Vraag

is dit handig wat ik doe? ADVIES?

  • 16 November 2019
  • 61 reacties
  • 696 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal, 

ik voel me alweer een tijdje gewoon zo klote… heb nergens zin in… ik zeg steeds me leerlingbegeleider af en ben dom heb ook gewoon me oude mentor geappt en gezegd mevr kan ik stoppen met de gesprekken met me leerlingbegeleider.. want ik zei ik voel me gewoon goed dit en dat… ik loog tegen haar… want ik voel me echt niet goed.. maar wil niks tegen haar zeggen… en mijn oude mentor zoekt steeds contact op met me… moet bijv bij haar zitten soms met werken… ik heb gewoon zoveel aan m’n hoofd… m’n vriendin is bezig met haar zelf… alleen maar 1 naam leeft nog voor haar waar ze elke x ruzie mee heeft en omdat ik ook dingen aan m’n hoofd heb… heb ik niet echt goed kunnen vragen of het wel goed ging met haar blijkbaar… want mijn vriendin appte me en zei allemaal Dingen… ik dacht na en dacht best negatief over mezelf over rare dingen… over kan ik niet voor een trein springen en zal het pijn doen blabla omdat ik zo Vol zit met woede en verdriet die ik niet goed kan uiten geen idee of iemand anders dat ook heeft? ... ik werd boos op mezelf en heb best vaak tegen de muur geslagen omdat ik boos werd… ten eerste omdat ik niks kon doen, ten tweede omdat ik mijn vriendin niet heb geholpen ten 3e omdat ik een egoïstisch kreng ben die dan alleen op dat moment aan zich zelf denkt… maar ik probeer me zo in te houden om niet zo boos of wat dan ook te doen tegen mensen maar wat doe ik dan…. gewoon zo geïrriteerd aan mensen… ik weet gewoon even niet meer wat ik moet doen en ik wil het graag tegen niemand zeggen wat ik heb of aan denk… en mijn oude mentor zegt ook gewoon dat ik vrolijker ben enz dus blijkbaar kan ik best goed acteren… maar ja ik mag niet stoppen met de gesprekken, maar mag wel steeds 2 weken tussen zitten dus dat ik iedere maand 2x gesprek heb als ik het zo goed heb uitgerekend…  maar ja wie heeft tips of wat dan ook??

bedankt voor het lezen en srry voor het dikke verhaal!!

 

groet sophie

 


61 reacties

 

Hoi,

op zich wel, ben rond 3 uur gaan slapen want die hw opdracht duurde tot 1:30 uur en ja toen ging ik nog wat leren voor de andere toetsen… maar ja snap er geen ene donder van… de dag van mij ging best wel redelijk… ben blijkbaar in slaap gedonderd in de les… want had niks meer door en een docent praatte tegen mij maar ik zei niks terug en werd wakker en dacht wtf…. de andere uren gingen ook wel redelijk… maar ik ben gewoon moe… maar ik moet deze nacht ff nog doorhalen want ga dan ff nog leren en dan kan ik wel die andere dagen slapen… m’n ouders zijn nooit ontspannen en ben bang dat m’n mentor denkt laat ik maar tegen mijn ouders zeggen over die gele kaart.. ik heb nog 2 dagen voor de ouderavond en vind het gewoon nog steeds spannend…. Heb ik jammer genoeg altijd al last van gehad…. me oude mentor heeft me geappt en heeft gevraagd of ik al met me moeder ben gaan praten, maar heb haar geskipt want wil niet liegen tegen der en Wil haar zeker niet skippen en ook niet eerlijk zijn wrm ik het niet gedaan heb… want dan lijk ik een mietje… En wij moeten voor de ouderavond een powerpoint maken… maar in die powerpoint moet staan je cijfers, notities van docenten, wat je gaat verbeteren en wat gaat goed… ik heb hem opzich al af maar wil hem heel graag verwijderen ej andere dingen er op zetten want ik heb dingen van me gedrag als verbeter punt zovan minder in discussie gaan en beter communiceren met docenten… maar ben gewoon bang voor hun reactie elke x

groet Sophie 

Wat een doorzettingsvermogen dat je kon opbrengen voor school. Ik hoop dat je jezelf evenwel voldoende ontspanning gunt. Zou je het schoolwerk eventueel kunnen spreiden over enkele dagen, in plaats van het op één nacht tot een goed einde te brengen?

