wiet roken niet waard

  • 14 February 2024
  • 3 reacties
  • 55 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3

Oke dus ik heb 2 keer wiet gerookt en dit is meer voor mensen die eraan dachten om het te gaan doen.

doe maar niet.

Zelf vind ik dat het echt heel erg opgehypet word voor wat het daadwerkelijk is. Het enige wat het voor zorgt is dat je blijer/relaxter word en dat alles een beetje licht word, je kan honger worden en of het raakt uiteindelijk uit of als het laat is (dit had ik) val je in slaap.

Niks geweldigs gwn beetje chill vibes. Best wel overrated dus vind ik. 

Daarnaast kost het ook nog kaffes veel; gemiddeld 3 euro per joint.

Gewoon geld verspilling dus.

Niet aan te raden, kvoel me bedrogen door het internet 

 

3/10

 


3 reacties

Badge

Hangt ook erg van persoon af, Maar ik raad sowieso drugs gebruik af. ik gebruik zelf veel en van alles, niet handig en niet waard. blijf lekker “ongschuldig” het is simpel weg dom en in sommige gevallen gevaarlijk. doe je het wel lees je echt goed in en gebruik forums (dit zijn je beste vrienden als veilig gebruiker)

Reputatie 3
Badge +1

Beste, ik ben het hier zwaar mee oneens wiet roken is echt leuk.
 

Je hebt waarschijnlijk prerolls gehaald dit zijn meestal waardeloze joints. Voor beter effect dus zelf rollen, (of via een bong heb je al vanaf 10 euro of een dry herb vaporizer 50 euro spacecake 5 euro pijpje 10 euro en vast wel andere manieren).

wat je omschrijft is een indica joint dus je hebt zeker wel effect gekregen maar waarschijnlijk niet het gewenste zorg dus voor sativa wiet. dit word in procenten aangegeven bijvoorbeeld 50/50 of 70/30 (meestal is sativa het eerste cijfer niet altijd dus let goed op bij de coffeeshop of vraag er na), sativa geeft een lacherig effect en een blij euforisch effect. Terwijl indica meer zorgt voor een chill effect. Je hebt bijna altijd combinatie van beide een 100/0 bestaat volgens mij niet ik heb wel ooit 90/10 gezien (zelf rook ik meestal amnezia hase 70/30 is heel bekend)


Veel mensen drinken al alcohol terwijl de risico’s gelijk of groter zijn ligt een beetje aan of het op persoonlijk of maatschappelijk manier ziet. Als vervanging kan het goed werken ook omdat het dus helemaal niet duur is een joint 3 tot 5 euro en alcohol ongeveer een euro (bier) meestal drink je 3 tot 10 glazen alcohol terwijl je om high/stoned te worden maar een halve tot een joint nodig hebt en alcohol vaak veel drinkt. 
 

er zijn veel leuke effecten zoals de honger dan kan je veel eten alles smaakt namelijk lekkerder, muziek is ook een stuk mooier en je voelt een stuk meer. Je bent ontspannen wat voor mij heel fijn is slapen is makkelijk en je hebt geen kater wat vaak bij alcohol wel is. 

zelf rook ik niet dus heb wel last van hoesten dit is wel een nadeel, ik rook mijn wiet meestal met een bong of een dry herb vaporiser. De vaporiser is een stuk beter voor je maar is wel duurder omdat hij de wiet niet op brand, wat er over blijft kan je wel cannabis boter van maken en dus spacecake. Zelf vind ik de vaporiser een fijn effect geven maar niet zo lacherig meer rustgevend omdat het dus niet zo zwaar is op je longen hierdoor hoest ik ook niet. Toen ik net begon met wiet was het veel meer effect met vaporiser. Mijn bong is daarintegen wel erg zwaar voor de longen maar word snel goed high en met redelijk weinig wiet. 

Zelf raad ik aan eerst een paar keer joints te roken zelf had ik namelijk ook niet de eerste keren het leuke ontspannen lacherige effect waarschijnlijk omdat het natuurlijk heel spannend is de eerste keer. 

Reputatie 2
Badge

Bedankt voor je reactie, maar ik ben het niet met je eens. Zelf vind ik het erg leuk om wiet te gebruiken

 

Het is een beetje aan de dure kant, klopt, ongeveer 3 euro per joint of 12 euro per  losse gram. maar hier kan je als je in je eentje bent ook weken lang mee door gaan. met een vriend een aantal sessies.

 

De effecten van wiet zijn bij iedereen verschillend, sommige mensen zijn iets toleranter (kunnen er beter tegen) dan andere mensen, zelf word ik redelijk makkelijk stoned, vooral als ik het een aantal weken niet doe. als je namelijk vaak wiet gebruikt bouw je tolerantie op waardoor je steeds meer nodig hebt.

 

Zelf ga ik altijd veel lachen van wiet, word alles grappig, krijg ik honger, klinkt muziek veel mooier, smaakt eten veel lekkerder etc. waardoor ik dus graag stoned ben. ook word ik er rustig van in me hoofd

 

Dus ja, korte samenvatting:

Duur als je het te vaak doet, maar als je bijvoorbeeld 1x per 2 weken doet is 6 euro per maand niet veel

Lekker: muziek mooier, eten lekkerder (daarom altijd snacks kopen zodat je lekker kan eten)

Rustig in je hoofd (geen gedachtes meer)

lacherig (ALLES is grappig)

het is leuk om te doen, ik vind het persoonlijk wel leuk om gewoon een bong te gebruiken of joint ofzo. eventueel edibles (een koekje of cake dat je eet waardoor je stoned word)

 

Onthoud wel, high zijn is zo leuk als dat je het maakt, ben je dus in een sombere sfeer, gebruik het niet, want wiet maakt je emoties sterker. Probeer dus van jezelf een beetje lacherig te zijn en je zult merken dat wiet leuker word.

Reageer