Vraag

Vragenlijst #2 30+ vragen topics: algemeen, gebeurtenissen, politiek/mening en seks



Toon eerste bericht

34 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hey ik heb weer wat vraagjes van verschillende topics, beantwoord van de eerste paar topics zo veel mogelijk vragen, maar zet een kruisje of zoiets als je een vraag niet wil beantwoorden.

Algemene vragen

1 Geslacht Ik ben hetero of biseksueel.

2 Leeftijd Ik ben 12 jaar oud.

 

Vragen over jouw mening, geef bij elke vraag ook je motieven dan kan ik en andere mensen misschien wat van jouw mening leren, maar we zijn hier niet om discussies te starten!

1 Vind je zwarte piet racistisch/ vind je dat zwarte piet moet veranderen? Ik vind dat zwarte piet roetveeg piet moet worden.

2 Zijn gereformeerde christelijken vergelijkbaar met '’gereformeerde'’ islamieten(weet niet hoe je dit noemt maar ik bedoel de islamieten die precies volgens de islam leven)? Nee, want Moslims zijn toch wel echt een stuk strenger. Eerder te vergelijken met een normaal Islamitisch gezin.

3 Wat vind je van de 1,5 meter corona maatregel? Goed, alleen niet onder de 18 jaar.

4 Denk je dat het feit of iemand opgroeit in een stad of in een dorp invloed heeft op zijn/haar referentiekader? (of diegene daardoor ruimdenkender of meer close minded is) Ja.

5 Wat vind je van de doodstraf? In sommige gevallen terecht.

6 Wat vind je van de Nashville verklaring? (kort gezegd anti-lhbtiq+ wet) Goed, want ik vind dat iedereen mag zijn hoe hij/zij wil.

7 Ben je blij om in West-Europa (Nl/BE) te wonen? Zeker, één van de beste plekken van de wereld.

8 Hoe denk je dat de #blacklivesmatter protesten in Amerika gaan aflopen? Ik denk dat er niks écht gaat veranderen.

 

 

Vragen over ding die je gedaan hebt

1 Heb je vroeger wel eens gedreigd met ‘’je mag niet meer op mijn feestje komen'’? Zeker.

2 Heeft iemand anders wel eens iets van jou kapot gemaakt wat je heel erg leuk vond, zo ja wat? (bijv. telefoon, stabilo stiften etc.) Nee, anders had diegene echt een probleem.

2b Heb je wel eens iets van iemand anders kapot gemaakt, en voelde je je schuldig? Alleen per ongeluk, voelde mij wel een beetje schuldig.

3  Ben je ooit van een sport/hobby club af gepest? Nee.

3b Zo ja, waarover werd je gepest, of waardoor voelde je je niet welkom? NVB.

4 Heb je racistische familie? Hoe ga je daar mee om? Nee, heb ik niet.

5 Heb je wel eens iets tegen je ouders gezegd waar je spijt van hebt? Vast wel een keertje.

5b Zo ja, wat? (sla over als je wil) Weet ik niet meer.

6 Woon je in een dorp? In een nieuw gedeelte rond een dorp bij een grote stad.

6b Zo ja, wat vind je van de dorpssfeer? (iedereen kent elkaar, er word weinig gestolen etc) Totaal geen dorpssfeer hier.

6c Is er wel eens een verhaal over jou door het dorp gegaan? (dat je ziek was/ iets genants etc) Dat ik iemand leuk vond, maar dat niet zo was.

6d Zijn er bepaalde mensen in jouw dorp die bekend staan als ‘’roddelaars’’ Ja.

6e Zou je liever in een stad wonen? (waarom wel/niet) Ik kom vaak in de stad voor school en ik zou later ook graag in een grote stad willen wonen.

7 Woon je in een stad/ heel groot dorp? Een groot dorp.

7b Zo ja, vind je dat leuk? (en wat is het leukste) Dat er veel ruimte is.

7c Zou je liever in een dorp wonen? waarom wel/niet? Nee, want het is er ook wel soms saai.

7d Wat vind je van de stadssfeer? (uitgaan, terrasjes etc etc) Super leuk, ik houd er van.

8 Hoe ga je normaliter naar school, en hoe ver? Gewoon lekker op de fiets, 8 kilometer heen en terug.

 

Vragen over jou graag ook weer met je motieven/verduidelijking als je dat wilt

1 Naar welke leeftijd zou je terug willen als dat kon? Weer naar 12 ook al ben in dat nu.

2 Heb je soms stress omdat er zo veel beroepen zijn die je later kan worden? Nee, het is nog heel ver weg.

3 Naar welke mijlpaal in je leven heb je het meeste uitgekeken/ kijk je het meeste uit? (bijv. middelbare school, studeren, groep 8 musical etc) De groep 8 musical en groep 8 kamp.

4Heb je wel eens gedacht dat je je kinder/puberteit hebt verpest omdat je er niet van kon genieten door bijv depressie/ziektes/gepest? Nee, gelukkig heb ik al die dingen niet meegemaakt.

5 Heeft een docent of leerkracht wel eens dingen tegen je gezegd die echt niet kunnen? (je bent dik, je kan niks, je bent lelijk) Nee, lelijk zeker niet eerder knap.

 

 

‘’seks’’ vragen (deze hoef je niet te beantwoorden als je dat niet wil)

1 Praat je wel eens met ouders over seks/ seksuele voorlichting? Ja, mijn ouders zijn heel open.

1b Zo ja, vind je dat fijn? Zeker.

1c Zo nee, vind je dat jammer? NVB.

2 Hoe oud was je toen je erachter kwam hoe baby's ontstaan/ seks werkt? Volgens mij 8 jaar oud.

3 Vond je de seksuele voorlichting op school stiekem geil/spannend? Geil wil ik niet zeggen, maar wel grappig en leuk.

4 Wat zijn rare dingen die vroeger (of nu) in de kleedkamer van zwemles (schoolzwemmen) gebeurde? Er gebeuren nu ook nog rare dingen waar ik zelf aan mee doe. Vooral seksuele dingen.

 

 

Dit waren ze, alvast bedankt voor het invullen!!

Joe joe

 

 

Hey ik heb weer wat vraagjes van verschillende topics, beantwoord van de eerste paar topics zo veel mogelijk vragen, maar zet een kruisje ofzoiets als je een vraag niet wil beantwoorden.

Algemene vragen

1 Geslacht

Cis Jongen

2 Leeftijd

17

 

Vragen over jouw mening, geef bij elke vraag ook je motieven dan kan ik en andere mensen misschien wat van jouw mening leren, maar we zijn hier niet om discussies te starten!

1 Vind je zwarte piet racistisch/ vind je dat zwarte piet moet veranderen?

Ja, het is een racistisch karikatuur. Ik zie niet waarom het een probleem zou zijn om zwarte piet iets meer inclusief te maken.

2 Zijn gereformeerde christelijken vergelijkbaar met '’gereformeerde'’ islamieten(weet niet hoe je dit noemt maar ik bedoel de islamieten die precies volgens de islam leven)?

Ik weet niet precies wat er hier word bedoelt. Ze zijn vast vergelijkbaar in de zin dat ze allebei precies hun religie vormen. Naar mijn mening is het verstandig om ergens eerst zelf over na te denken voordat je klakkeloos overneemt wat er in je heilige boek staat.

3 Wat vind je van de 1,5 meter corona maatregel?

Het is vervelend maar het moet nou eenmaal, moet zelf eerlijk zeggen dat ik me er niet altijd aan houd.

4 Denk je dat het feit of iemand opgroeit in een stad of in een dorp invloed heeft op zijn/haar referentiekader? (of diegene daardoor ruimdenkender of meer close minded is)

Ja, in Amerika zie je ook dat stedelijke gebieden meer blauw stemmen. Ik zeg niet dat dat perse goed is maar het gebied waar je woont heeft duidelijk iets van invloed op je referentiekader.

