Beantwoord

Ik heb een heel leeg gevoel

  • 23 October 2018
  • 3 reacties
  • 100 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, Sinds het begin van de middelbare is mijn zelfvertrouwen heel erg omlaag gegaan. En ben ik een stuk gevoeliger geworden.

Laatst maakte een jongen uit mn klas een vervelende opmerking. Ik werd daar zo verdrietig van dat ik mn haar eraf geknipt heb.

nadat ik mn haar geknipt had voelde ik me heel raar. Ik voelde niets meer. Ik heb een raar gevoel in mn hart. Alsof ik een zwart gat heb ofzo. Ik maak me er zorgen om.

Heeft iemand dit ook dat ie niets meer voelt? Zo ja, hoe heb jij het opgelost?

dankjewel!
icon

Beste antwoord door Anonymous 23 October 2018, 12:53

Bekijk origineel

3 reacties

Hoi

Wat naar dat je je zo voelt. (School)stress, nare opmerkingen en de puberteit helpen niet mee. Heb je iemand waarmee je kan praten? Een vriend(in), een familielid, de huisarts of je mentor? Als er vaker nare opmerkingen gemaakt worden, kan je mentor ingrijpen.

Misschien vind je een anoniem gesprekje wel fijn. Je kan altijd terecht bij de KinderTelefoon. Daar kan je je verhaal doen, en krijg je vast advies mee.

Verder voelen sommige mensen zich beter nadat ze gesport hebben. Anderen voelen zich geholpen met het opschrijven waar ze mee zitten.

Groetjes
Kenshin
Heey!
Ja, zoals Kenshin al zegt, veel kinderen voelen zich opgelucht als ze het opschrijven of sporten of met iemand praten. Je hebt geen zwart gat in je hart. Je voelt je op dit moment gewoon niet goed. Iedereen gaat zo’n moment meemaken in z’n leven maar het is belangrijk om er iets aan te doen!
Ga meer leuke dingen doen, ga bijvoorbeeld een keer moet een goede vriendin naar de film of gaan een keer leuk shoppen! Onderdruk je gevoelens niet, daar wordt het niet beter van maar probeer zoveel mogelijk leuke dingen te doen zodat jij je meer happy voelt!
Ik herken dit gevoel en je moet hier niet mee blijven rondlopen.

Bespreek dit thuis👍🏻

Nu je je niet meer jezelf voelt (met korter haar) is het een iedee om je haar bv ene kleurtje te geven of laagjes ofzo laaten doen? Zodat je het als iets positiefs gaat zien👍🏻 en dat je het wel meer van jezelf gaat vinden👍🏻

Dat leege gevoel herken ik precies. Het voelt alsof je doorzichtig bent en niemand je snapt of ziet maar ook dat je niets voelt dit komt omdat je dan verdriet hebt en onbewust komt je muur omhoog die blokkeert gevoel (je zelfverdediging) helaas maakt die muur het vaak erger....

Wat je daar het beste aan kan doen is praaten👍🏻❤️

Suc6👍🏻❤️

Reageer