Vraag

Ben ik dan echt niets waard?

  • 26 September 2021
  • 14 reacties
  • 180 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Heyhoi,

Ik ben een meisje, 14 jaartjes oud. Ik weet ook niet waarom ik deze topic schrijf, maar het voelt goed om even mijn verhaal kwijt te kunnen… dit is de situatie; elke dag is stom, stommer, stomst. Op school wordt ik elke dag uitgescholden of geslagen. Na mijn muzieklessen wordt ik opgewacht zodat ik in elkaar geslagen kan worden. Thuis voel ik me alles behalve thuis. Mijn ouders vinden dat ik alles wat ik doe doe voor aandacht. Of ik nou sta te zingen. Of dat ik ze vertel dat ik geslagen wordt. “Ja tuurlijk, dat is een leuke manier om aandacht te trekken” aldus mijn ouders. De enige mensen die ik echt vertrouw ken ik of van een zomerkamp, maar die wonen ontzettend ver weg. Of van een hobby van me, ik zie een aantal van hun elke zondag. Dat is wel fijn hoor, maar dat zijn 2 uurtjes per week. 2 uurtjes in een week dat ik me gelukkig en veilig voel. Ik weet niet hoelang ik dit nog vol ga houden. Ze blijven me maar toeschreeuwen dat ik niet mooi/slim/goed genoeg ben. Ik blijf mezelf pijn doen, donkere gedachtes, want ben ik dan echt zo slecht? Ben ik echt niks waard? 

tja dat stroomt er nu door mijn kop, heel erg bedankt voor het lezen “luisteren” naar mijn verhaal.

toedels

anoniemjex


14 reacties

Tjonge... heftig verhaal!

Dat van school, heb je het er met je mentor over gehad? Misschien heeft die een oplossing voor wat er op school gebeurd.

Misschien kan je eens gaan kijken of je met een psycholoog ofzo erover kan praten? Je ouders willen het vast niet voor je regelen, maar ik denk dat dat je zelf wel lukt!

Kan je niet iets met die mensen waarbij je je wel veilig voelt afspreken? Dat ze vaker langskomen bijvoorbeeld.

Je kan natuurlijk altijd chatten (of bellen) met de kindertelefoon.

En echt, geloof me! Jij bent net zo veel waard als de rest van de wereld! Waarom zou je niks waard zijn? Iedereen is evenveel waard. Ook jij.

Je moet hier iets mee doen, dit kan zo niet langer! Stay strong! Ik weet dat je het kunt!

Onwijs veel sterkte!

 

Je kunt het!

Reputatie 3
Badge +1

Hoi Ikke13,

om eerlijk te zijn, ja ik heb met mijn mentor gepraat, maar mijn ouders ook. Mijn ouders hebben gezegd dat ik alles doe voor aandacht dus er is niemand meer die me gelooft op school… ik heb geprobeerd een psycholoog te vinden, helaas woon ik in de middle of nowhere en is er geen psycholoog in de buurt. Now way dat mijn ouders me brengen of met ov laten gaan… ik wil wel vaker met hun afspreken maar zij hebben ook nog een eigen leven, gelukkig kan ik veel met ze appen. Sowieso heel erg bedankt voor je reactie. I will try to stay strong.

Lastig dit... misschien kan je het met een andere docent/vertrouwspersoon erover hebben?

Reputatie 3
Badge +1

Ik vind het zo lief dat je meedenkt, maar het ding is, dat diegene met wie ik ga praten naar mijn mentor toestapt en het vervolgens alleen maar erger wordt… 

En als je tegen diegene zegt dat ie dat niet moet doen omdat het dan alleen maar erger wordt?

Reputatie 3
Badge +1

Ja, misschien moet ik het gewoon 1 allerlaatste keer proberen. Morgen meer…

Lieve @Anoniempjex , Is er iets dat ik voor je kan betekenen nu? 

Wat zou je het liefst tegen bepaalde mensen willen zeggen? En hoe lossen we het ‘ probleem’. op. Hoe denk je dat je geholpen kan worden, wat maakt alles beter. ?

 

Xx

Reputatie 3
Badge +1

Net geprobeerd te praten op school… na het verteld te hebben mocht ik gaan, om een uur later terug te komen. Ze zeiden dat dit echt de druppel was en dat als ik niet zou stoppen met liegen ik geschorst zou worden. Het is hopeloos.

