Hoe vertel ik mijn vriend dat ik mezelf snij?


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey 😃.
Ik ben een meisje van dertien jaar en ik zit nogal met een probleem.
See, ik heb een vriendje. Ik hou heel veel van hem en hij is het lichtpuntje is deze wereld voor me.
Alleen het is nou net..
Ik snij mezelf, ik probeer mezelf uit te hongeren (ik heb een geschiedenis hiervan, ik was een boel afgevallen, moest toen weer eten en aankomen, en nu ben ik weer teruggevallen.. al is het nooit echt weggegaan).
Hoe vertel ik hem dit?
Hij heeft er eerder naar gevraagd, het snijden dan. Ik zei nee, drie keer. Ik ben bang dat als ik het hem nu vertel dat hij zich verraden voelt..
En ik wil geen last zijn. Hij kijkt altijd zo bezorgd als er iets mis is 😞.
Ik eet soms wel gewoon als hij zegt dat het moet dus mijn probleem lijkt niet zo erg. Ik durf ook toe te geven dat ik een beetje in de beginfase zit, en helemaal opnieuw 'begin' met een eetstoornis. Ik ben ook helemaal niet dun; de schaal zegt genoeg en mijn kleding ook.
Ik wil echt geen extra gewicht op zijn schouders zijn; maar we willen met onze vrienden naar het strand en ik weet niet hoe ik dat met een leugen op ga lossen ALS we gaan zwemmen wat een groot deel van mijn bovenbeen zit onder de sneeen.
Help alsjeblieft?

Dankjewel.

x
Een bang meisje.

57 reacties

Hey,

Ik denk dat je het hem moet vertellen, maar ik snap dat dat heel erg moeilijk is.
Als je het te lastig vind, raad ik je aan om hem een brief te schrijven, dat is veel makkelijker (doe ik ook altijd als ik iets wel kwijt wil, maar durf te zeggen). 
Ook denk ik dat hij het juist fijn vindt, als je het hem eerlijk verteld. Ik denk dat hij zich dan juist nuttig voelt en het fijn vindt als hij wat voor je kan doen. Ik denk dat hij zich nu je niets durft te zeggen meer zorgen maakt dan wanneer je het eerlijk zegt en hij je kan helpen! (Toen ik ergens mee zat, durfde ik het eerst ook niet tegen mijn beste vriendin te zeggen, maar toen zij het uiteindelijk wist (ook door middal van een briefje), was ze juist wel blij dat ik het had verteld en dat ze me kon helpen, dus...). 
Je kunt natuurlijk ook hulp zoeken bij bijvoorbeeld je mentor (tenminste als je hem/haar vertrouwd) of een vertrouwenspersoon op school (die moet zwijgen, dus dan hoef je niet bang te zijn, dat hij/zij het aan iemand doorverteld...).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Heel veel succes ermee!

XXX Flappie. 
Heel erg bedankt!
Mijn mentor heeft me ook al flink ondervraagd maar ik wil niet dat zij het te weten komt want dan komen mijn ouders en de rest van de school er sowieso achter..
Een brief schrijven gaat misschien helpen.

Ik zal het proberen! :D

x
Maar als je tegen je mentor zegt dat je absoluut niet wil dat ze het doorverteld...??? Dan zou ze dat toch niet doen??? 
Ik weet natuurlijk niet hoe het met jou mentor zit, maar mijn mentor zou dat ECHT niet doen hoor! En anders zou ze het sowieso met mij overleggen, dus...
In ieder geval: succes!!! Ik hou deze topic in de gaten, dus als je meer advies nodig hebt: ik stel me beschikbaar :D...

XXX
Ik weet het niet haha xD.
Leraren zijn niet altijd te vertrouwen... Ze is verder wel een leuke vrouw..

Echt heel bedankt! Ik wou dat ik je iets terug kon geven..
no offence hoor flap, maar die brief is geen goed idee. het is niet persoonlijk. zulke dingen moet je gewoon zeggen. als hij echt van je houd dan probeert hij je te laten stoppen met snijden. en als hij je verlaat, dan was hij niet de ware voor je. dan accepteert hij niet dat je een probleem hebt.
Nou als je me iets terug wil geven kijk dan even bij "Lesbisch???" (Die met drie vraagtekens) of "Iemand tips tegen zenuwachtigheid???" 
Over leraren: ik denk dat als je ze echt nadrukkelijk vraagt om iets niet door te vertellen, dat ze dat ook echt niet zouden doen (in ieder geval: mijn mentor en de andere leraren bij mij op school echt niet, ten minste: dat zou ik me echt niet kunnen voorstellen)!
En HardMaxwell: misschien is een brief wel niet zo persoonlijk, maar het is in ieder geval een heel stuk persoonlijker dan niets durven te zeggen. En ik zou me heel goed kunnen voorstellen dat "Perfectionism" het niet zomaar hard op durft te zeggen en dat ze de woorden "uithongeren" en "snijden" niet over haar lippen krijgt, maar het wel durft om het op te schrijven, dus...