5 Wat vind je van de doodstraf?

Onacceptabel en onethisch in veel gevallen

6 Wat vind je van de nashville verklaring? (kort gezegd anti-lgbtq wet)

Ik zal nooit kunnen begrijpen waarom mensen zich willen bemoeien met het liefdesleven van een ander.

7 Ben je blij om in West-Europa (Nl/BE) te wonen?

Ja, we leven toch wel in een van de meest fijne landen om te wonen ook al is er hier natuurlijk ook nog veel te doen.

8 Hoe denk je dat de #blacklivesmatter protesten in Amerika gaan aflopen?

Ik ben bang dat het op niets zal uitlopen en dat er weinig aan het systeem gaat veranderen, maar we zullen zien.

 

Vragen over ding die je gedaan hebt

1 Heb je vroeger wel eens gedreigd met ‘’je mag niet meer op mijn feestje komen'’?

Vast wel, haha.

2 Heeft iemand anders wel eens iets van jou kapot gemaakt wat je heel erg leuk vond, zo ja wat? (bijv. telefoon, stabilo stiften etc)

Niet dat ik mij kan herinneren

2b Heb je wel eens iets van iemand anders kapot gemaakt, en voelde je je schuldig?

Volgens mij niet

3  Ben je ooit van een sport/hobby club af gepest?

Niet perse af gepest, maar ik zat op scouting en lag niet zo goed in de groep dus daar ben ik vanaf gegaan. Was niet zo dat de mensen daar gemeen waren ofzo.

3b Zo ja, waarover werd je gepest, of waardoor voelde je je niet welkom?

/

4 Heb je racistische familie? Hoe ga je daar mee om?

Ik heb nooit een famillielid iets expliciet racistisch horen zeggen.

5 Heb je wel eens iets tegen je ouders gezegd waar je spijt van hebt?

Nee

5b Zo ja, wat? (sla over als je wil)

6 Woon je in een dorp?

Ja

6b Zo ja, wat vind je van de dorpssfeer? (iedereen kent elkaar, er word weinig gestolen etc)

Merk daar hier weinig van, ik ga ook ergens anders naar school dus misschien daar

6c Is er wel eens een verhaal over jou door het dorp gegaan? (dat je ziek was/ iets genants etc)

Voor zover ik weet niet.

6d Zijn er bepaalde mensen in jouw dorp die bekend staan als ‘’roddelaars’’

Nee

6e Zou je liever in een stad wonen? (waarom wel/niet)

Ik zou wel in de stad willen wonen maar als ik een gezin zou hebben niet.

7 Woon je in een stad/ heel groot dorp?

7b Zo ja, vind je dat leuk? (en wat is het leukste)

7c Zou je liever in een dorp wonen? waarom wel/niet?

7d Wat vind je van de stadssfeer? (uitgaan, terrasjes etc etc)

8 Hoe ga je normaliter naar school, en hoe ver?

Op de fiets, ong 4km

 

Vragen over jou graag ook weer met je motieven/verduidelijking als je dat wilt

1 Naar welke leeftijd zou je terug willen als dat kon?

Ik zou het liefst teruggaan naar toen ik een jaar of 13 was. Ik heb het idee alsof ik de problemen die ik toen had nu veel makkelijker zou kunnen oplossen.

2 Heb je soms stress omdat er zo veel beroepen zijn die je later kan worden?

Ja, iedereen denk ik wel.

3 Naar welke mijlpaal in je leven heb je het meeste uitgekeken/ kijk je het meeste uit? (bijv. middelbare school, studeren, groep 8 musical etc)

Moeilijke vraag, ik kan niet echt een specifieke gebeurtenis noemen.

4Heb je wel eens gedacht dat je je kinder/puberteit hebt verpest omdat je er niet van kon genieten door bijv depressie/ziektes/gepest?

Nee, maar heb soms wel het gevoel alsof het te snel gaat. Zeker in deze covidperiode nu ik het gevoel heb dat ik al een jaar niets nuttigs heb gedaan.

5 Heeft een docent of leerkracht wel eens dingen tegen je gezegd die echt niet kunnen? (je bent dik, je kan niks, je bent lelijk)

Niet tegen mij.

 

 

‘’seks’’vragen (deze hoef je niet te beantwoorden als je dat niet wil)

1 Praat je wel eens met ouders over seks/ seksuele voorlichting?

Niet echt, wel over mijn geaardheid enzo.

1b Zo ja, vind je dat fijn?

1c Zo nee, vind je dat jammer?

2 Hoe oud was je toen je erachter kwam hoe babys ontstaan/ seks werkt?

Een jaar of 8/9

3 Vond je de seksuele voorlichting op school stiekem geil/spannend?

Vond het vast wel spannend ja.

4 Wat zijn rare dingen die vroeger (of nu) in de kleedkamer van zwemles (schoolzwemmen) gebeurde?

Weet niet. Ik probeer kleedkamers zoveel mogelijk te vermijden want toxic masculinity :D.

 

Dit waren ze, alvast bedankt voor het invullen!!

Joejoe

 

 

Badge +3

Hey ik heb weer wat vraagjes van verschillende topics, beantwoord van de eerste paar topics zo veel mogelijk vragen, maar zet een kruisje ofzoiets als je een vraag niet wil beantwoorden.

Algemene vragen

1 Geslacht meisje

2 Leeftijd 13

 

Vragen over jouw mening, geef bij elke vraag ook je motieven dan kan ik en andere mensen misschien wat van jouw mening leren, maar we zijn hier niet om discussies te starten!

1 Vind je zwarte piet racistisch/ vind je dat zwarte piet moet veranderen?

Ja eigenlijk wel. Het is stereotyperend en al helemaal racistisch dat het de '’hulpjes'’ van de witte man zijn (sinterklaas). Daarbij worden rond sinterklaas nog steeds nare opmerkingen gemaakt tegenover donkere mensen in de trant van zwarte piet. Ik kan me nog herrinneren dat in de kleuter klas een paar kinderen lachend zeiden dat een donker meisje uit de groep zwarte piet moest spelen. Daar na moest ze huilen. Ik vind roetveeg piet veel beter

2 Zijn gereformeerde christelijken vergelijkbaar met '’gereformeerde'’ islamieten(weet niet hoe je dit noemt maar ik bedoel de islamieten die precies volgens de islam leven)?

Ik denk het wel

3 Wat vind je van de 1,5 meter corona maatregel?

Wel goed. Alleen vind ik het soms moeilijk om me er zelf aan te houden. maar ik snap het volkomen 

4 Denk je dat het feit of iemand opgroeit in een stad of in een dorp invloed heeft op zijn/haar referentiekader? (of diegene daardoor ruimdenkender of meer close minded is)

Ja dat denk ik wel, In een stad heb je toch meer verschillende culturen om je heen dan in een dorp. In mijn klas zitten ook veel mensen uit een dorp. (ik kom uit een stad) en dan merk je dat toch wel. Alhoewel door de komst van het internet ook wel iets is veranderd.

5 Wat vind je van de doodstraf?

Moeilijke vraag. Maar ik denk in sommige gevallen wel goed. (maar dat moet goed onderzocht worden en alleen in extreme gevallen gebeuren. een seriemoordenaar om wat te noemen)

6 Wat vind je van de nashville verklaring? (kort gezegd anti-lgbtq wet)

Pure onzin. Ik kokhals al bij het idee. Dat mensen anderen te verbieden om te zijn wie ze zijn is echt een schande

7 Ben je blij om in West-Europa (Nl/BE) te wonen?

Ja eigenlijk wel. Ik zou later graag willen reizen ,maar ik wil wel in het westen blijven wonen. Het is hier goed geregeld met een sociaal vangnet etc.

