Skip to main content

Big help!!! problemen thuis wordt altijd nr me geschreeuwd en soms fysiek geweld

I'm_just_a_random_person_xD
Forum|alt.badge.img+1

Ok dit gaat een heel lang verhaal worden.

Uhm Ja ik heb dus problemen thuis wordt altijd nr me geschreeuwd en soms fysiek geweld. Ik heb 1 vrtrouwenspersoon we noemen hem ff docent 1 hij is mijn oude mentor (benvan brugklas overgeplaatst) en vertrouw hem volledig .

Ok mr ja ik moest dus vr de 2 toetsen van vandaag per se een 9 of hoger halen van me ouders of anders zou ik wr nr vmbo gaan en nog mr dreigementen. Nou ja ik zat daar super erg mee dus ging nr mijn mentor omdat ik het ni mr hield ik had echt tranen in mijn ogen (we noemen mijn mentor docent 2). Ik heb de hele pauze met hem gepraat over thuis en dat ik me ni mr veilig voelde mr ook dat als ik een gesprek met hem mij en mijn moeder zou houden dat ze me er sws mee gaat confontreren. Dus toen zei docent 2: Nou ja ik ga in ieder geval iemand van de zorggroep. Het is niet alsof mijn ouders slecht vr me zorgen.. Nou ja ik ga in iedergeval vragen of docent 1 ook bij het gesprek wil zijn..hij kent me verhaal net iets btr en snapt me net iets btr.

Door thuis presteer ik ook slecht. Ik voel me er echt niet veilig en krijg regelmatig gwn te horen dat ik egoistisch ben een kut kind ben of dat ze een andere dochter wouden...De enige die me begreep is docent 1 (hij is ook vertrouwenspersoon van de school) en geeft me best v l steun. 

ok advies heb ik nodig hehe…

im_just_a_random_person_xD

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Hii ​@I'm_just_a_random_person_xD ,

Ahh jeetje wat is dat naar en rot😕 . Wel knap van je dat je het hebt gedeeld met je vertrouwenspersoon en mentor, blijf dat ook vooral doen! Dat je ouders nare dingen tegen je zeggen en ze je zo aan het pushen zijn is echt niet oké. Ik zou eerst even het gesprek afwachten wat er gezegd en wat er aan gedaan wordt, dan heb je vast iets meer duidelijkheid. Misschien is het handig om een briefje te schrijven met dingen die je wil zeggen bij het gesprek op te schrijven of dat je aangeeft dat je mentor of vertrouwenspersoon dat aangeeft bij het gesprek. Ik hoop dat er snel een oplossing voor je komt. 💗

Veel liefs en sterkte ♥️

Forum|alt.badge.img+1

@Boterbloempjee  bedankt vr je lieve reactie xx

Ja ik ga het gesprek afwachten mr ben erg zenuw8ig en thuis maakt het ni makkelijker ik tril als ik nr huis moet. En de ruzies de middekvingers de fuck you's ik ben het zo beu….Ik zal blij zijn als het weekend om is..

xx im_just_a_random_person_xD

Forum|alt.badge.img+1

hi guys 

@Boterbloempjee  bedankt vr je lieve reactie!

Over een paar uur het gesprek (is nu 00:30) ik kwam er achter dat dit eig onder mishandeling valt...Eig weet ik nu ook hz mijn mntor er iem van het zorgteam bij zou zijn. Ik heb in iedergeval geregeld dat  het zonder iem van het zorgteam is en nu mr afwachten. Ik heb wallen van het slechte slapen dus moet er straks een beetje fatsoenlijk uitzien. Ik trek het gwn amper…

xx im_just_a_random_person_xD

ThunderStorm
Forum|alt.badge.img+1

jeetje. dit is echt heel erg. vooral fysiek geweld is strafbaar. als het te ver gaat moet je het aan die vertrouwenspersoon blijven vertellen. vertrouw op diegene. als je het wil, kun je vragen of diegene naar de politie kan gaan of id. ik weet er zelf niet zo veel van maar dit is niet normaal. sterkte <3

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Hii lieve ​@I'm_just_a_random_person_xD ,

