Vraag

waarom komen ze in eens zo vaak terug

  • 10 January 2019
  • 58 reacties
  • 620 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi

dit is de 2de keer deze week dat mijn zm gedachtes heel hevig zijn. ik word er gek van

kan iemand me helpen of iets?

meestal kan ik terug vechten maar nu niet

groetjes
bella

58 reacties

Ik vraag het morgen als ik in de klas ben


👍🏼
Hoi

Als je gedachtes erger worden en denkt dat het over gaat tot actie bel dan 113.

Ik snap het echt niet meer. Ik ga chatten me 113. Zij zeggen dat ik ergens anders over mijn problemen moet praten. Dus dacht ik net met kt te chatten ja hoor sturen ze me door naar 113 en 113 stuurt me weer weg.

Dus mijn problemen zijn te erg voor kt en niet erg genoeg om met 113 te chatten? Dan snap ik het niet meer hoor!

Dus ik mag alleen op het forum dingen delen of zo als ik het goed begrijp
wat is dat nou weer voor onzin. Hz kan je niet chatten met 113, heb je gezegd dat je doorgestuurd bent vanuit de kt?

Zijn er niet nog andere opties waarmee je anoniem kan praten?
ik heb het echt aan gegeven dat ik door kt ben door gestuurd. maar ze vonden het echt niet erg genoeg.

Ik heb geen idee of er meer opties zijn

het bewijst weer wat ik al de hele tijd zeg. dat ik niet erg genoege problemen heb om hulp te krijgen... ze kunnen toch beter andere helpen... ik stel me gewoon aan
Je stelt je zeker niet aan! Ik weet dat dat wel zo voelt, ik heb het ook altijd als ik over mijn problemen praat. Je verdient zeker hulp, waarschijnlijk weten zij gewoon niet hoe erg het is, anders hadden ze je echt wel geholpen.

Anders weet ik het ook niet, sorry.
nu weet ik zeker dat ik me wel aanstel!
misschien stel ik me dan niet aan maar dan heb ik misschien wel gelijk dat ik heel onbelangrijk. wat ik al de hele tijd zeg.

ik had vorige week een gesprek met de schoolspygoloog. en vandaag is mij vertelt dat dat gesprekje eenmalig was. omdat zij vond dat het niet nodig was... terwijl mijn beste vriend en een docente vinden dat ik wel hulp nodig heb.

dan weet ik het echt niet meer.

spiegologen en 113 vinden dat ik me aan stel
mijn beste vriend en kt vind dat ik hulp nodig heb.
zo weet ik echt niet wie gelijk hebben...

groetjes
bella
Hey,

sorry voor mijn late reactie, ik had wat problemen enz. de laatste tijd waardoor ik niet online kon.

JE STELT JE ZEKER NIET AAN!!! Ik ben het met je beste vriend en met de docent eens je hebt hulp nodig en zo vaak ben ik het niet met docenten eens.

Er zijn toch ook nog andere mensen waarmee je erover kan praten zoals de huisarts of een therapeut.

Stekte!


Groetjes,
Hoi

sorry voor mijn late reactie,

Maak niks uit. Was een soort van deze topic vergeten.

ik had wat problemen enz. de laatste tijd waardoor ik niet online kon.

Wat voor problemen? Heel misschien kan ik jou helpen. Je hoeft het alleen te delen als je het wilt.

JE STELT JE ZEKER NIET AAN!!! Ik ben het met je beste vriend en met de docent eens je hebt hulp nodig en zo vaak ben ik het niet met docenten eens.

Dit weet nog steeds zeker dat ik gelijk heb. Zal wel komen door hoe ik op gegroeid ben. Misschien heb jij wel gelijk en misschien niet.

Er zijn toch ook nog andere mensen waarmee je erover kan praten zoals de huisarts of een therapeut.

Mijn docente kon het zelf niet aan of zo als ik geen andere hulp ga krijgen. Dus zij is met die (stomme) school psycholoog gaan praten dat ik wel hulp nodig heb. nu heb ik elke week met haar een gesprek. Als ik niet naar die gesprekken zou gaan mag ik ook niet meer praten met de docente die ik wel vertrouw.

