Vraag

waarom komen ze in eens zo vaak terug

  • 10 January 2019
  • 58 reacties
  • 620 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi

dit is de 2de keer deze week dat mijn zm gedachtes heel hevig zijn. ik word er gek van

kan iemand me helpen of iets?

meestal kan ik terug vechten maar nu niet

groetjes
bella

58 reacties

Hey,

wat vervelend dat je niet van zm gedachtes afkomt.

Bij mij helpt het altijd om dingen te gaan doen. Het hoeven niet dingen te zijn die ik leuk vind, maar gewoon zodat ik bezig ben en niet aan zm kan denken. Ik heb het dan niet over netflix kijken ofzo maar dingen waarbij je echt bezig bent zoals sporten. Het hoeft niet altijd iets te zijn dat je leuk vind, maar gewoon iets dat je gedachte bezig houd.

Als je gedachtes erger worden en denkt dat het over gaat tot actie bel dan 113.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!


Sterkte!
hoi

wat vervelend dat je niet van zm gedachtes afkomt.

Bij mij helpt het altijd om dingen te gaan doen. Het hoeven niet dingen te zijn die ik leuk vind, maar gewoon zodat ik bezig ben en niet aan zm kan denken. Ik heb het dan niet over netflix kijken ofzo maar dingen waarbij je echt bezig bent zoals sporten. Het hoeft niet altijd iets te zijn dat je leuk vind, maar gewoon iets dat je gedachte bezig houd.

het is vooral wat ik moet als ik naar school of stage toe moet. in het weekend kan ik genoeg doen.

maar door de weeks als het slecht gaat. ben ik bang dat ik me zelf iets aan doe of wattan ook. maandag heb ik er echt de hele dag last van gehad. en vandaag stond ik er weer mee op. de neigingen en de ideeen (beelden hoe ik het uit kan voeren) hoe werden pas rond 2 uur minder.

Als je gedachtes erger worden en denkt dat het over gaat tot actie bel dan 113.

Ik heb een "angst" voor bellen. ik vind het eng als ik met iemand bel en geen beeld voor me heb.

groetjes
bella
het is vooral wat ik moet als ik naar school of stage toe moet.


Is het niet mogelijk om van stage plek te veranderen? Wat is de reden denk je dat je het op school krijgt?


maar door de weeks als het slecht gaat. ben ik bang dat ik me zelf iets aan doe of wattan ook.


Dat je er bang voor bent is volgens mij juist een goed teken. Dat betekend dat je het eigenlijk niet wil en dat maakt de kans ook veel kleiner dat je het gaat doen.


de neigingen en de ideeen (beelden hoe ik het uit kan voeren) hoe werden pas rond 2 uur minder.


Ik ken het, ik heb momenten gehad wanneer ik een ruimte inliep en alle manier zag om zm te plegen. Hoe langer ik er zat hoe meer er erbij kwamen, soms kwam ik tot boven de 40. Het iets wat je moet leren accepteren en mee om te gaan. Het is moeilijk, maar uiteindelijk lukt dat wel. Het is mij uiteindelijk gelukt, dus dan moet dat jou ook wel lukken.


Succes!
Is het niet mogelijk om van stage plek te veranderen? Wat is de reden denk je dat je het op school krijgt?

Nee het is niet mogelijk om nu van stage te ver anderen. Ik heb gister mijn 2de dag gehad vandaag de 3de. En voel me weer zo k*t. Pas na 4 weken mag ik zeggen of ik wil blijven of niet

maar door de weeks als het slecht gaat. ben ik bang dat ik me zelf iets aan doe of wattan ook.
Dat je er bang voor bent is volgens mij juist een goed teken. Dat betekend dat je het eigenlijk niet wil en dat maakt de kans ook veel kleiner dat je het gaat doen.

Het is dus zo dat ik het zelf niet helemaal de baas er over ben als ik op zoon punt sta. Als ik naar school toe ga heb ik meer opties...

de neigingen en de ideeen (beelden hoe ik het uit kan voeren) hoe werden pas rond 2 uur minder.
Ik ken het, ik heb momenten gehad wanneer ik een ruimte inliep en alle manier zag om zm te plegen. Hoe langer ik er zat hoe meer er erbij kwamen, soms kwam ik tot boven de 40. Het iets wat je moet leren accepteren en mee om te gaan. Het is moeilijk, maar uiteindelijk lukt dat wel. Het is mij uiteindelijk gelukt, dus dan moet dat jou ook wel lukken.