 

Als je je zorgen maakt rond de gele kaart, lijkt het me verstandig om je mentor hierover aan te spreken. Wie weet kan deze je gerust stellen door aan te geven dat school niet van plan is om je ouders in te lichten. Daarnaast zou het nuttig kunnen zijn om de Powerpoint met je oude mentor te overlopen, zodat jullie samen kunnen komen tot een presentatie waar je je goed bij voelt. 

 

Gr. Kenshin

Hoi,

ja dat kan idd wel… maar vind het fijner als ik alles in 1 x kan afmaken… heb gelukkig tot nu toe niets meer te doen… ben dus alleen nog bang voor de ouderavond… gewoon wat zenuwen…. heb toch de moed gepakt en toch gevraagd aan me mentor wat die op de ouderavond gaat zeggen… en over die gele kaart…. hij zei opzich best positieve dingen… en die gele kaart ik hoef niets tegen me ouders te zeggen en wat dan ook…. die gele kaart brief mocht ik in de prullenbak gooien en als ooit iemand iets zegt dan moet ik zeggen oh dan js de post Wws verkeerd gegaan of dat die niet is aangekomen maar hij gaat wel even vragen aan de docent of die is ingetrokken of niet… of hij Gaat dat zeggen… daar ben ik opzich wel blij mee… en trouwens gister ging het wel dus redelijk alleen ja was wel boos op een jonge die mij trapte en ik werd dus boos en rende achter hem aan maar mensen hielden mij tegen en er waren 2 docenten en 1 docent kent mij heel goed en 1 docent niet en die mij niet goed kent die praatte de heletijd tegen mij en zei kom jij maar mee ik zei laat me met rust dit en dat en hij vroeg wat is er aan de hand ik zei laat maar… hij liet het dus niet toen zei ik moet ik het spellen en liep toen weg… Ja dat kan idd wel… dat ik het aan me oude mentor laat zien….

dankje voor het advies

groet Sophie!!  

 

 

Fijn dat de gele kaart niet aan bod lijkt te zullen komen tijdens het oudercontact. Ook prettig dat er overwegend positieve punten van je werden genoemd. Goed dat je je daarnaast voorneemt om de Powerpoint met je vroegere mentor te bekijken. 

 

Je werd boos om een jongen die je een trap gaf. Ik kan me voorstellen dat je hier niet vrolijk van werd. Echter is het beantwoorden van agressie met agressie even zinloos als het bestrijden van vuur met vuur. Ik ben blij dat medeleerlingen je tegenhielden. Heb je nog van die docent gehoord?

 

Gr. Kenshin

   

hoii, 

klopt is zeker fijn… de ouderavond ging echt goed beter dan verwacht en zoals altijd neem ik het op… omdat ik dat fijner vind, geen idee of dat privacy schending…. maar ja… hij zei wel goede dingen over mij ook dat ik gewoon eco lastig vind enz.. maar ook gewoon positieve dingen… ben niet naar m'n oude mentor geweest wil haar niet steeds storen met me domme onzin dingen… ja ik werd idd boos… jaa klopt dat snap ik maar ik kan mezelf niet tegenhouden… en ja ik kan mezelf niet beheersen en ik zei ook tegen me mentor hij zei ja wat als die weer zo doet… ik zei gewoon als die weer zo doet srry hoor kijk weet je ik kan nromaal doen als hij ook normaal doet tegen mij, maar als die een grote bek geeft + gaat slaan ga ik ook gewoon een grote bek terug geven en terug slaan en dat terug slaan is geen optie maar ja… en ja allebei de docenten heb ik al me excuses voor aangeboden en ze zeiden dat  ze hopen dat het is opgelost enz… ik zei ja op zich wel… want m'n mentor ook zei is dat ik gewoon een gevoelige rechtvaardigheid gevoel heb en heb ik altijd al gehad in de 2e ook al en hij zei dat die dat mooi en knap vind maar dat dat juist soms heftige problemen kan veroorzaken enz… maar dat ik steeds meer leer en leer en hij heeft het ook al tegen de dcoenten gezegd dat ik dat heb en dat ze me dan moeten laten en negeren… en dat ik altijd sowieso terug kom na een uurtje of een dag… kom ik sws sorry zeggen… 