XXX Flappie
misschien is dat van uithongeren niet nodig om te zeggen. dat was een fase. snijden doet ze (waarschijnlijk) nogsteeds. als ze het niet durft te zeggen dan laat ze anders de wonden zien. ik weet dat dat lastig is maar als je iets niet durft te zeggen doe je het.
Sorry, maar ik ben het echt niet met je eens. Het is namelijk ook zo dat je in een briefje uitgebreid kunt nadenken over hoe je het verwoord en uitlegt en zo en als je het verteld, is dat toch heel anders. Met een briefje kun je gewoon honderd keer dingen wegstrepen en verbeteren enzo tot je eindelijk precies de goede verwoording hebt gevonden. En ik heb ervaring met briefjes e.d. (als ik ruzie heb met mijn beste vriendin, wacht ik ook altijd tot we uit zijn en dan mail ik haar zodat ik goed kan nadenken over hoe ik mijn gevoelens e.d. verwoord, want als we het mondeling proberen uit te praten, wint zij altijd, omdat zij gewoon beter kan verwoorden wat ze denkt, dus...).
XX
1-0 voor flapster
Why??? HardMaxniet
Why??? HardMaxniet

nou, je had gelijk met die post.
ps hardmaxniet, leuk gevonden 😉
Waarom mag jij mij wel "Flapert" noemen en ik jou niet "hardmaxniet"?!?!?!
Waarom mag jij mij wel "Flapert" noemen en ik jou niet "hardmaxniet"?!?!?!

je mag het me wel noemen hoor. vind het wel grappig. maar dan zou ik wel als ik haar was de brief persoonlijk aan hem geven. niet van in zn kluisje leggen ofsoo
O, maar dat bedoelde ik ook hoor, maar het ging erom dat ze het dan niet zelf hoeft te zeggen
Dat uithongeren was geen fase, ik moest stoppen ivm een vriendin -ik laat het hele verhaal daarover maar achterwege, phew. we zijn geen vrienden meer..- en ik ben er nooit helemaal uit gekomen; verklaart waarom ik het nu weer doe; al zit ik nu weer waar ik begon; heel veel eetbuien/compenseren..

Maar dankjulliewel though...
Ik zal nadenken over wat ik zal doen 😃
Nou, heel veel succes. En als je vragen of hebt of je wilt een praatje maken: ik stel me beschikbaar. 
uithongeren is nooit goed. je lichaam heeft voeding nodig. als je maar de juiste dingen eet. in plaats van een zakkie chips neem dan een banaan. of ga een stukkie fietsen als het lekker weer is.
en wederom ben ik het weer eens met flappanana
Je wordt best wel nieuwsgierig als je met iemand "chat" die het de hele tijd met je eens is, maar geen idee hebt hoe hij eruit ziet en hoe hij verder is enzo...
Je wordt best wel nieuwsgierig als je met iemand "chat" die het de hele tijd met je eens is, maar geen idee hebt hoe hij eruit ziet en hoe hij verder is enzo...

goed punt. alles staat over mij in mn interesses hoor (word verandert om 20:40)
Mag ik vragen hoe oud je bent?
Ik ben 14.
We dwalen trouwens wel een beetje af van de topic (er staat in de voorwaarden dat je niet te ver mag afdwalen...)
14.
maar als je je uithongert dan groeit je lichaam niet meer. dus dan krijg je ook geen energie meer en word je slap en moe en dan kom je er bijna niet meer af
Dat weet ik maar al te goed (ik heb een boek ("Mijn allerliefste vijand" van Milou van der Horst) en dat gaat over anorexia en dat heb ik wel een keer of tien gelezen...) 
Dat weet ik maar al te goed (ik heb een boek ("Mijn allerliefste vijand" van Milou van der Horst) en dat gaat over anorexia en dat heb ik wel een keer of tien gelezen...) 

@flappie heb je twitter, zo ja mn twitter staat in mn interesses op mn pagina. ik verander mn status over 5 minuten

Reageer