Ik weet echt niet of ik het kan accepteren. Ik weet dat het niet de oplossing is. Maar het is ook ge enige. Ik heb sinds deze week 1 volwassen persoon het vertelt na 6 a 7 jaar met deze gedachtes rond te vertellen. Ze lijkt net zoon moeder viguur, haha. Ik moet mailen als het kut gaat. Gister heeft ze op haar vrijedag. Met toestemming van mij het aan me stage bergeleider vertelt

Groetjes
Bella
Dat je het niet kan accepteren is wel vervelend. Nog beter dan accepteren is natuurlijk er vanaf komen, maar dat is wel erg moeilijk. Is er niet een therapeut of iets in die richting die je daarbij kan helpen?
hi

ik heb veel verschillende soorten hulp gehad. ze zijden allemaal ga maar naar een andere... en bij 1 van de laatste zei: ik kan je niet helpen, kom maar terug als je over je depressie bent heen gegroeid. volgens mij ga je daar heen om hulp te krijgen maar zal wel. mijn ouders denken dat ik me hartstikke goed voel.

ik moet dinsdag naar de school spygoloog omdat ik het bij een docente heb aan gegeven dat ik het maandag echt net niet heb gedaan. had het niet aan gegeven als mijn beste vriend niet had gezegd na dat hij dit wist dat ik maandag dat wouw doen. dat hij niet meer durfde te slapen. als hij dat niet had gezegd kreeg ik dinsdag geen hulp
Wat raar dat die therapeuten je allemaal niet konden helpen. De school spygoloog is zeker ook een goede optie, ik hoop voor je dat hij/zij je wel kan helpen.
Reputatie 5
Badge +4
hey



ga afleiding zoeken muziek luisteren ofzo. En bij mij werkt meestal gewoon denken aan mensen die je gaan missen als je dood bent. zoals familie,vrienden, vriendje(als je die hebt)

sterkte nog met zm gedachtes. iedereen is perfect op zijn eigen manier hopelijk heb ik je kunnen helpen


groetjes
lorenzo
Je zei dat je zm gedachtes hebt op school en bij stage. Heb je ze ook nog ergens anders? Is er iets wat deze twee plekken allebei hebben waar het misschien aan kan liggen.

Ik weet uit ervaring ook dat ze op eens komen en gaan, maar er is vaak iets van een oorzaak. Heb jij enige idee wat deze keer de oorzaak is? Want als je de oorzaak weet kan je er iets aan doen om dat te veranderen of helemaal weg te halen.
hoi
ga afleiding zoeken muziek luisteren ofzo.

mijn gedachtes blijven door gaan zelf als ik muziek luister.

En bij mij werkt meestal gewoon denken aan mensen die je gaan missen als je dood bent. zoals familie,vrienden, vriendje(als je die hebt)

mijn familie 'haat' mij. ik heb bvb mijn familie uit genodigd voor mijn verjaardag nou op 2 mensen na hebben het "te druk" om te komen.
de enigste mensen die mij zouden missen is mijn beste vriend en me vader. mijn vader zie ik 1 keer in de 2 week. mijn vriend die wilt er ook een eind aan maken maar die doet het niet voor mij. hij wilt niet dat ik het doe dus dan mag hij het ook niet doen. ik doe al 5 jaar zo me best er voor hem maar het lukt gwn niet meer...

sterkte nog met zm gedachtes. iedereen is perfect op zijn eigen manier hopelijk heb ik je kunnen helpen

ik ben al blij dat iemand een reactie geeft. er geven maar 2 mensen om mij. die niet op het forum zitten. de mensen op het forum zitten idk

groetjes
bella
mijn familie 'haat' mij. ik heb bvb mijn familie uit genodigd voor mijn verjaardag nou op 2 mensen na hebben het "te druk" om te komen.


Ik leef met je mee, ik ken zelf de situatie meer dan goed. Het gaat gelukkig de laatste beter tussen mij en mijn familie.


de enigste mensen die mij zouden missen is mijn beste vriend en me vader. mijn vader zie ik 1 keer in de 2 week. mijn vriend die wilt er ook een eind aan maken maar die doet het niet voor mij. hij wilt niet dat ik het doe dus dan mag hij het ook niet doen. ik doe al 5 jaar zo me best er voor hem maar het lukt gwn niet meer...


Je hebt hier al 2 reden om geen zm te plegen. Kan je er nog meer verzinnen?
Je zei dat je zm gedachtes hebt op school en bij stage. Heb je ze ook nog ergens anders? Is er iets wat deze twee plekken allebei hebben waar het misschien aan kan liggen.
nee ik heb het altijd en overal. maar ik kan me zelf op school en stage minder van af leiden.

Ik weet uit ervaring ook dat ze op eens komen en gaan, maar er is vaak iets van een oorzaak. Heb jij enige idee wat deze keer de oorzaak is? Want als je de oorzaak weet kan je er iets aan doen om dat te veranderen of helemaal weg te halen.

ik heb echt geen idee waar het vandaan komt


de enigste mensen die mij zouden missen is mijn beste vriend en me vader. mijn vader zie ik 1 keer in de 2 week. mijn vriend die wilt er ook een eind aan maken maar die doet het niet voor mij. hij wilt niet dat ik het doe dus dan mag hij het ook niet doen. ik doe al 5 jaar zo me best er voor hem maar het lukt gwn niet meer...
Je hebt hier al 2 reden om geen zm te plegen. Kan je er nog meer verzinnen?