 

groet sophie

 

 

Fijn dat je een vrijwel prettig oudercontact achter de rug hebt. Volgens mij mag je je eigen tijd gedurende het oudercontact gerust opnemen. Vraag dit desnoods maar na aan een docent of mentor. 

 

Ze lijken je op school inmiddels al wat te kennen. Zo zijn er bijvoorbeeld docenten die inzien dat jij een sterk rechtvaardigheidsgevoel hebt. Goed dat dit begrepen wordt. Zou je op school eventueel begeleid kunnen worden rond de impulsen die weleens uit je rechtvaardigheidsgevoel voortkomen?

 

Gr. Kenshin

Hoi,

Jaa, ik denk dat ik het niet ga vragen… weet je ik weet srs niet wat ik moet denken over m’n mentor ik moet gewoon nog steeds wennen…. maar steeds meer denk ik dat ik wel goed contact heb…  maar ja ik weet het serieus niet het is denk ik moeilijk…  ik heb nu wel wat druk van me schouders af, maar voel me nog steeds klote over allerlei dingen… maar ja dat dus… nou klopt… maar weet je wat het dus is ik wil niet dat er rekening gehouden wordt met mij… want bijv vandaag ook ja over de ouderavond wat denk je dat ze gaan zeggen ik zei geen idee… toen zij diegene jaa wedde ze gaan geen negatieve dingen zeggen…. ik zei nee… hz toen zei diegene ja ze houden toch altijd met jouw rekening dit en dat… jaa idd is wel fijn maar ja de mensen zeggen negatieve dingen daarover en daar kan ik niet tegen… nou ik werd dus begeleid door me leerlingbegeleider…. en daar hadden we het over vaak en ik had een test gemaakt en ben dus best gevoelig blablaba maar we zouden daar aan werken…. maar ja omdat ik gestopt ben met de gesprekken gaat dat ook niet door…

 

Groet Sophie!

Er werd vastgesteld dat je erg gevoelig bent. Hier zou aan gewerkt kunnen worden, maar door het stilliggen van de gesprekken werd dit even on hold gezet. Zou je het zien zitten om, eventueel over enkele weken, de gesprekken terug op te nemen?

 

Gr. Kenshin

Hoi,

ja ik moest zo’n test doen… er waren allemaal vragen en van mijn leeftijdsgenoten was ik best gevoelig voor dingen enz…. ik las ook de chats terug van me oude mentor enz… toen had me oude mentor getypt dat ze het knap vind dat ik toch aan me gedrag werk en dat m’n leerlingbegeleider dat ook vind enz maar ik denk nu dat ik steeds een opgever ben omdat ik met de gesprekken gestopt ben…  klopt ik werkte dus ook aan en omdat het nu stil ligt lukt niets…. want we zouden ook nog andere dingen doen enz… maar ik ben bang dat ik als ik weer in gesprek ga ofz dat ik helemaal niets meer zeg of juist de druk voel dat ik iets moet gaan zeggen geen idee hoe ik het kan zeggen…. maar ik zat er al over na te denken dat ik weer gewoon rond januari denk ik weer begin ofz maar ja geen idee miss zelfs eerder…. of nooit kan ook… maar ja moet gewoon nog goed kijken.

 

groet Sophie

 

Naar mijn gevoel ben jij allesbehalve een opgever. Je blijft namelijk op zoek naar een manier om met je gevoeligheden om te gaan, ook als deze niet gemakkelijk voor je zijn. Ik stel voor dat je de twijfels die je rond de gesprekken hebt, met je leerlingenbegeleider en je vroegere mentor deelt. Dat kan eventueel per mail, zodat je hen toe kan spreken zoals je dat in dit topic doet. Ik vind namelijk dat je duidelijk uit je woorden komt in dit topic.

