Beantwoord

Hulp om snijden



Toon eerste bericht

711 reacties

hey 

 

ik heb laatst een lijst uit geschreven voor iemand anders. misschien zit er ook iets voor jou bij. 

dat zijn de meeste series die in mijn lijst staan. 

 

groetjes blue

@Pin 

Ik baal dus echt dat ik geen serie heb nu.

 

zeker balen. Ken je 'Hollands Hoop’? Ik zag die per toeval vorige week op tv. Herhaling van seizoen 1 en 2 is nu bezig met laatste afleveringen . Seizoen 3 begint zondag. Alles terug te kijken op https://www.npostart.nl/hollands-hoop/BV_101385153

 

Let op, want seizoen 1 kun je nog maar 3 dagen kijken. Ik vind 't wel een leuke serie en ook spannend en er gebeuren onverwachte dingen.

Is ook op Netflix geloof ik, maar dat heb ik niet.

 

@iedereen, 

succes met alles. Ik heb dit topic niet echt gevolgd, dus kan verder niks zinnigs zeggen.

 

Groetjes,

M&M's

Hey!

 

ik heb ff een trots momentje op me zelf 😂

ik heb vandaag me bed verschoont en 3 vakken huiswerk gedaan en ben wel pas sinds half 6 thuis. dus op zich wel goed toch? ik moet nog 1 opdracht doen en heb 4 van de 5 vakken af. 

Wow! Goed gedaan! Wat een motivatie die je hiervoor hebt opgebracht.

 

eh... ik ken het... deze week zit echt iedereen te zeiken dat ik meer moet gaan eten... 6x de opmerking gehad in 3 dagen dat ik anorexia zou hebben. 

Hm, ook gezellig. Not.

was ik dat niet die verbaast was? want eh ik zeg gewoon de naam. want de regel van aanspreken is kinderachtig... maar dat gebeurd als je op speciaal en een laag niveau zit... we zouden serieus meester en juf moeten zeggen. maar dat ga ik mooi niet doen. en mijn mentor zou niet eens willen dat ik u zeg want ze is 66 😂 gaat als ik van school af ga gaat zij met pensioen 

Jep, jullie waren beiden verbaasd, haha. Mijn mentor heeft trouwens al wel eens gezegd dat ik haar met 'je' aan mag spreken. Doe ik alleen niet, haha. Soms als ik er niet aan denk gebruik ik wel hun namen. Dan noem ik bijvoorbeeld Clay's voornaam als ik over haar spreek (ik zeg namelijk voornamelijk gewoon 'mevrouw ...', overigens doe ik dit niet als ze er zelf bij is).

 

gewoon lekker contact zoeken

Haha, oké.

 

jeeeh gezellig! 

Ja, ze ging ook meteen over op de praktische zaken, zoals waar en hoe laat ze er zou zijn. Daar word ik dan weer heel erg blij van, dat ze meteen duidelijkheid geeft zonder dat ik erom hoef te vragen. 'Ik kom aan het eind van de wedstrijd wel een keertje kijken.' is namelijk te vaag voor mij. Ben nu wel al begonnen  met piekeren of ik na de wedstrijd naar haar toe moet komen of niet? 

 

Ik spreek ze eigenlijk gwn met "je" aan. Anders vind ik er zo'n grote afstand tussen zitten en dat vind ik gwn niet relaxed.

Ja, snap ik ergens ook wel. Vinden jullie het eigenlijk leuk om gewoon met leraren te kletsen, of niet? (Ik ga gokken dat jij het wel leuk vindt Blue, want als ik hoor hoe vaak jij met een leraar een gesprek hebt. Maar goed, bij jullie lijkt me de drempel ook veel lager.)

 

Ik denk dat je over het mailen moet mailen met Rick (😂). Vraag hem gewoon wat dan wel oké is en wat niet. Als hij niet duidelijk is, zoek jij gewoon de grenzen langzaam op. Gewoon mailen en dan steeds meer ofzo. 

Haha, mailen over het mailen. Ja, ik zal kijken of ik het morgen kan vragen in de les (heb hem gister gemaild over de kaart van Hannah en hij was wel benieuwd naar wat erin stond (en ik wil hem aan iedereen laten zien als mijn roze glitterig pronkstuk, haha)) of dat ik dan nog maar een mailtje stuur. Ja, maar hij zou het dus niet zo snel zeggen als ik te veel mail. Hij denkt altijd iets van: laat dat kind maar, als ze het nodig heeft... Aan die instelling hebben we niet zo veel.

 

Mijn Netflix interesses zijn vooral scifi en actie enzo. En dan geen gekke talen als Spaans of idk, want ik erger me echt dood daaraan😂 Wou laatst een serie beginnen, kwam ik erachter dat ie was nagesynchroniseerd... Vreselijk, meteen mee gestopt.