2 redenen? nee, het is geen rede. als ik van mijn kop af ben is me beste vriend er ook teminste er van af. en mijn familie zou een feestje vieren als ik er niet ben. en mijn broer is dan het blijst. ook zou hij dan te minste gelukkig worden.

ik wil het niet me vader aan doen. door dat ik er ben heeft hij ruzie met mijn broer dus dan zou dat beter zijn
Reputatie 5
Badge +4
hoi

ga afleiding zoeken muziek luisteren ofzo.
mijn gedachtes blijven door gaan zelf als ik muziek luister.


En bij mij werkt meestal gewoon denken aan mensen die je gaan missen als je dood bent. zoals familie,vrienden, vriendje(als je die hebt)
mijn familie 'haat' mij. ik heb bvb mijn familie uit genodigd voor mijn verjaardag nou op 2 mensen na hebben het "te druk" om te komen.
de enigste mensen die mij zouden missen is mijn beste vriend en me vader. mijn vader zie ik 1 keer in de 2 week. mijn vriend die wilt er ook een eind aan maken maar die doet het niet voor mij. hij wilt niet dat ik het doe dus dan mag hij het ook niet doen. ik doe al 5 jaar zo me best er voor hem maar het lukt gwn niet meer...


sterkte nog met zm gedachtes. iedereen is perfect op zijn eigen manier hopelijk heb ik je kunnen helpen
ik ben al blij dat iemand een reactie geeft. er geven maar 2 mensen om mij. die niet op het forum zitten. de mensen op het forum zitten idk

groetjes
bella

niet zo negatief ik heb het zelfde meegemaakt er houden meer mensen vanje dan je denkt.
ik heb nu ook een vriendin die me help bel anders 113 ik zou snel actie ondernemen

nogmaals sterkte
Reputatie 5
Badge +4
ik ken je niet eens en ik wil niet dat je dood gaat als iedereen die hier mee eens is een reactie plaatst om teaten zien hoveel mensen van haar houden zonder dat we haar kennen iedreen is het leven waard.
Reputatie 5
Badge +4
oh ja ik heb zelf ook zm gedachtes ik heb er ook een topic van
nee ik heb het altijd en overal. maar ik kan me zelf op school en stage minder van af leiden.


Wat is de reden dat je normaal je er wel van af kan lijden en op school en stage niet? Misschien kan je dat dan op school en stage toepassen zodat het dan ook iets minder wordt.


ik heb echt geen idee waar het vandaan komt


Dat is wel vervelend. Ik heb vanuit wat je nu allemaal verteld heb een idee wat het misschien kan zijn. Je hebt veel problemen en zm is een permanente oplossing voor al je tijdelijke problemen. het is tijdelijke omdat al je problemen vanzelf over gaan, het heeft alleen tijd nodig. En je hebt zelf in handen hoelang het duurt om van de problemen af te komen.


2 redenen? nee, het is geen rede. als ik van mijn kop af ben is me beste vriend er ook teminste er van af. en mijn familie zou een feestje vieren als ik er niet ben. en mijn broer is dan het blijst. ook zou hij dan te minste gelukkig worden.


Je zegt dat er niemand is die om je geeft (op 2 mensen na), maar denk is aan je beste vriend waar je om geeft. Jij bent niet de enige die om hem geeft, denk is aan zijn nabestaande.

Wat is het probleem met je broer? Waarom denk je dat hij gelukkig wordt wanneer jij dood bent. Waarschijnlijk is hij een van de mensen met het meeste verdriet, zijn zusje heeft dan zm gepleegd terwijl jullie ruzie hadden en nu kan hij het nooit meer goed maken. Of hij denkt dat hij 1 van de oorzaken is en zou getraumatiseerd zijn voor de rest van zijn leven. Of hij bezwijkt eronder en pleegt ook zm, wat dan? Je vader waar je om geeft van 2 naar 0 kinderen, dat wil je hem toch niet aandoen? Probeer het probleem met je broer op te lossen, praat met hem. Ik denk dat het echt veel op gaat lossen, geef het tenminste een kans.


ik wil het niet me vader aan doen. door dat ik er ben heeft hij ruzie met mijn broer dus dan zou dat beter zijn



Als het een gezinskwestie is kan je gezinstherapie nemen, ik heb er zelf geen goede ervaring mee. Maar bij andere heeft het gewerkt. Met een beetje geluk werkt het bij jou ook. Verlies geen hoop.


Wat voor problemen heb je nog meer? Dan ga ik je helpen met die oplossen. Ik heb uit ervaring gemerkt dat wanneer de hoeveelheid problemen dalen dalen de zm gedachtes ook. En begin je optimistisch te worden, als ik die problemen heb opgelost moet de rest ook wel lukken.
Hoi

Wat is de reden dat je normaal je er wel van af kan lijden en op school en stage niet? Misschien kan je dat dan op school en stage toepassen zodat het dan ook iets minder wordt.

ik speel voor dat 'het me over neemt' speel ik PokƩmon go. dat is voor mij rust gevend. maar als het te woord dan ga ik Netflixen. ja dat kan dom zijn maar ik ben slecht in engels en lezen kost moeite dus dan steek ik daar al mijn energie in waardoor ik in de serie beland...

ik heb echt geen idee waar het vandaan komt
Dat is wel vervelend. Ik heb vanuit wat je nu allemaal verteld heb een idee wat het misschien kan zijn. Je hebt veel problemen en zm is een permanente oplossing voor al je tijdelijke problemen. het is tijdelijke omdat al je problemen vanzelf over gaan, het heeft alleen tijd nodig. En je hebt zelf in handen hoelang het duurt om van de problemen af te komen.

volgens mij kan ik niet een beeld waar ik weg ren voor me leven van me broer die achter me aan rent met een mes. ik weet niet of ik dat in hand heb om het niet tezien.