8 Hoe denk je dat de #blacklivesmatter protesten in Amerika gaan aflopen? ja dat is nu al afgelopen dus ja

 

 

Vragen over ding die je gedaan hebt

1 Heb je vroeger wel eens gedreigd met ‘’je mag niet meer op mijn feestje komen'’?

hahahah vast wel

2 Heeft iemand anders wel eens iets van jou kapot gemaakt wat je heel erg leuk vond, zo ja wat? (bijv. telefoon, stabilo stiften etc)

Ik kan me iets herinneren van een Dora tandenborstel ofzo die ik heel cool vond

2b Heb je wel eens iets van iemand anders kapot gemaakt, en voelde je je schuldig?

ja. Ik ben een keer op een slaapfeestje in de chaos op de vinger van mn vriendin gaan staan. Zij heeft nogal zwakke botten dus haar pink gebroken. Helemaal drama natuurlijk zij huilen van de pijn ik van schuldgevoel. Ik voelde me ENORM schuldig

3  Ben je ooit van een sport/hobby club af gepest?

nee. 

3b Zo ja, waarover werd je gepest, of waardoor voelde je je niet welkom?

4 Heb je racistische familie? Hoe ga je daar mee om? Nee heb ik niet, ik ben half Antiliaans dus dat zou een beetje raar zijn:)

5 Heb je wel eens iets tegen je ouders gezegd waar je spijt van hebt? Goh kan nu niet iets bedenken

5b Zo ja, wat? (sla over als je wil)

6 Woon je in een dorp? nee klein stadje

6b Zo ja, wat vind je van de dorpssfeer? (iedereen kent elkaar, er word weinig gestolen etc)

6c Is er wel eens een verhaal over jou door het dorp gegaan? (dat je ziek was/ iets genants etc)

6d Zijn er bepaalde mensen in jouw dorp die bekend staan als ‘’roddelaars’’

6e Zou je liever in een stad wonen? (waarom wel/niet)

7 Woon je in een stad/ heel groot dorp? stad

7b Zo ja, vind je dat leuk? (en wat is het leukste) zou een dorp miss leuker vinden door dorpssfeer etc. maar nu ik ouder word vind ik dit ook wel leuk want er is altijd wel iets te doen en er zijn meer activiteiten binnen je beriek

7c Zou je liever in een dorp wonen? waarom wel/niet? miss wel, door de dorpssfeer en het buitenleven

7d Wat vind je van de stadssfeer? (uitgaan, terrasjes etc etc) mwoah, is wel oke

8 Hoe ga je normaliter naar school, en hoe ver? 10 min op de fiets

 

Vragen over jou graag ook weer met je motieven/verduidelijking als je dat wilt

1 Naar welke leeftijd zou je terug willen als dat kon? mn zevende ofzo

2 Heb je soms stress omdat er zo veel beroepen zijn die je later kan worden? Niet echt stress , maar ja dr valt veel te kiezen...

3 Naar welke mijlpaal in je leven heb je het meeste uitgekeken/ kijk je het meeste uit? (bijv. middelbare school, studeren, groep 8 musical etc) Ik kijk het meest uit naar na mn middelbare examen ik zou graag een tussenjaar willen nemen om meer van de wereld te zien

4Heb je wel eens gedacht dat je je kinder/puberteit hebt verpest omdat je er niet van kon genieten door bijv depressie/ziektes/gepest? Ik ben -5 bijziend. dus ik voel me daar soms nog schuldig over (was als kind een enorme boekenworm en gek op computeren) door het idee dat ik de rest van mn leven afhankelijk zal zijn van lenzen

5 Heeft een docent of leerkracht wel eens dingen tegen je gezegd die echt niet kunnen? (je bent dik, je kan niks, je bent lelijk)

Niet heel heftig ofzo. Had wel een keer dat een docent zei: ja want meiden kunnen niet vangen he? Dat vond ik nogal stereotyperend (het was een man)

 

 

‘’seks’’vragen (deze hoef je niet te beantwoorden als je dat niet wil)

1 Praat je wel eens met ouders over seks/ seksuele voorlichting?

1b Zo ja, vind je dat fijn?

1c Zo nee, vind je dat jammer?

2 Hoe oud was je toen je erachter kwam hoe babys ontstaan/ seks werkt?

3 Vond je de seksuele voorlichting op school stiekem geil/spannend?

4 Wat zijn rare dingen die vroeger (of nu) in de kleedkamer van zwemles (schoolzwemmen) gebeurde?

 

 

Dit waren ze, alvast bedankt voor het invullen!!

Joejoe

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Algemene vragen

1 Geslacht: vrouwelijk 

2 Leeftijd 14

 

 

Vragen over jouw mening, geef bij elke vraag ook je motieven dan kan ik en andere mensen misschien wat van jouw mening leren, maar we zijn hier niet om discussies te starten!

1 Vind je zwarte piet racistisch/ vind je dat zwarte piet moet veranderen? Ik zie zeker wel dat het racistisch is maar zelf hou ik liever mijn mond.

2 Zijn gereformeerde christelijken vergelijkbaar met '’gereformeerde'’ islamieten(weet niet hoe je dit noemt maar ik bedoel de islamieten die precies volgens de islam leven)? Nee want het zijn 2 verschillende religies

3 Wat vind je van de 1,5 meter corona maatregel? Het was vrij handig 

4 Denk je dat het feit of iemand opgroeit in een stad of in een dorp invloed heeft op zijn/haar referentiekader? (of diegene daardoor ruimdenkender of meer close minded is) jazeker, het heeft veel te maken met je opvoeding 

5 Wat vind je van de doodstraf? Nutteloos, want als je een moordenaar dood, verlos je hem of haar van hun zonde 

6 Wat vind je van de nashville verklaring? (kort gezegd anti-lgbtq wet) bullshit

7 Ben je blij om in West-Europa (Nl/BE) te wonen? Ja 

8 Hoe denk je dat de #blacklivesmatter protesten in Amerika gaan aflopen? We horen er niets meer van

 

 

Vragen over ding die je gedaan hebt

1 Heb je vroeger wel eens gedreigd met ‘’je mag niet meer op mijn feestje komen'’? Nee

2 Heeft iemand anders wel eens iets van jou kapot gemaakt wat je heel erg leuk vond, zo ja wat? (bijv. telefoon, stabilo stiften etc) meerdere dingen 

2b Heb je wel eens iets van iemand anders kapot gemaakt, en voelde je je schuldig? Nee

3  Ben je ooit van een sport/hobby club af gepest? Nee

3b Zo ja, waarover werd je gepest, of waardoor voelde je je niet welkom?

4 Heb je racistische familie? Hoe ga je daar mee om? Ze denken dat ze hilarisch zijn, ik negeer het.

5 Heb je wel eens iets tegen je ouders gezegd waar je spijt van hebt? Ja

5b Zo ja, wat? (sla over als je wil)

6 Woon je in een dorp? Yep

6b Zo ja, wat vind je van de dorpssfeer? (iedereen kent elkaar, er word weinig gestolen etc) allemaal bejaarden

6c Is er wel eens een verhaal over jou door het dorp gegaan? (dat je ziek was/ iets genants etc) "het zijn vieze joden"

6d Zijn er bepaalde mensen in jouw dorp die bekend staan als ‘’roddelaars’’ ja

6e Zou je liever in een stad wonen? (waarom wel/niet) nee veels te druk

7 Woon je in een stad/ heel groot dorp? 

7b Zo ja, vind je dat leuk? (en wat is het leukste)

7c Zou je liever in een dorp wonen? waarom wel/niet?

