HELP, mijn gedachtes


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hii,
Daar ben ik weer.

Het probleem is dat ik de laatste tijd veel meer in mijn hoofd en in mijn eigen gedachtes leef dan in de echte wereld. Ik word steeds meegesleurd door mijn herinneringen ( meestal negatief ), mijn gedachtes, mijn dromen en al mijn verzonnen verhalen. Ik zit opgesloten in mijn eigen hoofd. En het is zo moeilijk om er uit te komen. Meestal lukt het me niet. Vooral de laaste school weken ging het slecht. En na nog geen 2 weekjes vrij val ik alweer terug in alle ellende.

Een ander deel van het probleem is, is dat ik niet tegen mezelf opgesloten voelen kan. Daarom draag ik liever geen sokken en lange broeken. Liever een jurk of rok dan een korte broek. En het liefst dunne stof. Ik kan niet tegen kleine of donkere ruimtes. En dan zit ik ook nog eens opgesloten in mijn eigen hoofd....

En dat heb je ook nog mijn soort van paniek? Aanvallen. Bij stress of teveel prikkels. Of angst of paniek. Krijg ik een soort tril aanvallen. Ik kan die aanvallen beheersen tot op het punt dat ze er echt uitmoeten. Dan lig ik ineens 2 minuten te trillen en te schokken. En dan is alles weer over. Hier heb ik nog geen 2 maanden last van. Maar ik heb geen idee wat het is en of het erger kan worden enz. En ik heb dit veel meer als ik me opgesloten voel...

Als ik me opgesloten voel. Is er naast angst en paniek ook nog een soort doffe, drukende pijn. Dezelfde pijn als ik me heel erg depressief-verdrietig voel. Die pijn is erger dan de stekende pijn van krassen of snijden. Ik durf nog niet echt te snijden. Maar de krassen zijn al erg genoeg...

~Asy

41 reacties

Ik heb ook wel eens een aardige gymdocente gehad, maar niet als mentor... Ik kreeg de 2 domste, minst gevoelige en vervelendse gymdocenten als mentor. In de 2e en in de 4e. Yay. Wij hebben maar 2 uur per week gym. Die gymdocenten weten niet hoe de klas werkt en kunnen je niet helpen met schooldingen, omdat ze daar geen verstand van hebben. Ze zitten altijd maar in hun joggingbroek op de sportvelden. Door blessures en prikkels gym ik niet, dus ik vroeg me aan het eind van het jaar wel af of hij m'n naam nog wist (gelukkig wel). Dus ja, dat zijn mijn ervaringen. Verder had ik een docente Nederlands en docent Scheikunde als mentor. Zij waren aardig en deden het een stuk beter.
@Pin
Die rol is m helaas niet geworden ?
Maaar, ik heb ondertussen alweer 2 nieuwe audities gedaan, biet voor een echte film, maar voor kortere filmpjes.

Golfclubs kapot slaan is niet echt mijn hobby. T is wel handiger maar... nouja... ik hou niet echt van dingen slopen.

Mijn gym docent was de enige die überhaubt doorhad dat er iets mis was, gelukkig heeft hij niet echt doorgevraagd, alleen mijn oude mentor, mijn afselingsleider en mijn docent AK hebben een beetje door wat er is, ( ieder weer iets meer/minder )

~Asy
Jammer dat je de rol in die film niet gekregen hebt. Die regisseur weet niet wat die mist.
Wel goed dat je blijft doorzetten, en weer twee nieuwe audities hebt gedaan. Ik hoop dat je daar een mooie rol krijgt.

Je houdt niet echt van dingen slopen? Zorg dan maar dat je genoeg bomen knuffelt en voldoende goede gesprekken hebt, zodat jij zelf niet gesloopt wordt 😉
Ah shit. Wel goed dat je weer audities hebt gedaan. Vroeg of laat krijg je dan een rol!

Je kan de golfclub ook gewoon terug in de schuur leggen.

Waarom werken alle leuke en goede gymdocenten bij jullie op school?! Niet eerlijk 😞
Ik voel me steeds vaker steeds meer down.
Vooral s'avonds.

En nu ook meer overdag omdat ik niks te doen heb.

Idk wat ik moet gaan doen...

Ik ga in ieder geval proberen me een beetje albast op school te concentreren, beetje leren, herhalen, enz. Zodat het als school begint allemaal weer beter gaat.

@Pin
Niet alle leuke en goede gymdocenten werken bij ons ip school hoor. Ik heb ook een paar zeer vervelende en discriminerende gymdocenten bij ons ip school ( we hebben er zelfs eentje die door onze hele klas soort van gehaat wordt. Jippie )

@100divergent11
Bomen knuffelen doe ik ook nog steeds hoor. Alleen die goede gesprekken zijn weer ff stop gezet. Omdat het vakantie is enz.

Nouja. Alles is weer zo lastig,
Ik heb zo weinig energie ( goh dat verbaast me niks eigenlijk )
Ik slaap te weinig,
Eet te weinig,
En doe te weinig.

Ik weet het niet meer.
Ik ga wel baar de regen luisteren tot ik toch nog in slaap val.

~Asy
Je voelt je steeds meer down, vooral 's avonds. Misschien helpt het je dagritme op te gooien, door in de ochtend vroeger aan je dag te beginnen, en in de avond vroeger te gaan slapen. Klinkt simpel, maar dit kan werken voor sommige mensen.

Je hebt overdag niets te doen. Misschien helpt het bepaalde 'goals' voor jezelf te stellen, die je iedere dag kan nastreven, bijvoorbeeld:
- een uur lezen
- een uur herhalen voor school
- met een vriendin bellen, ook al gaat het gesprek over helemaal niets, als het maar gezellig is
- een wandeling maken (inclusief boomknuffelen)
- wat Japans leren :8
- een smoothie maken voor je hele gezin
Je snapt het principe wel denk ik.

Goed dat je voor school herhaalt. Als het vakantie is, ban ik alles school-gerelateerd uit mijn leven, maar jij gaat je kennis bijschaven. Goed bezig :)

Mag je je mentor mailen?

Wat dacht je van een grote pot honing, zoals Winnie The Pooh? Neenee, daar krijg je vast buikpijn van. Alleen de maag van Winnie The Pooh kan dat aan. Smoothies kunnen wel een goed plan zijn, als je moeilijk iets binnenkrijgt.
Ik mag mijn mentor altijd mailen, bellen of appen, het ligt er maar aan waar ik behoefte aan heb ?? ( ❤ ) ik ga dus ook zeker nog wel doen.

Normaal is vakantie ook mijn: YES IK DOE ALSOF SCHOOL NIET BESTAAAAAT!! periode.

Maar helaas, daar heb ik geen tijd voor, school en acteren is alles. Het is wat ik nu moet doen, wat ik nu wil berijken. Als ik nu niks doet word school volgend jaar echt een HEL. als ik nu niks doe gaat het sws niet zo goed als vorig jaar ( de enige reden dat ik nog op het nippertje cum-laude over ben is WISKUT ) ( ja ik ben over met een 8 gemiddeld ) dus ja, volgend jaar weer zo goed overgaan is zo'n beetje mn enige doel.

Ik heb btw voor het eerst in 2 dagen gwn geluncht. Die smoothie's zijn wel een goed idee. Ik drink sws veel meer smoothie's aps het nieuwe theater seizoen weer begint, en ik dus druk bezig ben, en vaak geen tijd heb om te lunchen ( lamg leve smoothie's due je gwn snel opdrinkt )

Hm je kan dat uur lezen wel verlengen naar 3/8 uur, dat is wat ik meestal doe.

Ik ga zeker meer dingen doen

~Asy
Ik zit een beetje rond te googlen ( ja om 1 uur s'nachts )

Naar wat voor oplossingen er zijn voor een depressie,

En ja ik kwam uiteindelijk terecht bij filmpjes van mensen die zelf depressief zijn geweest.

Maar iedereen heeft een of ander groot probleem gehad. Een of andere zeer traumatise ervaring. En die mensen hebben het dan over een vroege zm poging: 17

Kom ik aan: ja ik ben depressief.
Maar k weet eigenlijk niet waarom.
Ruzies thuis? Nee.
Overleden familie? Niet echt.
Traumatise ervaring? Ook niet denk ik.
Ja jammer je bent geen urgent geval, ik zie je wel over een jaar of 3.
( dit zijn dan zo'n beetje de gesprekken in mijn hoofd )

En die mensen vinden een poging als ze 17 zijn vroeg.. kom ik aan: hoi ik ben 13 en ben al 2 keer bijna van een klif af gesprongen.

Ik weet het niet meer.
Ik voel me zelf gwn weirder dan weird.
Hey Asy,

Als ik dit zo lees gebeurt er stiekem wel het een en ander in je hoofd.