2 redenen? nee, het is geen rede. als ik van mijn kop af ben is me beste vriend er ook teminste er van af. en mijn familie zou een feestje vieren als ik er niet ben. en mijn broer is dan het blijst. ook zou hij dan te minste gelukkig worden.
Je zegt dat er niemand is die om je geeft (op 2 mensen na), maar denk is aan je beste vriend waar je om geeft. Jij bent niet de enige die om hem geeft, denk is aan zijn nabestaande.

ik moet toch niet blijven leven voor de familie van een ander.

Wat is het probleem met je broer?

hij haat mij omdat ik ik ben... ik haat hem omdat hij tich keer mij heeft bedrijgt met de dood en geprobeerd mij te doden.
Waarom denk je dat hij gelukkig wordt wanneer jij dood bent.

hij heeft vorige week nog gezegd. mijn grootste wens is dat jij dood ben.
Waarschijnlijk is hij een van de mensen met het meeste verdriet, zijn zusje heeft dan zm gepleegd terwijl jullie ruzie hadden en nu kan hij het nooit meer goed maken.

dat heeft hij lekker pech hoor
Of hij denkt dat hij 1 van de oorzaken is en zou getraumatiseerd zijn voor de rest van zijn leven.

ik ben door hem getraumatiseerd. elke keer als ik naar mijn bus halte loop zie ik mij en me broer achter elkaar rennen. elke keer trek ik aan zijn arm om hem tegen te houden dat hij niet naar het water rent.
elke keer als ik van mijn moeder naar me vader ga met de auto zie ik mijn vader me broer zo vast houden op de de snel weg dat hij niet zelf moord kan plegen.
elke keer als ik langs een bepaald station ga zie ik mij me broer tegen houden om niet voor die ene trein te springen.
heb nog een paar voor beelden.
het is gedeeltelijk ook zijn schuld dus als hij getraumatiseerd is is dat goed mee genomen

Probeer het probleem met je broer op te lossen, praat met hem. Ik denk dat het echt veel op gaat lossen, geef het tenminste een kans.

we kunnen het niet op lossen.

ik wil het niet me vader aan doen. door dat ik er ben heeft hij ruzie met mijn broer dus dan zou dat beter zijn
Als het een gezinskwestie is kan je gezinstherapie nemen, ik heb er zelf geen goede ervaring mee. Maar bij andere heeft het gewerkt. Met een beetje geluk werkt het bij jou ook. Verlies geen hoop.

Ik heb er ook geen goede ervaring mee dus dat woord hem niet.
Wat voor problemen heb je nog meer?

mijn moeder heeft iets waardoor ze geestelijk achter uit gaat. het zou kunnen zijn dat ze over 5 jaar mij niet meer herkent. en ze gaat lichamelijk ook steeds veder achter uit ze kan noch net trap lopen
mijn problemen komen alleen maar veder



Dan ga ik je helpen met die oplossen. Ik heb uit ervaring gemerkt dat wanneer de hoeveelheid problemen dalen dalen de zm gedachtes ook. En begin je optimistisch te worden, als ik die problemen heb opgelost moet de rest ook wel lukken.

niemand kan mijn problemen op lossen.
ik speel voor dat 'het me over neemt' speel ik PokƩmon go. dat is voor mij rust gevend. maar als het te woord dan ga ik Netflixen. ja dat kan dom zijn maar ik ben slecht in engels en lezen kost moeite dus dan steek ik daar al mijn energie in waardoor ik in de serie beland...


Is het niet een mogelijkheid om op school goed mee te doen met de les? Als je goed mee doet zijn je hersenen ook druk bezig. Er zijn vertrouwenspersonen op school waarmee je kunt praten, deze kunnen je helpen en zorgen dat het voor jou makkelijker te verdragen wordt op school.


volgens mij kan ik niet een beeld waar ik weg ren voor me leven van me broer die achter me aan rent met een mes. ik weet niet of ik dat in hand heb om het niet tezien.


Dit klinkt als een trauma. Er zijn trauma verwerkende therapieƫn, zoals EMDR en helende reis .


ik moet toch niet blijven leven voor de familie van een ander.



Dat klopt, maar het is wel de bedoeling dat je blijft leven.


hij haat mij omdat ik ik ben... ik haat hem omdat hij tich keer mij heeft bedrijgt met de dood en geprobeerd mij te doden.


Dat hij je bedreigt is niet okƩ! Heb je hier al een keer met iemand over gepraat?