7d Wat vind je van de stadssfeer? (uitgaan, terrasjes etc etc)

8 Hoe ga je normaliter naar school, en hoe ver? Ik zit een halfuur in de taxi

 

 

Vragen over jou graag ook weer met je motieven/verduidelijking als je dat wilt

1 Naar welke leeftijd zou je terug willen als dat kon? 6 jaar oud 

2 Heb je soms stress omdat er zo veel beroepen zijn die je later kan worden? Nee, omdat er te weinig beroepen zijn.

3 Naar welke mijlpaal in je leven heb je het meeste uitgekeken/ kijk je het meeste uit? (bijv. middelbare school, studeren, groep 8 musical etc) haha de dood

4Heb je wel eens gedacht dat je je kinder/puberteit hebt verpest omdat je er niet van kon genieten door bijv depressie/ziektes/gepest? Ik ben altijd al veel ouder geweest in mijn hoofd dan mijn leeftijd genootjes

5 Heeft een docent of leerkracht wel eens dingen tegen je gezegd die echt niet kunnen? (je bent dik, je kan niks, je bent lelijk) ik heb discalcullie of hoe je dat ook schrijft en een juf zei een keer tijdens de reken les dat ik dom was, natuurlijk reageerde ik nogal droog en zei ik dat haar werk als juf is gefaald omdat ze me de tafel van 6 niet kon uitleggen 

 

 

‘’seks’’vragen (deze hoef je niet te beantwoorden als je dat niet wil)

1 Praat je wel eens met ouders over seks/ seksuele voorlichting? Jammer genoeg wel

1b Zo ja, vind je dat fijn? Nee 

1c Zo nee, vind je dat jammer?

2 Hoe oud was je toen je erachter kwam hoe babys ontstaan/ seks werkt? 7

3 Vond je de seksuele voorlichting op school stiekem geil/spannend? Nee

4 Wat zijn rare dingen die vroeger (of nu) in de kleedkamer van zwemles (schoolzwemmen) gebeurde? Ik heb niets opgemerkt 

Hey ik heb weer wat vraagjes van verschillende topics, beantwoord van de eerste paar topics zo veel mogelijk vragen, maar zet een kruisje ofzoiets als je een vraag niet wil beantwoorden.

 

Hi # of Hekje of Stewie (pf),

ik ga gewoon alles beantwoorden, tenzij het echt niet anders kan dan…

 

Algemene vragen

1 Geslacht

Jongen

 

2 Leeftijd

17 jaar

 

Vragen over jouw mening, geef bij elke vraag ook je motieven dan kan ik en andere mensen misschien wat van jouw mening leren, maar we zijn hier niet om discussies te starten!

1 Vind je zwarte piet racistisch/ vind je dat zwarte piet moet veranderen?

Ik heb het nooit als ‘racisisch ervaren’ als kind. Ik vond ze altijd wel aardig, omdat ze cadeautjes brengen, maar ja, als anderen er problemen mee hebben, dan mag het wat mij betreft wel veranderen. Ik zou het wel discriminatie vinden als donkere mensen geen Piet meer zouden mogen zijn/worden. Oh ja, mag Piet Zwart dan wel gewoon zijn naam nog houden? Blijft Sinterklaas wel ’blank’ of wordt dat ook aangepast?

 

2 Zijn gereformeerde christelijken vergelijkbaar met '’gereformeerde'’ islamieten(weet niet hoe je dit noemt maar ik bedoel de islamieten die precies volgens de islam leven)?

Oh, daar weet ik helemaal niks van, dus ‘no comment’

 

3 Wat vind je van de 1,5 meter corona maatregel?

Vind ik wel een goede regel, ben er ondertussen al aan gewend

Btw die 2 jongetjes op die bank met die stok van 1,5 m zijn mijn twin en ik toen we 4 waren ofzo. We hadden toen al een vooruitziende blik. Oh nee, das niet waar. Die vooruitziende blik hebben we wel, dat we dat zijn is niet waar

 

4 Denk je dat het feit of iemand opgroeit in een stad of in een dorp invloed heeft op zijn/haar referentiekader? (of diegene daardoor ruimdenkender of meer close minded is)

Zo zwart/wit is het niet. Hangt ook heel erg af van je familie en wat je allemaal verder doet. Kom je bijvoorbeeld in contact met veel andere mensen, culturen enzo. Een kluizenaar die in de grote stad woont krijgt minder van de wereld mee dan een globetrotter die in een dorpje achteraf woont. Nog steeds kan het dan zijn dat de kluizenaar ruimdenkender is dan de dorpsbewoner. Ja, die twist had je niet aan zien komen hé. Dan weet je gelijk dat het niet zo simpel is

 

5 Wat vind je van de doodstraf?

Onomkeerbaar, dus wel ff goed over nadenken. Ik ben geen voorstander

 

6 Wat vind je van de nashville verklaring? (kort gezegd anti-lgbtq wet)

Belachelijk

 

7 Ben je blij om in West-Europa (Nl/BE) te wonen?

Ja best wel. Met Nederlands kun je niet in veel andere landen terecht…

 

8 Hoe denk je dat de #blacklivesmatter protesten in Amerika gaan aflopen?

 Dat gaat vast nog wel een beetje verder uit de hand lopen voordat ze daar gewoon verder gaan zonder dat er uiteindelijk iets veranderd

 

Vragen over dingen die je gedaan hebt

1 Heb je vroeger wel eens gedreigd met ‘’je mag niet meer op mijn feestje komen'’?

Nee, ben al blij als er iemand wil komen…. Eerst iets zeggen en dan later dat weer terugdraaien, das niet fijn of grappig, alhoewel…. https://www.youtube.com/watch?v=a14Y2V5zJlY Rundfunk - afl. onvoldoende

 

2 Heeft iemand anders wel eens iets van jou kapot gemaakt wat je heel erg leuk vond, zo ja wat? (bijv. telefoon, stabilo stiften etc)

Ja, iets wat qua geld niks waard is, maar wel qua emotie en daar was ik best wel heel verdrietig over… Nou wil je vast weten wat dat was. Het was een liefdesbrief, die ik zelf geschreven had aan een vriendje, maar nooit verstuurd had. Ik had er geen eens de kans voor gekregen om ‘m te versturen. Een leraar op school pakte ‘m af en verscheurde ‘m. Wie doet nou zoiets…

 

2b Heb je wel eens iets van iemand anders kapot gemaakt, en voelde je je schuldig?

Niet dat ik weet en anders bied ik alsnog mijn excuses daarvoor aan.

 

3  Ben je ooit van een sport/hobby club af gepest?

Nope

 

3b Zo ja, waarover werd je gepest, of waardoor voelde je je niet welkom?

Er werd/wordt wel eens homo geroepen ofzo, maar daarmee krijg je mij niet klein. Niet dat het me helemaal niks doet, maar het slaat toch gewoon nergens op dat je kennelijk niet gewoon jezelf kan zijn, zonder dat anderen daar kennelijk iets over moeten zeggen en das nooit positief dan. Get a life, losers die dat doen

 

4 Heb je racistische familie? Hoe ga je daar mee om?

Nee

 

5 Heb je wel eens iets tegen je ouders gezegd waar je spijt van hebt?

Ja. Ik lijk op het forum misschien wel kalm en netjes, maar er zijn ook wel andere tijden geweest, waarin ik heel onredelijke dingen heb gedaan en gezegd. Het is geen excuus, maar het was een gevolg van ons (twin en ik) seksueel misbruik. Kennelijk is er een mechanisme dat je dan soms dingen afreageert op mensen die er altijd voor je zijn en er totaal geen schuld aan hebben. Je kunt je emoties eruit gooien en schreeuwen tegen diegenen die het meeste van je houden en je weet dat het ze pijn doet, ook al meenden wij het niet echt, maar toch zijn ze er altijd voor ons. Das heel unfair van ons. Dus ja, daar hebben we heel vaak sorry voor gezegd

 

5b Zo ja, wat? (sla over als je wil)

Oeps, die had ik hierboven al beantwoord. Nou ja niet helemaal. Maar ik ga de woorden en verwijten hier niet herhalen, maar ze waren heel erg onterecht. We hebben mama daardoor zien huilen en ongerust zijn als we weer eens onvindbaar waren nadat we in een opwelling thuis waren vertrokken. Niet dat we dagen onvindbaar waren, maar elk uur in onzekerheid is verschrikkelijk voor iemand die van je houdt