Ik heb ervaring als het gaat om zulke pogingen, bijkomende oorzaken en problemen.

Je zegt in je laatste reactie geen traumatische ervaringen te hebben gehad.
Wellicht heb je deze niet bewust gehad?
Bepaalde situaties die gebeuren in het verleden die je je evt. Niet herinneren kan, kunnen (grote) invloed hebben op de persoon die je nu geworden bent.

Depressie ontstaat zeker niet uit het niks, onthoud dat wel.

Ik hoor graag een vervolg eventueel, remember: je bent wie je bent, en je mag zijn wie je wilt zijn. Je bent goed zoals je bent en f**k de haters

Groetjes,
Tim
Fijn dat je steeds contact op kan nemen met je mentor. Maak daar maar gebruik van, als je voelt dat je er nood aan hebt.

Sterk dat je je zo goed inzet voor school en acteren. Het is goed dat je wilt werken, maar neem ook voldoende rust.

Je hebt ook van die yoghurtjes waar je een granenmix in kan doen. Die zijn makkelijk binnen te krijgen, en zo heb je meteen wat vezels op. Goed dat je geluncht hebt. Probeer dat vol te houden, zodat je drie goede maaltijden per dag eet.

Goed dat je veel leest. Lezen is een goede bezigheid. Je kan je boek(en) meenemen naar een rustig plekje in het bos, daar een mooie boom uitzoeken, en er je leeshoekje van maken.

Je kan depressief zijn zonder iets "heftigs" te hebben meegemaakt. Als jij hulp vraagt, en aangeeft waar je mee zit, moeten ze je serieus nemen.

Ik voel me zelf gwn weirder dan weird.

Ik heb een voorkeur voor weird.
Misschien is dit niet het moment om het te zeggen, maar ik doe het lekker toch: IK ZEI HET TOCH!

Je moet jezelf goed bezig houden in de vakantie om je niet te gaan vervelen. Vervelen is dodelijk (letterlijk soms). Toen kwam jij met een heel mooi lijstje met dingen die je kan gaan doen, dus doe dat! Lezen is een mooie bezigheid, school niet.

Cum laude overgaan is waanzin. Je gaat naar de tweede, dus jouw cijfers tellen nergens voor mee. Das pas in de 5e zo. (Ik kwam hier vorig jaar (4e klas) achter en toen stopte ik abrupt met m'n best doen en had ik ook een paar zevens, maar goed, die tellen dus nergens voor mee behalve overgang hahahaha yes wat mooi.) Dus lekker lezen en niet school bah bah.

Wel lunchen hè? Je het genoeg tijd! Ook wat eten zonder dat je trek hebt, want het is gewoon goed voor je.

Oh ja, je kunt ook gewoon naar de bios en de Pooh film gaan kijken!

hoi ik ben 13 en ik ben al 2 keer bijna van een klif af gesprongen
De eerste keer dat ik probeerde zm te plegen wat ik vgm 11. Anders 12.

Niet dat ik probeer je te "overtreffen". Alleen even duidelijk maken dat 17 jaar zeker vroeg is, maar het natuurlijk ook eerder kan...

De enige reden waarom ik altijd dood wou/wil, is omdat ik de wereld en mezelf haat. Dat is geen traumatische gebeurtenis, dat is langzaam ontwikkelende haat en ongenoegen.

Filmpjes van anderen met depressies zijn leuk voor herkenbaarheid, maar als je jezelf ermee gaat vergelijken en je slechter gaat voelen, dan zou ik stoppen ze te bekijken, je mentor een appje sturen en een boek gaan lezen tot ze antwoord.

Gr. Pin
Hoi @Asy Silivana

Hoe gaat het?

My hart is broken, just because someone who was there for me disappeared.

Wat jammer dat dit je hart gebroken heeft. Ik ben ervan overtuigd dat dit niet de bedoeling was van degene die verdwenen is. Soms moet iemand vertrekken, genoodzaakt door omstandigheden, ook al is die persoon zich ervan bewust dat het een hoop verwarring kan achterlaten. Ik vermoed dat die persoon die verdwenen is, jou graag een knuffel zou geven.
Geloof je in reïncarnatie? Geloof je dat iemand die verdwenen is, terug kan komen?

Ik hoop dat je je snel beter voelt, weer fijne dingen kan doen, mooie reizen kan maken, etc.