Voor bedreigingen kan hij naar bureau halt gestuurd worden. Het gaat je er niet leuker door vinden, maar hij leert daar wel dat het niet goed is. En zou hij er daardoor als het goed is ook mee gaan stoppen.


hij heeft vorige week nog gezegd. mijn grootste wens is dat jij dood ben.


Dat is wel heftig. Je mag hem niet, dus waarom zal je zijn grootste wens laten uitkomen.


ik ben door hem getraumatiseerd. elke keer als ik naar mijn bus halte loop zie ik mij en me broer achter elkaar rennen. elke keer trek ik aan zijn arm om hem tegen te houden dat hij niet naar het water rent.
elke keer als ik van mijn moeder naar me vader ga met de auto zie ik mijn vader me broer zo vast houden op de de snel weg dat hij niet zelf moord kan plegen.
elke keer als ik langs een bepaald station ga zie ik mij me broer tegen houden om niet voor die ene trein te springen.
heb nog een paar voor beelden.
het is gedeeltelijk ook zijn schuld dus als hij getraumatiseerd is is dat goed mee genomen


Het gaat zo te horen niet goed bij jou thuis. Is het niet mogelijk om een tijdje bij die goede vriend door te brengen of ergens anders, zodat je even rust hebt.

Ik weet niet precies hoe het zit met de organisatie veilig thuis misschien kunnen zij je wel helpen.


we kunnen het niet op lossen.


Alles kan! Zolang je maar echt wilt.


mijn moeder heeft iets waardoor ze geestelijk achter uit gaat. het zou kunnen zijn dat ze over 5 jaar mij niet meer herkent. en ze gaat lichamelijk ook steeds veder achter uit ze kan noch net trap lopen
mijn problemen komen alleen maar veder


Dat is wel erg vervelend. Heb je hier al een keer met iemand over gepraat, er zijn mensen die je kunnen helpen leren hoe je er goed om mee kunt gaan. Zodat het voor jou makkelijker wordt.


niemand kan mijn problemen op lossen.


Dat kopt, het is uiteindelijk allemaal aan jou. Maar dat betekend niet dat je er geen hulp bij kunt krijgen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!


Sterkte!
hoi

Is het niet een mogelijkheid om op school goed mee te doen met de les?

ik probeer het wel. maar ik heb add dus mijn gedachtes dwalen af naar het verkeerde...

Er zijn vertrouwenspersonen op school waarmee je kunt praten, deze kunnen je helpen en zorgen dat het voor jou makkelijker te verdragen wordt op school.

ik ga met 1 van de 3 vertrouwens personen praten dinsdag. met een docente die weet dat ik maandag en donderdag op het punt heb gestaan. we gaan het haar vertellen 'voor mijn veiligheid' omdat ze vind dat ik er iets mee mot doen... toen ze zij ik vind dat je er iets mee moet doen als je daar mee zit dacht ik, ja zm plegen. maar dat bedoelt ze jammer genoeg niet.

volgens mij kan ik niet een beeld waar ik weg ren voor me leven van me broer die achter me aan rent met een mes. ik weet niet of ik dat in hand heb om het niet tezien.
Dit klinkt als een trauma. Er zijn trauma verwerkende therapieƫn, zoals EMDR en helende reis .

mijn familie is anti therapie šŸ‘ dus dat gaat niet werken...

ik moet toch niet blijven leven voor de familie van een ander.
Dat klopt, maar het is wel de bedoeling dat je blijft leven.

duss...

hij haat mij omdat ik ik ben... ik haat hem omdat hij tich keer mij heeft bedrijgt met de dood en geprobeerd mij te doden.
Dat hij je bedreigt is niet okƩ! Heb je hier al een keer met iemand over gepraat?

ja mensen geloven me niet šŸ‘
zelfs een politie agent niet. die zij: je liegt. hij is zoon lieve jongen. hij doet geen vlieg kwaat.

Voor bedreigingen kan hij naar bureau halt gestuurd worden. Het gaat je er niet leuker door vinden, maar hij leert daar wel dat het niet goed is. En zou hij er daardoor als het goed is ook mee gaan stoppen.

als al een politie agent niet geloofd wie geloofd me dan wel?

hij heeft vorige week nog gezegd. mijn grootste wens is dat jij dood ben.
Dat is wel heftig. Je mag hem niet, dus waarom zal je zijn grootste wens laten uitkomen.

dan kan ik hem voor het eerst in zijn leven gekukkig maken. en nog eem plus punt. ik ben van mij en al mij gedoe af šŸ‘

ik ben door hem getraumatiseerd. elke keer als ik naar mijn bus halte loop zie ik mij en me broer achter elkaar rennen. elke keer trek ik aan zijn arm om hem tegen te houden dat hij niet naar het water rent.
elke keer als ik van mijn moeder naar me vader ga met de auto zie ik mijn vader me broer zo vast houden op de de snel weg dat hij niet zelf moord kan plegen.
elke keer als ik langs een bepaald station ga zie ik mij me broer tegen houden om niet voor die ene trein te springen.
heb nog een paar voor beelden.
het is gedeeltelijk ook zijn schuld dus als hij getraumatiseerd is is dat goed mee genomen
Het gaat zo te horen niet goed bij jou thuis. Is het niet mogelijk om een tijdje bij die goede vriend door te brengen of ergens anders, zodat je even rust hebt.