 

Gr. Kenshin

Hoi!!

bedankt!! Maar ja ik weet niet… ik dacht serieus dat ik eindelijk kon uitrusten maar nee kan niet want moet iets morgen af hebben voor een cijfer….  weet je wat het is ik ben best iemand die moeilijk praat over zich zelf enz… ben niet echt iemand die graag in het middenpunt staat… maar wat mijn oude mentor ook al zei ze vind dat ik heel goed kan schrijven…. en ja ik wil gewoon 1 x een duidelijk antwoord op mij zelf waarom ik me altijd zo dom gedraag bijv gisteren… gisteren kreeg ik 1000 waarschuwingen en deed ik zo hinderlijk… maar ik besefde dat echt na de les pas en dan denk ik echt Sophie moeilijk he die vrouw vraagt je toch niet iets raars ofz en ja dan kan ik boos worden op mezelf…. dus had haar een mailtje gedaan… ik zei het spijt me mevr dat ik me zo gedroeg… ik besefde het pas later… toen zij zei goed dat je het zelf in ziet en ik meen het op een dag gaat het spijt me niks meer worden als u snapt wat ik bedoel… omdat ik dat al super vaak zeg… maar ik weet gewoon niet waarom ik me niet kan inhouden enz… ik zie nog wel of ik naar me oude mentor en leerlingbegeleider iets ga zeggen… ik denk dat ik gewoon iets voor de kerstvakantie ga kijken wat ik nou echt wil enz,… want ik had dus gezegd tegen haar dat ik eventjes dingen moet verwerken enz… en dat wil ik graag alleen doen en niet met hulp…. en ja ik hoef gewoon eventjes geen hulp meer en de mensen die met me rekening houden snap ik echt en is ook super fijn…. maar ja soms is dat gewoon k*t bedankt dat ik het ik de topic goed kan uitleggen!!

 

Bedankt dat jij mij helpt, advies geeft enz!!!

groet Sophie 

Wat goed dat je achteraf de docent mailde met je excuses. Het siert je dat je verantwoordelijkheid nam. En uiteraard, even rust van de gesprekjes en zelf uitzoeken wat je zou kunnen gebruiken qua begeleiding kan nuttig zijn. Denk er gerust even over na. 

 

Oh, en, het advies geven is graag gedaan :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

hoi, 

ik heb heel lang nagedacht… heb dus nu al 5 weken geen gesprek gehad met me leerlingbegeleider… ik wil haar en me oude mentor een brief geven… maar heb er niet echt vertrouwen in…. omdat ik mezelf wel wil open stellen maar dat lukt gewoon nog niet echt… het gaat gewoon moeilijk… want ik voel me echt niet goed… ik wil zo graag huilen…. maar ja dat kan gewoon niet…. 

dit wil ik geven aan hun: 

