Vraag

Paniekaanvallen


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey allemaal,
Ik heb weer een vraag..... sorry!

Ik ben zoals sommige misschien in een eerder topic hebben gelezen een vriendin kwijtgeraakt aan zelfmoord en ben zelf erg aan het denken aan zelfmoord...

Maar: ik krijg nu heel veel paniekaanvallen en in heel veel van deze paniekaanvallen zie ik mijn vriendin, zelfmoord plegen op verschillende manieren...
Ik vind het zo eng en het lijkt zo echt.
Ik krijg het niet uit me gedachten.

Pls help: iemand die weet hoe ik hiervanaf kom?

Ronald

Ps ik praat al met een psycholoog en een vriend weet het. Ouder niet vanwege thuisproblemen.

Pps ben ik nu mentaal gestoord? Ik voel me heel anders dan andere hierdoor

29 reacties

Bij zo'n forum moet je wel oppassen dat je je ook niet zorgen gaat maken om anderen he 😉 Dat is het risico ervan. Maar als je het echt leuk vind en er plezier uit haalt moet je vooral lekker rondhangen op dit forum. Wees gewoon voorzichtig, negativiteit kan extra prikkelen, ook als je het niet direct door hebt.

Jammer om te horen dat je niet veel vrienden hebt, ook al is daar in eerste instantie niets mis mee. Ik ben bang dat je je heel erg laat beïnvloeden door je beste vriendin, maar ik snap ook dat je er voor haar wil zijn en andersom. Het is alleen niet goed als je de hele tijd in zo'n negatieve 'denkwolk' zit en andere perspectieven niet kan zien.
Zou het een idee zijn om eens tegen iemand anders te praten? (I know, is heel spannend, ik had/heb een sociale angststoornis, maar het helpt wel!)
Hoezo niet normaal? Hebben ze letterlijk tegen je gezegd dat ze je niet willen, of is dat iets wat je denkt?
Maar godzijdank is iedereen anders, dus dat is juist goed. Als jij zelf accepteert wie je bent, is het voor anderen moeilijker om daar wat tegenin te brengen. Ik ken je niet echt goed, dus ik weet niet waarom je jezelf anders noemt, maar ik denk dat het soms juist goed is als je anders bent. Zoals ik al zei moet je jezelf wel gaan accepteren zoals je bent.
Daar kan je aan werken he! 😉 Je hebt nu zo'n laag zelfbeeld over jezelf, daar mag echt wat mee gebeuren. Je bent 100% goed zoals je bent. Iedereen heeft imperfecties en dat moet je kunnen omarmen.

Ook ik heb te maken met mensen die grappen maken over depressie, snijden, zelfmoord en eetstoornissen. Dat is erg lastig en zorgt ervoor dat je mensen minder snel vertrouwt, maar die mensen weten niet beter. Als zij zelf wisten hoe het was en wisten dat ze daar oprecht mensen mee kunnen kwetsen, zouden ze dat niet zo snel doen. Het is moeilijk om dat te veranderen, maar je kan wel leren hoe je om moet gaan met zulke grappen. (Dit is een puntje waar ik zelf ook nog aan werk hoor ;))
Ik vind het fijn om nu met je te praten, dus dat is al iets. Je zat op voetbal, dat is ook al iets. Je gaat naar school, dat is ook heel goed. Je bent gaan hardlopen, iets wat niet veel mensen doen op deze leeftijd, ook vet goed. Je praat er nu over, niet veel mensen durven dat. Je geeft om je vrienden, dat is ook geweldig. En nu moet je zelf maar eens dingen vinden die je kan toevoegen aan dit lijstje. Juist alle kleine dingen maken mensen mooi en goed.

Het is niet gek dat zo iets gebeurt. Je rouwt, je voelt je depressief en je bent omringt met een negatieve omgeving. Maar je moet jezelf niet zo tekort schieten. Maar besef dat je nu niets meer kan doen voor je overleden vriendin. Het is nu goed zo. Het is heel erg naar, maar probeer jezelf erbij neer te leggen.

Nogmaals, iedereen is anders. Accepteer jezelf, omarm alle imperfecties en richt je op het positieve.
Ik meen het hier met de 100 volle procenten. Soms moet je complimenten ook gewoon koesteren, accepteren en ervan genieten.