Dit was het denk ik wel.

Groetjes
Bella
Wat voor problemen? Heel misschien kan ik jou helpen. Je hoeft het alleen te delen als je het wilt.


Ik door bepaalde dingen geen zin meer om erover te praten, maar bedankt voor het aanbod.


Als ik niet naar die gesprekken zou gaan mag ik ook niet meer praten met de docente die ik wel vertrouw.


Dit is wel echt bullshit, hoe zo mag je dan niet meer met hun praten? Het is goed om het er met iemand over te hebben, maar als je je bij die persoon niet fijn voelt lijkt mij de kans op vooruitgang klein.
hoi

Als ik niet naar die gesprekken zou gaan mag ik ook niet meer praten met de docente die ik wel vertrouw.
Dit is wel echt bullshit, hoe zo mag je dan niet meer met hun praten? Het is goed om het er met iemand over te hebben, maar als je je bij die persoon niet fijn voelt lijkt mij de kans op vooruitgang klein.

het is hun ogen geen bullshit omdat die docent dat niet aan kan. je zou kunnen denken dan had ze dat werkt maar niet moeten kiezen. maar ze is geen mentor of zo. ze is een assistente van mijn klas om 'kleine' probleempjes op te lossen. zij is letterlijk niet op geleid om hier mee om te gaan. maar ze probeert het met steun er voor me te zijn. het helpt alleen niet dat ik over bepaalde dingen niet mag praten waardoor de gesprekjes niet meer helpen jeeh 😒

maar ach. leef toch al voor anderen. school denkt dat het me helpt. terwijl het om gekeerde gebeurt. of ik dit ooit ga aan geven moet ik nog zien. dinsdag komen mijn ouders op school om te horen hoe het gaat. waarschijnlijk gaan ze de waarheid zeggen tegen ze dus daar gaat me vrij heid. zo fantastisch had ik het maar nooit vertelt. heb er nu zo 💯% spijt van. ik ben benieuwd of ik dinsdag überhaupt nog mijn hobby kan gaan doen. ben bang van niet.

ik kan ook dinsdag niet duidelijk zeggen dat ze het echt niet mogen zeggen want ik moet s'ochtends eerst ergens heen voor een ander gesprek ik kom 10 minuten voor dat gesprek terug. echt zo fantastisch deze week.

groetjes
bella
het helpt alleen niet dat ik over bepaalde dingen niet mag praten waardoor de gesprekjes niet meer helpen jeeh


Dat is wel heel vervelend, is er niet een optie waardoor het wel zou kunnen? Kan ze er anders niet bij komen zitten wanneer je met de schoolpsycholoog gaat praten, misschien voel je je dan comfortabeler.


ik ben benieuwd of ik dinsdag überhaupt nog mijn hobby kan gaan doen. ben bang van niet.


Dat moet je zeker gaan doen en als het niet mag dan verzin je maar gewoon een manier. Je moet zeker leuke dingen blijven doen!


ik kan ook dinsdag niet duidelijk zeggen dat ze het echt niet mogen zeggen want ik moet s'ochtends eerst ergens heen voor een ander gesprek ik kom 10 minuten voor dat gesprek terug. echt zo fantastisch deze week.


Kan je het maandag niet zeggen? Of een mailtje sturen.


Groetjes,

het helpt alleen niet dat ik over bepaalde dingen niet mag praten waardoor de gesprekjes niet meer helpen jeeh
Dat is wel heel vervelend, is er niet een optie waardoor het wel zou kunnen? Kan ze er anders niet bij komen zitten wanneer je met de schoolpsycholoog gaat praten, misschien voel je je dan comfortabeler.

ik mag over bepaalde dingen wel praten en niet. ik mag over ruzies praten. over hoe het met me mieder gaat. maar als het meer over gevoel gaat. dat mag niet omdat te veel kan leiden naar een bepaald woord.