lieve …. & …… 

Ik ben gestopt met de gesprekken met u omdat ik dus op dit moment  geen behoefte heb om te praten over mijn problemen zoals u weet… geen idee hoelang dat zal gaan duren… en ik weet het dat is weglopen van je problemen, maar ik ben gewoon zo moe omdat ik elke keer weer met problemen kom en ja dan denk ik best negatief… zo van ja ik ben een mietje blabla als ik gewoon hulp vraag of dat ik hulp ga accepteren, ik wil graag ook gewoon alles alleen oplossen en doen… maar ik las de chats terug van mevr …  en had een beetje nagedacht over van alles en nog wat… toen dacht ik weet je… ik ben dus niet echt iemand die zich open stelt… wat ik soms ook wel lastig vind.. want ja ik krop dan best veel in mezelf maar ja dan kom ik er zelf wel uit… ik bedank en waardeer het  dat u moeite in me wilde steken en wilde helpen met alles… ook al was het dus niet altijd makkelijk… omdat ik mezelf soms blokte… het spijt me daarvoor… ook al vind ik het moeilijk om mezelf open te stellen wil ik het toch proberen in deze brief.. geen idee wat maar ik ga het proberen… ik twijfel ook of ik dit aan jullie ga geven.. maar waar ik dus over nadacht na de gesprekken terug te lezen van mevr … dat opgeven geen mogelijkheid is en zulke dingen… weet u kijk ik probeer me zo in te houden dat niemand ziet hoe het echt met me gaat… en dat zeg ik ook niet heel snel… maar ik voel me zo moe en ja voel me niet echt 100% goed…  fysiek en gewoon geestelijk… ik weet gewoon niet meer wat ik er mee kan met mezelf en alles… tuurlijk probeer ik me sterk te houden… maar op een dag weet ik gewoon dat ik 1 iemand zo pijn zal gaan doen door me eigen domme gedrag… maar ik probeer al zo me gedrag te veranderen wat gewoon niet lukt… en daardoor wordt ik boos en voel ik me rot op mezelf… maar die boosheid en frustratie richt ik elke x op de docenten af… omdat ik gewoon niet 1x normaal kan doen en ja dan kan ik dus wel sorry zeggen maar ja een docent kan dat misschien wel 3x accepteren maar daarna denkt ze of hij zo van weet je je gaat het nooit leren en je gedrag nooit veranderen enz en ik weet niet waarom ik zo doe… ik denk er gewoon al elke x over na… maar kan er gewoon geen antwoord op vinden… misschien ben ik wel zo of moet ik het gewoon bij mezelf accepteren of juist niet…. Want ik heb het al zolang proberen te verbeteren en tuurlijk het is niet gelijk dat alles goed gaat… natuurlijk heb je soms ook tegenvalletjes.. maar het lijkt alsof het bij mij gewoon elke x fout loopt te gaan.. ook al doe ik me best dat het toch fout gaat en ja over me thuissituatie vind ik het al helemaal moeilijk om mezelf open te stellen… maar toch zal ik hierover ook proberen een beetje over open te zijn…. nou me ouders zijn dus elke x negatief over mij… vaak ruzies tussen me broer… soms tussen hun zelf… ook over me vriendinnen enz… en als ik iets doe voor hun is het altijd fout… ja cijfers doen ze moeilijk over…. Waardoor ik me rot voel… maar ja dat dus een beetje… ik vind het eerlijk tegen over u dat ik een beetje zeg wat er in me speelt… en ja de laatste tijden gaat het gewoon wat slechter… maar ik probeer het beste van te maken… maar ik weet dus niet wanneer ik weer in gesprek met u wil gaan… want ik ben nog steeds op dit moment gewoon niet klaar er voor.. maar dacht u verdiend wel een beetje de waarheid.. want ik wil wel mezelf open stellen maar ja het lukt gewoon niet… daarom vind ik het zinloos… en dat is meer omdat ik er geen vertrouwen meer in heb…  weet u wat het ook is… ik wil gewoon niet dat docenten rekening met mij houden of wat dan ook…. Elke x hoor ik van mensen zo van ja je wordt voorgetrokken blabla dan denk ik ook bij mezelf zo van mensen voelen zich dus anders behandeld en dat is niet fijn als je dat elke x te horen krijgt..  dus dat wou ik even kwijt aan jullie 2e … sowieso waardeer ik het van jullie beide dat jullie me altijd hebben ondersteunt en vertrouwen in mij hebben gehad…

ik weet niet of ik dit kan geven en ja geen idee… want ik weet echt niet meer wat ik kan gaan doen… 

 

srry voor het storen!!

 

groet sophie

 

Dat vind ik een heel goede brief, die je geschreven hebt. Wat je reeds vertelde in dit topic, zit klaar en duidelijk gevat in de brief. Goed gedaan. Ben je er zelf tevreden mee?

 

Gr. Kenshin

Hoi,

dat weet ik dus niet… ik twijfel heel erg en weet niet Wnnr ik het zal moeten geven!!