Hoe ging het gesprek vandaag, sorry dat ik laat reageer..🙈🙉

Hoop dat je straks een beetje kunt slapen! Welterusten alvast 💜

Veel liefs en dikke knuffel 🤗😘

Forum|alt.badge.img+1

Hi lieve ​@Boterbloempjee 

das het leuke ik heb het gesprek vandaag niet gehad. Mijn mentor had gezegd dat hij me ergens zou ophalen heeft hij ni gedaan..was nogal n paniek mr kreeg net dit berichtje van hem: hoi *mijn naam*
Ik zou je vandaag eigenlijk spreken, dit is helaas niet gelukt. we hebben ons gesprek morgen het tweede uur. goed? Dus afwcahten tot morgen hehe..

En net knallende ruzie gehad ik doe hier echt alless fout!

Okk gn alvastt

xxxx im_just_a_random_person_xD

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Ahhh jammer dat het niet doorging vandaag. Veel succes morgen ik denk aan je en je kunt het! 💜 En je doet echt niks fout, je doet alleen je best meer kun je niet en is niet nodig! En verwijt jezelf vooral niks, snap dat het lastig is maar is zo niet nodig en je doet het juist super goed en vind het oprecht knap dat je deze stappen zet, ga zo door , ik geloof in je! 😘

Veel liefs en dikke knuffel 🤗💜

Forum|alt.badge.img+1

Oh ja en als ik het gesprek is geweest hou ik je ofc op de hoogte ​@Boterbloempjee 

@ThunderStorm  Hey t is nu ofzo dat ik het ni wil mr politie is ook nogal heftig ik bdl we houden wel van elkaar en vk heb ik het gwn te bont gemaakt ookal weet ik ni wat ik fout doe dus ja..

gn alvast both!

xx😘

Forum|alt.badge.img+1

hii lieve​@Boterbloempjee ,

bedank vr je lieve reactie. En dat verwijten gaat lastig worden mr ja..

ty voor de vele steun!

Doodszenuw8ig mr komt wel goed en mijn oude mentor(/vertrouwenspersoon) die rdelijk goed bevriend is met mijn mentor heeft meook wat gerustgesteld

gn

xx

Forum|alt.badge.img+1

Update gesprek: 

Ok mijn mentor heeft me gwn uit de les gehaald. Hij was erg begripvol mr ik moest binnenkort dus een keuze maken ok di zijn ze: 1, geen gesprek mr dan kan eig ook niks gedaan worden mr ik heb eig echt hulp nodig , 2, gesprek alleen met mij en mijn ouders mr dat werk eig ni.. 3 gesprek met mijn ouders mij en mijn mentor, ze zouden me vermoorden en optie 4 dat mijn ouders, mentor en iemand van het zorgteam..mr mijn ouders zouden ng bozer worden… En mss of ik ook met iem van het zorgteam wil praten en eig wou ik dat ni..mr t kan ff ni ik ben ff kapot en zat gister echt zo op met moment om gwn wegtelopen

help pls..

xxx

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 18 februari 2025

Hoii lieve ​@I'm_just_a_random_person_xD ,

awh jeetje wat erg😕❤️

Wil je wel eerst zonder je ouders een gesprek met iemand van het zorgteam hebben?..❤️ en misschien met je mentor er dan ook bij..?

Veel liefs en dikke knuffel, hoop dat je vannacht een beetje goed kan slapen 🤗😘

Forum|alt.badge.img+1

hey lieve ​@Cantaloupe

srry vr mijn late reactie🙈

Ja heel eerlijk ik zat er ookal over na te denken alleen ik was gister ff zo extreem klaar met thuis dat ik weg ben gelopen ik ben 1.5 uur weggeweest. Ofc kneiter  vl problemen enzv enzv...man ik weet ni hoe ik dit ooit overleef..

Liefs terug en een dik knuf bck💕😘

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 19 februari 2025

Haii lieve ​@I'm_just_a_random_person_xD ,

maakt niet uit hoor🤗💕 (en is ook helemaal niet laat 😉😊)

Awh wat erg 😕 😖 Durf je het wel te vragen over dat gesprek? Misschien kan je van tevoren een brief schrijven (als je dat fijn vind natuurlijk 🙃)?