Haha, had ik eerst ook. 3% heeft me echter toch zo ver gekregen... Oké,  waarschijnlijk heb je veel van dit al gezien, maar ik maak even een lijstje: Arrow, Supergirl, DC Legends of Tomorrow, The Flash, WolfBlood (beetje jeugdsentiment voor mij), Teen Wolf, Shadow Hunters, Dirk Gently's Holistic Detective Agency, The Shannara Chronicles, Waterschapsheuvel, The 100 en Peaky Blinders. Als daar niks tussen zit weet ik het ook niet meer…

Groetjes,

Anoniempje

hey

 

 

Wow! Goed gedaan! Wat een motivatie die je hiervoor hebt opgebracht.

het huiswerk motivatie was dat jij op je toppic had gereageerd en ik pas mocht kijken als vaak 2 af was en pas mocht reageren als vak 3 af was 😂

 

 

 

Ben nu wel al begonnen met piekeren of ik na de wedstrijd naar haar toe moet komen of niet? 

ik zou ff via app afspreken dat je je eerst gaat omkleden en dat je daarna nog ff naar haar toe wilt gaan om gezellig bij te praten.  

 

 

Ik ga gokken dat jij het wel leuk vindt Blue, want als ik hoor hoe vaak jij met een leraar een gesprek hebt.

bij mij is idd die drempel super laag. nou ja ligt aan de docent. ik heb een aantal waar ik wel een drempel bij zit. bij de hogere mensen. ik spreek de team leider van mij docenten wel met mevrouw ...... aan. maar de directrische spreek ik wel weer met je en haar naam.  klinkt onlogisch he? 

ik heb docenten waar ik een beleeft praatje mee maak. nou ja voor mij beleeft. maar ik heb ook een aantal waar ik gewoon over alles en nog wat praat en ook hun gewoon zit uit te dagen met grapjes en zo. ik heb bij 2 docenten dat de drempel zo laag is dat we gewoon over mijn transitie en überhaupt over uit de kast komen hebben.

er zijn ook gewoom geen strenge docenten op mijn school. nouja tegen mij niet streng. ik heb kwa docenten wel geluk... alle docenten die op mijn school werken spreken me wel eens aan. maar ik ben ook een bijzondere leerling want ik ga een vervolg doen als weinige en dan ook nog een transformatie (hoe een docent dat zegt) van een klein verlegen meisje naar een open en volwassenen mens.

 

het ligt er ook aan hoe je er zelf is staat. vorig school jaar sprak ik met 2 docenten en de rest kreeg geen kik

 

 

3% heeft me echter toch zo ver gekregen...

haha die serie kijk ik nu! en deze zin las ik toen mijn teli 3% was 🤔

 

groetjes blue

 

Hey,

Ik heb idd ook altijd struggles met mevrouw of voornaam of idk... Ik vermijd het gewoon in z'n geheel. Start mailtjes met "hallo," en ja 😂 Heb 1 docent die ik gwn met de voornaam aanspreek, maar da's gwn anders. Met vrienden hebben we het meestal over de achternaam van de docent, als we een docent bedoelen. Dus geen meneer/mevrouw/voornaam. Gwn achternaam.

Ik zou na de wedstrijd wel naar Clay toe gaan ja. Ze komt speciaal voor jou.

Ik vind het soms wel leuk om met een docent te praten. Ligt aan de docent en het onderwerp. Met sommige docenten kan/kon ik het erg goed vinden, dus ging dat best soepel. En met sommige docenten heb ik ook echt diepe gesprekken gehad. Die gingen me random helpen. Vet aardig. Sommige docenten doen ook niks in de les. Als je dan een praatje met ze aanknoopt, ben je de hele les zoet en krijg je gewoon een goede beoordeling voor je werkhouding en ben je "actief in de les." 😂

Vind het soms nog interessanter om te luisteren naar de gesprekken van anderen met docenten 😂

Ja, 3% leek me ook leuk, maar dat Spaans, echt hoor... Ken niet alle series die je opnoemt, dus ik zal er eens naar kijken. Ook naar jouw tip @M en Ms, thx!

 

@Pin 

Ook naar jouw tip @M en Ms, thx!

Nice. Ik viel eerst midden in aflevering 3 of 4 en vond het gelijk wel spannend, dus besloot ik, dat ik beter bij aflevering 1 kon beginnen. Die vond ik in het begin een beetje suf, maar ik beloof je dat verandert snel. Ik ben elke keer benieuwd naar de volgende aflevering. Soms gebeuren er wel lugubere dingen…. cool haha.

Dus nog ff 8 afleveringen kijken binnen 3 dagen. Voor de rest heb je meer tijd.