 

groet Sophie 

hoi, 

dat weet ik dus niet… ik twijfel heel erg en weet niet Wnnr ik het zal moeten geven!!

weet je waarom ik het niet weet… is het niet dat ik een mietje lijk enz en dat het kinderachtig is ofz en ik verander het steeds want ik heb het nu ook aangepast: 

Lieve  Mevr ….. & Mevr …… 

Ik ben gestopt met de gesprekken met u omdat ik dus op dit moment  geen behoefte heb om te praten over mijn problemen zoals u weet… geen idee hoelang dat zal gaan duren… en ik weet het dat is weglopen van je problemen, maar ik ben gewoon zo moe omdat ik elke keer weer met problemen kom en ja dan denk ik best negatief… zo van ja ik ben een mietje blabla als ik gewoon hulp vraag of dat ik hulp ga accepteren, ik wil graag ook gewoon alles alleen oplossen en doen… maar ik las de chats terug van Mevr. … en had een beetje nagedacht over van alles en nog wat… toen dacht ik weet je… ik ben dus niet echt iemand die zich open stelt… wat ik soms ook wel lastig vind.. want ja ik krop dan best veel in mezelf maar ja dan kom ik er zelf wel uit… ik bedank en waardeer het  dat u moeite in me wilde steken en wilde helpen met alles… ook al was het dus niet altijd makkelijk… omdat ik mezelf soms blokte… het spijt me daarvoor… en Mevr….. wil ik ook natuurlijk bedanken voor het helpen nog steeds…  ook al vind ik het moeilijk om mezelf open te stellen wil ik het toch proberen in deze brief.. geen idee wat en wat jullie er aan hebben..  maar ik ga het proberen… ik twijfel ook of ik dit aan jullie ga geven.. maar waar ik dus over nadacht na de gesprekken terug te lezen van Mevr. …  … dat opgeven geen mogelijkheid is en dat ik eigenlijk moet doorzetten… maar omdat ik me zo geïrriteerd voel enz. lukt het gewoon even niet… weet u kijk ik probeer me zo in te houden dat niemand ziet hoe het echt met me gaat… en dat zeg ik ook niet heel snel en op zich hoeven mensen dat ook niet te zien… maar ik voel me zo moe en ja voel me niet echt 100% goed…  fysiek en gewoon geestelijk… ik weet gewoon niet meer wat ik er mee kan met mezelf en alles… tuurlijk probeer ik me sterk te houden… maar op een dag weet ik gewoon dat ik 1 iemand zo pijn zal gaan doen door me eigen domme gedrag… maar ik probeer al zo lang me gedrag te veranderen wat gewoon niet lukt… en daardoor wordt ik boos en voel ik me rot en met die gevoelens ben ik dus boos op mezelf… maar die boosheid en frustratie richt ik elke x op de docenten af… omdat ik gewoon niet 1x normaal kan doen en ja dan kan ik dus wel sorry zeggen maar ja een docent kan dat misschien wel 3x accepteren maar daarna denkt ze of hij zo van weet je je gaat het nooit leren en je gedrag nooit veranderen enz. en het moeilijkste is ook gewoon dat ik niet weet waarom ik me vaak zo gedraag… dan besef ik het pas later misschien maar ja alsnog… soms kan dat dus ook laat zijn…. ik denk er gewoon al elke x over na… maar kan er gewoon geen antwoord op vinden… misschien ben ik wel zo of moet ik het gewoon bij mezelf accepteren of juist niet…. Want ik heb het al zolang proberen te verbeteren en tuurlijk het is niet gelijk dat alles goed gaat… natuurlijk heb je soms ook tegenvalletjes.. maar het lijkt alsof het bij mij gewoon elke x fout loopt te gaan.. ook al doe ik me best dat het toch fout gaat en ja over me thuissituatie vind ik het al helemaal moeilijk om mezelf open te stellen… maar toch zal ik hierover ook proberen een beetje over open te zijn in deze brief…. nou me ouders zijn dus elke x negatief over mij… vaak ruzies tussen me broer… soms tussen hun zelf… ook over me vriendinnen enz.… en als ik iets doe voor hun is het altijd fout… ja cijfers doen ze moeilijk over…. Waardoor ik me rot voel… maar ja dat dus een beetje… waarom ik dit opeens vertel is omdat ik echt heel lang heb zitten denken… toen we geen gesprekken meer hadden met elkaar..  dat het steeds wel slechter met me ging.. maar kan mezelf wel herpakken… en dat ik vind dat  ik tegen over u … eerlijk een beetje zeg wat er in me speelt… en ja de laatste tijden gaat het misschien wat slechter… maar ik probeer het beste van te maken… maar ik weet dus niet wanneer ik weer in gesprek met u wil gaan… want ik ben nog steeds op dit moment er gewoon nog niet klaar voor.. maar dacht u verdiend wel een beetje de waarheid.. het zat me ook een beetje dwars.. want ik wil wel mezelf open stellen maar ja het lukt gewoon niet… daarom vind ik het zinloos… en dat is meer omdat ik er geen vertrouwen meer in heb… weet u wat het ook is… ik wil gewoon niet dat docenten rekening met mij houden (geen idee of ze dit in de gaten hebben) of wat dan ook…. Elke x hoor ik van mensen zo van ja je wordt voorgetrokken blabla dan denk ik ook bij mezelf zo van mensen voelen zich dus anders behandeld en dat is niet fijn als je dat elke x te horen krijgt..  dus dat wou ik even kwijt aan jullie 2e … sowieso waardeer ik het van jullie beide dat jullie me altijd hebben ondersteunt en vertrouwen in mij hebben gehad…

