Vraag

Ruzie met vriendin, advies nodig.



Toon eerste bericht

138 reacties

Hallo Pindakes :)

Veel succes met het vinden van nieuwe vriendinnen! Ik hoop dat het jou lukt zodat je weer leuke dingen kan doen met hun. Fijn dat je je geholpen voelt door Kenshin en mij.

-Dr8gon99

Haha ja, goed idee om iets te vinden waardoor ik me kan aansluiten bij nieuwe mensen, bedankt voor het idee.

Ik heb ontzettend veel aan jullie adviezen dus daar wil ik jullie heel erg voor bedanken. Ookal ben ik nu zo onderhand wel bovenop de situatie gekomen had ik dat niet zo makkelijk gekund zonder jullie. Het is zo fijn als er mensen zijn waartegen je je problemen kan zeggen en die naar je luisteren… Jullie zijn zo goed voor zo ontzettend veel mensen. Dat wou ik even zeggen.

 

Groetjes,

Pindakes

Hallo Pindakes :)

Goed idee van Kenshin. Je kan ook bijvoorbeeld gesprekjes proberen te starten daar met een aantal mensen inderdaad. Oh ja, zorg er wel voor dat het echte vriendinnen zijn :)

-Dr8gon99

Geniet van de kerstvakantie :slight_smile: Misschien is het een idee om als goed voornemen voor het nieuwe jaar te stellen dat je je aan zal sluiten bij een hobbyclub. Daar zou je leeftijdsgenoten met soortgelijke interesses kunnen ontmoeten.

 

Gr. Kenshin

Ja ik slaap er gwn een nachtje over.

 

Qua andere vriendinnen is het aanbod een stel meiden die me nogal buitensluiten en waar ik geen band meer mee heb. Het boeit ze werkelijk waar niet hoe ik me voel, of in ieder geval de helft ervan. En tis net kerstvakantie, ik zie ze alleen op school... 

 

Wel fijn om te weten dat het normaal is om vriendschappen te verliezen, heel erg bedankt voor het opzoeken..!

Hallo Pindakes :)

Heb je geen andere vriendinnen waarmee je ook selfies kan maken en je kan die selfies ook verwijderen zodat je dat gevoel niet meer hebt. Het is inderdaad heel normaal dat vriendschappen beeindigen om wat voor reden dan ook, ik heb even onderzoek gedaan en het blijkt dat de gemiddelde persoon eens in de 7 jaar 50% van zijn vrienden verliest.

-Dr8gon99

Het is heel normaal voor vriendschappen om te wijzigen. De ene wordt intenser, de andere zwakt af. Slaap er inderdaad maar een nachtje over :crescent_moon:

 

Gr. Kenshin

Hey Dr8gon88,

Bedankt voor de support over het er een nachtje over slapen. Ik zit weer in dubio over wat ik wil dus hopelijk helpt dat… Aan de ene kant wil ik haar laten gaan en heb ik geen zin meer in de vriendschap als het me zo veel pijn doet en aan de andere kant mis ik haar heel erg als ik naar selfies van ons samen kijk en wil ik zo graag vriendinnen met haar blijven. 

 

Groetjes,

Pindakes

Hallo Pindakes :)

Goed dat je er een nachtje over gaat slapen zodat je een goede beslissing neemt. Kenshin heeft inderdaad wel een punt ja.

-Dr8gon99

Beste Dr8gon88 en Kenshin,

Heel erg bedankt voor jullie advies, daar kan ik veel meer mee dan als ik zelf keuzes neem. Omdat jullie allebei iets anders zeggen denk ik dat ik er misschien het beste een nachtje over kan slapen: Ik mis haar nu niet ofzo maar ik wil wel dat ze weet wat ik van de situatie vind en dat ik het niet zo erg meer vind dat ze minder wilt appen.

 

Dan zeg ik niets over het kortaffe gedoe dat ze me aandoet, daar ben ik nml niet over te spreken maarja wat verander ik eraan: niets. Eerst wou k dr blokkeren door woede maar dat is wss het domste dat men ooit kan doen dus no way dat ik dat doe. 