mijn broer woond officieel op een groep. maad hij is er 5 dagen in de week. en bij wie zou ik terecht kunnen? bij me beste vriend. nee er woord al gezegd dat ik zijn vriendinnetje ben.

we kunnen het niet op lossen.
Alles kan! Zolang je maar echt wilt.

hoe kan je traumatiserende uit me hoofd zetten?
hoe kan je alle zorgen uit je kop zetten?
ik zie het nu niet, morgen niet en nooit niet gebeuren.

mijn moeder heeft iets waardoor ze geestelijk achter uit gaat. het zou kunnen zijn dat ze over 5 jaar mij niet meer herkent. en ze gaat lichamelijk ook steeds veder achter uit ze kan noch net trap lopen
mijn problemen komen alleen maar veder
Dat is wel erg vervelend. Heb je hier al een keer met iemand over gepraat, er zijn mensen die je kunnen helpen leren hoe je er goed om mee kunt gaan. Zodat het voor jou makkelijker wordt.

ja... helpt niet het woord toch alleen maar erger.

niemand kan mijn problemen op lossen.
Dat kopt, het is uiteindelijk allemaal aan jou. Maar dat betekend niet dat je er geen hulp bij kunt krijgen.

leuk gezegd šŸ‘
ik verdien geen hulp. ik heb mijn broer depresief gemaakt. niemand geeft om mij. mijn hele familie haat mij. ze kunnen veel beter iemand helpen die nog toekomst heeft.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

sorry dat ik zo grof doe terwijl je me probeerd te helpen. ik vind dat heel lief. maar ik zou niet weten hoe ik het anders kan typen.

groetjes
bella
ik probeer het wel. maar ik heb add dus mijn gedachtes dwalen af naar het verkeerde...


Dat is wel vervelend, heb je geen pilletjes waardoor je rustiger wordt? Of zijn er dingen waardoor je je beter kunt concentreren?


ik ga met 1 van de 3 vertrouwens personen praten dinsdag. met een docente die weet dat ik maandag en donderdag op het punt heb gestaan. we gaan het haar vertellen 'voor mijn veiligheid' omdat ze vind dat ik er iets mee mot doen... toen ze zij ik vind dat je er iets mee moet doen als je daar mee zit dacht ik, ja zm plegen. maar dat bedoelt ze jammer genoeg niet.


Goed dat je met haar gaat pratenšŸ‘šŸ¼. Ik hoop dat het helpt.


mijn familie is anti therapie šŸ‘ dus dat gaat niet werken...


De counselor bij mij op school had me door verwezen naar het Tejo huis. Het heeft mij goed geholpen. Hier kan je terecht zonder toestemming van je ouders en is volledig gratis. Het nadeel is dat er maar 3 in Nederland zitten waarvan 1 maar op internet staat.

Je kan ook bij je huisarts terecht, die zal je ook echt wel geloven en kan je goed helpen en doorschakelen met de juiste instanties. Zodat je goed geholpen kan worden.


ja mensen geloven me niet šŸ‘
zelfs een politie agent niet. die zij: je liegt. hij is zoon lieve jongen. hij doet geen vlieg kwaat.


Wat vervelend dat ze je niet geloven, is er niet een optie om het te bewijzen?


als al een politie agent niet geloofd wie geloofd me dan wel?


Ik! Er zijn ook echt wel andere mensen die je geloven!


dan kan ik hem voor het eerst in zijn leven gekukkig maken. en nog eem plus punt. ik ben van mij en al mij gedoe af šŸ‘


Waarom zal je iemand die je haat gelukkig willen maken?

Er zijn ook andere manieren om van je gedoe af te komen!


mijn broer woond officieel op een groep. maad hij is er 5 dagen in de week. en bij wie zou ik terecht kunnen? bij me beste vriend. nee er woord al gezegd dat ik zijn vriendinnetje ben.


Andere woongroep? Familielid? Wees creatief, er zijn meer dan genoeg opties.


hoe kan je traumatiserende uit me hoofd zetten?
hoe kan je alle zorgen uit je kop zetten?
ik zie het nu niet, morgen niet en nooit niet gebeuren.


Wist ik het maar, ik zit zelf ook met trauma's. Erover praten werkt meestal erg goed.


ja... helpt niet het woord toch alleen maar erger.


Wat vervelend, kan je er niet met je moeder over praten? Zij wilt vast niet dat je je zo rot voelt vanwege haar.


leuk gezegd šŸ‘


Thx!


ik verdien geen hulp. ik heb mijn broer depresief gemaakt. niemand geeft om mij. mijn hele familie haat mij. ze kunnen veel beter iemand helpen die nog toekomst heeft.


ik verdien geen hulp


Iedereen verdient hulp, je moet het alleen leren accepteren.

ik heb mijn broer depresief gemaakt


Je kan niet iemand depressief maken. Het ligt volledig aan die persoon en de omstandigheden of hij wel depressief wordt of niet.

niemand geeft om mij


Jawel!!!!!

ze kunnen veel beter iemand helpen die nog toekomst heeft.