 

Groetjes,

M&M's

Hey!

Ik kreeg geen meldingen van dit alles, dus dat is nice.

het huiswerk motivatie was dat jij op je toppic had gereageerd en ik pas mocht kijken als vaak 2 af was en pas mocht reageren als vak 3 af was 😂

Haha, ach ja, als het helpt.

ik zou ff via app afspreken dat je je eerst gaat omkleden en dat je daarna nog ff naar haar toe wilt gaan om gezellig bij te praten.  

Ja, ik heb dus veel zitten twijfelen, maar heb nu maar even gevraagd of ze meteen naar huis gaat of niet (weer wachten op een reactie). Ik douche namelijk niet, dus ben op zich vrij snel klaar. Aan de andere kant: als de rest van het team ook niet doucht hebben we niet veel tijd. Heb mezelf nu ook geschoren voor de wedstrijd, echt, wat ben ik erg. 

 

 klinkt onlogisch he? 

Ja, op zich wel. Maar denk dat het er ook ana ligt hoe vaak je dat persoon ziet.

 

ik heb docenten waar ik een beleeft praatje mee maak. nou ja voor mij beleeft. maar ik heb ook een aantal waar ik gewoon over alles en nog wat praat en ook hun gewoon zit uit te dagen met grapjes en zo. ik heb bij 2 docenten dat de drempel zo laag is dat we gewoon over mijn transitie en überhaupt over uit de kast komen hebben.

Leuk! 

 

Ik heb idd ook altijd struggles met mevrouw of voornaam of idk... Ik vermijd het gewoon in z'n geheel. Start mailtjes met "hallo," en ja 😂 Heb 1 docent die ik gwn met de voornaam aanspreek, maar da's gwn anders. Met vrienden hebben we het meestal over de achternaam van de docent, als we een docent bedoelen. Dus geen meneer/mevrouw/voornaam. Gwn achternaam.

Ik start mailtjes altijd met 'Beste mevrouw/meneer' en meestal reageren ze dan met 'Hallo Anoniempje'. Ik snap er echt niks van. Bij vrienden zeg ik ook altijd de achternaam van de leraar, lekker kort en makkelijk.

 

Ik vind het soms wel leuk om met een docent te praten. Ligt aan de docent en het onderwerp. Met sommige docenten kan/kon ik het erg goed vinden, dus ging dat best soepel. En met sommige docenten heb ik ook echt diepe gesprekken gehad. Die gingen me random helpen. Vet aardig. Sommige docenten doen ook niks in de les. Als je dan een praatje met ze aanknoopt, ben je de hele les zoet en krijg je gewoon een goede beoordeling voor je werkhouding en ben je "actief in de les." 😂

Haha, goeie tactiek. Ik vind het zelf ook wel leuk, maar ben vaak te verlegen.

 

Vind het soms nog interessanter om te luisteren naar de gesprekken van anderen met docenten 😂

Jep, dat doe ik meestal. Sommige leerlingen durven dan ook nog hele persoonlijke dingen te vragen, kom je nog eens iets te weten over een leraar.

 

Ja, 3% leek me ook leuk, maar dat Spaans, echt hoor... Ken niet alle series die je opnoemt, dus ik zal er eens naar kijken. Ook naar jouw tip @M en Ms, thx!

Oh en Sherlock! Wel veel met moorden en shit, maar ik vond het wel leuk.

Ik had vandaag een gesprek met mijn mentor over mijn rooster en hoe het met me gaat. We hebben het onder andere gehad over medicatie en mijn gewicht. Op een of andere manier heeft ze het uit me gekregen dat ik een zelfmoordpoging heb gedaan. Ook hebben we gepraat over waarom ik het deed. Dat ik niet meer met Rick mocht praten en dat dat de druppel was. Toen vroeg ze hoe ik er nu tegenover stond en zei ik dat ik er wel vrede mee had, maar dat ik wel nog probeerde er iets aan te doen. Nu ben ik in een ongelooflijk dwarse en beetje boze bui. Ik heb er namelijk helemaal geen vrede mee, dus waarom doe ik niks? Ja, Sara had beloofd dat ze ervoor zou zorgen dat ik zo snel mogelijk een gesprek krijg, maar dat schiet niets op, gister heeft ze er helemaal niks over gezegd. Nu heb ik Hannah 'terug' en nu wil ik Rick ook terug. Dan had ik Rick ook nog beloofd de kaart van Hannah te laten zien, maar dat durfde ik niet toen ik vandaag in de les zat. Daar zit ik nu dus ook over in, dat ik daarover boos ben op mezelf. Gaat weer helemaal lekker. Nou ja. Morgen wordt hopelijk beter.

