Vraag

Ben ik depressief?

  • 25 January 2024
  • 180 reacties
  • 2549 Bekeken

Reputatie 7
Badge +5

Hoi lieve iedereen,

Ik verveel me eigenlijk elke dag enorm. Ik heb echt geen flauw idee wat ik moet doen, en ik ben ook een beetje gevoelloos, ik ben eigenlijk bijna nooit meer echt blij maar ook niet heel vaak verdrietig.

Op school gaat het nu wel oké, ik ga vanaf volgende week 4 per week, maar als ik bv met mijn docent een gesprek heb is dat heel ongemakkelijk omdat ik gewoon te gespannen ben. Ik weet echt niet hoe ik daar mee om moet gaan. 

En ik heb ook gewoon niet zoveel contact, ik heb met de meeste vrienden bijna geen contact meer maar heb ook nooit echt een klik met hun gehad. Ik heb dan ook niet zoveel behoefte om nog contact met hun te hebben, omdat het toch niet leuk is en ik het gevoel heb dat ze ook niet echt contact willen.

 


180 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Ja, doe ik @Wees Jezelf Bij Noah !

Reputatie 7
Badge +5

Ja dat snap ik idd. Ik zou je dan nu gewoon gaan focussen op school en wie weet kan scouting er later nog wel bij als je je draai hebt gevonden op je nieuwe school! En idd wat @Wees Jezelf Bij Noah hou je ons wel op de hoogte?😊

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +5

Ja, zal ik doen @ItsJustMe !

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Jesse08   ,

 

ik wil al steeds wat posten, maar ik heb nog niet alles gelezen en dan weet ik niet precies wat ik moet zeggen.

Ik heb gisteren de laatste 2 bladzijden met reacties gelezen en alvast klavertjes gegeven.

Ik wil nu alvast zeggen dat ik jou heel aardig vind en een volhouder en lief dat je iedereen zo goed mogelijk helpt. Je heb altijd een woordje om steun te geven, ook al vind je dan zelf in je reactie dat het misschien niet genoeg is, maar alleen al dat je reageert is heel goed en  het geeft iemand sws al een goed gevoel als er iemand aan hem/haar/etc denkt.

Dat wilde ik even zeggen en succes met morgen, want ik las dat je dan een belangrijke afspraak hebt.

PS ik heb hetzelfde met @ItsJustMe  , die vind ik ook aardig en die heeft ook al bij mij gepost en drm wil ik jullie allebei een berichtje sturen.

Natuurlijk zijn jullie verschillend en jullie eigen ik, maar jullie zijn allebei toppers.

ik ga later proberen gwn op jullie topics te reageren.

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer

 

Reputatie 7
Badge +5

Dankjewel @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer !

Die afspraak was gisteren, op de vorige bladzijde staat hoe het ging:) Maar volgende week krijg ik te horen of ik echt naar die school kan (waarschijnlijk wel hoor gelukkig) en wanneer:) Maar wrs na de meivakantie!

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi hoi lieve jullie, ik steun jullie ook hoor! Ik lees zoveel mogelijk mee. En ik kan Scouting zeker aanraden! Zit er zelf ook bij al wat jaren en het verbreedt mijn blik en heeft mn leven een groot stuk rijker gemaakt. 

Jullie echt alle sterk ook met alles!! 

Groetjes liefs Tartan ♥️

Reputatie 7
Badge +5

Dankjewel lieve @Tartan14 !

Jij ook:)

Reputatie 7
Badge +5

Hey lieve iedereen,

Ik weet niet zo goed waardoor het komt, het ging een tijdje beter maar ik voel me nu weer zo rot... Ik ben eig ook heel erg bang dat het me gewoon op die nieuwe school niet lukt om contact te maken. 