Iedereen heeft een toekomst, dus jij ook!!! Maar hoe die toekomst wordt ligt aan jou.


sorry dat ik zo grof doe terwijl je me probeerd te helpen. ik vind dat heel lief. maar ik zou niet weten hoe ik het anders kan typen.


Geeft niet, ik kan wel wat hebben. Daarnaast herken ik het ook heel erg, ik wauw ook nooit hulp accepteren en wees iedere optie af. Ik was altijd van; "het zijn mijn problemen en ik moet het zelf oplossen". Maar zo werkt het niet. Je moet hulp accepteren wil je flinke vooruitgang boeken. Ik heb sinds september hulp geaccepteerd en het heeft echt geholpen. Ik heb in 9 jaar nog nooit zo weinig zelfmoord gedachtes gehad. Op een paar dipjes na natuurlijk, maar die zullen er altijd wel zijn. Het kan nooit altijd goed gaan, maar een klein beetje vooruitgang is ook vooruitgang. Laten we daar mee starten.
ik probeer het wel. maar ik heb add dus mijn gedachtes dwalen af naar het verkeerde...
Dat is wel vervelend, heb je geen pilletjes waardoor je rustiger wordt? Of zijn er dingen waardoor je je beter kunt concentreren?

Ik mag tijdens het moeilijkste vak voor mij mag ik muziek op doen.

ik ga met 1 van de 3 vertrouwens personen praten dinsdag. met een docente die weet dat ik maandag en donderdag op het punt heb gestaan. we gaan het haar vertellen 'voor mijn veiligheid' omdat ze vind dat ik er iets mee mot doen... toen ze zij ik vind dat je er iets mee moet doen als je daar mee zit dacht ik, ja zm plegen. maar dat bedoelt ze jammer genoeg niet.
Goed dat je met haar gaat pratenšŸ‘šŸ¼. Ik hoop dat het helpt.

Ik doe het voor me beste vriend niet voor mij.

ja mensen geloven me niet šŸ‘
zelfs een politie agent niet. die zij: je liegt. hij is zoon lieve jongen. hij doet geen vlieg kwaat.
Wat vervelend dat ze je niet geloven, is er niet een optie om het te bewijzen?

Niet echt nee.

als al een politie agent niet geloofd wie geloofd me dan wel?
Ik! Er zijn ook echt wel andere mensen die je geloven!

Lief dat je zegt dat je me gelooft maar daar heb ik niks aan buiten internet.

dan kan ik hem voor het eerst in zijn leven gekukkig maken. en nog eem plus punt. ik ben van mij en al mij gedoe af šŸ‘
Waarom zal je iemand die je haat gelukkig willen maken?

Idk om van me zelf af te zijn?

mijn broer woond officieel op een groep. maad hij is er 5 dagen in de week. en bij wie zou ik terecht kunnen? bij me beste vriend. nee er woord al gezegd dat ik zijn vriendinnetje ben.
Andere woongroep?

Zou niet weten hoe ik dat mket regelen.

Familielid?

1. Mijn familie woond niet in de buurt. Allemaal 2 uur of meer rijden met de auto.

hoe kan je traumatiserende uit me hoofd zetten?
hoe kan je alle zorgen uit je kop zetten?
ik zie het nu niet, morgen niet en nooit niet gebeuren.
Wist ik het maar, ik zit zelf ook met trauma's. Erover praten werkt meestal erg goed.

Ja ik weet dat dat moet werken. Maar dan moet er iemand zijn die me geloofd, die ik vertrou, en die het niet te heftig vind

ja... helpt niet het woord toch alleen maar erger.
Wat vervelend, kan je er niet met je moeder over praten? Zij wilt vast niet dat je je zo rot voelt vanwege haar.

Ik kan er over praten maar veder kan er niks aan gedaan woorden.

ik verdien geen hulp. ik heb mijn broer depresief gemaakt. niemand geeft om mij. mijn hele familie haat mij. ze kunnen veel beter iemand helpen die nog toekomst heeft.ik verdien geen hulp
Iedereen verdient hulp, je moet het alleen leren accepteren.

Ik verdien het gewoon niet. Ik vind het al bijzonder dat jij en andere forum gebruiker zoveel tijd in mij steekt.

niemand geeft om mij
Jawel!!!!!

Ja forum gebruikers en mijn beste vriend. Die ook op deze site zit. Dus technisch gezien alleen forum gebruikers...
maar een klein beetje vooruitgang is ook vooruitgang. Laten we daar me starten

Prima ik weet niet hoe maar. Prima ik ga dinsdag naar zoon stom gesprek. Ik zie dan wel hoe het loopt. Maar ik moet eerst maandag overleven
Ik mag tijdens het moeilijkste vak voor mij mag ik muziek op doen.