 

Groetjes,

Anoniempje

Hey,

Hoe was het bij je wedstrijd? Of had je 'm vandaag en is ie afgelast?

Ja, docenten gebruiken altijd jouw voornaam, maar andersom…

Sherlock is idd leuk.

Wacht waar heb je geen vrede mee?

Zou je een gesprek met Sara regelen of met wie?

Je kan de kaart best de volgende keer laten zien. Geen probleem toch? Hij had er ook naar kunnen vragen.

Gr. Pin

Hey!

De wedstrijd was oké. We hebben verloren, maar ik heb wel even met Clay kunnen praten.

Ze vertelde dat ze zwanger is (wist ik al). Dat vind ik oprecht heel erg leuk voor haar. Ik schaam me alleen zo, omdat ik zo egoïstisch ben en nu al ben begonnen met piekeren over dat ik haar binnenkort een tijdje met rust moet laten (dat heeft ze niet gezegd, maar tegen de tijd dat ze hoogzwanger is en als ze haar kind net heeft gekregen ga ik haar sowieso niet om hulp durven te vragen) en dat eigenlijk niet zonder haar kan.

Ja, het zou toch vreemd zijn als docenten me bij mijn achternaam aan zouden spreken?

Ik heb er geen vrede mee dat ik niet meer met Rick mag praten.

Ja klopt, maar ik moet alles van mezelf in 1 keer goed doen, dit dus ook.

Groetjes,

Anoniempje

Hey,

Wel goed dat je je realiseert dat je Clay idd niet kan contacteren als ze goed zwanger is. Ik snap je wel. Het is heel logisch dat je meteen zo'n gedachte hebt. Het lijkt me normaal om dan zo'n ding op jezelf te betrekken, dus om te kijken wat het voor jou betekent.

Gr. Pin

Hey!

Ik heb het op mijn lijstje staan met dingen die ik met Sara wil bespreken.

Mijn god, wat ben ik geïrriteerd. Vandaag hadden we een gesprek bij de psychiater. Mijn vader ging weer eens al zijn zorgen uiten en met mij discussies voeren (de psychiater zei na afloop nog dat mijn vader heel erg snel moedeloos wordt, zodra er iets misgaat, maar dat ik juist alle kleine stapjes moet vieren. Oh en ze heeft tijdens dat gesprek nog eens even duidelijk gemaakt dat het geen nut heeft om een tussenjaar te nemen (want dat stelde hij voor)). Mijn trajectbegeleidster en de psychiater moesten ons een paar keer onderbreken. Ik heb aangegeven dat ik een aangepast rooster wil voor de toetsweek. Mijn trajectbegeleidster zei dat we dat met school moesten regelen, maar dat als ik wilde dat ze bij dat gesprek was, ik dat aan moest geven. Ik heb geweigerd, maar achteraf had ik echt ja moeten zeggen. Ik zei dat de leerplichtambtenaar daarbij aanwezig moest zijn, maar iedereen daar was van mening dat dat niet nodig was (ik kom op school en vertel het tegen mijn mentor en zij zegt van wel). Vervolgens komen we thuis (oh ik heb ook nog even tegen de psychiater gezegd dat de gesprekken met Rick echt van groot belang waren, ze zou het nog eens melden bij mijn trajectbegeleisdster) en vraag ik aan mijn vader (aan het eind van de dag) of hij mijn mentor heeft gebeld. Hij wordt helemaal boos en zegt dat dat niet nodig is. Dus hadden we weer een hele discussie daarover. Gingen ze weer helemaal opnieuw uitleggen waarom de leerplichtambtenaar niet nodig is bij een aanpassing van het toetsrooster en waarom ze de zorgcoördinator kunnen aanklagen omdat ze op eigen initiatief de stichting heeft gebeld. Ze willen gewoon godverdomme niet luisteren! Ik word er helemaal niet goed van. Ik ben bereid een aangepast toetsrooster te volgen (dat wilde ik dus eerst écht niet) en medicatie te slikken zolang ik met Rick mag praten. Ik wil niet veel zeggen, maar dan doe ik een heleboel concessies. Ondertussen zitten zij weer helemaal te zeiken. 

Ik word er oprecht niet goed van. Dit wordt nog een leuke vakantie straks.

Maar, mijn vraag is dus. Als jullie misschien een middagje niets te doen hebben. Mogen mijn ouders de zorgcoördinator aanklagen omdat ze 2 keer de stichting heeft gebeld zonder dat eerst met mijn ouders te overleggen? 

Groetjes,

Anoniempje 

Hey,

Dat klinkt weer als een gezellige voel. Is er nog iets concreets of nuttigs uit het gesprek met de psychiater gekomen?

Is je trajectbegeleider iemand vanuit school of vanuit de stichting?

