Vraag

Vragenlijst HSP

  • 30 December 2018
  • 30 reacties
  • 356 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Een tijdje terug zijn de counselor op school dat ik misschien hypersensitief. Ik vond dit zelf toen onzin maar ik denk nu dat ze wel gelijk kan hebben. Ik heb de kenmerken van een hypersensitief persoon opgezocht en herkenden er heel veel in mezelf. Mensen met HSP beleven de wereld anders dan andere mensen dus ik vraag me nu af hoe andere mensen de wereld ervaren/beleven.


De kenmerken van iemand met HSP zijn:

1) Een intensievere en gedetailleerdere waarneming (horen, zien, ruiken, proeven, voelen)

2) Sterk vermogen sferen en stemmingen van anderen aan te voelen

3) Ervaart zowel de stemming van anderen als die van zichzelf heel sterk

4) Hebben een sterk rechtvaardigheidsgevoel wat voor conflicten kan zorgen

5) Een rijkelijk innerlijke beleving van de wereld wat samengaat met dromen en fantaseren

6) Meer dan gemiddeld onder de indruk van kunst en muziek

7) Pas waarde ergens aan kunnen hechten wanneer er een gevoel aan te pas komt

8 )Een sterkere verbinding met de natuur

9) Willen anderen graag helpen en bijstaan

10) Over het algemeen perfectionistisch van aard

11) Een goed inlevingsvermogen

12) Hebben een zeer goed ontwikkelde intuïtie

13) Lijken over een 6de zintuig te beschikken

14) Diepzinnig en creatief

15) Denken in beelden (plaatjes)


Mijn vraag is hoe ervaren jullie deze dingen en of jullie er duidelijk uitleg over kunnen geven.



Alvast bedankt.

30 reacties

Hey,

ik had nog even een vraagje. Weten jullie misschien een sneller oplossing dan die andere, want dan moet ik wachten tot volgende week en dan ook nog heel vaak wachten en ik merk dat ik er nu heel erg mee zit. Dit gaat niet alleen over de HSP maar ook nog veel andere dingen. Ik zit ook nog met heel veel ander problemen ect. Ik wil erg ergens graag over praten want ik wil er vanaf maar ik weet niet met wie. Het probleem is het zijn er zoveel zowel kleine als grote dingen, ik kan moeilijk voor allemaal een topic gaan maken. Dan ben ik meer dan een dag bezig. Ik vind praten met de kindertelefoon enzo eigenlijk alleen van "in geval van nood" en dit gesprek zou dan denk ik echt heel lang gaan duren. Met sommige dingen zit ik nu al zo lang dat ik ergens denk een paar weken langer moet ook nog wel lukken.

Hebben jullie nog andere sugesties?


Groetjes,
Hoi,

Ik denk dat de Kindertelefoon nu wel echt een goede optie is! De KT is er niet alleen in geval van nood, ook voor ''minder belangrijke'' dingen, maar dit klinkt zeker wel alsof het belangrijk genoeg is! Je kan het altijd proberen en als het niet werkt iets anders zoeken.

Zou je nu niet naar zo'n Tejo huis kunnen? Ik weet dat je dat liever voor ergere gevallen bewaard, maar het klinkt nu wel alsof je het echt nodig hebt. Dat snappen zij ook zeker wel!

Gr. Pin
Ik denk dat de Kindertelefoon nu wel echt een goede optie is! De KT is er niet alleen in geval van nood, ook voor ''minder belangrijke'' dingen, maar dit klinkt zeker wel alsof het belangrijk genoeg is! Je kan het altijd proberen en als het niet werkt iets anders zoeken.


Ik ga erover nadenken.


Zou je nu niet naar zo'n Tejo huis kunnen? Ik weet dat je dat liever voor ergere gevallen bewaard, maar het klinkt nu wel alsof je het echt nodig hebt. Dat snappen zij ook zeker wel!


Ik was zoiezo al van plan om dan een afspraak te maken, alleen dat kan helaas ook pas vanaf volgende week.
1) Een intensievere en gedetailleerdere waarneming (horen, zien, ruiken, proeven, voelen)
ik voel dingen aan maar dan de aura’s van mensen

2) Sterk vermogen sferen en stemmingen van anderen aan te voelen
ja dat heb Ik zeker ik kan dat al snel merken

3) Ervaart zowel de stemming van anderen als die van zichzelf heel sterk
Zeker

4) Hebben een sterk rechtvaardigheidsgevoel wat voor conflicten kan zorgen
Als er verkeerd met mijn om wordt gegaan dan heb je een verkeerde aan mij hoor

5) Een rijkelijk innerlijke beleving van de wereld wat samengaat met dromen en fantaseren
Ooh dat laatste zeker

6) Meer dan gemiddeld onder de indruk van kunst en muziek
Muziek wel
ik acteer zelf dat is wel een vorm van kunt toch?

7) Pas waarde ergens aan kunnen hechten wanneer er een gevoel aan te pas komt
Zeker

8 )Een sterkere verbinding met de natuur
Niet altijd. Voeger was dat erger
nu nog wel maar iets minder

9) Willen anderen graag helpen en bijstaan
Jep

10) Over het algemeen perfectionistisch van aard
?

11) Een goed inlevingsvermogen
Ja ik kan mensen goed bemiddelen

12) Hebben een zeer goed ontwikkelde intuïtie
Ja een beetje

13) Lijken over een 6de zintuig te beschikken
Uuuh wat?

14) Diepzinnig en creatief
Jep

15) Denken in beelden (plaatjes)
Ja dat ook
Hey Iemandvan13,

bedankt voor je reactie.

Heb jij wel of geen last van HSP?


Groetjes,

Reageer