 

6 Woon je in een dorp?

Ja, alleen zijn er vaak meer toeristen dan inwoners…

 

6b Zo ja, wat vind je van de dorpssfeer? (iedereen kent elkaar, er wordt weinig gestolen etc)

Ik ken niet al die toeristen en in de zomer wordt hier gestolen als de raven haha, dus dat vooroordeel heb ik alvast om zeep geholpen. Btw in de winter wordt er ook veel ingebroken, omdat er dan veel leeg staat. Voor de rest ken je idd wel zo’n beetje iedereen van de vaste bewoners en vaak is dat wel leuk en soms ook wel weer vervelend

 

6c Is er wel eens een verhaal over jou door het dorp gegaan? (dat je ziek was/ iets genants etc)

Ja genoeg, sommige waren waar, de meeste niet gelukkig, maar daar hadden we niks aan, want ze geloven liever in hun eigen verhalen en niet in de feiten. Het was niet omdat we ziek waren, het had er meestal mee te maken dat we op jongens vallen en daar van alles mee doen op de meest gekke plekken en tijden. Dat zijn van die verhalen, zoals je een ‘spelletje’ hebt van dat de eerste een verhaal vertelt aan diegene die naast je zit in de klas en die weer aan diegene die daar weer naast of voor zit enzovoorts. Net zolang totdat iedereen in de klas een keertje aan de beurt is geweest. Dat verhaal van die laatste is dus vaak heel anders dan het oorspronkelijke verhaal

 

6d Zijn er bepaalde mensen in jouw dorp die bekend staan als ‘’roddelaars’’

Ja, die zullen ook nooit iets van mij over wie dan ook te horen krijgen

 

6e Zou je liever in een stad wonen? (waarom wel/niet)

Nee hoor, ik vind het ondanks wat ik eerder zei best wel leuk hier. We hebben ons rijbewijs al een tijdje, dus we kunnen er altijd nog met de auto vandoor gaan. Alleen moeten we dan wel iemand mee ontvoeren die een rijbewijs heeft, want we mogen alleen dan pas zelf rijden, omdat we nog geen 18 zijn

 

7 Woon je in een stad/ heel groot dorp?

Nee, er zijn niet zoveel ‘vaste’ inwoners, wel heel veel vakantiewoningen en toeristen

 

7b Zo ja, vind je dat leuk? (en wat is het leukste)

We wonen vlak bij het strand en ook veel natuurgebieden waar we vaak gaan sporten en van die dingen. We zien heel veel verschillende mensen die hier op vakantie komen en daar zitten ook veel leuke jongens bij, dus das mooi meegenomen toch? De meeste hebben een groot gedeelte van de dag ook nog eens heel weinig kleren aan….op het strand, maar is wel nice

 

7c Zou je liever in een dorp wonen? waarom wel/niet?

We wonen in een dorp, maar we hebben wel veel voorzieningen in vergelijking met de meeste dorpen. Das wel een toffe combi

 

7d Wat vind je van de stadssfeer? (uitgaan, terrasjes etc etc)

We barsten van de horeca in ons dorp. Alleen is er in de winter geen ruk te doen haha, nou ja das niet helemaal waar natuurlijk kan er wel gerukt worden, anders houden we het hier niet vol

 

8 Hoe ga je normaliter naar school, en hoe ver?

Vroeger op me skatebord, toen was de school niet zo ver. Sinds de middelbare op de fiets, iets van 15 km heen en 30 km terug. Ja, we fietsen soms wel een beetje om op de terugweg….

 

Vragen over jou graag ook weer met je motieven/verduidelijking als je dat wilt

1 Naar welke leeftijd zou je terug willen als dat kon?

Soms willen we weer 12 zijn, omdat we toen nog niet misbruikt waren. Dat we dan alles over konden doen, zonder dat we een jaar lang misbruikt zouden worden met alle gevolgen voor alles wat daarna nog volgde. Maar ja, 16 of 17 is ook wel een leuke leeftijd om te blijven, alleen mogen we dan nooit zelfstandig autorijden terwijl we al een rijbewijs hebben. We kunnen niet altijd terug blijven kijken, we moeten ook gewoon verder. Er zijn no zoveel mooie dingen te ontdekken, dus we gaan voor de toekomst. Wel jammer dat we dan steeds ouder worden, want jong zijn is wel lekker

 

2 Heb je soms stress omdat er zo veel beroepen zijn die je later kan worden?

Veel keus bedoel je, das geen stress. We weten nog niet wat we willen worden. Architect of industrieel ontwerper of arts of ondernemer, dat we samen een eigen zaak gaan beginnen of iets overnemen van papa ofzo. We zien wel

 

3 Naar welke mijlpaal in je leven heb je het meeste uitgekeken/ kijk je het meeste uit? (bijv. middelbare school, studeren, groep 8 musical etc)

Idk, ik was al blij met mijn veterstrikdiploma… We zijn wel blij met ons rijbewijs, gelukkig hadden we die al voor corona, want anders waren we vast nog aan het lessen. Nu kunnen we af en toe lekker door het dorp scheuren….met opa (niemand anders durft met ons de weg op en opa zegt dat ie toch al een mooi leven heeft gehad) naast me en mijn twin achterin of ik achterin als mijn twin wil sturen. Het is niet waar dat opa alleen met ons wil rijden, we mogen ook met papa en mama en onze pleegbroer erbij rijden. Wel cool hé. Dan kan ik lekker achter mijn twin aan scheuren, met allebei een begeleider

 

4Heb je wel eens gedacht dat je je kinder/puberteit hebt verpest omdat je er niet van kon genieten door bijv depressie/ziektes/gepest?

Ja, maar we hebben onze puberteit niet zelf verpest hé, toch iig niet voor wat het seksueel misbruik betreft. We doen wel genoeg andere domme dingen, alleen hebben die niet zulke grote gevolgen gehad

 

5 Heeft een docent of leerkracht wel eens dingen tegen je gezegd die echt niet kunnen? (je bent dik, je kan niks, je bent lelijk)

 Ja, dat we seks voor geld hebben met andere jongens en mannen. Pff we hebben nog nooit seks gehad met een man en dat willen we ook helemaal niet. We doen alleen met jongens van onze leeftijd en niet voor geld en ook niet met iedereen

 

‘’seks’’vragen (deze hoef je niet te beantwoorden als je dat niet wil)

Oh en daar kom je nu mee, ik heb er net eentje ingevuld haha, oh je bedoelt die hieronder staan

 

1 Praat je wel eens met ouders over seks/ seksuele voorlichting?

Ja, maar niet precies wat we nou met andere jongens in bed doen. Iig niet wat we met wie precies doen. Soms wel beetje algemeen, wat we wel of niet doen. Maar meestal komen we zelf wel met verhalen. Mama en papa ook snapt wel dat we niet alles willen vertellen. Soms gaan we nar onze pleegbroer, die is ook gay en hij is al bijna half de twintig. Hij heeft wel goeie info altijd. Of met onze zus ook wel. Die begrijpt ons altijd wel goed. Wel vraagt mama of we het veilig doen enzo, ze zorgt altijd dat we condooms hebben/kunnen pakken. Idk wat ik verder nog moet zeggen

 

1b Zo ja, vind je dat fijn?

Ja, is wel fijn dat we weten dat we bij ze terecht kunnen. Vroeger, nou ja, een tijdje terug kregen we allemaal apart condooms zeg maar, maar dat vonden we toch niet zo fijn, want dan weet ze gelijk hoe vaak we neuken ofzo, ik bedoel dan geeft ze er bijvoorbeeld 10 ofzo en als ik dan na een week of zoiets nieuwe vraag is dat een beetje raar of awkward. Dan denkt mama gelijk dat ik die week al 10 x heb geneukt ofzo, terwijl mijn twin soms ook condooms van mij pakte of ik van hem. Soms geef ik wel eens eentje aan een vriend ofzo als die een keertje met een meisje iets wil ofzo. Nu hebben we gewoon een kastje waar alle condooms in zitten en dan kan iedereen er uit pakken wat die nodig heeft

 

1c Zo nee, vind je dat jammer?