Dat mensen gemeen doen over anderen, ligt aan hun. Dat zijn mensen die zelf ook aandacht nodig hebben. Het zijn ook gewoon mensen, die ook gewoon fouten maken en soms ook niet weten wat de juiste beslissing is. Vaak is het hun eigen probleem en daar moeten ze zelf mee dealen. Bovendien heeft iedereen ermee te maken dat anderen negatief kunnen zijn, dus iedereen weet wel hoe het voelt. Leer het gewoon te accepteren, mensen zijn soms gewoon een beetje dom en kunnen gewoon wat gemeen doen. Het ligt aan jezelf hoe je daarmee omgaat. De beste manier; heb gewoon schijt aan die mensen die een domme actie ondernemen.
How oeps, het was niet mijn bedoeling om zo over te komen.. Je hoeft nergens sorry voor te zeggen. Hierbij mijn excuses dan :S
Niet doen Ronald! Zoals je in een ander topic hebt geschreven, over zo'n vlinder, denk aan die andere vriendin. Je bent sterker dan je drang!
Je kan het aan Ronald. Meer dan 1000 andere mensen hebben in dezelfde situatie gezeten zoals jij en ook zij zijn eruit gekomen. Je kan het, zolang je in jezelf gelooft.

Probeer afleiding te zoeken en misschien even een break te houden van dit forum (te veel triggers). Welterusten en stay strong!
Nee het is normaal je hebt een trauma, het is heel heftig wat je hebt meegemaakt maar probeer te blijven praten, je gevoelens uiten, je bent niet mentaal gestooed. Heb je een mentor of vertrouwenspersoon op school? Zo ja, probeer daarmee te praten ❤️

X anoniempje2006
Een trauma kun je vergelijken met een litteken... Een litteken gaat niet meer weg.. ik wens je heel veel sterkte en als je vragen hebt vraag gewoon!!

XX Anoniempje2006
Hoe haal ik een trauma weg...(misschien een domme vraag...)
Ik praat al met mensen maar het werkt niet
@onzeker15jarigmeisje
Bedankt voor je reactie!
Ik heb eigenlijk overal stress van.
Ik heb hsp (overgevoeligheid), thuissituatie is helemaal niet goed, die zelfmoord, ik snijd mezelf (ik ben ermee aan het stoppen maar alsnog) , mijn moeder is suicidaal. Dus ja ik heb teveel stress op dit moment.

Eerst werkte het om te gaan hardlopen maar nadat ik tijdens een voetbalwedstrijd mijn been gebroken had zal dat niet meer kunnen....

@anoniempje2006
Als ik het goed begrijp.. blijf ik dit altijd houden?
Dankje!
Ik heb het met mijn psycholoog erover gehad.

Hey je had het over sferen en emoties van andere, iets wat me ook nog stress geeft... ik zie en voel bij best veel mensen om me heen al zijn ze bang/boos of iets en dan ga ik me zorgen maken.

Boxen of zwemmen zie ik niet zitten.
Boxen vind ik niet leuk en zwemmen kan je veel littekens zien....

Dat een trauma grotendeels weg kan, een doel. Ik ga er alles aan doen om het weg te krijgen.
Dankje voor je reactie!
Uhm nee lezen niet, lezen van reacties op forums zoals dit dat wel!

Uhm nou ik kan niet bij blij mensen zitten...
Ik heb niet zoveel vrienden en me beste vriendin heeft hsp en is depressief... dus we voelen t van beide (positiefe: we voelen t ook als het heel slecht gaat)
Maar ik weet niet hoe ik t uit kan zetten... ik hoef niet iedereens emotie te krijgen
Uhm nee wil ik niet... durf ik niet
Ik ben niet normaal dus willen ze niet
Het is iets wat ik denk omdat het waar is..
Idk ik vind mezelf raar..
Ik pas niet bij me omgeving..
Mentaal ben ik niet oke en iedereen denkt dat grappen over depressie zelfmoord en moeders leuk is...
Ik kan er niet tegen
Ik hoor het van meerdere dat ik niet zo moet denken...
Maar ik zou niet weten waar ik goed voor ben...

Ik ben nergens goed in...
Ik ben goed in sad zijn
Ik bedoel ook bijv ik zit in de klas en iedereen is zo blij en t enige wat ik dan zie is mn overleden vriendin de weg op rennen voor een bus... en dan gebeurd r iets met me midden in de klas en ik voel me raar en gek
Wauw ik heb dit een paar keer moeten lezen... maar je heb gelijk.
Je zegt:" ik vind het fijn om nu met je te praten".
Ik weet nou nooit of mensen dit menen en dan ga ik twijfelen, ik heb namelijk te vaak meegemaakt dat mensen dat zeiden en naar andere appte dat ik aandacht zocht....
Oke sorry....
Idk na dit en wat in real life...
Im stressing out...
Ik wil weer beginnen met snijden.
De drang is te groot de pijn is te groot
Ik weet het niet meer.....
Ik zie haar hangen voor me
Het doet me teveel pijn
Ik kan het niet meer aan...
Im to weak
@roy E
Ik chat al met 113.
Ik durf bellen niet en kan dit ook niet aan

Reageer