Een aangepast toetsrooster is volgens mij inderdaad iets wat zonder leerplichtambtenaar o.i.d. kan. Je verzuimt niet, je spreidt je toetsen alleen. Je school mag zelf bepalen hoe ze die toetsen geven en wanneer ze dat doen, als het maar voor je eindexamen is en je de dingen gwn afrond. Pas als je dingen gaat verzuimen of dingen over jaren heen gaat spreiden, komen er mensen van hogerop kijken denk ik.

Maar ik ben ook maar een leek, so idk hoe dit precies werkt. Neem dit niet zomaar van me aan.

Ik weet ook niet of de zorgcoördinator zomaar contact mag zoeken met de stichting. Ik weet namelijk niet precies hoe de privacywetgeving werkt. Is de zorgcoördinator überhaupt iemand met geheimhoudingsplicht?

In principe moet jij toestemming geven aan een partij om informatie uit te mogen wisselen over jou. Als je dat niet doet, mogen ze geen contact met elkaar hebben. Dit geldt iig voor hulpverleners. Bellen an sich lijkt me dan niet "strafbaar". Er is dan immers geen uitwisseling van gegevens (niet per definitie, al is het wel logisch dat dat is gebeurd tijdens het telefoongesprek). Echter is dit gebaseerd op "logisch nadenken" van mijn kant. Wederom niet heel betrouwbaar dus. 

Met je ouders overleggen is ook niet de juiste toestemming. Je bent 16+, dus als er overleg moet gebeuren over zorgdingen, gaat dit via jou en niet via je ouders. Je ouders hebben in principe niks te zeggen over de uitwisseling van die informatie. 

Hopelijk is dit toch nog soort van nuttig. Alvast welterusten!

Gr. Pin

hey 

 

het is al weer bijna een week geleden. ik wil graag reageren maar het gaat vooral over dingen waar ik nóóit mee te maken heb gehad. dus dan vind ik advies geven lastig 🤷‍♂️

 

in iedergeval goed dat je een lijstje hebt wat je allemaal met Sara wilt bespreken. misschien kan ik beter advies van jou gebruiken want ik zeg al 7 dagen dat ik ook een lijstje moet maken om met me begeleider te bespreken. maar ik kom er niet aan toe 😂😅

 

op zich is het beter dat hij tijdens het gesprek zijn zorgen uit spreek en niet na het gesprek alleen tegen jou want dan voel je je alleen aangevallen.  

 

in de vakanties is het idd altijd lastig. misschien kan je dan naar Clay toe gaan en haar een beetje helpen in het huishouden? want dat is voor zwangere mensen fijn en dan ben jij ff weg van je ouders. je kan een keer met die school vriendinnen bvb naar de bios gaan. en een keer met Fleur afspreken. ehm misschien samen met Rick (als hij dat ook ziet zitten) een mooie wandeling in de natuur maken. 

 

Maar, mijn vraag is dus. Als jullie misschien een middagje niets te doen hebben. Mogen mijn ouders de zorgcoördinator aanklagen omdat ze 2 keer de stichting heeft gebeld zonder dat eerst met mijn ouders te overleggen? 

Dit snap ik niet helemaal 😅

 

groetjes blue

Hey!

 

Dat klinkt weer als een gezellige boel. Is er nog iets concreets of nuttigs uit het gesprek met de psychiater gekomen?

Nope, niet echt. Ik weeg precies evenveel als voor mijn opname? Oh, en ze heeft nu aangeraden om Bach druppels te gebruiken (die zijn rustgevend). Dat was het wel.

Is je trajectbegeleider iemand vanuit school of vanuit de stichting?

Vanuit de stichting.

Een aangepast toetsrooster is volgens mij inderdaad iets wat zonder leerplichtambtenaar o.i.d. kan. Je verzuimt niet, je spreidt je toetsen alleen. Je school mag zelf bepalen hoe ze die toetsen geven en wanneer ze dat doen, als het maar voor je eindexamen is en je de dingen gwn afrond. Pas als je dingen gaat verzuimen of dingen over jaren heen gaat spreiden, komen er mensen van hogerop kijken denk ik.

Nee, je hebt gelijk. Er hoeft geen leerplichtambtenaar bij te zijn. Mijn vraag is nu wel: hoe ga ik dan mijn gesprek krijgen waarbij ik mijn brief kan voorlezen? Want zo schiet het niet echt op. Ik moet er iemand van de stichting én iemand van school bij hebben (sowieso mijn mentor).

Ik weet ook niet of de zorgcoördinator zomaar contact mag zoeken met de stichting. Ik weet namelijk niet precies hoe de privacywetgeving werkt. Is de zorgcoördinator überhaupt iemand met geheimhoudingsplicht?

Ja, iedereen heeft geheimhoudingsplicht.

