Vraag

ik heb depressie maar weet niet hoe ik met hulp moet beginnen

  • 21 March 2022
  • 3 reacties
  • 69 Bekeken

Badge

Ik voel me al minstens een jaar heel slecht. Het begon met simpele dingen zoals haat naar mijn lichaam. Nu is het overgegaan naar snijden en zelfs zelfmoord gedachtes. Ik wil niet dood maar soms is het gewoon te veel. Ik wil graag hulp maar weet niet waar ik moet beginnen. Mijn ouders zijn niet heel makkelijk in dat soort dingen en zeggen dat ik overdrijf als ik er over wil praten. Weet iemand wat ik kan doen?


3 reacties

Reputatie 2
Badge

Heehee, 

wat vervelend dat je je zo slecht voelt :(

ik raad je aan dit op school al je mentor te vertellen! Zij kunnen jou dan doorsturen naar bijvoorbeeld de zorgcoördinator die dan met jou over dit soort dingen kan praten. En geloof me als jij niet wilt dat bijvoorbeeld je ouders dit weten vertellen ze het echt aan hun, daar kan je ze in vertrouwen. 
Heel veel succes ❤️
Xxx 

Reputatie 4
Badge +1

Hey @Nummy 

Wat vervelend dat je je zo voelt..

Als je graag hulp wilt, kan je een afspraak maken bij de huisarts. Die schat dan in hoe erg het is, en wat voor hulp je nodig hebt.

Je mag volgens mij vanaf 12 jaar zelf een afspraak maken bij de huisarts. En vanaf 16 jaar hoeven je ouders je geen toestemming te geven, bij bijvoorbeeld een doorverwijzing voor hulp. (Onder de 16 jaar? Dan moeten je ouders wel toestemming geven als je word doorverwezen naar hulp ect.)

Hopelijk heb ik je een beetje kunnen helpen <3

Veel liefs

Mijnproblemen

Hey,

Wat vervelend dat je je zo voelt maar wel goed dat je hulp wil gaan zoeken. Als je denkt dat je ouders niet naar je zullen luisteren kan je het beste een andere volwassene zoeken om mee te praten, bijvoorbeeld je mentor of een vertrouwenspersoon op school. 

Dat stukje dat je je snijdt maar niet dood wil herken ik, toch denk ik dat je het beste kan stoppen met snijden want je krijgt er spijt van. Hier vind je een topic met alternatieven voor zelfbeschadiging, ik vind sommigen best goed dus ik hoop dat je er wat aan hebt.

Reageer