Vraag

Ik blokkeer als mensen me willen helpen



Toon eerste bericht

365 reacties

Hoi, 

nou ik kijk wel even…. want ja ik zat de hele dag te piekeren of ik het überhaupt moest zeggen…. maar ja voel me dus nog wel schuldig…. 

groet Sophie!!

Je zou iets kunnen sturen in de aard van: ‘Beste oude mentor en leerlingenbegeleider. Hierbij zorg ik graag even voor verheldering door toe te geven dat die foto op Instagram wel degelijk door mij gepost is. Ik vond het erg moeilijk om dit toe te geven, was ook best bang voor jullie reactie, maar heb uiteindelijk toch mijn moed bijeen geraapt.’

 

Zoiets?

 

Gr. Kenshin 

Hoii

ik zou me best gaan doen!! Alleen ja idk wat ik zeggen moet...

Naar mijn vermoeden zullen ze niet boos worden, en eerder opgelucht zijn dat je hen de waarheid vertelt. Wat mij het eenvoudigst lijkt, is om voor het gesprekje een bericht te sturen waarin je de waarheid uit de doeken doet. Op die manier hoef je dat niet tijdens het gesprek te doen. 

 

Gr. Kenshin

Ik heb trouwens nu een… afspraak toch maar gemaakt en afgesproken dat we 5 over 2 met elkaar zouden praten in de pauze….. maar ja idk of ik ga enz…. dus ja.. want weet niet wat ik moet zeggen enz!!

Hoi, 

denk je dat hun het zouden begrijpen en niet boos worden…. want ik heb het nu wel gezegd dat ik het nii ben….. ik ben gwn bang voor hun reactie…. maar anders stoor ik hun weer…. ik doe het wel morgen denk ik…. ook al weet ik niet of ik morgen in gesprek ga met me oude mentor…. maar wordt wel gek…. heb gwn 100 vragen in me hoofd…. hoe ze überhaupt dacht dat ik het zal zijn…. of ik het überhaupt zal gaan weten…. en ja zulke dingen 

Vermoedelijk blijft dat schuldgevoel aan je knagen, zolang je de waarheid niet vertelt. Als ik in jouw schoenen stond, stuurde ik een berichtje met de waarheid. In mijn ogen zouden je ouders hierom niet ingelicht hoeven worden. 

 

Gr. Kenshin

Hoi,

hoe kan ik nu nog de waarheid vertellen? Ik voel me…. namelijk schuldig… dat ik dit tegen haar heb gezegd…. maar ja ik weet niet echt… ben bang voor de oorzaken enz…. en ja… ben dan bang dat me ouders er enz ook achter komen!!

groet Sophie 

De waarheid vertellen kan nog steeds :slight_smile:  Je hebt daarbij in mijn ogen geen grote misstappen begaan, enkel het posten en volgen op sociale media, wat jouw volste recht is. Dat school zich zorgen maakt, kan ik echter begrijpen.  

 

Gr. Kenshin

Hoi,

bedankt voor je advies…. ik ben wws echt dom…. want ik heb het bericht wel gestuurd… dus heb gelogen dat ik het niet was enz….. waarop zij due antwoordde:Eerlijk? Nee, ik denk niet dat jij dat doet. We hebben het er nog wel over. 
Slaap lekker!  Dus me leerlingbegeleider denkt dus dat ik er niet aan doe….. dus ja maar weet niet hoe of wat ik kan gaan doen? Dus kan ik überhaupt nog eerlijk zijn of…. en ja als ik eerlijk ben…. ben ik bang dat ze boos worden en al helemaal omdat ik soms op die acc ook andere dingen er op zette…. en ik volgde bepaalde andere docenten en volgde haar ook…. dus ja drm…. klopt ik zie het nii zitten…  

Groet Sophie!!

Je oude mentor kiest ervoor om de Instagram-kwestie maandag met je te bespreken. Hiervoor zal je haar moeten opzoeken, wat je niet ziet zitten. 

 

Hm, ik raad je niet graag aan om de waarheid te verzwijgen. Aangezien je die post wel degelijk geplaatst hebt, vermoed ik dat je oude mentor en leerlingenbegeleider op een of andere manier toch met zekerheid weten dat jij die post geplaatst hebt. Is eerlijk toegeven dat je de foto geplaatst hebt, al is het via een berichtje, een optie?

