Vraag

zelfmoord

  • 3 August 2020
  • 8 reacties
  • 471 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

hallo, ik ben 14

 

ik wil best wel graag zelfmoord plegen, ik heb best veel problemen. 

oh ja, ik wil roken, soms bedenk ik zo van: ik steel 3 pakjes sigaretten, loop ergens naar een bos, rook ze op en maak er daarna een eind aan.

ik wil een reactie!!!

 

ik wil reacties die me helpen, dus help

 

tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 9


8 reacties

Dit probleem kent geen makkelijke of snelle oplossingen, dus wacht daar niet op.
Mijn advies is om dit met jouw ouders of met een goede vriend/vriendin te bespreken.
Probeer dan met hun hulp in contact te komen van professionals, die jou kunnen helpen.
Helaas ben je niet de enige met dit soort problemen, maar dat betekent wel dat mensen weten hoe ze dit moeten aanpakken.

Is dat misschien iets?

Hoe ver het ook lijkt, er is altijd licht aan het einde van de tunnel. Problemen zijn er om opgelost te worden. Praat hierover met mensen die je vertouwt. Desnoods met de huisarts zodat je via hem/haar doorverwezen kan worden naar een proffesional.

Je kunt ook altijd met 113 bellen of chatten. Zij zijn er voor jou. Pobeer dit alsjeblieft eens.

 

Stay strong!

Groetjess😘

Hey, een einde aan je leven maken is geen goede oplossing. Ook al lijkt het jou geen slecht plan, je doet er heel veel mensen die van je houden en om je geven pijn mee. 
Als ik jou was zou er met je ouders of een ander vertrouwenspersoon over praten. Je kan ook altijd 113 bellen of een bericht sturen hun zullen je ook goed helpen. Hou vol uiteindelijk komt alles goed! 
 

ohja dit kan ook aan mij liggen, maar vorig jaar zag ik ook niet alles meer zitten en muziek heeft mij best veel geholpen. Gewoon een tip je kan kijken of je het fijn vindt haha.

Heyy

Dat je dit topic maakt bewijst dat je nog wilt leven. Anders zou je dit niet doen. Hiervoor alleen ben je heel moedig!

Praat over je problemen met iemand die je vertrouwt. Een vriend(in), familielid. Dit soort dingen opkroppen is echt niet gezond. Dan moet alles er in 1x uit en dat is niet goed! 

Als je er met niemand over wil praten probeern dan op z'n minst je gevoelens ergens te uiten. Schrijf een brief met je gevoelens in. Die hoef je niet te versturen hoor, als je dat wilt scheur je hem in 100 stukjes, maakt niet uit. Zolang je maar je gevoelens kwijt kan.

Je kunt ook altijd op YouTube audio's zoeken die je kunnen helpen. Daarvoor heb ik een aanrader: Jetpack Jay. Prachtig kanaal. Is wel Engels btw. De audios die daar te vinden zijn zijn echt prachtig. Geschreven door een persoon die het zelf moeilijk heeft gehad dus die weet echt wel waarover hij praat.

Hoop dat ik wat heb kunnen helpen!

Groetjs

er is altijd licht aan het einde van de tunnel. 

je kan zoals kaasje123 zei naar de huisarts gaan zodat die je kan verwijzen en ze hebben geheimhoudingsplicht dus moeten ze alles geheim houden. Vraag wel eerst aan de huisarts kan je dit dan niet vertellen aan m’n ouders aub. Dan weten ze dat het een geheim is en wordt je in het zwart doorverwezen (in net geheim).

suc6

Badge

hey 

Ik heb voor de zomervakantie ook zelfmoord gedachtes gehad. Ik weet precies hoe je je voelt. Maar geloof me het komt altijd goed. Ik ben een persoon die heel lang alles voor me houd en het eng vind om dingen aan me ouders te vertellen. Ik heb er uiteindelijk met iemand op school gepraat dat luchte al heel erg op. Ik vond het super spannend om het te vertellen. Wat ik probeer te zeggen is dat je echt met iemand moet gaan praten ook al is het via school je ouders moeten het weten. Als je erover praat lucht het heel erg op. En wees niet bang dat je denk dat je ouders het raar ofzo vinden of je niet geloven want je ouders willen dat je lekker in je vel zit. Voor mij hielp het om een paar dagen eveb niet naar school te gaan even rust van die drukte. Ik kreeg hulp en het ging al heel snel goed met mij. Ik zou niet op geven en door gaan praat er met iemand over en ga met een speciaal persoon in gesprek dan komt het echt wel allemaal goed. 💋

Reputatie 2
Badge +3

Hallo, ik maak mij zorgen over jouw!

Je reageert niet meer op de berichten en dat zorgt er voor dat ik bang wordt, please verstuur een reactie als je ok bent!!

🙏🙏

Reputatie 2
Badge +3

je moet dit echt niet doen!!!

Reageer