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @fighter 

ik zou zoveel willen zeggen, zeggen dat ik geen leugenaar ben, zeggen dat ze stom bezig zijn. Maar ik kan het niet, ze geloven me toch niet! Ik zou eigelijk geen idee hebben hoe dit opgelost kan worden. Mijn grootste passie is musical, en door daarmee bezig te zijn wordt ik altijd rustig, dat doe ik dus elke zondagochtend. De rest van de week probeer ik de hoop niet op te geven en werk ik naar die zondag toe… 

ps lieve @fighter  en @Ikke13 ik vind het al fantastisch dat jullie de moeite nemen om hierop te reageren. Sowieso superveel  dank daarvoor.

Hey Anoniempjex

 

Ik vind het zo verschrikkelijk naar voor je dat je ouders en school zo tegen jou doen.. Dat is niet oké. 

 

Ik weet dat je vertrouwen in anderen misschien wel is beschadigt hierdoor.. Toch wil ik je het advies geven om hulp te zoeken.. Niet bij je ouders, niet bij je school, maar misschien wel bij de huisarts?

De huisarts zal absoluut niet zo oordelen over jou. Hij/zij staat los van jouw omgeving en zal jou echt begrijpen en wil jou helpen. Hij/zij heeft ook beroepsgeheim en zal nooit iets doorvertellen aan anderen. Misschien is dat het proberen nog waard. Want hij/zij is er echt voor je!

 

Probeer in ieder geval ook door te gaan met het spelen van je musical als dat je rust geeft! Kan je misschien niet met iemand die je daar begeleidt praten?

 

Je kan als je je onveilig voelt thuis ook altijd contact zoeken met veiligthuis. Ook kan je iedere dag tussen 11:00 en 21:00 anoniem bellen of chatten met een medewerker van de kindertelefoon. Die luisteren ook naar je en kunnen je misschien ook verder helpen.

 

Heel veel sterkte.. Als je meer kwijt wilt of als je meer vragen hebt ben je altijd welkom op het forum.. Wij zijn er voor je en jij doet er toe! Jij bent het zeker weten waard:heart:

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @NaamNietBekend 

kan dat? Kan je op je 14e echt naar de huisarts zonder dat die je ouders erbij haalt? Op internet staat dat dat pas kan vanaf 16…

bedankt voor je lieve reactie

Heyy

 

Je kan als je 14 bent zeker naar de huisarts.. Beroepsgeheim geldt namelijk ook voor jouw leeftijd! De huisarts zal dus echt niks aan je ouders doorvertellen zonder dat jij daar toestemming voor hebt gegeven.

Als je een behandeling nodig hebt bij bijvoorbeeld een psycholoog zit dat wel anders want dan heb je inderdaad toestemming nodig van je ouders, maar dit kan je natuurlijk ook met de huisarts bespreken want aangezien jouw thuissituatie niet de allerbeste is zijn er misschien wat aanpassingen mogelijk. Meer informatie over het beroepsgeheim staat hieronder :)

 

Minderjarigen van 12, 13, 14 of 15 jaar
De ouders of voogd(en) hebben recht op informatie die belangrijk is voor hun rol als opvoeder. De arts hoeft geen informatie te delen als hij vindt dat het in strijd is met de zorg van een goed hulpverlener.

De minderjarige moet zelf toestemming geven aan de huisarts om gegevens met andere mensen te delen. De ouders en het kind kunnen aanvragen om het medisch dossier te bekijken. Het kind kan bezwaar maken tegen dat de ouders het dossier kunnen inzien. 

 

Deze groep minderjarigen mag niet zelfstandig een behandelingsovereenkomst sluiten. Dat doen de ouders of voogd(en) namens de minderjarige. Voor elke actie die hoort bij het uitvoeren van de behandelingsovereenkomst, moeten zowel de minderjarige als de ouder(s)/voogd(en) toestemming geven aan de arts. Van tevoren vertelt de huisarts hen over wat de behandeling inhoudt.

Bron: https://www.dekastanjehuisartsen.nl/uw-dossier/informatie-delen-ouders-voogd

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 3
Badge +1

Heel erg bedankt, ik ga dit zeker proberen❤️

Lieve @Anoniempjex , Wat jammer om te horen dat ze je niet geloven. Ik begrijp dat dat heel moeilijk voor je kan zijn dat niemand je gelooft. Wij, de gebruikers in deze topic geloven jou WEL. Wij geloven jouw woord. En ik geloof in je! Ik weet zeker dat school later spijt krijgt als ze inzien wat ze (jou) hebben gedaan. Mijn tip voor Nu is probeer er met je vrienden over te praten, die je wel geloven. En anders zijn er veel mensen die met jou willen praten via deze topic of een andere mogelijkheid. Lieverd hou je taai! Xx

Reageer