Gegroet
Hi Asy Silivana,

het lijkt soms een sprookje, maar toch zijn dingen soms toch echt waar.

Soms zijn er nog wel de littekens van verdriet nadat iemand “vertrokken” is, maar er is zoiets als “kintsukuroi”.

Kijk even via dit linkje wat dat is:
The Beauty of Kintsukuroi
https://www.youtube.com/watch?v=MkEkgggE1cU

De scherven / littekens worden gemaakt met goud, alles wordt weer geheeld en zal mooier zijn dan het ooit geweest is. Sommige dingen bestaan echt, zoals @Kenshin hierboven uitlegt.

Ik heb wel eens gehoord, maar ik weet niet zeker of dat zo is, dat je van sommige dingen wel weet dat ze zo zijn, dat je er aanwijzingen voor hebt dat het zo is, dat je voelt dat ze zo zijn, maar dat je dat dan niet hardop uit mag spreken, omdat het magische wat er is, anders verbroken kan worden en weer kan verdwijnen.

Sommige dingen moet je voor jezelf accepteren en voelen, maar kun je niet altijd met anderen delen door het hard op uit te spreken. Anders verbreek je de magie.

Sommige mensen weten en voelen dat een dierbare terug keert als een vlinder en ze krijgen die aanwijzingen dan ook. Bijvoorbeeld als je aan het fietsen bent, dan heb je wel eens dat er een vlinder met je mee vliegt en ook op andere momenten is die vlinder er. Bijvoorbeeld op momenten dat je verdrietig bent om het verlies van iemand, dan is die vlinder er ineens ook weer.

Het lijkt iets magisch en dat is het ook wel een beetje.

Je kunt de vlinder niet rechtstreeks vragen stellen en de vlinder kan jou ook niet rechtstreeks antwoorden.

Doe je dat wel, dan kan de magie verdwijnen en zal de vlinder weer kunnen verdwijnen. Het is dan ook de vraag of de vlinder ooit weer in een andere gedaante terug kan komen en dat wil je toch niet?

Groetjes,
M&M’s
Hi, bedankt voor alle reacties!

@Pin, I know, dat cum laude gedoe, nu al is onzin, maar t is best cool, want het voelt toch alsof ik alles niets voor niks heb gedaan ?

Ik haat de wereld, ik haat de manier hoe we met de wereld omgaan, ik haat mensen.
Nouja je snapt het denk ik wel.

@Pin, de Winnie de Pooh film was echt fantastisch, soms een beetje sad, maar wel grappig.

@Kenshin, het gaat wel. Soms begin ik random te huilen als ik aan haar denk, maar het komt wel goed. Dit is niet de ergste ramp in mijn leven, hoop ik.

@kenshin en @M&M's
Ik geloof zeker in reïncarnatie, ik hoop btw dat als iemand die me dierbaar is reïncarneerd, diegene een boom word, ( tsja bomen knuffelen )

Als ik reïncarneer, wil ik een uil worden, uilen zijn het teken van de wijsheid, en dat is cool, uilen zijn ook nacht dieren, en het is bijn 23.00 dus ja..
Je hebt de Winnie The Pooh film gezien? Dat kan je mooi aanvinken op je bucketlist.

Een uil, dat zie ik wel in je. Mooie, grote vleugels waar je elegant mee vliegt, een wijs dier, en het huisdier van Harry Potter. Als die nog eens een film maken, kan je daar mooi in meespelen.
Ik ben ook naar Pooh geweest!!!!! Het was GE-WEL-DIG!

Ik werd achteraf nog heel erg vrolijk van deze site met quotes uit de film. Ook omdat ik er nog een aantal zocht om over te nemen in mijn quote bestand :8 (die nu erg groot aan het worden is :);))
Pas op voor anderen: het kan spoilers bevatten.

Dat gevoel alsof je je cijfers niet voor niets hebt gehaald, verdwijnt nog wel. Hoop ik. Dan heb je minder druk. Vorig jaar zei een docent steeds tegen me "dat ze toch niet meetelde" en toen ben ik er maar naar gaan luisteren.

Jij haat wel precies de handige dingen in het leven niet waar? Mensen, de wereld en de omgang met de wereld. Dat kom je precies niet iedere dag tegen...

En als je je even niet als jezelf voelt, drink dat wat thee en eet wat honing tot je je weer goed voelt :$;)

Gr. Pin

Reageer