Vraag

Waar zijn jullie bang voor?



Toon eerste bericht

58 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Ik ben bang voor:

Vieze dingen heb smet vrees.

Insecten.

Spinnen.

Dingen voor publiek doen.

Praten met mensen over problemen.

De dood.

Voor mijn moeder.

 

Reputatie 6
Badge +3

Hey anonieme B,

Ik ben bang voor wespen, een beetje voor grote hoogtes en om afgekeurd te worden (maar vraag me niet waarvoor).

Groetjes iemand.

Badge +1

ik ben bang om te slapen al vind ik het ook rustgevend

Reputatie 3
Badge +2

ik ben voor mensen bang die ik ken en tegen kan komen op de straat:weary:

Reputatie 2
Badge +3

Leuk dat jullie het gewoon zeggen! En mightyslayer ik ben zelf ook bang voor wespen en andere stekende dieren omdat ik ooit een keer ben gestoken door een wesp!

Reputatie 2
Badge +3

Dankje trouwens voor de reacties

Badge

Hoi, ik ben bang dat aliens me ontvoeren :alien:

 

Groeten UFO 020 

Reputatie 1
Badge +1

Ik heb al het diagnose gegeneraliseerde angststoornis. Ik heb, denk ik, ook een klein paar fobieën, in meer en mindere mate. Ik denk dat ze best samenhangen met mijn gegeneraliseerde stuk. 

Sinds ik klein was, had ik veel moeite met vuur. Ik weet niet waaraan dat komt, maar in sommige situaties die totaal normaal leken voor anderen ... ik was gewoon bang en druk. Ik vond het vooral niet fijn om kaarsen te zien in de woonkamer, zelfs de kleinste. De ideeën die dan opkwamen over zulke kaarsen waren 95% irrationeel. 

Vervolg: Ik heb een raar, soort van angstig of nerveus gevoel wanneer ik grote planeten zie die dichtbij zijn, vooral in spellen. Als ik ze opzoek als plaatjes, dan gebeurt er niks. Ik ben een groot fan van de ruimte, het is bijzonder en mooi. Maar ik had altijd er moeite mee om in te zoomen in Google Earth of in een andere 3D spel, zoals Space Engine, waarin je dat moet doen. Alsof je het werkelijk beleeft, dat je in de simulatie zit. Nu is het minder, maar nog steeds ongemakkelijk als ik het toch doe, op een of andere manier werd ik nieuwsgierig naar dit soort "angst” en dus deed ik vaak de kleine triggers. Een spannende rollercoaster ..

Vervolg van boven: Voor sommige mensen klinkt het (een beetje) naar een mix van Megalofobie en Astrofobie. Eentje in een YouTube video was creatief genoeg om de namen te combineren naar “Astromegalophobia”. 


Misschien klinkt het een beetje dramatisch, maar ik kan je geruststellen dat deze angsten, behalve m'n gegeneraliseerde (diagnose), wat voor mij al veel kleiner worden/werden, me zéér weinig beïnvloeden in m'n leven. :) 

Het rationaliseren van je angsten helpt al veel. Ik denk dat dat de reden is, maar iedereen is anders. 

Reageer