 

Groeten,

ik heb dit nu dus herschreven maar ja… ik ben te onzeker of ik dit wel zal moeten geven…. 

srry voor de hele lap tekst en het storen!! 

groet sophie! 

Ik ben nog steeds een voorstander van de brief. Je hebt wat er in je omgaat erg goed verwoord. Het lijkt me mooi om deze brief te overhandigen aan de twee personen aan wie die bedoeld is, al is het maar om hen op de hoogte te stellen van wat er speelt. Zou je de brief graag mailen, of geef je hem liever op papier?

 

Gr. Kenshin

 

Hoi, 

Ik heb de brief aan mijn oude mentor gegeven… ik heb ook gezegd dat er wel paar voorwaarden aan vast zitten en dat is… dat er niets mee gedaan wordt en dat ze er niet op in gaan en alleen het maar gaan lezen… en dat het niet ergens moet gaan rond slingeren ofz… ik heb gewoon schijt gehad en dacht dit is een goed moment om het te geven.. ik kwam serieus moeilijk uit me woorden… oja en had ook gezegd dat ze het bij mij moest gaan lezen maar gewoon wanneer ze tijd heeft… maar nu weet ik dus niet of ze het al hebben gelezen maar denk het wel… ik moest vandaag keihard huilen maar gelukkig weet niemand dat en was niemand er bij…. want er waren allemaal dingen gebeurd wat gewoon niet leuk was… ik had namelijk de 1ste 4 uur tekenen en ja op zich deed ik niet veel maar die vrouw zegt opeens ja je verstoort heel veel… maar ja…. ik dacht okey het zal wel… de 1ste/2 uur gooide iemand een etui naar mij toe en ik ontweek hem… en toevallig zat die vrouw achter mij… wordt ze opeens boos op mij en zegt ze jij gaat eruit nu…. toen zei gelukkig iemand zovan ik was het… toen zei die vrouw oh okeyy maakt nii uit en die vrouw stuurt diegene er ofz niet uit… dus ik dacht zovan wtf waar slaat het op en toen hield ik gewoon me mond ik zei niets… de 3e en 4e uur ging iemand met kwasten kloten en ik pakte alleen die kwast zovan dat die niet op mij Zal komen en diegene die het op mij wou doen die schreeuwde en toen zei die vrouw Sophie ga er maar uit ben er helemaal klaar mee met jouw gedrag elke x verstoren… dus moest ik op het domein zitten… en de onderwijsassistent vroeg wat is er aan de hand ik zei toen niks… toen zei ze is goed ga maar weg dan… dus ik zei waarom dan toen zei ze ik hoef geen grote mond van jouw… toen zei ik wat moet ik doen dan… toen zei ze zoek je mentor maar op… ik zei die heeft een toets toen zei ze is niet mijn probleem… toen ben ik gewoon weggegaan… toen later ging  ik ff naar tekenen vrouw toe tenminste gewoon naar de mensen zelf toen wou die vrouw me spreken… dus ik dacht weet je ik ga gewoon ja en korte antwoorden zeggen… zij zei dus ja je stoort andere en je krijgt een onvoldoende voor je ding… je bent elke x al storend bezig en tuurlijk je mag dingen doen maar jij bent al elke z bezig met kloten… dus ik zei ja is goed ik zal beter opletten toen zei ze ja dat zeg je altijd blabla… dus toen liep ik weg en sloeg ik tegen de muur en zei ik het is altijd mijn schuld toen zei ze… doe je zelf meid…. ik dacht ja dag ej toen hoorde ik van mensen dat ze blijkbaar heeft gezegd tegen hun dat als ik stoor of wat dan ook dat ze het gewoon moeten aangeven… en ja alles kwam dus op elkaar en toen stortte ik in… en moest ik dus huilen… dat was een beetje het verhaal van vandaaag!! 

