Hoe lang nog



Toon eerste bericht

177 reacties

Hi 100Divergent11,

Ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik kan de juiste woorden niet vinden. Het doet me pijn te lezen hoe je het leven ervaart en de mensen met jou omgaan. Jij, die zoveel voor anderen doet. Hoe breng ik het onder woorden wat ik wil zeggen aan jou?

Keer op keer begin ik weer opnieuw en ik kom er steeds weer niet uit. Zo moet jij je af en toe ook voelen, bedenk ik me dan. Het is soms frustrerend dat je niet verder komt. Dat gevoel moet je vast ook wel eens hebben.

Ik probeer het voor mezelf op een rijtje te krijgen en ik ben daarom maar wat muziek gaan luisteren op yt. Vaak helpt me dat wel. Hopelijk ook deze keer.

Ik bedacht me hoe het leven begon en wat je dan allemaal mee maakt en toen was alles nog simpel en fijn. Voor mij dan toch, ik hoop voor jou ook.

Een liedje die dat onschuldige, fijne gevoel van vroeger weergeeft is toch wel het volgende:

Spinvis – Aan de oevers van de tijd
https://www.youtube.com/watch?v=CiQvxc_2y7o

Lyrics:

Aan de oevers van de tijd
Keek ik om me heen
Ik wachtte aan de kant
Aan de oevers van de tijd
En alles ging voorbij
Verloor zijn naam
En spoelde aan

Aan de oevers van de tijd
Hing ik maar wat rond
In het zachte dode licht
Van de vreemde grijze zon
Zocht ik naar die ene dag
Naar een juli in een zomer
In een jaar

Kijk
Iemand zwaait en roept
En blauw staat je zo goed
Er gaat een telefoon
Je boek ligt in de tuin
't is zo te zien nog vroeg
Misschien een uur of twee

En daar
Daar bij de auto staan
Josefien en mike
Haar bruine citroën
Je doet iets met je haar
We gaan zo te zien nog weg
Misschien al zometeen

Aan de oevers van de tijd
Hing ik maar wat rond
Tijd was vreemd was ik
En ergens tussen alle troep
Van toen en toen en toen en toen
Zingen stemmen in een zomer
In een jaar

Kijk
Iemand zwaait en roept
En blauw staat je zo goed
Er gaat een telefoon
Een boek ligt in de tuin
't is zo te zien nog vroeg
Misschien een uur of twee

En daar
Daar bij de auto staan
Josefien en mike
Haar bruine citroën
Je doet iets met je haar
We gaan zo te zien nog weg
Misschien al zometeen

Bron: https://genius.com/Spinvis-aan-de-oevers-van-de-tijd-lyrics

Het ging allemaal zo vanzelf, je kon nog gewoon kind zijn.

Toen dacht ik, maar waar is het dan mis gegaan. Alles leek zo mooi en zijn gangetje te gaan. Ik weet niet of dat voor jou ook zo was, maar ik hoop dat je jeugd leuk en vrolijk en vol liefde was. En nu, een aantal jaren later lijkt er een omslag te zijn. Is er geen liefde meer of is die er nog wel maar tussen andere personen als voorheen en hoe sta jij daarin.

Sorry dat dit allemaal nogal vaag klinkt, maar hé, ik doe mijn best om er iets van te maken, waar je hopelijk iets aan hebt.

Dus, waar ging het mis? Where did it go wrong en toen kwam ik op het liedje Wrong van Novastar, alleen ik vond een andere uitvoering mooier.

Hier zit ook wel een beetje eigenbelang in, want bij 0.44 min en 1.11 min zie je een leuke blonde jongen. Het is niet alleen die jongen die ik leuk vind, maar ook omdat het waarschijnlijk een broer(tje) is van de jongen die het liedje zingt. Het broertje is trots op zijn broer en geeft hem support. Ik vind het altijd mooi als zoiets in beeld wordt gebracht. Je ziet aan de beelden dat ze van elkaar houden. De liefde is er nog, hoewel het liedje zelf over een afscheid gaat. Dat soort situaties maakt iedereen wel eens mee.