In principe moet jij toestemming geven aan een partij om informatie uit te mogen wisselen over jou. Als je dat niet doet, mogen ze geen contact met elkaar hebben. Dit geldt iig voor hulpverleners. Bellen an sich lijkt me dan niet "strafbaar". Er is dan immers geen uitwisseling van gegevens (niet per definitie, al is het wel logisch dat dat is gebeurd tijdens het telefoongesprek). Echter is dit gebaseerd op "logisch nadenken" van mijn kant. Wederom niet heel betrouwbaar dus. 

Met je ouders overleggen is ook niet de juiste toestemming. Je bent 16+, dus als er overleg moet gebeuren over zorgdingen, gaat dit via jou en niet via je ouders. Je ouders hebben in principe niks te zeggen over de uitwisseling van die informatie. 

Daar zijn mijn ouders het dus niet mee eens, zij hebben er ook meer verstand van. Dit ga ik morgen dus ook bij Sara vragen...

het is al weer bijna een week geleden. ik wil graag reageren maar het gaat vooral over dingen waar ik nóóit mee te maken heb gehad. dus dan vind ik advies geven lastig 🤷‍♂️

Nou, ik vind je mening al heel erg fijn, dan hoeft er niet per se advies bij te zitten.

 

in de vakanties is het idd altijd lastig. misschien kan je dan naar Clay toe gaan en haar een beetje helpen in het huishouden? want dat is voor zwangere mensen fijn en dan ben jij ff weg van je ouders. je kan een keer met die school vriendinnen bvb naar de bios gaan. en een keer met Fleur afspreken. ehm misschien samen met Rick (als hij dat ook ziet zitten) een mooie wandeling in de natuur maken. 

Clay woont best ver weg (voor mij niet een probleem, maar oké). Ze heeft me nog nooit bij haar thuis uitgenodigd en ik was niet echt van plan mezelf uit te nodigen. Bovendien heeft ze ook nog een sociaal awkward man (die Italiaans is en dus alleen Engels spreekt). Al met al een nee. Echter, zouden ze me uitnodigen zou ik wel gaan. Naar de film zou op zich wel kunnen, moet ik even kijken of zij veel gaan doen deze vakantie. Ik moet zelf ook nog heeeeel veeeeel doen voor school, wat ik ook liever niet thuis doe, maar zal wel moeten. De bieb is zo ver weg, dus ja. Eh ja, contactverbod met Rick, weet je nog?

Oké, sorry. Nu ben ik je aan het afkraken hè? Dat is absoluut niet wat ik wil doen. Ik weet alleen niet hoe ik het goed moet verwoorden.

 

Maar, mijn vraag is dus. Als jullie misschien een middagje niets te doen hebben. Mogen mijn ouders de zorgcoördinator aanklagen omdat ze 2 keer de stichting heeft gebeld zonder dat eerst met mijn ouders te overleggen? 

Dit snap ik niet helemaal 😅

 

Haha, hier wil ik vragen of jullie me zouden kunnen helpen met het uitzoeken van het antwoord op die vraag.

Dan heb ik nog 2 dilemmaatjes:

1. Ik ben vandaag door 2 meiden uit de klas gevraagd om vrijdag bij een van hen te komen eten samen met een aantal andere meiden uit ons jaar. Ik wil liever niet omdat dit dus zo'n sociale situatie is waar ik heel erg bang van word en dan gaan we ook nog eten, wat ik niet echt prettig vind. Oh, bedenk me nu (het duurt van 19u30 tot 00) dat ik de volgende dag om 11 uur een wedstrijd heb, waar we om 10 uur voor moeten verzamelen. Dan heb ik ook nog een gigantische berg aan schoolwerk. Aan de andere kant moet ik ook leren uit mijn comfortzone te stappen en sociaal te doen en moet ik mezelf niet buitensluiten. Zal ik gaan of niet?

2. Ik had vandaag mijn inhaaltoets van wiskunde (nog van de toetsweek). Morgen hebben we hoofdstuktoets. Nu heeft mijn wiskundelerares dus gevraagd of ik morgen de toets kom maken of niet (wist niet dat dat een optie is). Ik heb heel erg slecht geleerd en ben dus van plan die toets dan niet te maken. Dan moet ik hem wel volgende week inhalen en komen we bij mijn volgende dilemma (jep, het zijn er dus meer dan 2). Volgende week maandag heb ik een Engels toets, geen probleem. Op woensdag heb ik natuurkunde. Dit valt echter onder een verplichte 'speeddate' met oud-leerlingen (dan kun je ze vragen stellen over hun studie en dergelijke, ik wil niet, maar het moet). Moet ik dan leren voor natuurkunde? Of er iets van zeggen? Ik heb namelijk geen zin om dan nog een keer natuurkunde in te halen na de vakantie. Dan is het namelijk weer erg druk en heb ik andere dingen aan mijn hoofd. Fleur stelde voor mijn mentor te mailen met de vraag of ik dan niet naar die speeddate kon gaan, maar die toets te maken. Zal ik dat doen? Dan het vervolg van het wiskunde-dilemma: op donderdag heb ik scheikunde inhalen van de toetsweek. Ik vind scheikunde een leuk vak, die toets hoef ik niet in te halen, maar dat wil ik wel. Alleen als ik dan Engels, natuurkunde, scheikunde én wiskunde heb, word dat niet veel?

