heel erg.

 

En btw, ik waardeer je lange berichten en de moeite die je daarin stopt!

 

Ik heb ook gereageerd op je reactie in mijn andere topic, maar moet nog gecheckt worden door een mod…

 

@Banaantjeeee, Heb jij al eens lenzen geprobeerd?Ging dat bij jou goed?

Welke sterkte heb je eigenlijk, als je het nu zonder bril doet?Ik heb zelf -2.Best veel🤐

 

Ik heb zelf ook lenzen, en ik heb ook droge ogen, maar ik heb nu speciale lenzen, voor droge ogen. Misschien kan je die proberen? Of heb je dat ook al gedaan? 

Ik weet wel dat het erg fijn is, helemaal omdat ik maar 1 lens nodig heb, voor mijn linker oog, de sterkte balanseerd tussen 1,5 en 1,75, maar het helpt enorm, en je hoeft er maar 2x per dag iets mee, behalve als ze uitvallen natuurlijk.

Misschien heb je hier wat aan!

Sorry voor mijn late reactie @Natureflower !

Dank voor je reactie.Er zijn nog wel opties, maar de laatste keer dat ik het probeerde viel ik ook flauw.Bij de oogdruk meting reageerde mijn oog ook heel heftig op een licht pufje.Eigenlijk zijn lenzen gewoon niet mogelijk, of ik moet het heel vaak gaan proberen en er echt veel moeite in gaan steken volgens de oogarts.Maar ik heb er gewoon erg veel last van als er een lens in mijn oog zit, en ik heb de motivatie niet meer om het te gaan proberen.

Ik val helaas erg snel flauw, ook bij bloedprikken.Net als jij las ik😉

Ik zal nog wel naar een andere bril kijken, misschien staat dat me beter dan die ik nu heb.Op school zie ik zonder bril of lenzen echt weinig nu, andere mensen hebben me wel overtuigd dat ik iets moet doen😉

 

Online is er een simulator waar je een min sterkte kunt invullen.Ik zie dit zonder bril/lenzen:

 

En dit met:

 

 

Hoi ik heb precies het zelfde probleem maar  ik heb ook rood bruin haar dat het chestnut ginger of anders kastanje bruin ginger

Reageer