Misschien wel een beetje vergelijkbaar met de situatie thuis? Er is een soort afscheid of dat komt er, maar ook is er nog liefde. Alleen moet er een nieuwe vorm gevonden worden om die te tonen.

Ook weer een lekker vaag stukje tekst van mij. Het wordt er niet echt beter op. Nou ja, hieronder een linkje naar het liedje gezongen door een Vlaamse jongen die aan The Voice Kids mee doet:

Jens – Wrong (Finale The Voice Kids VTM)
https://www.youtube.com/watch?v=Z6DUCrb8KqI

Lyrics (origineel gezongen door Novastar):

She just left me, oh
And there's no one here that I
Want to change her for
And I was good for her
Still she says she don't know
Who she adores

Where did we go wrong
Was it somewhere along this trip to Miami
Where did we go wrong
Was it somewhere along this trip to Miami

Well I don't agree
That you're better off without
Sir Raymond not me
'cause we were good for you
Still you say you don't know
With whom you should be

Where did we go wrong
Was it somewhere along this trip to Miami
Where did we go wrong
Was it somewhere along this trip to Miami

Why should I bother
I don't need no other to be on myself
Why should I bother
I don't need no other, no no

So where did we go wrong
Was it somewhere along this trip to Miami
Where did we go wrong
Was it somewhere along this trip to Miami

Bron: https://genius.com/Novastar-wrong-lyrics

De songteksten van de liedjes zijn niet altijd precies één op één van toepassing op jou, maar het gevoel van het liedje en tekst is in mijn gedachten wel van toepassing. Ik hoop dat ik dat ermee kan overbrengen.

Tenslotte vroeg ik me dus af en wat nu, hoe verder. Weer al zo’n moeilijke, bijna, niet te beantwoorden vraag. Toen schoot me een liedje te binnen van Michael Jackson met zijn broers. Ik vind de clip zo mooi omdat Michael Jackson toen nog een leuke jongen was, zelfs knap en hoe hij met zijn broers omgaat in de clip. Daar spreekt liefde en gevoel uit. En die twee dingen zijn belangrijk om te hebben en voelen tussen mensen die belangrijk voor elkaar zijn. Eigenlijk zou niemand zonder dat moeten zijn, nooit. In de tekst staat zoiets als “als er iets is dan ben ik er voor je, om je te steunen”. Dat vind ik wel een mooie boodschap die ik je wil geven.

Hieronder een linkje:
Jackson5 - I’ll be there (uit 1983)
https://www.youtube.com/watch?v=L_NfBJSW7Zc

Lyrics:

[Verse 1]
You and I must make a pact, we must bring salvation back
Where there is love, I'll be there
I'll reach out my hand to you, I'll have faith in all you do
Just call my name and I'll be there

[Hook]
And oh - I'll be there to comfort you
Build my world of dreams around you, I'm so glad that I found you
I'll be there with a love that's strong
I'll be your strength, I'll keep holding on - yes I will, yes I will

[Verse 2]
Let me fill your heart with joy and laughter
Togetherness, well that's all I'm after
Whenever you need me, I'll be there
I'll be there to protect you, with an unselfish love I respect you
Just call my name and I'll be there

[Hook]
And oh - I'll be there to comfort you
Build my world of dreams around you, I'm so glad that I found you
I'll be there with a love that's strong
I'll be your strength, I'll keep holding on - yes I will, yes I will

If you should ever find someone new, I know he'd better be good to you
'Cos if he doesn't, I'll be there

Don't you know, baby, yeah yeah
I'll be there, I'll be there, just call my name, I'll be there

(Just look over your shoulders, honey - ooh)

I'll be there, I'll be there, whenever you need me, I'll be there

Don't you know, baby, yeah yeah

Bron: https://genius.com/The-jackson-5-ill-be-there-lyrics

Wow, wat een topic en wat een lange reactie, maar dat komt voor een groot gedeelte door de lyrics en die hoef je niet per sé helemaal te lezen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Beter kan ik op dit moment niet, maar het komt uit een goed hart.