 

Groetjes,

Pindakes

Naar mijn gevoel zou het geen kwaad kunnen om je gevoelens hier rond met haar te delen. Je kan gerust zeggen dat je iemand bent die graag berichtjes uitwisselt, maar dat je onlangs tot het besef kwam dat misschien niet iedereen dit even fijn vindt. Vernoem er gerust bij dat je er vrede mee hebt genomen dat deze vriendin je wat minder regelmatig appt. 

 

Gr. Kenshin

Hallo Pindakes :)

Nee, je moet het gewoon laten gaan, ze appt wel weer of niet en dan is het gewoon done. Niet zeggen van '’app maar weer wanneer je zin hebt'’.

-Dr8gon99

Hey Dr8gon88,

 

Dat lucht op, ik ben blij dat ik het dan mentaal goed doe. Zit er aan te denken om nog een appje te sturen van “Nou app maar als je weer zin hebt ofz” maar ben er nog niet zeker van of dat dat een juiste zet is.

Ja, goede gedachtegang! Ik had dat ook zo gedaan.

-Dr8gon99

Hey Dr8gon88,

Ja, vervelend is het wel. Een week geleden zou je advies me teveel pijn hebben gedaan (Niks tegen jou of je advies want toen was ik emotioneel allesbehalve stabiel), maar nu zie ik er zeker de logica in. 

Ik denk eigenlijk ook dat ik haar maar gewoon moet laten dan, want als ik dr niet spreek heb ik haar niet meer nodig of in ieder geval ben ik niet meer zo afhankelijk van haar en begin ik weer zelfstandiger te worden.

Dus zal ik dan maar gewoon gaan oefenen op het “Als ze appt is het leuk en aardig, anders hoeft het niet.” of is dat ook niet de goede gedachtegang? Misschien kan ik haar op stil zetten, of is dat weer te extreem?

Oh ja, nog eventjes op het advies van AlphaWolf2002, na er een nachtje over te hebben kunnen slapen denk ik toch dat ik als de gelegenheid juist is m’n excuses aanbiedt, zoveel heb ik er niet mee te verliezen :)

Groetjes,

Pindakes

Hallo Pindakes :)

Vervelend, misschien moet je stoppen met je tijd besteden in die vriendin aangezien het haar toch niet boeit of jij haar appt of niet.

-Dr8gon99

Hey AlphaWolf2002,

 

Bedankt voor je antwoord, het is handig om het perspectief van een andere kant te zien. Punt is gewoon dat ik niet echt het idee heb dat ik iets fout doe: Ik app dr gwn spontaan als r iets in me opkomt of als ik hulp nodig app en ik stuur zeker geen “???” Of “Wbj”, ik blijf gewoon aardig en zeker niet opdringerig. Ik verwacht ook zeker niet van dr dat ze de hele dag met me appt, maar ze steekt totaal geen moeite meer in mij.  Ik neem aan dat jij je vriendje vaak ziet..?

Ik zie die vriendin dus amper, en als het dan eindelijk weer eens kerstvakantie is wilt ze niet eens afspreken. Dat is ook groot deel van het probleem en mijn gedachtegang van waarom ik dan gewoon contact zoek via de app: Ik kan haar niet forceren om met me af te spreken.

Hopelijk maakt dat het duidelijk.  Moet ik dan alsnog maar sorry zeggen zelfs als ik zo mijn best doe en haar vrijer laat en trouw wil blijven aan haar? Ik kan haar toch niet zomaar over me heen laten lopen? Ik wil juist meer voor mezelf en m’n principes gaan  opkomen, dat deed ik vroeger zelden.

 

Groetjes, 

Pindakes

hai, hai.

 

ik heb persoonlijk het zelfde probleem maar dan precies andersom. mijn vriendje wil heel graag bij mij zijn, met mij appen en het liefste de hele dag door. en zelfs de nacht. ik vind dit persoonlijk helemaal niet fijn maar ik probeer nog steeds zo lief mogelijk te vragen of hij misschien minder wil gaan appen. 

ik zag laatst een meme langs komen waar een vrouw boos was en dacht: ik ga hem de hele dag niet appen zodat hij weet dat ik boos op hem ben.

en daarna een plaatje van de man die dan dus denkt: lekker rustig nu dat ze geen berichtjes stuurt!