Was dit een duidelijke vraag? Geen idee, ik hoop het.

Groetjes,

Anoniempje

 

hey

 

Oké, sorry. Nu ben ik je aan het afkraken hè?

zo zag ik het eerlijk gezegd niet. het zijn toevallig net verkeerde dingen die ik op noemde. maar ja dat contact verbod zie ik hoe ik het zo gelezen heb alleen tijdens schooltijd en gesprekjes als hij aan het werk ik is. als hij werkt is ie docent Rick en buiten school is hij gewoon Rick.

of is dit te Autistisch gedacht?

 

1. Ik ben vandaag door 2 meiden uit de klas gevraagd om vrijdag bij een van hen te komen eten

het klinkt inderdaad wel heel erg lang ook. kan je niet aangeven dat je wel wilt maar niet zo lang kan van wege iets de volgende dag dat je van half 8 tot half 9 er bent en dan weer naar huis gaat. dan ben je er wel geweest maar niet voor heel lang.

 

word dat niet veel?

mijn gevoel zegt nu al je vraagt of het niet te veel is. dus feitelijk heb je je andwoord al. want als hat niet te veel zou zijn zou je het niet vragen.

 

Was dit een duidelijke vraag? Geen idee, ik hoop het.

als ik ze goed heb beantwoord wel 😉

 

groetjes blue

Hey,

Volgens mij heb ik ook ooit die Bach druppels gehad. Back bloesem mix ofzo? Deed bij mij niks, maar hoorde er wel goede reacties over.

Ik zou toch nog eens aan je trajectbegeleider vragen of ze toch wel bij zo'n gesprek wil zijn. Ze heeft het immers aangeboden.

Ik zou wel naar het etentje gaan, maar gewoon eerder weggaan. De reden dat je morgen een wedstrijd hebt, lijkt me een mooie om te gebruiken.

Ik zou wiskunde skippen (die hoofdstuk toets), dus gewoon je inhaal maken. Dan zou ik de speeddates ook skippen. Het zal wel verplicht zijn, maar dat is waarschijnlijk zoiets als oudleerlingenavond? Er is vast wel een vervangende opdracht (voor leerlingen die ziek zijn bv) en wellicht wordt het je wel kwijtgescholden. Dan zou ik geen scheikunde doen. Skip gewoon alles wat je niet hoeft te doen. Waarom zou je jezelf extra werk geven?

Gr. Pin

Hey!

 

Oké, sorry. Nu ben ik je aan het afkraken hè?

zo zag ik het eerlijk gezegd niet. het zijn toevallig net verkeerde dingen die ik op noemde. maar ja dat contact verbod zie ik hoe ik het zo gelezen heb alleen tijdens schooltijd en gesprekjes als hij aan het werk ik is. als hij werkt is ie docent Rick en buiten school is hij gewoon Rick.

of is dit te Autistisch gedacht?

Haha, ben bang van wel...

 

word dat niet veel?

mijn gevoel zegt nu al je vraagt of het niet te veel is. dus feitelijk heb je je andwoord al. want als hat niet te veel zou zijn zou je het niet vragen.

Haha, bedankt voor de analyse.

 

Was dit een duidelijke vraag? Geen idee, ik hoop het.

als ik ze goed heb beantwoord wel 😉

 

Volgens mij is er geen goed of fout...

Hey,

Volgens mij heb ik ook ooit die Bach druppels gehad. Back bloesem mix ofzo? Deed bij mij niks, maar hoorde er wel goede reacties over.

Ja, Bach bloesem mix, dat zei de psychiater ook (van die goede reacties).

Ik zou toch nog eens aan je trajectbegeleider vragen of ze toch wel bij zo'n gesprek wil zijn. Ze heeft het immers aangeboden.

Ja, maar dan moet ik bij mijn ouders verantwoorden waarom ik dat wil...