Niet van toepassing, alhoewel soms vinden we dat mama wel eens te makkelijk praat over seksdingen. Vooral als er vrienden bij zijn ofzo. Dan voelen we ons ongemakkelijk ofzo, als ze bijvoorbeeld zegt dat ze nieuwe condooms voor ons heeft gekocht of als ze vraagt of we er genoeg bij ons hebben als we bijvoorbeeld een weekendje naar ons vriendje gingen. Van die dingen

 

2 Hoe oud was je toen je erachter kwam hoe babys ontstaan/ seks werkt?

Idk precies, iets van 6 ofzo. Mijn twin vroeg toen of wij dat later ook moesten doen. Van die dingen met een meisje en hij trok er een vies gezicht bij. Hij had gewoon een vooruitziende blik en hij heeft gelijk, das niks voor ons om te doen. Je piemel in een meisje stoppen…brr… Not for us. Gelukkig kwamen we, toen we wat ouder waren, er achter dat we zelf mochten kiezen

 

3 Vond je de seksuele voorlichting op school stiekem geil/spannend?

In de klas was het wel soort van spannender en ongemakkelijker als thuis. Gaat je meester of juffrouw (ik wilde bijna zeggen meesteres haha) een piemel in zijn mond nemen, nou ja dat woord dan, maar ok, goed dat het er is

 

4 Wat zijn rare dingen die vroeger (of nu) in de kleedkamer van zwemles (schoolzwemmen) gebeurden?

We hebben jarenlang op (wedstrijd)zwemmen gezeten en volgens mij gebeurden er niet zo veel rare dingen. Ofc had er wel eens iemand een stijve piemel, maar dat kan gebeuren. Zelf waren we wel gewend om bloot te zijn als er anderen bij waren, omdat we vroeger naar een naaktcamping gingen en het naaktstrand (daar komen we nu nog ssteeds). Echt gekke dingen gebeurden er volgens mij niet. Mijn twin en ik hebben ons wel eens afgetrokken als er verder niemand bij was, maar verder niets bijzonders dat ik weet

 

Dit waren ze, alvast bedankt voor het invullen!!

Joejoe

Oh, is het al weer klaar. Geen dank. Ik vond het wel leuk en interessant om het in te vullen

 

Groetjes,

M&M’s

Reputatie 2
Badge +2

1 Geslacht: /

 

2 Leeftijd: 13

 

 

 

Vragen over jouw mening, geef bij elke vraag ook je motieven dan kan ik en andere mensen misschien wat van jouw mening leren, maar we zijn hier niet om discussies te starten!

 

1 Vind je zwarte piet racistisch/ vind je dat zwarte piet moet veranderen?  ik vind dat op tv ze roetveeg moeten worden en bij een intocht in bijvoorbeeld een dorp ze het zelf mogen bepalen.

 

2 Zijn gereformeerde christelijken vergelijkbaar met '’gereformeerde'’ islamieten(weet niet hoe je dit noemt maar ik bedoel de islamieten die precies volgens de islam leven)? Het zijn beide andere religies dus ik vergelijk ze niet, over het algemeen heb ik een hekel aan dit soort religies.

 

3 Wat vind je van de 1,5 meter corona maatregel? Fantastisch, blijf bij me uit de buurt

 

4 Denk je dat het feit of iemand opgroeit in een stad of in een dorp invloed heeft op zijn/haar referentiekader? (of diegene daardoor ruimdenkender of meer close minded is) nee

 

5 Wat vind je van de doodstraf? Slecht, geef moordenaars therapie niet de dood.

 

6 Wat vind je van de nashville verklaring? (kort gezegd anti-lgbtq wet) Onzin, liefde is liefde.

 

7 Ben je blij om in West-Europa (Nl/BE) te wonen? Ja want tis hier veilig.

 

8 Hoe denk je dat de #blacklivesmatter protesten in Amerika gaan aflopen? Ze overdrijven

 

 

 

 

 

Vragen over ding die je gedaan hebt

 

1 Heb je vroeger wel eens gedreigd met ‘’je mag niet meer op mijn feestje komen'’? Nee ik was niet zo'n kleuter.

 

2 Heeft iemand anders wel eens iets van jou kapot gemaakt wat je heel erg leuk vond, zo ja wat? (bijv. telefoon, stabilo stiften etc) nee denk ik

 

2b Heb je wel eens iets van iemand anders kapot gemaakt, en voelde je je schuldig? Ik maak niets kapot.

 

3 Ben je ooit van een sport/hobby club af gepest? Nee

 

3b Zo ja, waarover werd je gepest, of waardoor voelde je je niet welkom?

 

4 Heb je racistische familie? Hoe ga je daar mee om?  Ja maar op een grappige manier en we schelden niemand uit ofzo.

 

5 Heb je wel eens iets tegen je ouders gezegd waar je spijt van hebt? Ja

 

5b Zo ja, wat? (sla over als je wil)

 

6 Woon je in een dorp? Ja

 

6b Zo ja, wat vind je van de dorpssfeer? (iedereen kent elkaar, er word weinig gestolen etc) Het is hier heel vredig.

 

6c Is er wel eens een verhaal over jou door het dorp gegaan? (dat je ziek was/ iets genants etc) ja iets slechts

 

6d Zijn er bepaalde mensen in jouw dorp die bekend staan als ‘’roddelaars’’. Mijn moeder

 

6e Zou je liever in een stad wonen? (waarom wel/niet) nee te druk

 

7 Woon je in een stad/ heel groot dorp? Nee 

 

7b Zo ja, vind je dat leuk? (en wat is het leukste)

 

7c Zou je liever in een dorp wonen? waarom wel/niet?

 

7d Wat vind je van de stadssfeer? (uitgaan, terrasjes etc etc) Ik vind het eng

 

8 Hoe ga je normaliter naar school, en hoe ver? Ik ga met de bus, tis 1 kwartier rijden.

 

 

 

Vragen over jou graag ook weer met je motieven/verduidelijking als je dat wilt. 

 

1 Naar welke leeftijd zou je terug willen als dat kon? 6 jaar oud

 

2 Heb je soms stress omdat er zo veel beroepen zijn die je later kan worden? Nee ander soort stress

 

3 Naar welke mijlpaal in je leven heb je het meeste uitgekeken/ kijk je het meeste uit? (bijv. middelbare school, studeren, groep 8 musical etc) weet ik niet

 

4Heb je wel eens gedacht dat je je kinder/puberteit hebt verpest omdat je er niet van kon genieten door bijv depressie/ziektes/gepest? Ik ben pas 13, ik wil niet ouder worden.

 

5 Heeft een docent of leerkracht wel eens dingen tegen je gezegd die echt niet kunnen? (je bent dik, je kan niks, je bent lelijk) Ze noemde me dom rot kind

 

 

 

 

 

‘’seks’’vragen (deze hoef je niet te beantwoorden als je dat niet wil)

 

1 Praat je wel eens met ouders over seks/ seksuele voorlichting? Ja

 

1b Zo ja, vind je dat fijn? Nee

 

1c Zo nee, vind je dat jammer?

 

2 Hoe oud was je toen je erachter kwam hoe babys ontstaan/ seks werkt? 7 jaar

 

3 Vond je de seksuele voorlichting op school stiekem geil/spannend? Ik vind het heel interessant

 

4 Wat zijn rare dingen die vroeger (of nu) in de kleedkamer van zwemles (schoolzwemmen) gebeurde? /

Hey ik heb weer wat vraagjes van verschillende topics, beantwoord van de eerste paar topics zo veel mogelijk vragen, maar zet een kruisje ofzoiets als je een vraag niet wil beantwoorden.