 

mijn punt is dat sommige mensen nou eenmaal wat meer rust om zich heen willen dan anderen en dat dat bij iedereen anders is. ik ben bang dat je vriendin gewoon wat rust nodig heeft. mijn advies is dat je je ook zou kunnen verontschuldigen gezien je in haar ogen nu de schuldig bent. zolang je dat niet doet, zal er een onderliggende onenigheid tussen jullie blijven ben ik bang. dit is helaas hoe de meeste (dus niet allemaal) vrouwen werken in hun hoofd. in ieder geval de meeste vrouwen die ik ken. 

ik weet dat dit een deuk in je ego kan aanbrengen. believe me, i've been there. maar ik denk ook dat je in dit geval beter de betere persoon kan gaan uithangen omdat ik denk aan mijn ervaring te meten, dat dit niet makkelijk uit zichzelf oplost als sneeuw voor de zon. :)

 

:)

Hey Dr8gon88,

 

Ja, ze appt me zo’n 1 keer per dag, meestal een appje, vaak met “Thx, Mhm of sure”. Het voelt nogal kortaf zegmaar. Misschien ben ik wel te moeilijk tevreden te krijgen maar ey ik doe eigenlijk gewoon mijn best voor haar en meer dan mijn

best kan ik niet doen…

 

Groetjes,

Pindakes

Heeft zij jou al geappt of nog niet? 

-Dr8gon99

Nou mijn klasgenoten zijn wel aardig, wat ik me pas echt helemaal goed realiseerde toen ze het voor me over hadden om vanuit de andere kant van de fietsenstallen me nog een fijne kerstvakantie te wensen :)

 

Ik ga de hoop er toch nog wel in zetten: Dan zie ik ze gewoon elke dag op school om daar te kletsen en hoef ik niet zo vaak te appen omdat ik ze anders mis. Klinkt misschien als een ideetje. 

 

Groetjes,

Pindakes

Er zijn inderdaad nog een hoop vissen in de zee. Heb je iemand in gedachten die je graag beter zou leren kennen? Je zou deze persoon eventueel wat vaker een berichtje kunnen sturen, of ze regelmatiger aanspreken in de gangen. 

 

Gr. Kenshin

Bedankt, dat zal ik zeker eventjes doen. Een mail is inderdaad eigenlijk best wel normaal.

 

En ik ben blij dat dat positief is..! Nog steeds heb ik weinig eetlust (Kan regelmatig geen avondeten meer door m’n keel krijgen, oeps...) maar de stress wordt wel minder. Ik begin me ook steeds meer echt te realiseren dat er meer vissen in de zee zijn (Kweenie of dat hetzelfde is in NL maar dat is de uitspraak vanuit het Engels) en ze als ze zo blijft doen ze me niet waard is. De grootste uitdaging waar ik nu voor sta is haar laten gaan en dan nieuwe vrienden maken, dat is echt drama voor mij.

 

Bekijk gerust even wat je doet. Ik vermoed dat het best gebruikelijk is voor een leerling om een docent te mailen; zeker als het gaat om een mail rond een afspraak. 

 

Het zou kunnen dat je stilaan op een gezondere manier met de situatie om hebt leren gaan, waardoor je er minder onder lijdt. Da’s positief. 

 

Gr. Kenshin

Hij heeft ons vorig jaar nooit gemaild behalve als het een algemeen mailtje aan de hele klas was, dus ik zal ffkes bekijken wat ik ga doen.

 

Ondertussen reageert m’n vriendin wel maar er komt niet meer uit dan elke dag een appje dat voelt alsof ze het heel kortaf bedoelt (Zoals “same” en “thx”) en de sfeer voelt awkward. Ik heb nu dus eventjes weer een stressmomentje maar het is veel minder erg als eerst: zou dat kunnen betekenen dat ik haar steeds minder nodig begin te hebben/te missen?

 

Groetjes,

Pindakes

Reageer