Reputatie 7
Badge +12

Houd vol lieve @Jesse08 ♥️ het gaat je vast wel lukken op de nieuwe school. Je kijkt er tegen op en dat is logisch maar ik denk dat zo'n aardige lieve jongen als jij vast en zeker vrienden gaat krijgen.  En blijf posten hier zodat wij je kunnen helpen en ondersteunen.  Veel kracht voor jou 💪🤩 je verdient alle goeds! 

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +5

Dankjewel lieve @Tover01 !!❤️

Zal ik doen:) 

Reputatie 7
Badge +5

Hii lieve @Jesse08!

Wat stom dat je je weer rottiger voelt..

Eigenlijk sluit ik me helemaal aan bij de reactie van @Tover01! Het is heel logisch dat je tegen je nieuwe school op ziet. Ik zit een beetje in de dezelfde situatie dus dat gevoel begrijp ik echt heel goed, maar ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen! Je bent echt een hele lieve en aardige jongen en jij gaat je draai echt wel vinden op je nieuwe school! Daar heb ik alle vertrouwen in!

Hou vol! Wij zijn er voor je en steunen je! Alles komt echt weer goed!💪❤️

Dikke knuffel en veel liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +10

Weet je @Jesse08,

Op elke plek is er wel iemand die jou niet ziet zitten en jij die gene niet. Weet dus wel dat je met niet iedereen vrienden kan worden. Dus op zo'n school zal er vast wel iemand zijn die bij je past!

Ik snap het echt wel hoor, over die vrienden. Ik heb ook nooit veel vrienden gehad. 

Hopelijk helpt dit jou! 😘

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Jesse08 ,

 

Hey lieve iedereen,

Ik weet niet zo goed waardoor het komt, het ging een tijdje beter maar ik voel me nu weer zo rot...

 

hè, wat vervelend, maar ik snap wel dat je dat hebt, want ik heb dat ook wel eens. Dan gaat alles lekker en heb je zin in nieuwe dingen, maar dan ineens slaat de twijfel toe, zo van wat als dit en dat…Dat heeft iedereen wel eens, maar ik vind jou behalve heel aardig ook een doorzetter en ik denk dat je best trots op jezelf mag zijn over alles wat je de laatste tijd allemaal wel maar mooi gedaan hebt. Petje af. De eerste keer groepstherapie was ook spannend en dat snap ik heel goed, maar uiteindelijk was jij de enige die het goede voorbeeld was voor de groep.  Het lukte jou om een verhaaltje over jezelf te vertellen en ik denk dat de groepsleider echt blij is als er zo iemand in de groep zit. Dat heb je dus maar mooi gedaan. Ik ben trots op jou.

 

Ik ben eig ook heel erg bang dat het me gewoon op die nieuwe school niet lukt om contact te maken.

 

meestal is er in het begin altijd wel iemand in de klas die een 'nieuwe klasgenoot’ een beetje op weg helpt. Zo van waar de lokalen zijn en die dan ook iets kan vertellen hoe de leraren zijn en hoe het werkt op school en de kantine. De mentor wijst dan iemand (bij ons op school gaat dat zo) aan in de klas en de mentor weet meestal wel een jongen of meisje aan te wijzen waarvan hij/zij weet dat ie dat wel goed kan. Natuurlijk is het spannend, maar het zouden 'sukkels’ zijn op jou nieuwe school als ze jou niet aardig zouden vinden. Je hoeft ook niet gelijk met iedereen op de eerste dag te praten, begin gwn met één of twee, vertel iets over jezelf, maar je hoeft niet gelijk het hele verhaal te vertellen. Zeg bijvoorbeeld iets over je hobby’s of over welke  games je leuk vindt, gwn de 'simpele’ dingen. Of je op de fiets bent gekomen of lopend of met de bus en vraag ook van die dingen aan de anderen.. Later kun je altijd nog meer vertellen, maar dat hoeft niet.  Probeer het simpel te houden, zodat het goed voor jou voelt. Ik weet niet of je wel eens snoept op school, maar je kunt als je bijvoorbeeld een rolletje pepermunt hebt of kauwgum vragen aan diegene die naast je zit of ie ook eentje wil. Er is vast iemand die jou aardig vindt en met jou praat en dan kun je langzaam elkaar beter leren kennen. Je bent echt super aardig en helpt altijd iedereen.