Ik zou wiskunde skippen (die hoofdstuk toets), dus gewoon je inhaal maken. Dan zou ik de speeddates ook skippen. Het zal wel verplicht zijn, maar dat is waarschijnlijk zoiets als oudleerlingenavond? Er is vast wel een vervangende opdracht (voor leerlingen die ziek zijn bv) en wellicht wordt het je wel kwijtgescholden. Dan zou ik geen scheikunde doen. Skip gewoon alles wat je niet hoeft te doen. Waarom zou je jezelf extra werk geven?

Dus volgende week wiskunde inhalen en vragen of ik natuurkunde mag maken ipv die speeddates? Oké.

 

Ehh ik heb nu mijn mentor gemaild met de vraag of ik vrijdag een mentorgesprek kan krijgen met een evaluatie met mijn ouders (dat zij dan naar school komen) en dat ik dan mijn brief voorlees en vertel over de poging… Het duurde me te lang.

 

Groetjes,

Anoniempje

hai

 

 

Haha, ben bang van wel…

jeeh ik voldoe aan me stampel 😂

 

 

Ehh ik heb nu mijn mentor gemaild met de vraag of ik vrijdag een mentorgesprek kan krijgen met een evaluatie met mijn ouders (dat zij dan naar school komen) en dat ik dan mijn brief voorlees en vertel over de poging… Het duurde me te lang.

wat goed! heeft je mentor al gereageerd? 

vertel je morgen hoe het is geweest? 

 

deze reactie is ook echt zin vol

 

groetjes blue 

Hey!

jeeh ik voldoe aan me stampel 😂

 

Haha, gefeliciteerd

Mijn mentor heeft gereageerd, ze vindt het goed…

Ik moet wel mijn ouders nog vertellen dat ze moeten komen, haha. Hopelijk gaat dat goed, zo niet, horen jullie weer snel van me.

Tuurlijk ga ik vertellen hoe het is geweest.

deze reactie is ook echt zin vol

Nou, ik vond van wel.

 

Groetjes,

Anoniempje 

Hey!

Groot nieuws!!!

Mijn ouders wilden morgen niet naar school komen. Ik had namelijk verteld dat ik een brief wilde voorlezen.

Dus heb ik het in mijn eentje verteld. Zowel de brief voorgelezen als verteld over de poging. 

Ik leef nog. Dat is het belangrijkste.

Ze waren heel erg stil, maar dat was het dan ook. Ze willen met Sara praten om te kijken hoe ze aan mijn wensen kunnen voldoen en ze staan ervoor open dat ik weer met Rick mag praten!!

Groetjes,

Anoniempje

hey!

 

wat een goed nieuws!!! heb je Rick al gemailt over dat je weer mag praten?

wat fijn dat ze nu naar jou wensen gaan luistern!

 

dan is het toch goed dat ik me voor het slapen gaan rondje begon net na dar je dit plaatste.

 

groetjes blue

Hey!

Nee, ze willen dus aan Sara vragen hoe ze me met Rick kunnen laten praten en er zelf niet te veel problemen mee te hebben. Maar ik ben al blij.

Groetjes,

Anoniempje

ooh op die manier. dat is ook al fijn! 

alle kleine stapjes helpen.

 

groetjes blue 

Hey,

Je hebt dan maar zelf die brief aan je ouders voorgelezen. Wow, wat knap! 

Ze reageerden wat stil, maar zijn nu wel bereid om in ieder geval de optie om weer met Rick te gaan praten te bespreken. Het is geen 100% afwijzing meer. Dat is echt top! 

Weet je inmiddels al wat meer? ik reageer namelijk wat laat zie ik nu…

Wanneer zie je Sara weer om dit dan met haar te bespreken?

Merk je nu nog dingen aan je ouders nu je ze hebt verteld van die poging? Doen ze anders en zo ja, positief of negatief?

Gr. Pin

Hey!

Ik weet op het moment nog niks. Ik heb Sara  afgelopen donderdag nog een berichtje gestuurd, maar dat leest ze morgen pas. Mijn moeder zou haar mailen, maar toen ik er gister naar vroeg zei ze dat ze dat nog niet had gedaan (ze reageerde trouwens wat kortaf...).

Ik zie Sara morgen. Ik hoop dat we deze week dan nog een afspraak kunnen maken met mijn ouders. Aan de andere kant zie ik het ook nog wel gebeuren dat Sara zegt dat ze geen afspraak wil omdat ze me niet goed genoeg kent en Rick ook niet kent dus dat ze dan niet weet wat ze moet zeggen. Maar goed, dat zien we morgen wel.

Nee, eigenlijk merk ik helemaal niks aan mijn ouders. Ik heb gister voor het eerst sinds tijden de hond weer eens uitgelaten. Toen ik terugkwam vroeg mijn moeder hoe het was en of het goed was gegaan. Volgens mij doelde ze op de suïcidale gedachten, maar daar ga ik niet met haar over praten.

Groetjes,

Anoniempje 

 

Reageer