ik ben benieuwd of ik dinsdag überhaupt nog mijn hobby kan gaan doen. ben bang van niet.
Dat moet je zeker gaan doen en als het niet mag dan verzin je maar gewoon een manier. Je moet zeker leuke dingen blijven doen!

als mijn ouders weten over hoe ik me voel mag ik niet meer naar buiten. en mijn hobby is pokemon go. en daarvoor moet je juist buiten lopen.

ik kan ook dinsdag niet duidelijk zeggen dat ze het echt niet mogen zeggen want ik moet s'ochtends eerst ergens heen voor een ander gesprek ik kom 10 minuten voor dat gesprek terug. echt zo fantastisch deze week.
Kan je het maandag niet zeggen? Of een mailtje sturen.

maandag ben ik altijd s'ochtends een half uur er en smiddags ook een half uur. ik weet niet of ik in dat uur haar kan gaan vinden en dat ze dan ook nog is tijd heeft. en mailen mag ik niet meer. reden is me niet vertelt. er is alleen gezegd dat ik niet meer mag mailen...

sorry dat ik alles af wijs...

groetjes
bella
als mijn ouders weten over hoe ik me voel mag ik niet meer naar buiten. en mijn hobby is pokemon go. en daarvoor moet je juist buiten lopen.


Waarom zou je niet naar buiten mogen, buiten zijn is juist goed voor je. Waarom doe je dit eigenlijk alleen op de dinsdag? Dit is wat je altijd kan doen en met dingen bezig zijn die je leuk vind is juist goed voor je. Als ze bang zijn dat er iets kan gebeuren misschien kan je dan regel dat er iemand mee gaat om op je te letten en voor de gezelligheid.


en mailen mag ik niet meer. reden is me niet vertelt. er is alleen gezegd dat ik niet meer mag mailen...


Je kan ook bellen, als je het nummer niet hebt kun je naar je school bellen en vragen of ze je door verbinden. Of vraag je mentor of iemand anders die meer tijd heeft om haar te zoeken en het te vertellen.


sorry dat ik alles af wijs...


Geeft niet, dat deed ik ook al tijd.


Groetjes,
hoi

als mijn ouders weten over hoe ik me voel mag ik niet meer naar buiten. en mijn hobby is pokemon go. en daarvoor moet je juist buiten lopen.
Waarom zou je niet naar buiten mogen, buiten zijn is juist goed voor je.

ze zijn bang dat ik dan me broer achter na ga. nee hij is er nog hoor. maar hij ging elk moment dat er niemand niet in de buurt is dan rende hij naar het spoor. dus dan zijn ze bang dat ik dat ook ga doen.
Waarom doe je dit eigenlijk alleen op de dinsdag?

sorry had het vaag getypt. ik doe het elkedag s'ochtends voor school. na school 2 tot 3 uur. maar als zij het zouden weten zou ik het helemaal niet meer mogen doen.

Dit is wat je altijd kan doen en met dingen bezig zijn die je leuk vind is juist goed voor je. Als ze bang zijn dat er iets kan gebeuren misschien kan je dan regel dat er iemand mee gaat om op je te letten en voor de gezelligheid.

dan zou me moeder mee moeten en dan ontspan ik niet dan woord ik alleen maar geïrriteerd.

en mailen mag ik niet meer. reden is me niet vertelt. er is alleen gezegd dat ik niet meer mag mailen...
Je kan ook bellen, als je het nummer niet hebt kun je naar je school bellen en vragen of ze je door verbinden. Of vraag je mentor of iemand anders die meer tijd heeft om haar te zoeken en het te vertellen.

ik ga haar gwn op zoeken... en het vragen. als het van school mag of niet.

groetjes
bella
dan zou me moeder mee moeten en dan ontspan ik niet dan woord ik alleen maar geïrriteerd.


Zijn er geen andere mogelijkheden zoals die vriend.


ik ga haar gwn op zoeken... en het vragen. als het van school mag of niet.


👍🏼

Succes!
dan zou me moeder mee moeten en dan ontspan ik niet dan woord ik alleen maar geïrriteerd.
Zijn er geen andere mogelijkheden zoals die vriend.