Ik moet nou gaan fietsen anders ben ik te laat op school. Tot snel. Ik wens je een fijne dag.

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer

 

Reputatie 6
Badge +1

Heyy @Jesse08 

Soms val je in een donker gat, en dan duurt het lang tot je er weer uitkomt. Maar uiteindelijk sta je weer op beide voeten. Succes

Liefs van mij

Reputatie 7
Badge +17

Hoi lieve @Jesse08  we gaan nu allebei door een moeilijke periode. En met allerlei dingen die best wel zwaar zijn of waar we enorm tegenop kijken of moeite mee hebben. Je voelt het soms letterlijk in je maag en af en toe zie je het even niet meer voor je. Ik weet ervan lieverd. Iedere keer weer komt dat hopeloze gevoel van " moet dit? Waarom, dit gaat vast fout".  Of vergelijkbare gedachten. Het rotgevoel dat het niet anders of beter wordt. Maar het wordt beter, laten we dat met elkaar afspreken!  Hoe rot het af en toe ook is, ergens in mijn achterhoofd weet ik dat het voor iets goeds is dat écht komt! Ik baal ervan, huil meer dan ooit in mijn leven, vervloek het gevoel en alles wat ik nu moet, en wat ik niet meer mag,  maar gehoorzaam toch omdat het nodig is. Het voelt soms als 1 grote straf of pesterij van het leven. Maar het gaat goed komen en beter worden. Ik pak elk leuk moment met beide handen aan, probeer te genieten van elk vrolijk klein dingetje dat er gebeurt. Van de ogen van mijn lieve meisje, de omhelzing van mijn ouders, de tekeningen die ik krijg van mijn schattige pleegzusje. En ik zeg constant tegen mezelf, dat al de lieve mensen om me heen dit doen om mij te helpen. Ik gun jou die gedachten ook!  In elk rot moment en elke berg waar je tegen op ziet. Ik deel jouw gevoel. Ik wil je beide handen vastpakken en dit doen, dit gaan winnen en alvast vooruit kijken naar die dag dat je weer naar jezelf en anderen kijkt en blij bent met deze mooie dag!  Het is moeilijk lieve kerel maar het komt echt!!  En het is heel goed dat je het hier deelt. Jij helpt mij ook zo goed, wat je zegt komt binnen en helpt mij vooruit. Dat hoop ik voor jou ook. Ik gun het je ♥️ wij allemaal. 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +5

Dankjewel lieve @Tartan14 , wat een lief berichtje 🥲

Wat je zegt helpt mij ook hoor, en het raakt me wel. Van iedereen hier eig!

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +5

Dankjewel lieve @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer !

Wat je zegt is idd wel fijn, als iemand dingen over de school uitlegt is het ook wel makkelijker om een ander gesprek te beginnen. 

Havo 3 heeft 2 leerlingen nu dus dat is echt heel erg weinig, ik ben dus ook een beetje bang dat dat niet klikt... Of dat ze al heel close zijn. Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij zijn sommige lessen ook met een andere klas samen, dus dan zijn er gelukkig wel wat meer mensen.

 

Reputatie 7
Badge +5

Hey lieve iedereen,

Ik heb vandaag maar weer mezelf gewogen, en ik schrok wel... Ik ben ongeveer 2 kilo afgevallen en ik heb niet minder gegeten. Ik heb wel best vaak moeten overgeven en dat is super lastig omdat de arts zegt dat er niks aan te doen ik , maar ik wel dan veel minder binnenkrijg. De laatste keer bij de arts was een paar weken geleden en toen was mijn gewicht gewoon nog goed. 

 

Reputatie 7
Badge +5

Hii lieve @Jesse08!