 

Gr. Kenshin

Hoi, 

kan ik dit bericht sturen naar me leerlingbegeleider die ik nog steeds heb geskipt: want ik had dus dit gezegd:  Hoi mevr, waar ik nog over nadacht is.... over insta.... ik snap dat ding niet over zelfbeschadiging ofz? Van wie heeft u dat überhaupt gehoord? Toen zij zei pas later…. want zei had mij ook geskipt….  Dat kan ik niet zeggen. Wrs een fake-account. Jij mag het zeggen. Ik geloof wat jij vertelt….. en dit bericht wil ik dus terug sturen na haar nadat ik haar lang heb geskipt…. ik zal totaal nii weten waar het over gaat.... iets van fake- account welke naam is het dan? Mag ik dat in ieder geval wel weten dan.... ik heb srs echt niks op insta gezet... heb mevr “””” al hierover geappt.... maar ja laat het maar... want krijg toch geen duidelijke antwoorden... maar ik heb er in ieder geval niks mee te maken met dat insta gedoe.... dus bepaalde dingen Snap ik nu ook gwn niet... nu even eerlijk.... denken jullie dat ik me zelf beschadigd? Kan dit?? 

Ik heb dus een bericht gestuurd!! Maar me oude mentor reageerde met een 👍 en ze wilt het dus niet via de telefoon/ app doen omdat…, ze me hoofd er bij nii kan zien ofz dus moet ik haar maandag opzoeken en dat ga ik sws niet doen…. 

Groet Sophie!! 

Zou je via een berichtje kunnen vragen naar meer info rond de foto? Op die manier hoef je niet per se in gesprek. 

 

Gr. Kenshin

Hoi,

kan idd wel…. maar ik wil het opzich wel vragen maar dan moet ik in gesprek en daar heb ik echt geen zin in…. en nu moet ik tot maandag wachten…. en ja überhaupt ik weet niet eens of ik het ooit te horen kreeg als ik het niet van me leerlingbegeleider te horen kreeg...

Misschien dat er eens een melding op je telefoon terecht kwam op het anonieme account, en dat een docent dat toen zag. Ik weet het op zich ook niet, erg veel is mogelijk. 

 

Gr. Kenshin

Hoi, 

Nee kan niet…. want heb dus een fake account en ja dus niemand weet… wie ik ben….

groet Sophie!!

Het lijkt me best lastig om er op je eentje achter te komen hoe ze bij die post gekomen zijn. Zou een vriend(in) je school ingelicht kunnen hebben rond de foto?

 

Gr. Kenshin

Hoi,

nee sowieso durf ik dat niet en ja…. ik wil wel gwn weten hoe ze dat wisten…. maar blijkbaar mocht ik het niet eens weten dus ik vraag me überhaupt af of ik dit ooit te weten zal komen?

groet Sophie 

Vermoedelijk is het verstandigste om eerlijk toe te geven dat jij die post geplaatst hebt. Waarschijnlijk hebben je vroegere mentor en leerlingenbegeleider door dat jij die foto geplaatst hebt; anders hadden ze je er niet over aangesproken. 

 

Denk je dat je via een bericht toe durft te geven dat jij degene bent die die post geplaatst heeft?

 

Gr. Kenshin

Hoi, 

ja op me anonieme wel… maar dat was 1xtje en ja ik snap dus niet hoe ze dat kan weten dat ik het was….. me oude mentor heeft een 👍 gereageerd op mijn bericht en ja me leerlingbegeleider idk wat ik moet antwoorden…. ik heb haar gwn tot nu toe geskipt.…

groet sophie

Als ik het goed begrijp, heb je wel degelijk op een anoniem account een post rond zelfbeschadiging geplaatst?

 

Gr. Kenshin

Hoi, 

ik zat er echt mee gisteren…. dus had gisteren geappt naar me oude mentor….. had eeerst geappt naar me leerlingbegeleider…. maar ja die skipte dus….. die skipte gisteren het hele bericht en nu reageert ze pas en zegt ze…. Ik mag het nii zeggen…. Wws een fake account…. jij mag het zeggen….. ik geloof jou….  dus appte ik een bericht naar me oude mentor ik dacht nee niet doen…. dit had ik gezegd heeft u misschien iets gezegd? Over zelfbeschadiging via insta? Tegen mevr Leerlingbegeleider? Ik heb helemaal niets op insta gezet namelijk.... en überhaupt u volgt me niet eens? Ik wist totaal niet waar mevr over praatte... dus ja en anders zou ik nooit zoiets op insta zetten.... want me familie en vrienden volgen me ook dus... want als dat zo is.... snap ik totaal niet waar u over praat....  en als ik het wel zou doen.... wrm zou ik het op insta plaatsen? Srry als het respectloos over komt.... maar zo bedoel... ik het totaal niet!! En srry voor het vragen en storen... ik hoop gwn dat u eerlijk bent tegen mij… maar toen had ik dit bericht verwijderd want dacht nee laat maar!! Toen zei ik er achter aan…. verkeerde chat… toen zei ze 😂…. dus ik dacht Sophie kom op je kunt het…. dus ik zei Ik wil u iets vragen? Maar belooft u dat u nii boos wordt ofz? en natuurlijk als u… tijd heeft…, toen zei ze kom maar op…. dus ik stuurde de bericht opnieuw die ik al had gestuurd…. Ze zei dus dit…. Praat ik liever niet via de app over...dan zie ik je gezicht niet…. dus ik zei wattan? Als ik vragen mag Toen zei ze is moeilijk om uit te leggen via app…. toen skipte ik haar gwn….. dacht ja dag ik heb hier geen zin in…. toen zei ze later daar achter Zoek me maandag maar even op...ik zag iets op insta..dacht dat t van jou...vertelde ik in vertrouwen tegen mevrouw...wist niet dat ze dat met jou...dan heb ik een fout gemaakt...excuses …. die bericht heb ik lang niet geopend dacht wat boeit het mij…. toen reageerde ze veel later accepteer je dat? Dus ik had die ook niet geopend pas rond 23:53 reageerde ik…. ik wist gwn ff nii wat ik moest zeggen enz….  Dus ik zei maar…..Ik accepteer het sowieso... want u accepteert ook altijd mijn sorry’s.... en ja bedankt voor u eerlijkheid.... maar ja... srry dat ik het aan u vroeg.... ik vind het gwn raar... maar dat kan aan mij liggen... srry dat ik pas laat reageer... ik weet niet echt wat ik zeggen moet... en het spijt me als het respectloos over kwam... want dan is het niet mijn bedoeling.... en ja srry voor het storen… en ja in de ochtend werd ik wakker en heeft ze me geskipt…. maar ja tuurlijk ga ik niet zeggen dat ik het Wel heb gedaan…. want heb het wel gedaan maar op een fake account…. maar hoe kan me oude mentor dat weten überhaupt? 

Groet Sophie!!! 

Alles faalt elke x weer…. kan het niet een x zonder gezeik…. ik zou totaa niet weten…. hoe ik dit kan oplossen zonder te zeggen… dat ik het wel ben...

Vraag gerust om duidelijkheid rond die foto. Wie weet is er sprake van een misverstand, en behoort die foto tot iemand anders. 

 

Dat je nog niet klaar was voor het laten lezen van de brief, kan gebeuren. Daar hoef je je helemaal geen ‘faal’ voor te voelen. Geef de brief gerust nogmaals af wanneer je er klaar voor bent. Als het afgeven van de brief je eng lijkt, zou je ‘m ook kunnen mailen. Da’s één spannend klikje, en dan ben je er vanaf. 

 

Gr. Kenshin

 

hoi, 

hahaha mnu, srry dat ik steeds oude mentor zeg… maar ja heb dus beter contact met me oude mentor dan me nieuwe…. drm heeft me nieuwe mentor dat geregeld dat me oude mentor…. dus vertrouwingspersoon blijft dus soort van ook mentor want ze coacht mij dus ook.… Ja ze volgt me wel op die fake acc…. maar je kan daar echt nii zien dat ik het ben….. had nog gekeken wat ik allemaal er op had gezet en dat kan gwn echt nii….. dus ik weet niet echt….. dus moet ik er wat van zeggen zovan het is totaal niet waar….. heb me leerlingbegeleider wel geappt en gezegd hz over insta…. ik heb helemaal niets geplaatst…. mag ik misschien weten van wie u dat überhaupt hebt….. maar ja ze heeft me geskipt….. dus ja…. en denk je dat m’n oude mentor die brief echt heeft verscheurd…. en anders moet ik hem opnieuw geven…. maar ja dan ben ik weer een domme kind die zegt nee verscheur hem maar ofz…. ik faal gwn in alles!!

Groet Sophie!!

Reageer