Mijn beste vriend woont een uur of langer van me vandaan. Hij speelt het wel maar ik ben er zeg maar verslaaft aan en hij speelt het een half uur per week.

Succes!

Kan ik goed gebruiken 😊

Groetjes
Bella
Mijn beste vriend woont een uur of langer van me vandaan. Hij speelt het wel maar ik ben er zeg maar verslaaft aan en hij speelt het een half uur per week.


Dat is wel vervelend, zijn er geen andere opties?
eigenwijs wezen is een optie 😂
morgen nog duidelijk zeggen dat ze het echt echt niet mogen zeggen. is vandaag nog niet gelukt. ik heb der 1x zien lopen. dat hielp niet ik liep met een paar klas genoten naar de jumbo en zij stapte een bus in. dus heb haar helemaal niet gesproken.

en heb der smiddags gezocht maar ik kon haar echt nergens vinden...
maar ik zie wel hoe het loopt. hopen dat het gewoon mag en anders heb ik voor me zelf een groot probleem. het is nog niet zo ver dus kan me eerst ff gaan druk maken over het gesprek.

groetjes
bella
hoi

het gesprek waar ik verschrikkelijk zenuwachtig voor was is goed gegaan. niet zo hoe ik het wouw. maar dat kan niet. mijn ouders hebben er gelukkig niks over gehoord niet eens dat ik die gesprekken heb. ik heb me dus eigenlijk voor niks druk gemaakt. dat gebeurt vaker bij mij...

ik ben blij dat het goed gegaan is. geen ruzie tussen mijn ouders. ze hebben zich zo gedragen hoe ik ze alle 3 niet ken. opzich wel handig. ze hebben tegen elkaar gewoon doei kunnen zeggen. ze zijn alle 3 lachend het gesprek af gerond

ik had het trouwens gevraag of die docente er bij kon zijn waar bij ik me vertrouwt voel. ze mocht er niet bij zijn. zo zijn de regels of zo op mijn school. na dat gesprek ging me moeder en stief pa meteen naar huis. heel vaag ze waren mij vergeten mee te nemen, haha. zo op lettend zijn ze nou. me vader was er gelukkig nog. mijn vader en die docente zijden alle bei tegen mij dat ze stom vonden dat ze elkaar niet konden ontmoeten. dus na het gesprek zijn me vader en ik nog ff naar me klas gelopen en met haar gaan praten. dat gesprekje was het fijnst.
groetjes
bella
Hey,

wat fijn dat het zo goed is gegaan! Hou die positiviteit vooral vast.


Groetjes,
Het was donderdag al weer mis. Van vrijdag tot zondag middag ging het goed. Maar toen ik in me moeders huis was ging mijn humeur weer enorm naar beneden en kwamen die ideeen naar boven en. Ik wouw zo straks eigenlijk uit gaan zoeken hoe ik deze week het het beste kan doen. Maar toen belde me beste vriend. En nu zit ik maar op het forum en te hopen dat alles onmiddellijk kan stoppen.

Groetjes
Bella
Heyy,

Allereerst het spijt me dat ik zo laat een reactie geef onder jou topic..

dit is de 2de keer deze week dat mijn zm gedachtes heel hevig zijn. ik word er gek van

Dat snap ik. Het is ook heel lastig je kunt het beste het iemand vertellen.

kan iemand me helpen of iets?
meestal kan ik terug vechten maar nu niet


Weet je ook waardoor je de zelfmoordgedachtes hebt gekregen?
Hoi

Allereerst het spijt me dat ik zo laat een reactie geef onder jou topic..

Dat maakt niks uit hoor. Het gaat er om dat je reageerd als je dat wilt. Als het nou aan het begin is of wat later maakt niks uit vind ik.
dit is de 2de keer deze week dat mijn zm gedachtes heel hevig zijn. ik word er gek van
Dat snap ik. Het is ook heel lastig je kunt het beste het iemand vertellen.