Algemene vragen

1 Geslacht jongen

2 Leeftijd 16

 

Vragen over jouw mening, geef bij elke vraag ook je motieven dan kan ik en andere mensen misschien wat van jouw mening leren, maar we zijn hier niet om discussies te starten!

1 Vind je zwarte piet racistisch/ vind je dat zwarte piet moet veranderen? Heb er geen mening over

2 Zijn gereformeerde christelijken vergelijkbaar met '’gereformeerde'’ islamieten(weet niet hoe je dit noemt maar ik bedoel de islamieten die precies volgens de islam leven)? Geen idee hou me er nie mee bezig

3 Wat vind je van de 1,5 meter corona maatregel? Alsof er nog mensen zich aan hiuden

4 Denk je dat het feit of iemand opgroeit in een stad of in een dorp invloed heeft op zijn/haar referentiekader? (of diegene daardoor ruimdenkender of meer close minded is) hou ik me niet mee bezig

5 Wat vind je van de doodstraf? In sommige aspecten begrijpelijk

6 Wat vind je van de nashville verklaring? (kort gezegd anti-lgbtq wet) wat?

7 Ben je blij om in West-Europa (Nl/BE) te wonen? Ja

8 Hoe denk je dat de #blacklivesmatter protesten in Amerika gaan aflopen? Hou ik me nie mee bezig en boeit me ook nie

 

 

Vragen over ding die je gedaan hebt

1 Heb je vroeger wel eens gedreigd met ‘’je mag niet meer op mijn feestje komen'’? Vast wel

2 Heeft iemand anders wel eens iets van jou kapot gemaakt wat je heel erg leuk vond, zo ja wat? (bijv. telefoon, stabilo stiften etc) ja

2b Heb je wel eens iets van iemand anders kapot gemaakt, en voelde je je schuldig? Ja vast

3  Ben je ooit van een sport/hobby club af gepest? Nee

3b Zo ja, waarover werd je gepest, of waardoor voelde je je niet welkom?

4 Heb je racistische familie? Hoe ga je daar mee om? Nee

5 Heb je wel eens iets tegen je ouders gezegd waar je spijt van hebt? Tuurlijk

5b Zo ja, wat? (sla over als je wil) geen idee

6 Woon je in een dorp? Ja

6b Zo ja, wat vind je van de dorpssfeer? (iedereen kent elkaar, er word weinig gestolen etc) leuk

6c Is er wel eens een verhaal over jou door het dorp gegaan? (dat je ziek was/ iets genants etc) nee

6d Zijn er bepaalde mensen in jouw dorp die bekend staan als ‘’roddelaars’’ iedereen

6e Zou je liever in een stad wonen? (waarom wel/niet) nee

7 Woon je in een stad/ heel groot dorp?

7b Zo ja, vind je dat leuk? (en wat is het leukste)

7c Zou je liever in een dorp wonen? waarom wel/niet?

7d Wat vind je van de stadssfeer? (uitgaan, terrasjes etc etc)

8 Hoe ga je normaliter naar school, en hoe ver? Fiets 13km

 

Vragen over jou graag ook weer met je motieven/verduidelijking als je dat wilt

1 Naar welke leeftijd zou je terug willen als dat kon? Zit wel prima zo

2 Heb je soms stress omdat er zo veel beroepen zijn die je later kan worden? Nee

3 Naar welke mijlpaal in je leven heb je het meeste uitgekeken/ kijk je het meeste uit? (bijv. middelbare school, studeren, groep 8 musical etc) eindelijk optyfen van de middelbare

4Heb je wel eens gedacht dat je je kinder/puberteit hebt verpest omdat je er niet van kon genieten door bijv depressie/ziektes/gepest? Nde

5 Heeft een docent of leerkracht wel eens dingen tegen je gezegd die echt niet kunnen? (je bent dik, je kan niks, je bent lelijk) nee en zulke dingen doen mij niks

 

 

‘’seks’’vragen (deze hoef je niet te beantwoorden als je dat niet wil)

1 Praat je wel eens met ouders over seks/ seksuele voorlichting? Wel eens gedaan

1b Zo ja, vind je dat fijn? Voel er nie veel voor heb er geen moeite mee om over te praten maar vind het niet belangrijk

1c Zo nee, vind je dat jammer?

2 Hoe oud was je toen je erachter kwam hoe babys ontstaan/ seks werkt? 12 ofzo

3 Vond je de seksuele voorlichting op school stiekem geil/spannend? Nee

4 Wat zijn rare dingen die vroeger (of nu) in de kleedkamer van zwemles (schoolzwemmen) gebeurde? Niks

 

 

Dit waren ze, alvast bedankt voor het invullen!!

Joejoe

 

 

Hey ik heb weer wat vraagjes van verschillende topics, beantwoord van de eerste paar topics zo veel mogelijk vragen, maar zet een kruisje ofzoiets als je een vraag niet wil beantwoorden.

Algemene vragen

1 Geslacht Man

2 Leeftijd 18

 

Vragen over jouw mening, geef bij elke vraag ook je motieven dan kan ik en andere mensen misschien wat van jouw mening leren, maar we zijn hier niet om discussies te starten!

1 Vind je zwarte piet racistisch/ vind je dat zwarte piet moet veranderen? Zwarte Piet is feitelijk racistisch. Het is de stereotypering van een zwarte slaaf. 

2 Zijn gereformeerde christelijken vergelijkbaar met '’gereformeerde'’ islamieten(weet niet hoe je dit noemt maar ik bedoel de islamieten die precies volgens de islam leven)? Net zoals dat elk geloof ander is, is de beleving ervan ook anders. Strenge Christenen en strenge Islamieten delen dezelfde waarden, alleen met andere regels en manieren eromheen

3 Wat vind je van de 1,5 meter corona maatregel? Vervelend maar begrijpelijk 

4 Denk je dat het feit of iemand opgroeit in een stad of in een dorp invloed heeft op zijn/haar referentiekader? (of diegene daardoor ruimdenkender of meer close minded is) Over het algemeen wel, mensen uit een dorp worden toch opgevoedt in een kleinere omgeving waar ze minder binnenkrijgen, met ouders die hun eigen waarden extra belangrijk vinden. Maar het verschilt wel per dorp of stad. 

5 Wat vind je van de doodstraf? Onlogisch. Waarom zou je je verlagen naar het niveau van diegene door hem/haar te vermoorden. 

6 Wat vind je van de nashville verklaring? (kort gezegd anti-lgbtq wet) onbegrijpelijk dat sommigen er naïef in mee zijn gegaan. 

7 Ben je blij om in West-Europa (Nl/BE) te wonen? Jawel

8 Hoe denk je dat de #blacklivesmatter protesten in Amerika gaan aflopen? Niet. Dit gaat nog jaren door, soms met stilte, soms met grote protesten en chaos. Amerika is systematisch het meest racistische land ter wereld. Dat systeem is moeilijk te veranderen. 

 

 

Vragen over ding die je gedaan hebt

1 Heb je vroeger wel eens gedreigd met ‘’je mag niet meer op mijn feestje komen'’? Ik had geen feestjes dus nee

2 Heeft iemand anders wel eens iets van jou kapot gemaakt wat je heel erg leuk vond, zo ja wat? (bijv. telefoon, stabilo stiften etc) jawel

2b Heb je wel eens iets van iemand anders kapot gemaakt, en voelde je je schuldig? Ja, niet echt. Dingen gaan kapot. 

3  Ben je ooit van een sport/hobby club af gepest? Nope

3b Zo ja, waarover werd je gepest, of waardoor voelde je je niet welkom?

4 Heb je racistische familie? Hoe ga je daar mee om? Mijn vader is een allochtoon met een hekel aan allochtonen. Ja. Echt waar. 