Klinkt niet fijn idd en wat naar dat de arts zegt dat er niks aan te doen is. Misschien is het wel een goed idee om bij je arts aan te geven dat je 2 kilo bent afgevallen terwijl je wel gewoon eet?

Ik hoop dat het overgeven snel minder wordt want dat lijkt me heel rottig voor je. Heb je er al erg lang last van omdat je ook bij een arts loopt? En is er al wel onderzoek naar gedaan in het ziekenhuis?

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +5

Hoi lieve @ItsJustMe ,

Nee, er is geen onderzoek geweest.Ik heb ondergewicht gehad en de arts zei dat het normaal is dat als je weer goed gaat eten misselijk word, problemen met ontlasting hebt (ik heb daarom laxeermiddel daarvoor) en moet overgeven. Maar mijn gewicht bleef wel de hele tijd goed en ik kwam aan maar nu dus niet meer… en de arts weet dat niet…

Ik weet niet wanneer ik weer naar een arts ga omdat ik nu verplaatst ben van ziekenhuis, omdat waar ik eerst heen ging ver weg was omdat er een wachtlijst was bij het ziekenhuis dichtbij. Die wachtlijst is nu weg maar we hebben nog niks gehoord wanneer ik er heen kan…

Ik moet van de dietist 6 flesjes drinkvoeding per dag en sap, maar we hebben nu ander sap gekocht waar 2x zoveel calorieen inzitten dus ik hoop dat dat een beetje helpt. Ik neem ongeveer 5 glazen sap per dag dus dat maakt wel wat uit.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Jesse08,

ben je misselijk sinds je die andere drinkvoeding hebt of met die vorige drinkvoeding ook?

Zou het daar aan kunnen liggen?

Heb je dan ook zuurbranden of andere dingen en kan je daar miss iets aan doen zodat je niet meer moet overgeven??

 

Sterkte iig

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer ,

Bij de vorige drinkvoeding had ik het ook, en ik heb idd soms ook zuurbranden..

Ik ga het aan de nieuwe arts ook zeggen, misschien weet die toch iets wat er aan te doen is.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Jesse08 ,

 

oh bij die vorige ook. Ja, aan de dokter vragen is wel het beste.

 

Krijg je zuurbranden na het overgeven of ga je overgeven na zuurbranden of is het verschillend??

Heb je wel eens iets van de dokter gekregen tegen het zuurbranden? Misschien heeft ie er wel iets voor..

 

Neem je wel eens een extra flesje als je eentje hebt overgegeven, ik bdl want na overgeven heb je dus minder binnen gekregen. Je hoeft dan niet gelijk te nemen, omdat je je dan niet lekker voelt, maar miss ietsje later en helpt het ook als je bijvoorbeeld niet een heel flesje neemt, maar 2 halve of zoiets. Dat je niet gelijk zoveel binnen krijgt of mag dat niet???

 

Ben je een hele dag misselijk of alleen vlak na zo'n flesje of heeft zo'n flesje er niet echt iets mee te maken

 

Ik probeer ook maar wat en dat heb je zelf misschien ook al allemaal geprobeerd.

 

Sterkte iig.

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Reputatie 7
Badge +10

@Jesse08 

Heb je ook ondergewicht?

Als je dat niet weet kun je je BMI berekenen.

Wat stom van dat overgeven.

Wat vind je lekker om te eten?

Dan kun je daarmee proberen aan te komen.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

 

Reputatie 7
Badge +5

Lief dat je zo meedenkt!

Het verschilt een beetje, zuurbranden gebeurt niet zo heel vaak, het is vooral het overgeven. De arts heeft niet iets voorgeschreven.

Een halve in 2x mag wel hoor, als ik maar na 2 flesjes zit. Maar ik moet best lang wachten totdat ik weer wat kan nemen en als het avond is is het niet echt handig... Ik mag ook pas een uur na overgeven tandenpoetsen dus dat is ook soms onhandig.

 

Reageer