Kan je niet kijken of je kan regelen dat het bij de andere vakken ook mag?


Ik doe het voor me beste vriend niet voor mij.


Het gaat niet om waarom je het doet, maar dat je het doet. Dat is tenslotte het belangrijkst.


Niet echt nee.


Kan je niet bewijs creƫren, bijvoorbeeld voortaan als hij zo doet het filmen of opnemen?


Zou niet weten hoe ik dat mket regelen.


Daar valt vast wel iets over te vinden op internet. Ik denk dat je mentor daar ook mee kan helpen. Je kan ook vragen hoe het bij je broer gelukt is.


Mijn familie woond niet in de buurt. Allemaal 2 uur of meer rijden met de auto.


Er zijn vast nog wel andere opties.


Maar dan moet er iemand zijn die me geloofd, die ik vertrou, en die het niet te heftig vind


Blijf zoeken, je gaat die persoon echt wel een keer vinden. Heb je de huisarts of schoolverpleegkundige al eens geprobeerd? Ik denk dat die vertrouwenspersoon waarmee je gaat praten je ook wel geloofd.


Ik kan er over praten maar veder kan er niks aan gedaan woorden.


Erover praten is een begin.


Ik verdien het gewoon niet. Ik vind het al bijzonder dat jij en andere forum gebruiker zoveel tijd in mij steekt.


Ik help graag mensen. En iedereen verdient hulp! Dus jij ook!


Ja forum gebruikers en mijn beste vriend. Die ook op deze site zit. Dus technisch gezien alleen forum gebruikers...


En je vader. En vast ook nog wel anderen mensen waar je het alleen niet van weet.


Maar ik moet eerst maandag overleven


Ik heb er vertrouwen in dat het lukt. Je hebt het al zo lang vol gehouden, dan moet 1 dag ook zeker nog wel lukken!
Ik mag tijdens het moeilijkste vak voor mij mag ik muziek op doen.
Kan je niet kijken of je kan regelen dat het bij de andere vakken ook mag?

Het is al een enorme uit zondering dus denk het niet

Niet echt nee.
Kan je niet bewijs creƫren, bijvoorbeeld voortaan als hij zo doet het filmen of opnemen?

Nee kan niet. Mijn broer dwingt me om me teli uit te zetten

Zou niet weten hoe ik dat mket regelen.
Daar valt vast wel iets over te vinden op internet. Ik denk dat je mentor daar ook mee kan helpen. Je kan ook vragen hoe het bij je broer gelukt is.

Mijn broer is het huis uit gehaald omdat ik het niet meer metaal aan.

Maar dan moet er iemand zijn die me geloofd, die ik vertrou, en die het niet te heftig vind
Blijf zoeken, je gaat die persoon echt wel een keer vinden. Heb je de huisarts of schoolverpleegkundige al eens geprobeerd? Ik denk dat die vertrouwenspersoon waarmee je gaat praten je ook wel geloofd.

Ja daarom ga ik er ook mee praten we zulle zien.

Ja forum gebruikers en mijn beste vriend. Die ook op deze site zit. Dus technisch gezien alleen forum gebruikers...
En je vader. En vast ook nog wel anderen mensen waar je het alleen niet van weet.

Vast niet...
Maar ik moet eerst maandag overleven
Ik heb er vertrouwen in dat het lukt. Je hebt het al zo lang vol gehouden, dan moet 1 dag ook zeker nog wel lukken!

Ik weet het niet. Ik zie wel hoe het loopt morgen.
Het is al een enorme uit zondering dus denk het niet


Dat is wel vervelend, bij mij op school mag het bijna iedere les. Maar je kan het in ieder geval vagen (niet geschoten is altijd mis).


Nee kan niet. Mijn broer dwingt me om me teli uit te zetten


Je hebt goedkope camera's. Maar is het niet makkelijker om je broer te vermijden? Of te zorgen dat wanneer hij in je buurt is er ook iemand anders in de buurt is.


Mijn broer is het huis uit gehaald omdat ik het niet meer metaal aan.


Waarom is hij dan het huis uit gehaald en niet jij? Maar en zijn dus al mensen die jou geholpen hebben. Kunnen ze je niet verder helpen?


Vast niet...


Wast wel!


Ik weet het niet. Ik zie wel hoe het loopt morgen.


Ik heb er vertrouwen in dat het goed komt.
Hoi
Het is al een enorme uit zondering dus denk het niet
Dat is wel vervelend, bij mij op school mag het bijna iedere les. Maar je kan het in ieder geval vagen (niet geschoten is altijd mis).

Ik vraag het morgen als ik in de klas ben

Mijn broer is het huis uit gehaald omdat ik het niet meer metaal aan.
Waarom is hij dan het huis uit gehaald en niet jij? Maar en zijn dus al mensen die jou geholpen hebben. Kunnen ze je niet verder helpen?

Omdat hij toen een gevaar voor zich zelf was. Het enigste wat hij deed was in bed liggen of proberen zm te plegen of mij iets aan doen.

Reageer