Vraag

wat te doen in plaats van snijden

  • 27 February 2020
  • 5 reacties
  • 74 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyy

 

ik heb heel vaak de neiging om me te snijden maar doe het niet omdat ik weet dat het niks op lost voor me. Iemand tips wat ik wel kan doen?

 

heb mezelf al 2x gesneden een half jaar terug


5 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Hoi

 

Op dit topic (Ze allemaal doornemen kost wat tijd, maar geloof me, het help opzich wel! Ik snij/sneed mezelf ook).  staan héél veel tips die je mogelijk kunnen helpen. Verder zou ik zeggen dat als je die neigingen blijft houden, praat erover met je ouders of iemand anders die je goed vertrouwd.

 

Hopelijk heb je iets aan deze korte reactie

Amebr

Hoi

 

Zoals AmberD zei, is het topic Alternatieven zelfbeschadiging erg nuttig. Het kan inderdaad even duren voordat je de passende methode tegenkomt, maar het topic doornemen lijkt me de moeite waard. Enkele van mijn favorieten zijn:

  • Schrijf al je gedachtes op, zodat het uit je hoofd gaat. Dan kan je –als je wilt- het verscheuren. 
  • Sta jezelf toe om te huilen. 
  • Ga slapen. 

 

Gr. Kenshin

Hey

om te beginnen ik weet hoe je je voelt en wat je doorstaat, omdat ik het zelf allemaal ook heb gehad. En nog steeds zit ik er in, het gaat wel beter.

Maar die gevoel komt niet zomaar, weetje waar dat vandaan komt?

ZIjn er dingen gebeurt in je leven.. Denk namelijk van wel.

Daar moet je aandacht aan besteden, trust me.  Denk dus niet dat snijden het probleem is. 

Het is natuurlijk niet goed snijden, heel schadelijk, maar snap je me?

Het is echt zo’n groot proces, maar het belangrijkste is om te praten. Hoelanger je wacht hoe moeilijker het wordt. Dus pls  zeg het tegen iemand in je omgeving. Die je kan helpen, denk aan therapie bijvoorbeeld.

Ik hoop zo erg dat alles goed komt.

Wil je vaker met mij gaan praten??
Als je het gevoel hebt dat het je helpt?

-Dit deel van het bericht is verwijderd door De Kindertelefoon-

xxx<3

 

Ben gepesd en voel me erg ongelukki

Reputatie 1
Badge +1

Hoi

 

Weet je ook waarom je gepest wordt?

Je kunt naar iemand toe gaan en zeggen dat je gepest wordt om ‘’...’’.

 

Amber

Reageer