Dat heb ik dus ook gedaan. Dat liep niet helemaal volgens de planning. Ik heb het me docente van school vertelt. En ik moest het met haar aan de school spychologe vertellen. En daar heb ik nu 3x mee gepraat. Maar mijn school dagen zijn anders ingedeelt waardoor ik niet met haar gelijkterijd op school ben. Dus dan ben ik er gelukkig van af.

kan iemand me helpen of iets?
meestal kan ik terug vechten maar nu niet
Weet je ook waardoor je de zelfmoordgedachtes hebt gekregen?

Bedoel je toen is ze voor het eerst kreeg of toen ik deze topic maakte.

Ik heb het gekregen door dat mijn broer mij thuis bedrijgde met messen en op school stuurde hij mijn hele klas aan om mij in een hoekje te douwen. En in elkaar te slaan. Dat van school is op gehoude na 6 jaar.

En die van toen was dat het met mijn moeder slecht ging. Dat ik teveel stress voor stage had. En gewoon alles bij elkaar van toen. De stress van stage is bijna helemaal weg nu

Groetjes
Bella
Hey,

Allereerst het spijt me dat ik zo laat een reactie geef onder jou topic..
Dat maakt niks uit hoor. Het gaat er om dat je reageerd als je dat wilt. Als het nou aan het begin is of wat later maakt niks uit vind ik.

Gelukkig

dit is de 2de keer deze week dat mijn zm gedachtes heel hevig zijn. ik word er gek van
Dat snap ik. Het is ook heel lastig je kunt het beste het iemand vertellen.
Dat heb ik dus ook gedaan. Dat liep niet helemaal volgens de planning. Ik heb het me docente van school vertelt. En ik moest het met haar aan de school spychologe vertellen. En daar heb ik nu 3x mee gepraat. Maar mijn school dagen zijn anders ingedeelt waardoor ik niet met haar gelijkterijd op school ben. Dus dan ben ik er gelukkig van af.

Vond je het vervelend om met haar te praten?

Ik heb het gekregen door dat mijn broer mij thuis bedrijgde met messen en op school stuurde hij mijn hele klas aan om mij in een hoekje te douwen. En in elkaar te slaan. Dat van school is op gehoude na 6 jaar.

O. erg! Ik zag ook in een andere topic dat hij dat nog steeds doet.. Hoe voel je je daarbij?
En die van toen was dat het met mijn moeder slecht ging.

Wat is er met je moeder, dat het slecht met haar ging?
Dat ik teveel stress voor stage had. En gewoon alles bij elkaar van toen. De stress van stage is bijna helemaal weg nu

Gelukkig! Wat doe je voor stage?
hho

Dat heb ik dus ook gedaan. Dat liep niet helemaal volgens de planning. Ik heb het me docente van school vertelt. En ik moest het met haar aan de school spychologe vertellen. En daar heb ik nu 3x mee gepraat. Maar mijn school dagen zijn anders ingedeelt waardoor ik niet met haar gelijkterijd op school ben. Dus dan ben ik er gelukkig van af.
Vond je het vervelend om met haar te praten?

ja. ik doe het wel als het moet maar liever niet
Ik heb het gekregen door dat mijn broer mij thuis bedrijgde met messen en op school stuurde hij mijn hele klas aan om mij in een hoekje te douwen. En in elkaar te slaan. Dat van school is op gehoude na 6 jaar.
O. erg! Ik zag ook in een andere topic dat hij dat nog steeds doet.. Hoe voel je je daarbij?

ja ehm... het is normaal voor mij

En die van toen was dat het met mijn moeder slecht ging.
Wat is er met je moeder, dat het slecht met haar ging?

ze heeft een niet aangeboren hersenletsel waardoor ze dement lijkt maar heeft het niet. op slechte dagen schreeuwt ze naar me dat ik een vreemde ben als of ik een inbreker ben

Dat ik teveel stress voor stage had. En gewoon alles bij elkaar van toen. De stress van stage is bijna helemaal weg nu
Gelukkig! Wat doe je voor stage?

ik loop in een magazijn stage

groetjes
bella

Reageer