Constant moe



Toon eerste bericht

307 reacties

Ga het proberen! Dankjewel.
Hey

Wat vervelend dat je niet goed slaapt. @Ronald2001 heeft al een hoop goede tips gegeven.

Je kan proberen ontspannen in je bed te liggen, en te focussen op je gezicht. Concentreer je op het ontspannen van elke spier. Let op je ademhaling. Zorg ervoor dat je gezicht ontspannen is, dat niets gespannen aanvoelt. Hier aandacht aan besteden kan helpen om andere gedachten los te laten.

Groetjes
Kenshin
1. gewoon aan de geluiden om je heen denken en wat je ziet, niet met je gedachte bij negatiefe dingen of dingen die stress geven.
2. 1 half uur- tot uur
8. ja het helpt en geeft veel rust in me hoofd
1.hoe doe je da minimaal even nergens aan denken??
2. Hoe lang van tevoren geen licht?
3. Beetje
4. Okee
5. Oke, das wel een goeie
6. Okee, dat dee ik eerlijk gezegt wel altijd
7. Oo das wel een goeie
8. Misschien wel ja. Jij gaat dus naar slaaptherapie? helpt dat?

Ik denk dat het wel goede tips zijn dus ik ga ze zeker proberen. Dankjewel!
1. minimaal 4 keer per dag een rustmoment hebben en even nergens aan denken zodat je stress/angst op die momenten dan ook minder worden waardoor het zich niet opstapelt tot in de avond.
2. geen licht voor het slapen dit haalt je hersenen uit "slaapstand"
3. een goed bed is belangrijk dus slaap/lig jij wel lekker in je bed?
4. minimaal 1 uur voordat je gaat slapen geen energierijk voedsel meer eten aangezien je dan je lichaam eigenlijk verteld om wakker te blijven want het moet iets verteren
5.een vaste slaaproutine met een vaste tijd, bijv half 11 tot 11 uur naar boven dan tandenpoetsen kleren klaarleggen telefoon onder de lader en dan je bed in.
6. NIET aan slapen denken, als jij gaat denken "nu moet ik slapen" dan vertel je tegen je hersens dat je iets MOET doen namelijk slapen, alleen je hersenen houden niet van dingen moeten doen
7. neem wanneer je wil slapen een leuke gedachten denk aan iets dat je heb gedaan en ga het tot in detail terug denken, hierdoor lijd jij je gedachte af van die angst.
8.misschien kan een slaaptherapie jou ook helpen dit kan je vragen bij je huisarts, hier krijg je namelijk ook veel oefeningen om je gedachte leeg te maken die ik alleen niet allemaal kan uitleggen hier

tja dat was eigenlijk alles wat ik kon bedenken en hoop dat een of meerdere van deze tips jou zullen helpen, voor echte hulp is een slaaptherapie toch echt het beste maar dit ligt eraan hoe erg jij er last van heb. succes met slapen!

Ronald
heyo,
ik heb precies hetzelfde al een half jaar lang, ik ga naar een therapie hiervoor ik ga even een lijstje maken en die stuur ik dan straks hier onder

Ronald

Reageer