5 Heb je wel eens iets tegen je ouders gezegd waar je spijt van hebt? Nee. Brutally honest. 

5b Zo ja, wat? (sla over als je wil)

6 Woon je in een dorp? Nee 

6b Zo ja, wat vind je van de dorpssfeer? (iedereen kent elkaar, er word weinig gestolen etc)

6c Is er wel eens een verhaal over jou door het dorp gegaan? (dat je ziek was/ iets genants etc)

6d Zijn er bepaalde mensen in jouw dorp die bekend staan als ‘’roddelaars’’

6e Zou je liever in een stad wonen? (waarom wel/niet)

7 Woon je in een stad/ heel groot dorp? Ja

7b Zo ja, vind je dat leuk? (en wat is het leukste) maakt me niet zoveel uit

7c Zou je liever in een dorp wonen? waarom wel/niet? Nee, ben wel blij

7d Wat vind je van de stadssfeer? (uitgaan, terrasjes etc etc) gezel

8 Hoe ga je normaliter naar school, en hoe ver? Met de trein naar Agga

 

Vragen over jou graag ook weer met je motieven/verduidelijking als je dat wilt

1 Naar welke leeftijd zou je terug willen als dat kon? 14. Top leeftijd. 

2 Heb je soms stress omdat er zo veel beroepen zijn die je later kan worden? Wtf moet ik met mn leven

3 Naar welke mijlpaal in je leven heb je het meeste uitgekeken/ kijk je het meeste uit? (bijv. middelbare school, studeren, groep 8 musical etc) slagen van het HBO, tot over 4 jaar

4Heb je wel eens gedacht dat je je kinder/puberteit hebt verpest omdat je er niet van kon genieten door bijv depressie/ziektes/gepest? Niet echt. Alles gebeurd met een reden

5 Heeft een docent of leerkracht wel eens dingen tegen je gezegd die echt niet kunnen? (je bent dik, je kan niks, je bent lelijk) jep, fuck them. 

 

 

‘’seks’’vragen (deze hoef je niet te beantwoorden als je dat niet wil)

1 Praat je wel eens met ouders over seks/ seksuele voorlichting? Niet echt meer nodig

1b Zo ja, vind je dat fijn?

1c Zo nee, vind je dat jammer? 

2 Hoe oud was je toen je erachter kwam hoe babys ontstaan/ seks werkt? 8 ofzo

3 Vond je de seksuele voorlichting op school stiekem geil/spannend? Nooit gekregen

4 Wat zijn rare dingen die vroeger (of nu) in de kleedkamer van zwemles (schoolzwemmen) gebeurde?  Niks

 

 

Dit waren ze, alvast bedankt voor het invullen!!

Joejoe

 

 

Badge

Algemene vragen

1 Geslacht

jongen

2 Leeftijd

13

 

Vragen over jouw mening, geef bij elke vraag ook je motieven dan kan ik en andere mensen misschien wat van jouw mening leren, maar we zijn hier niet om discussies te starten!

1 Vind je zwarte piet racistisch/ vind je dat zwarte piet moet veranderen?

ja het is toch niet zo moeilijk om gewoon roetveeg of regenboog pieten te doen

2 Zijn gereformeerde christelijken vergelijkbaar met '’gereformeerde'’ islamieten(weet niet hoe je dit noemt maar ik bedoel de islamieten die precies volgens de islam leven)?

ik heb niet zoveel verstand van geloof maar volgens mij niet omdat islamieten strengere regels hebben van hun geloof

3 Wat vind je van de 1,5 meter corona maatregel?

nuttig want er ontstaan minder besmettingen dankzij deze maatregel

4 Denk je dat het feit of iemand opgroeit in een stad of in een dorp invloed heeft op zijn/haar referentiekader? (of diegene daardoor ruimdenkender of meer close minded is)

ja ik denk het wel want mensen die in een dorp wonen hebben vaak minder mensen om zich heen dus is de kans ook kleiner dat ze in contact komen met een buitenlands persoon of homo ofzo

5 Wat vind je van de doodstraf?

dom ten eerste wat als die persoon onschuldig blijkt te zijn je kunt die persoon niet terug tot leven brengen ten tweede is het nogal al raar om iemand te vermoorden omdat die persoon iemand heeft vermoord

6 Wat vind je van de nashville verklaring? (kort gezegd anti-lgbtq wet)

discriminerend en er staat uberhaupt nergens in de bijbel dat god iets tegen homo’s heeft zoek maar op

7 Ben je blij om in West-Europa (Nl/BE) te wonen?

ja want we hebben hier over het algemeen goede rechten en ook het schoonste drinkwater

8 Hoe denk je dat de #blacklivesmatter protesten in Amerika gaan aflopen?

ik denk dat er meer politie agenten gaan worden gearresteerd maar ook meer protesters

 

Vragen over ding die je gedaan hebt

1 Heb je vroeger wel eens gedreigd met ‘’je mag niet meer op mijn feestje komen'’?

vast wel

2 Heeft iemand anders wel eens iets van jou kapot gemaakt wat je heel erg leuk vond, zo ja wat? (bijv. telefoon, stabilo stiften etc)

ja mijn drijcertificaat

2b Heb je wel eens iets van iemand anders kapot gemaakt, en voelde je je schuldig?

ik heb niet zo’n goed geheugen maar volgens mij niet

3  Ben je ooit van een sport/hobby club af gepest?

nee

3b Zo ja, waarover werd je gepest, of waardoor voelde je je niet welkom?

-

4 Heb je racistische familie? Hoe ga je daar mee om?

ja, ik heb gewoon niet meer contact met haar

5 Heb je wel eens iets tegen je ouders gezegd waar je spijt van hebt?

ja

5b Zo ja, wat? (sla over als je wil)

ik zei tegen mijn moeder dat ik haar haatte

6 Woon je in een dorp?

nee

6b Zo ja, wat vind je van de dorpssfeer? (iedereen kent elkaar, er word weinig gestolen etc)

-

6c Is er wel eens een verhaal over jou door het dorp gegaan? (dat je ziek was/ iets genants etc)

-

6d Zijn er bepaalde mensen in jouw dorp die bekend staan als ‘’roddelaars’’

-

6e Zou je liever in een stad wonen? (waarom wel/niet)

-

7 Woon je in een stad/ heel groot dorp?

ja

7b Zo ja, vind je dat leuk? (en wat is het leukste)

ja want ik kan dan zelf naar de mcdonalds fietsen en het centrum

7c Zou je liever in een dorp wonen? waarom wel/niet?

misschien want daar is het wel wat rustiger

7d Wat vind je van de stadssfeer? (uitgaan, terrasjes etc etc)

leuk

8 Hoe ga je normaliter naar school, en hoe ver?

met de fiets en het is letterlijk maar 900 meter bij mij vandaan

 

Vragen over jou graag ook weer met je motieven/verduidelijking als je dat wilt

1 Naar welke leeftijd zou je terug willen als dat kon?

geen want ik wil eigenlijk gewoon ouder worden

2 Heb je soms stress omdat er zo veel beroepen zijn die je later kan worden?

nee want ik weet al dat ik psycholoog wil worden

3 Naar welke mijlpaal in je leven heb je het meeste uitgekeken/ kijk je het meeste uit? (bijv. middelbare school, studeren, groep 8 musical etc)

studeren omdat ik dan zelfstandiger kan worden

4Heb je wel eens gedacht dat je je kinder/puberteit hebt verpest omdat je er niet van kon genieten door bijv depressie/ziektes/gepest?

ja ik heb wel eens momenten dat ik dingen alleen achteraf pas leuk vind maar ik nooit op het moment zelf kan genieten

5 Heeft een docent of leerkracht wel eens dingen tegen je gezegd die echt niet kunnen? (je bent dik, je kan niks, je bent lelijk)

nee gelukkig niet

 

Reageer