Vraag

Hoe sta ik gemotiveerder in het leven?

  • 27 September 2020
  • 2 reacties
  • 60 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Ik voel me altijd gewoon super ongemotiveerd en alsof het allemaal toch niet uit maakt. Hoe kan ik me gemotiveerder voelen om bijvoorbeeld te bewegen, huiswerk te maken, een slaapritme te behouden of naar school te gaan?

Ik voel me vaak kut en ik haat mezelf erg. Ik weet dat ik dit kan fixen door huiswerk te maken en te sporten enzo, maar elke keer als ik dit moet/wil gaan doen voel ik me gewoon te kut ervoor en denk ik  dat het allemaal toch niet uitmaakt.

Ik voel me zo sinds de dag dat ik dit account heb aangemaakt, maar ik kon het nooit echt goed verwoorden en elke keer als ik op deze website inlog, word ik gewoon te afgeleid door iedereens andere problemen. 

Deze post is echt een enorme rant maar ik denk dat ik me wel beter kan voelen door het er gewoon over te hebben met mensen, zelfs als ik ze niet ken. 

Anyways, heeft iemand tips om gemotiveerder te zijn?


2 reacties

Hey,

Motivatie is niet altijd een kwestie van "hup aan de slag" "schouders eronder". Soms zijn er andere factoren die ervoor zorgen dat je niet gemotiveerd bent.

Ik herken een aantal dingen uit je tekst in mezelf. Ik ben depressief. Ik heb geen motivatie. Ik denk steeds dat het gewoon beter zou worden als ik gewoon goed zou eten, meer zou sporten, gewoon m'n huiswerk zou doen. Dingen die ik graag wil, maar maar niet doe. Dan voel ik mezelf weer kut dat ik er niks aan doe en dat ik alles blijf uitstellen en geen 'commitment' heb voor die dingen.

Wat blijkt, ik kan er niks aan doen. Door m'n depressie kan ik er niks aan doen dat alles zo veel moeilijker is en dat het me o.a. aan de motivatie ontbreekt om dit soort dingen te doen.

Nu zeg ik niet dat jij een depressie hebt, maar ik lees wel dingen als "ik haat mezelf". Dat klinkt niet echt goed. Ik zou je daarom willen aanraden om met iemand te praten. Samen kunnen jullie kijken waar alle gevoelens en je gebrek aan motivatie vandaan komen. Dat kan heel erg helpen en praten over dit soort gevoelens is goed voor je. Dat is mijn tip, want meer motivatie krijgen is soms een soort knop die om moet en soms zijn er andere dingen aan de hand. Het is goed om uit te zoeken wat de oorzaak is, dan kun je gericht kijken naar oplossingen.

Gr. Pin

Reputatie 3
Badge +4

Je kan jezelf motiveren met iets lekkers

Reageer