Hoe vertel ik mijn vriend dat ik mezelf snij?


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey 😃.
Ik ben een meisje van dertien jaar en ik zit nogal met een probleem.
See, ik heb een vriendje. Ik hou heel veel van hem en hij is het lichtpuntje is deze wereld voor me.
Alleen het is nou net..
Ik snij mezelf, ik probeer mezelf uit te hongeren (ik heb een geschiedenis hiervan, ik was een boel afgevallen, moest toen weer eten en aankomen, en nu ben ik weer teruggevallen.. al is het nooit echt weggegaan).
Hoe vertel ik hem dit?
Hij heeft er eerder naar gevraagd, het snijden dan. Ik zei nee, drie keer. Ik ben bang dat als ik het hem nu vertel dat hij zich verraden voelt..
En ik wil geen last zijn. Hij kijkt altijd zo bezorgd als er iets mis is 😞.
Ik eet soms wel gewoon als hij zegt dat het moet dus mijn probleem lijkt niet zo erg. Ik durf ook toe te geven dat ik een beetje in de beginfase zit, en helemaal opnieuw 'begin' met een eetstoornis. Ik ben ook helemaal niet dun; de schaal zegt genoeg en mijn kleding ook.
Ik wil echt geen extra gewicht op zijn schouders zijn; maar we willen met onze vrienden naar het strand en ik weet niet hoe ik dat met een leugen op ga lossen ALS we gaan zwemmen wat een groot deel van mijn bovenbeen zit onder de sneeen.
Help alsjeblieft?

Dankjewel.

x
Een bang meisje.

57 reacties

Nee sorry, ik ben niet echt van dat soort dingen (heb geen twitter, facebook, instagram, hyves heb ik ooit gehad, maar die heb ik verwijderd)... 
oki, moet je me maar hierop vertrouwen 😉 he flapemozes
Dat doe ik wel en anders: je weet toch niets van me dus als je een of andere vieze oude vent zou zijn, zou je me toch nooit kunnen vinden. Hè ZachtMinniet
Dat doe ik wel en anders: je weet toch niets van me dus als je een of andere vieze oude vent zou zijn, zou je me toch nooit kunnen vinden. Hè ZachtMinniet

wooooow pervalert 😛 nee, ben wel 14 ;P echt waar kerstdinner
Sorry, die bijnaam heeft mijn vriendin bedacht. Ik heb haar wel gezegd dat ze hem wel mocht gebruiken, maar op voorwaarde dat ze me niet zou slachten met kerst.....
Wist je dat we al dertig reacties hebben gezet bij deze topic en 19 bij mijn topic over tips tegen zenuwachtigheid....
Sorry, die bijnaam heeft mijn vriendin bedacht. Ik heb haar wel gezegd dat ze hem wel mocht gebruiken, maar op voorwaarde dat ze me niet zou slachten met kerst.....

muahahahahahahhhh, ik lig met kerst onder je bed en dan....... 😉 lief klein flappietje had een vliegje op haar neus
Zacht mini nietje werd in een blaadje geniet..........
Zacht mini nietje werd in een blaadje geniet..........

in welke saus zal ik je dippen? beetje indische currie of barbecue? flappie in 3 stukken (ps voor die van zacht mini nietje werd in een blaadje geniet, lag ik in 3 stukken van het lachen)
Heb je jezelf weer in elkaar geniet???
Maar nu ga ik echt even weg, sorry, ben zo terug.
Hoi Flappie en HardMaxwell,

Ik zie dat dit topic een chat tussen jullie aan het worden is en daar is het forum niet voor bedoeld. Daarnaast is het niet toegestaan om persoonlijke gegevens met elkaar uit te wisselen. Zorgen jullie dat jullie de forumregels niet overtreden?

Groetjes Karin
Kindertelefoon
Het staat al op het andere forum, maar ik zal het hier ook nog even schrijven:
Sorry hiervoor, maar je wordt zo nieuwsgierig naar de ander....
We zullen niet meer chatten en anders terug gaan naar het onderwerp.

Groetjes,
Flappie

p.s. Ik was ook niet van plan te vertellen wie ik ben, want ik heb dit account juist aangemaakt om anoniem vragen te kunnen stellen e.d.
excuse moi
Hey , als ik jou was zou ik het nog niet aan hem vertellen maar pas als je echt lang met hem hebt bijvoorbeeld 3 jaar of 2 jaar ofzo. En als je wel mee wilt naar het strand maar niet wilt zwemmen zou ik als ik jou was zeggen ; ''Sorry ik kan niet zwemmen ben ongesteld.'''Misschien een beetje genant maar het is heel normaal. En als je naar het strand gaat doe je gewoon je bikini topje aan en een broekje die je sneeen bedekt. Zo valt het minder op! Heel veel succes.
Dankjewel.
Alleen het probleem is dat strand is zondag al en ik heb geen bikini, alleen een zwempak... 
Alsnog bedankt. Misschien kan ik er overuit komen voor die tijd, idk.. Ik ben al een paar dagen clean inmiddels 😕
Ik heb het verteld!
Ik heb het gedaan via skype chat, het ging heel raar.
Hij bleek niet te snappen waarom, maar hij wilt me wel graag helpen.
Er kwamen wat kwetsende en botte dingen uit zijn mond.
Ik kan hem ook wel begrijpen, dit was totaal niets voor mij. 
Maar ondanks dat hij er letterlijk niet van begrijpt *we hebben twee uur ofzo lopen praten erover* heb ik wel zijn support, dus dat is ook erg mooi.
Dankjulliewel voor de tips!

Alleen nu nog de volgende stap; hij wilt dat ik het tegen mijn mentor vertel, ik durf mijn ouders niet.
Hij wilt gewoon dat alles goed met me komt.

Morgen gaan we met onze vrienden naar het strand; ik kan voor mezelf kiezen; zwemmen of niet zwemmen.
De littekens op mijn been ogen niet heel nieuw meer, op een paar hele dunne stukjes korst na. Ik ga nu kijken of ik misschien meezwem..
Zou het erg opvallen? Misschien beter om niet te zwemmen..
Wow!!! 
Wat goed van je! Ik heb echt bewondering voor je!
Als je het zo moeilijk vind om aan je mentor te vertellen, kun je hem ook vragen of hij met je meegaat (heb je "mentale ondersteuning").
Ik vind het echt super goed van je!!!
Succes!!!

XXX
Dankjewel! 
Het was eerst mijn plan om haar te gaan mailen, binnenin de volgende vijf dagen.. Ik kan hem idd vragen om mee te gaan.
Echt,
kan jullie mensjes niet genoeg bedanken.
O, maakt niet uit hoor! 
Ik ben heel blij, dat je het verteld hebt! 
Mailen is inderdaad ook een optie, maar dan is het natuurlijk wel heel eng om haar de volgende keer te zien...
Nogmaals: SUCCES!!!
Dankje.
Ben nu alelen een beetje bang dat ik niet serieus genomen word.
Nou, als je niet serieus wordt genomen, is er daar goed wat mis!
Ik bedoel: waarom zou je in godsnaam naar je montor toestappen met een verhaal over snijden, als er niets van waar is?!?!?!
Dus: maak je er niet druk om dat ze je niet serieus zouden nemen, want dat zal echt wel gebeuren!!!
xxx
Dankje!
Want ik hoor vaak zat verhalen over kinderen die niet serieus genomen worden omdat het nog niet erg genoeg is..
Nou ik denk dat het wel erg genoeg is en dat je wel serieus wordt genomen!
Ik hoop het..

Reageer