Vraag

Depressie

  • 4 January 2019
  • 28 reacties
  • 522 Bekeken


Toon eerste bericht

28 reacties

@ Kenshin
De stres is nu minder omdat het vakantie is. Maar op normale dagen gaat het slecht. Ik slaap dan slecht en voel me rot. Doordat ik slecht slaap slaap ik wel eens door mn wekker heen. Die bedreigingen zijn minder weg maar ik heb er nog steeds last van.
hey,
wat vervelend dat het zo slecht met je gaat/ging.

dat je zo erg gepest bent is heel vervelend voor je,
word je nog steeds gepest? Want ik kan je best wat tips geven wat je daar tegen kunt doen.

verder vertel je dat je je problemen nooit echt met je ouders hebt besproken,
als je dit niet wilt bespreken met je ouders, is dat niet perse erg. Maar het is wel belangrijk dat je met iemand hierover praat.
misschien met een vriend(in) of met een familielid?
ik vind het trouwens super knap van je dat je naar je mentor bent gegaan.

weten je ouders dat je depressief bent?
het is belangrijk dat je dit wel verteld aan je ouders (licht ook wel een beetje aan de klik die je met je ouders hebt), als je dat wilt kun je dan hulp krijgen. Bijvoorbeeld therapie.
je kunt ook bij Lentis terecht. Daar krijg je een psygoloog en daarmee kun je over je problemen praten.
Verder kun je vragen of je samen met je mentor misschien met je ouders kunt praten.

dat je oma en zus in het ziekenhuis liggen/lagen is natuurlijk niet leuk.
hoe gaat het nu met ze?

je schrijft in je topic dat je het leren lastig vind omdat je dat voorheen niet zoveel hoefde te doen.
probeer meerdere manieren om te leren, er zit vast ook een goede manier voor jouw bij.
bij mij helpt het het ergst om het te verdelen over meerdere dagen, samenvattingen maken, en ik gebruik quizlet.
verder kun je bij een tekst een alinea gaan lezen en je dan afvragen wat je gelezen hebt.

als het leren beter gaat hoop ik ook dat je minder stres krijgt.
wat verder helpt tegen stres is een leuke hobby die je bezighoud. Bijvoorbeeld tekenen of hardlopen.
ik zelf heb een (lease)pony en dat houd mij bezig. Ik heb daar rust en hij maakt me altijd vrolijk. even verstand op 0 en lekker met mijn paard bezig zijn.
bovendien als je niet zo goed kunt praten met mensen helpt het erg om met dieren te praten. Ze luisteren, vertellen niets door, hebben geen vooroordeel en ze lachen je ook niet uit. Dus Mocht je van paarden houden zou ik op zoek gaan naar een lease of verzorg pony. Goudentip

ik hoop dat je er wat aan had,
succes, en hou je me op de hoogte?

xx A💖💖
Hoi

Je hebt het erg zwaar gehad. Wat naar dat er zo'n vervelende dingen gebeurd zijn. Ik kan me voorstellen dat je graag bij iemand terecht wilt.

Vaak heb je op school één of meerdere vertrouwenspersonen. Je kan bekijken of je daar een afspraak mee kan maken. Je gaat op kennismakingsgesprek, en als je je goed voelt bij die persoon, kan je vertellen waar je mee zit.

Op school kan je praten met eender welke leraar, ook als die leraar je mentor niet is. Het belangrijkste is dat je je goed voelt bij die persoon.

Je kan terecht bij de huisarts. Met de huisarts kan je praten, en eventueel doorverwezen worden naar verdere hulp.

Voor een anoniem gesprek kan je de KinderTelefoon contacteren. Daar kan je je verhaal doen. Vaak lucht dat op.

Zijn de bedreigingen verminderd? Heb je nog veel last van stress?

Groetjes
Kenshin

Reageer