Liefs :)

Groetjes,
M&M’s

PS
@Pin, je hebt hierboven al weer een mooie reactie geplaatst. Je bent goed met de juiste woorden en invalshoek vinden enzo. Ik weet (omdat je dat hier op het forum geschreven hebt) dat je het (vaak) moeilijk hebt en toch doe je je ding hier en dat is grote klasse.

Jij hoort thuis in:
The Hall of Fame – The Script Ft. Will.i.am
https://www.youtube.com/watch?v=mk48xRzuNvA

Lyrics https://genius.com/The-script-hall-of-fame-lyrics

Ik weet dat je hier niet voor aandacht bent en dat je dat Hall of Fame een vast een beetje overdreven gedoe vindt, maar je verdient het wel

Liefs :)

M&M’s
Hoi 100divergent11!

Al maak je 20 topics aan op dezelfde dag, dat is je goed recht. Don't worry!

Dat is altijd jammer hè, wanneer mensen zeggen dat je alles fout doet, maar ze niks concreets weten. Dat doet me eigenlijk een beetje denken aan mezelf betreft kritiek op mezelf... :8
Ik denk ook niet dat men altijd wilt dat je je verbetert. Mensen die dit zeggen hebben meestal kritiek op alles, wat je ook doet (zoals je al zei). Wat je ook probeert, het is dus nooit goed helaas. Dit probleem ligt meestal bij de ander en niet bij jou.

Ik snap dat je aan deze theorie begint te twijfelen, zodra iedereen in je omgeving deze vervelende gewoonte begint te krijgen. Ik zit te zoeken naar een andere oorzaak dan dat het aan jou ligt, want ik kan me gewoon niet voorstellen dat het aan jou ligt. "...dat ik er niet ben voor anderen..." Je doet hier niks anders, ik kan me niet voorstellen dat je zo niet bent in real life.

Ik denk dat je echt de zondebok bent. Ik snap alleen niet waarom. Je verdient het echt niet.

Dat autist tegenwoordig als een scheldwoord wordt gezien, is iets waar ik ook niet tegen kan. Ik zeg er vrijwel altijd iets van, maar ja, dat kan niet in een omgeving waar men niet weet van mijn autisme. Is effectief autisme weer iets anders dan 'normaal' autisme? Volgens de nieuwe dsm is het namelijk allemaal 'ASS' (Autisme Spectrum Stoornis) geworden.

Waar er bij mij een alarmbelletje gaat rinkelen, is bij het gedeelte waarbij je beschrijft dat je de dood eigenlijk zo erg nog niet vindt. Hoop is iets heel sterks en is waarschijnlijk de sterkste emotie (kun je dit een emotie noemen?). Echter is hoop ook niet eindeloos.
Je hoopt dat je er op een dag bijhoort en ik weet vrijwel zeker dat je dat gaat lukken. Nu ben je nog heel erg afhankelijk van mensen, maar zodra je gaat studeren richt je je eigen omgeving in en kies je zelf met wie je te maken hebt. Wat je daar nu aan hebt, tja, ik denk helaas alleen weer die hoop...

Hoe staat het nu met je psycholoog? Ben je al gewisseld van psycholoog? Zo niet, dan zou ik hier echt vaart achter zetten. Maak dan maar gebruik van de situatie, je doet blijkbaar toch alles fout, dus dan kun je dit ook wel fout doen. Gewoon niet meer gaan, net zo lang tot je iemand anders hebt.

Wat je nu kunt doen is denk ik de leuke dingen in je leven uitbreiden. Dingen met vrienden doen en ontspannen.
Als ik gek word van mijn gedachten, ga ik altijd verhaaltjes bedenken in mijn hoofd. Uitzetten kan ik mijn hoofd niet, dus dan maar afleiden.

Nou ja, ik hoop dat mijn bericht ondanks alles toch iets geholpen heeft en aarzel niet om nog eens hulp te vragen als je dat nodig hebt!

Gr. Pin

Reageer