Liefs en dikke knuffel 🤗❤️

Ik denk met je mee
Forum|alt.badge.img+2

Hi 

Zo dit is ff slikken toen ik dit las 

Dat is inderdaad niet leuk en fijn 

Ik ben vooral heel blij dat je hierover praat 

Praten is altijd een nummer 1 in advies 

En misschien kan je vragen aan die mentor 

Wat hij kan betekenen voor jou en voor je ouders 

Want jij hebt echt hulp nodig maar je ouders ook ze doen dit niet zomaar maar het is zekker niet goed

Maar je bent een kanjer een supper leuke meid en laat je niet mental niet beïnvloeden 

Nou sterkte hoor

Liefst knuffel 🤗😘

Groetjessssss 

Forum|alt.badge.img+1

Lieve ​@Cantaloupe 

Ik heb geen flauw idee heel eerlijk juist om dat te zeggen van mijn ouders vindt ik lastig.. Mss bespreek ik het met mijn vertrouwenspersoon die vertrouw ik mr… Maar ja ook over het geschreeuw, fysiek geweld en dat ik me er gwn ni veilig vl ik heb het ni allemaal verteld wel van het geschreeuw mr ni van het fysieke geweld, het onveilige gevoel. En al helemaal niet over dat ik gwn de neiging heb tegenwoordig om wegtelopen en nooit mr terug te komen..

Liefs,💕💞

Forum|alt.badge.img+1

Lieve ​@Ik denk met je mee 

Bedankt voor je lieve complimentjes en je advies! (srry hb ni echt een goede reactie mr wou ff laten weten dat ik het waardeer dat je de moeite hebt genomen om dit allemaal te lezen en te reageren)

liefs, 😘 

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 24 februari 2025

logisch dat het moeilijk is om te vertellen😕❤ Misschien kan je je vertrouwenspersoon van te voren een mail sturen waar je het al een beetje uitlegt? Hoop dat het je gaat lukken om te vertellen😘

Hoe gaat het nu met je?❤

Veel liefs en knuffel🫂

Forum|alt.badge.img+1

Heey lieve ​@Cantaloupe 

Lief dat je het vraagt. Ik zou hem ook kunnen appen want heb zijn nummer omdat hij mijn oude mentor is geweest en nogsteeds mijn docent. Ik ben best close met hem en vindt het echt fijn. Maar t gaat momenteel echt heel erg slecht thuis en heb er heel erg last van. Ik eet een stuk minder door thuis. En ik ben helemaal mentaal kapot. Ik denk er echt gwn over om wegtelopen. Ik ben toch nooit genoeg in mijn ouders ogen. De enige die me steun geven zijn docenten.  Heb gister in bad gezeten en ondanks dat het water 38 graden was bleef ik rillen en opgeement viel ik uitgeput in slaap. Helemaal gesloopt en nu moet ik morgen gaan zwemmen met de klas. Leuk hoor mr mijn licham..ik ben nogal mager en je kan dan nogal zien hehe en heb geen badpak om het nog makkelijker te maken. Leren voor mijn toetsweek morgen is de laatste gaat ook kapot slecht dr thuis dus ja..

ty voor vragen!😘

Liefss,💕😘

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Ahw jeetje wat naar zeg 😔 Maar als je aangeeft bij je docenten dat het echt niet meer uit te houden is thuis moeten/ kunnen ze toch wel ingrijpen? Want op deze manier dat je minder eet en je super moe bent is geen goed teken en hou je niet eeuwig vol, er zal toch echt een oplossing moeten komen, hmm wat lastig ik wou dat ik iets voor je kon doen, dat verdien je zo en is je écht gegund 😘😘 iig hoop ik dat slapen straks toch een beetje gaat lukken ♥️

Veel liefs en dikke knuffel 😘😘 hou vol♥️

Forum|alt.badge.img+1

heey lieve ​@Boterbloempjee 

ik heb vandaag met het vertrouwenspersoon gepraat. Was heel aardig en begripvol. Mr heb ni zoveel te melden behalve da ik morgen wrs  het vertrouwenspersoon ga zggen over het fysieke geweld.

alvast trustuh (ondanks dat het absurt vroeg is mr boeien)

Liefs.😘💕

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Knap dat je vandaag met de vertrouwenspersoon hebt gepraat, en fijn dat ze begripvol en aardig was. Veel succes morgen als je het gaat vertellen, misschien kun je van tevoren dingen op papier schrijven wat je wilt zeggen? 

