Het gaat slechter en slechter



Toon eerste bericht

694 reacties

ja je hebt gelijk.

maar ik voel me wel geaccepteerd maar begrepen dan weer niet.
ook al weet ik nieteens of ze me wel of niet zouden begrijpe
Wellicht. Ik voel me daarom in ieder geval niet begrepen.
Nee klopt, denk dat ik me daarom niet begrepen voel?

Uh ja topic😂😅
Ja, sommige dingen zijn je misschien moeilijker voor te stellen dan andere dingen. Je kan het gevoel alleen vergelijken met dingen die je wel kent, denk ik dan, waardoor je het altijd soort van met iets anders vergelijkt. Idk, ik denk dat je iemand pas echt begrijpt als je in het zelfde schuitje zit en dat je dan alsnog elkaar niet écht begrijpt.

Topic?
haha ja ik kan heel agressief worden als iets enorm hard door me oren gaat

ligt eraan waar het over gaat, iemands dood is voor iemand die zoiets niet mee heeft gemaakt moeilijker in beelden dan bijv gescheiden ouders? denk ik dan

Pin, ik wil dat je nog 3 reacties plaatst want ik wil online zijn als je dat doet en ik ga bijna! ik wil je die 5000 reacties zien halen

edit: maak nu alvast het topic aan want weet dat je het toch wel gaat halen
Zou ik ook doen, de telefoon wegpleuren. Maar dan wel goed, want straks vliegen de oortjes eruit en dat blert ie die herrie door de hele ruimte...

Ja, begrijpen is natuurlijk iets anders dan tolereren en accepteren. Denk je dat iemand je écht kan begrijpen? Of moet je het daarvoor zelf ook hebben meegemaakt?
haha ja idk ik als ik die muziek hoor door oortjes dan gooi ik die oortjes en waar t aan vast zit direct naar de andere kant van de kamer

ze accepteren me wel en heel goed hoor. maar denk dat al zou ik het vertellen dat ze me niet goed begrijpen
Je kan op zich wel van hardcore houden. Ik vind soms drukke muziek best wel tof. Ik kan er alleen niet tegen 😂

Je praat bij de bijeenkomsten weinig over je problemen. Op zich hoef je niet over je problemen te praten om je begrepen te voelen. Soms is in een accepterende omgeving zijn al voldoende.
haha toen ik die reactie schreef waren het er volgens mij nog 19

naja dat verklaard dus waarom ik niet van hardcore en al die random harde muziek houd😂

de bijeenkomsten praat ik weinig over me problemen behalve dus met die moeder(laat ik haar anders gwn M noemen) en ja soms op het forum ook

haha oeps idk blijkbaar kopierde hij dat?(denk dat mijn account ook een keer een lang bericht wilde)
Zeker geen sorry zeggen Ronald! Ik vind het juist fantastisch dat je met deze lijst bent gekomen!

Wel blijven opletten hè, ik moet nog 13 reacties voor ik de magische grens haal 👀 😉

Harde geluiden komen idd van HSP. Daardoor kan je minder goed tegen prikkels. Geluiden zijn prikkels.

Voel je je ook niet begrepen op de bijeenkomsten of hier op het forum? (Het is zeker niet erg om hier op te antwoorden dat dat inderdaad zo is.)

Je uitbreiding ziet er erg goed uit! Alleen heb je bepaalde dingen dubbel gekopieerd volgens mij 🤔
hi,

ja sorry dit kwam even in me op.
zal ik hem even aanpassen(BTW Pin nog 19 reacties en je heb 5000 reacties! nog voor 2019??):

BTW ik heb dikgedrukt als "antwoord"

  • Somberheid
  • Suïcidaliteit
  • Automutilatie
  • Gebrek aan acceptatie rondom geloof
  • Stress vanuit school
  • Slaapproblemen
  • Behoefte aan meer en betere vriendschappen
  • Problemen met ouders
  • Druk voelen uit elke omgeving
  • Geen plezier meer
  • Te weinig eten(gewoon alleen 1 broodje)
  • Moeite met de dood van vriendin
  • Problemen van beste vriendin
  • HSP -> Harde geluiden, De emoties van mensen voelen (moeite om hiermee om te gaan)(komen harde geluiden van HSP?)
  • Stage (misschien kun je opschrijven wat van stage je moeilijk vindt)(stage geeft druk, prestatie druk. daarnaast iedereen tevreden houden en het goed proberen te doen)
  • School (same als hierboven)(same als hierboven😂)
  • Deze wereld (meeste mensen en reacties kan ik niet tegen noem een voorbeeld!)(like mensen over andere mensen gemeen doen, oorlog, racisme, tegen geloof)
  • Weinig vrijheid (geven je ouders je te weinig vrijheid?)(iedereen, ik moet bepaalde dingen die ik niet wil. dan heb ik minder vrijheid?)
  • Niet kunnen doen wat ik wil (hoort dit dan niet bij te weinig vrijheid?)(ja en nee, ik kan bijvoorbeeld bepaalde dingen niet doen door problemen. rijlessen bijv, of geloof..)
  • Zelfmoordpoging van een van me ouders
  • Slecht met geld om kunnen gaan --> problemen
  • Onveilig gevoel (waar?)(like overal, ik weet niet waarom maar voel me gwn nergens veilig)
  • Gevoel niet begrepen te worden (door wie? Iedereen)
  • Gevoel van aanstellen (bij wie? iedereen)
  • Geen vertrouwen meer in mensen (wie wel/niet)(Somberheid
  • Suïcidaliteit
  • Automutilatie
  • Gebrek aan acceptatie rondom geloof
  • Stress vanuit school
  • Slaapproblemen
  • Behoefte aan meer en betere vriendschappen
  • Problemen met ouders
  • Druk voelen uit elke omgeving
  • Geen plezier meer
  • Te weinig eten(gewoon alleen 1 broodje)
  • Moeite met de dood van iemand (vriendin right?)
  • Problemen van iemand waar ik om geef
  • HSP -> Harde geluiden, De emoties van mensen voelen (moeite om hiermee om te gaan)
  • Stage (misschien kun je opschrijven wat van stage je moeilijk vindt)
  • School (same als hierboven)
  • Deze wereld (meeste mensen en reacties kan ik niet tegen noem een voorbeeld!)
  • Weinig vrijheid (geven je ouders je te weinig vrijheid?)
  • Niet kunnen doen wat ik wil (hoort dit dan niet bij te weinig vrijheid?)
  • Zelfmoordpoging van een van me ouders
  • Slecht met geld om kunnen gaan --> problemen
  • Onveilig gevoel (waar?)
  • Gevoel niet begrepen te worden (door wie? Iedereen)
  • Gevoel van aanstellen (bij wie?)
  • Geen vertrouwen meer in mensen (wie wel/niet)(alleen in mensen van bijeenkomstne)
  • Bang voor mensen (in het algemeen of zijn er specifieke mensen waar je bang voor bent?)(iedereen)
  • Bang voor groepen (bang voor groepsdruk dingen of meer dat je een groep op straat intimiderend vindt?)(groepsdruk, maar ook de aanwezigheid van een groep omdat ik dan bang ben dingen verkeerd te doen of mensen te kwetsen)
  • Slecht tegen veranderingen kunnen
  • Bang voor reacties van mensen (waar ben je bang voor?)(dat ik ze met mijn reacties pijn doe, of boos maak)
Wow damn, die lijst had ik zo snel niet aan zien komen!

In sommige dingen zie ik overlap, dus dan kan het eventueel bij elkaar of onder elkaar. Ook heb ik er wat opmerkingen achter gezet, wat je wellicht helpt het specifieker op te schrijven.
  • Somberheid
  • Suïcidaliteit
  • Automutilatie
  • Gebrek aan acceptatie rondom geloof
  • Stress vanuit school
  • Slaapproblemen
  • Behoefte aan meer en betere vriendschappen
  • Problemen met ouders
  • Druk voelen uit elke omgeving
  • Geen plezier meer
  • Te weinig eten(gewoon alleen 1 broodje)
  • Moeite met de dood van iemand (vriendin right?)
  • Problemen van iemand waar ik om geef
  • HSP -> Harde geluiden, De emoties van mensen voelen (moeite om hiermee om te gaan)
  • Stage (misschien kun je opschrijven wat van stage je moeilijk vindt)
  • School (same als hierboven)
  • Deze wereld (meeste mensen en reacties kan ik niet tegen noem een voorbeeld!)
  • Weinig vrijheid (geven je ouders je te weinig vrijheid?)
  • Niet kunnen doen wat ik wil (hoort dit dan niet bij te weinig vrijheid?)
  • Zelfmoordpoging van een van me ouders
  • Slecht met geld om kunnen gaan --> problemen
  • Onveilig gevoel (waar?)
  • Gevoel niet begrepen te worden (door wie? Iedereen)
  • Gevoel van aanstellen (bij wie?)
  • Geen vertrouwen meer in mensen (wie wel/niet)
  • Bang voor mensen (in het algemeen of zijn er specifieke mensen waar je bang voor bent?)
  • Bang voor groepen (bang voor groepsdruk dingen of meer dat je een groep op straat intimiderend vindt?)
  • Slecht tegen veranderingen kunnen
  • Bang voor reacties van mensen (waar ben je bang voor?)
dus even snel heb ik dit....

  • Somberheid
  • Suïcidaliteit
  • Automutilatie
  • Gebrek aan acceptatie rondom geloof
  • Stress vanuit school
  • Slaapproblemen?
  • Behoefte aan meer en betere vriendschappen
  • problemen met ouders
  • druk uit elke omgeving
  • geen plezier meer
  • niks eten(gewoon alleen 1 broodje)
  • dood van iemand
  • problemen van iemand waar ik om geef
  • HSP?
  • stage
  • school
  • deze wereld(meeste mensen en reacties kan ik niet tegen)
  • weinig vrijheid
  • niet kunnen doen wat ik wil
  • zelfmoord poging van een van me ouders
  • harde geluiden
  • mensen hun emotie's
  • slecht met geld omgaan --> problemen
  • onveilig gevoel
  • gevoel niet begrepen te worden
  • gevoel van aanstellen
  • geen vertrouwen meer in mensen
  • bang voor mensen
  • bang voor groepen
  • slecht tegen veranderingen
  • bang voor reacties van mensen
zoiets? vul hem wel bij als ik weer wat bedenk i guess
Jij ziet het misschien niet als een probleem, maar het helpt wel voor het complete plaatje voor een arts. Het gaat je vast lukken om 'm uit te breiden.
ow wauw Pin,

dat is meer dan ik even snel kon bedenken en het is waar...
btw die vraagtekens kunnen weg. ook al zie ik automutilatie moet als een probleem of dergelijke maar bedankt voor alvast het kleine lijstje!
Het hoeft ook een lopend verhaal te zijn. Het kan ook een lijstje zijn met punten waar je momenteel mee struggelt

-Somberheid
-Suïcidaliteit
-Automutilatie?
-Gebrek aan acceptatie rondom geloof
-Stress vanuit school
-Slaapproblemen?
-Behoefte aan meer en betere vriendschappen?
Etc.

Ik weet natuurlijk niet of alles hiervan klopt. Dit zijn alleen dingen die ik opmaak uit je topics en reacties.

Dat lijstje kun je dan ook langzaam toelichten. Bv:
-Suïcidaliteit: Ik wil graag dood. Ik denk heel veel aan de dood. Etc.

En toelichten hoeft ook niet per se, maar misschien dat het zo wel lukt?
ja echt een top vrouw😅

ja dat is het probleem, het is zo veel en ik weet niet hoe ik het moet opschrijven dan en waar en welk topic en struggleeeees
Informeren is ook al fijn, dat ze dat doet :)

Maar hier op het forum kun je wel allemaal schrijven waar je last van hebt. Je kan je gevoel dan misschien niet vertalen, maar misschien kun je wel met je verstand bedenken wat er allemaal speelt en dat opschrijven?
yup, ik wist dat van school dus eerst echt niet enz...

uhh haha moeilijk, het is een beetje een moeder figuur voor me als je me snapt(hou van haar maar op een familie manier.), ze wil me wel soort van helpen, maar ze heeft ook al thuis eigen kinderen met problemen dus die gaan voor, ze wil me bijv wel helpen met zulke informatie.

ja ik sta er dus nooit bij stil.
ik heb niet momenten dat ik zit van; ik heb last van dit en dit en dit en dit en dit en dit en dit..... etc
vaak ben ik gewoon sad. that's it. ik weet wel waardoor het komt maar op dat moment denk ik er niet echt bij na enz.. ik kan het moeilijk uitleggen
Ah ja, school werkt natuurlijk zo... In mijn geval is dat voordelig, omdat ik juist wel naar school wil en school er alles aan zou doen om mij hier te houden en te zorgen dat ik over ga voor de slagingspercentages etc. Ook ben ik een leerling met en rugzakje en nu krijgen ze geld voor mij wat ze vervolgens maar gedeeltelijk aan mij besteden... Dus ja, lekker cashen.

Wel chil dat die moeder dat dan wist. Gaat ze je helpen dat te fixen?

Je weet nu niks om op te schrijven, maar later misschien wel? Dan kun je dat dan opschrijven right?
jaaaaaaa thats her (wist nieteens dat ik dat verteld had)

ja maar ik weet ook niks om nu om te schrijven bijv.....

dat is wel leuk en ga het proberen uit te leggen;
school is een bedrijf, ik betaal schoolgeld en ben dus "klant".
school gaat daarom altijd voor eigen gewin om jou bij hun te houden zodat je het geld aan hen geeft.
ik ben nog geen 18 dus een tussenjaar mag niet. die time-out klas zou ook niks helpen zei die moeder.

toen zei die moeder;
wat je kan overwegen is om online een studie te doen;
voordelen; het is thuis(meer rust), eigen tempo(minder druk), de stage uren zijn maar voor de helft(nog meer rust), 1x per maand klassikaal les(vragen stellen etc).
ik zie dit ook echt wel zitten aangezien het ook veel fijner klinkt.
maar moet dan toestemming krijgen van meerdere mensen enz.

het leuke is dus dat school(voor eigen gewin gaat dus), deze optie nooit verteld heeft.
Ugh vervelende maatschappelijk werkster. OOOO wacht, was dit die vrouw die vroeg of je er nog zou zijn op 8 januari (o.i.d.), jij zei misschien niet (o.i.d.) en ze vond je geen crisisgeval?

En als je dingen opschrijft om mee te nemen naar zo'n gesprek? Je kan trouwens ook een dubbele afspraak maken bij je huisarts. Als ik naar de huisarts ga, maakt ze altijd véél tijd vrij, omdat het meestal erg lang duurt...

De maatschappelijk werkster kan je wel helpen school te mogen skippen... Hmmm. Weet je ongeveer hoe dat werkt? Of weet die moeder dat misschien?
yup, ik weet niet waar ik moet beginnen, wat ik moet vertellen, waar ik moet eindigen, wat relevant is etc....

yep i did.... maar waarschijnlijk geloven ze dat weer niet?

yup school verplicht mij om daarheen te gaan... en zij is vgm ook de enige die kan zorgen dat ik straks niet naar school hoef
Hmmm ja, eigenlijk begrijp ik nu nog beter hoe je struggelt met dingen vertellen. Er is gewoon zo veel te vertellen...

Ze denken allemaal dat het vanzelf over gaat. *zucht* Natuurlijk gaat het niet vanzelf over! Heb je je huisarts wel van je suïcidaliteit verteld?

Oke, dus wegblijven bij de maatschappelijk werkster? Of verplicht iemand je weer naar haar toe te gaan?
hahah maakt niet uit want ik weet dus niet of ik het heb gezegd dus bij deze(dit heb ik dus ook altijd al moet ik mijn problemen vertellen, "vergeet" de helft omdat ik denk het al gezegd te hebben)

nee, eigenlijk totaal niet. ik zie en voel het alsof iedereen denkt dat het door de leeftijd komt of dat het even tijdelijk is. maar im sure dat dat niet zo is...

is ze aardig? ja dat probeert ze, maar het voelt niet fijn. ze doet alsof er niks aan de hand is. en ze verplicht me dus dingen die ik niet wil....

Reageer