 

Groet Sophie! 

Wat goed dat je de brief aan je oude mentor hebt gegeven. Erg dapper van je :slight_smile:

 

Tijdens de tekenles ging het er onprettig aan toe. Wat jammer dat dit je overstuur maakte. Zou je het zien zitten om dit incident met je oude mentor te bespreken?

 

Gr. Kenshin

   

 

Hoi,

dankjewel…  nou ik heb het dit x aangegeven aan me mentor over wat ze ook gewoon kwa reacties geeft… want ik zei ook gewoon eerlijk… meneer ik weet niet of de docent het doorheeft wat voor reacties zij geeft aan mij maar die reacties accepteer ik niet en ja dat u het weet dat als het zo doorgaat dat ik dan wel een grote mond kan geven… want ik houd me nu wel in ben ook gewoon weggegaan en ergens anders gaan zitten… toen zei die ja komt goed ik ga met haar praten… dus hoop dat ze normale reacties geeft aan mij… want ze zei tegen mij zovan want we hadden dus uitleg en blijkbaar verstoor ik normaal altijd haar les… kwam ze naar me toe en raakte ze me schouder aan en zei ze bedankt dat je dit x niet me les verstoorde… ik dacht… ik ben niet de enige die het altijd verstoort en die reacties kan ik gewoon niet tegen,… maar vgm wist me oude mentor het ook wel… want die weet de meeste dingen wel…. maar ja hoop gewoon dat het opgelost wordt… kreeg gisteren een bericht van me oude mentor… ze zei wat een brief sophie. Knap hoe je beschrijft hoe je je voelt en hoe je je eigen weg kiest… nou dat dus een beetje… 

Goed dat je de situatie rond de tekenles hebt besproken. Fijn dat je mentor met de tekendocent ging praten. 

 

Je oude mentor vond het knap hoe je jezelf uitdrukte in de brief. Da’s een mooi compliment :slight_smile:  Hebben jullie verder nog afspraken getroffen voor een gesprek?

 

Gr. Kenshin

 

Hoi, 

ja dat is idd fijn… nou ik denk niet dat me oude mentor er iets mee gaat doen… ook omdat ik dus heb gezegd dat ze er niet op in moeten gaan… dus ja dat… ik ga me oude mentor nu ook niet meer lastig vallen heb haar al genoeg lastig gevallen…. 

 

Groet Sophie!!

Denk maar in alle kalmte na wat je graag als volgende stap zou zien. Zo zou je vroeg of laat de leerlingenbegeleider kunnen contacteren met de vraag of jullie zouden kunnen ingaan op je tendens om je op een bepaalde manier te gedragen; op een manier waar je later spijt van krijgt, zoals reeds enkele keren in de les gebeurde. 

 

Gr. Kenshin

Hoi,

jaa dat doe ik ook… ja dat klopt maar ik zie nog wel maar weet gewoon niet wat ik moet doen... 

groet Sophie 

Hallo sophie28 :)

Ik volg dit niet echt maar je oude mentor vindt het waarschijnlijk niet erg dat je met haar praat over die zaken want ze is tenslotte je oude mentor en je vertrouwd haar.

-Dr8gon99

Reageer