Alvast welterusten 😘hoop dat het een beetje lukt 

Veel liefs en dikke knuffel 🤗♥️

Forum|alt.badge.img+1

Hai lieve ​@Boterbloempjee 

Ik heb met  hem eigenlijk niet gesproken. Hij zit in de carnevals orginisatie en in onze regio wordt dat heel erg uitgebreid gevierd.  Ik heb hem een brief gegeven waar alles in stond. Omdat hij me oude mentor is heeft hij me gisteravond er nog een appje over gestuurd. Nou ja vanmorgen werd ik dus wakker. Bleek dat mijn ouders op mijn account van dit forum waren ingelogd en alles hebben gelezen. Mijn appjes godzijdank niet. Maar toen moest ik zo heel gesprek en werden me ouders toch een beetje boos op me. Want school heeft een meldplicht en ze willen niet dat ik uit huis geplaatst wordt bla die bla die bla. En nu krijgen ze mss binnenkort hulp en bijv ik was vanmiddag het ergens niet mee eens gaan ze nu zeggen. Ja maar ik beslis wel wat je doet he. Dat je dit hebt aan gegeven betekent niet dat je alles kan doen wat je wilt. Ok maar dat bedoelde ik ook niet?!  En ook weer jij moet er ook aan werken. Ze begrijpen gewoon niet hoe hard ik er al aan werk! Oh ja en dit was mijn oude mentors bericht: 

Ha *mijn naam*! Bedankt voor je briefje! Ik schrok wel een beetje van wat er allemaal in staat. Maandag na de vakantie pakken wij dit op. 

Mocht er tijdens de vakantie echt iets zijn, waarbij je je bijv niet veilig voelt, neem dan contact op met mij. 

Geniet van je vakantie en tot maandag 10 maart. 

Groetjes van *mijn docent zijn naam*

Het gaf me wel rust.

Maar toch ik blijf me niet veilig thuis voelen ze hebben te vaak mijn vertrouwen beschadigt. En ik geloof niet dat ze dit lang volhouden. Sorry maar ik heb er geen vertrouwen in na dat ik het al 1000x heb gezegd en gwn werd genegeerd

Ok sorry voor dit extreem lange bericht

Liefs, 😘💕

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Ahh poeh jeetje wat naar dit allemaal en dat je ouders alles hebben gelezen  😔. Wou dat ik iets voor je kon doen.  Ik snap dat er na alles je vertrouwen weg is maar toch hoop ik dat het een beetje uit te houden is . Wel een fijn bericht van je oude mentor en fijn dat dat je wat rust geeft. Dus weet ook mocht het niet gaan, benader hem dan! 😘 hoop dat je iets van afleiding hebt of even naar buiten kunt.. en niet erg hoor als het een lang bericht is , dus als je behoefte hebt schrijf het van je af😊 toch een fijne vakantie en hoop ontzettend voor je dat het een beetje gaat 😘 én het belangrijkste DIT LIGT ABSOLUUT NIET AAN JOU EN JE DOET HET SUPER GOED!! HOU VOL! ♥️

Veel liefs en dikke knuffel ♥️😘

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6

sorry dat ik een paar dagen niet reageerde.. 😕

Awh wat super naar dat het nog steeds zo slecht gaat thuis..😖❤️ super knap dat je het met een brief verteld hebt!!!😘❤️

Van dat zwemmen had je mogen zeggen he😕💞 Het is begrijpelijk dat je daar geen energie voor hebt en nu weet je mentor er ook wat meer van, dus denk dat hij het wel begrijpt❤️

Veel liefs en hele dikke knuffel 🤗❤️

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Hoe gaat het nu inmiddels, is het een beetje vol te houden tot nu toe? 😘♥️

Welterusten alvast ( als je dit nog leest straks)🙂

Veel liefs en knuffel 🤗♥️

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen