Vraag

wat moet ik doen

  • 2 February 2024
  • 6 reacties
  • 261 Bekeken

Reputatie 1
Badge

afgelopen dinsdag (30-1-24) kreeg ik een peukje aangeboden van een vriend van me. Er was niemand thuis en kon ik dus zonder verwarring van familie mijn jas buiten laten luchten. dus toen heb ik voor het eerst gerookt. (Ik ben 14 jaar oud). Toen die dag erna op woensdag (31-1-24) kreeg ik er nog een aangeboden, ik dacht dat er niemand thuis was en nam hem alweer aan. Maar het bleek dat mijn broer thuis was, volgens mij merkte hij niks. 

vandaag (vrijdag, 2-2-24) ging ik voor school iets leuks doen en ging ik met mijn oude klas naar de appie (deze klas zit op het VWO en ik moest afzakken naar HAVO). Een oude vriendin van me uit die klas heeft in de zomervakantie met een jongen gekregen, die jongen heeft best een slechte invloed op haar. Ik kwam erachter dat zij rookte en zij vroeg aan mij of ik meeging, ik heb toen afgewezen. 

nadat wij uit de appie kwamen stak ik de sigaret op die ik eerder die ochtend gekregen had. Toen ik m’n eerste trekje nog niet eens gehad had hoorde ik iemand: “hallo meneer” zeggen. Ik keek naar links en zag mijn Engels docent. Zoals je je een beetje voor je kan zien schrok ik me de tering en zei hij tegen mij;” wat ben jij nou aan het doen?”. Ik zei meteen dat ik hem van een vriend gekregen had, wat in dit geval ook echt waar is. 

Ik ben bang dat hij dit tegen de teamleider of mijn mentor verteld. En ik weet ook totaal niet wat ik er nu aan kan doen. 


6 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hii,
 

Ik kan mij voorstellen dat je hier bang voor bent. Wat denk je dat het ergste is als het bij je mentor / teamleider terecht komt? Volgens mij mogen ze dit soort dingen niet zomaar met je ouders delen. 
 

Succes en sterkte gewenst in ieder geval. 
 

Xoxo

Reputatie 3
Badge +1

Heyy Hete peperman,

 

Wat knap dat je dit hier durft te delen.


Zoals je verhaal klinkt is het buiten de schoolgebouwen gebeurd. Dat betekent in principe dat jouw Engelse leerkracht het niet verder zou mogen vertellen aan iemand. Hij heeft er niks mee te maken wat jij buiten de schoolgebouwen doet.

Als hij dit dus wel zou doen zou je dit terug kunnen geven. Hoop niet voor je dat ie het doet. Denk er wel goed over na of je wil blijven roken, het is namelijk wel super schadelijk voor je lichaam en ongezond. En het ruikt ook niet zo fris. 
 

kusjes

Reputatie 5
Badge +3

Hii, 

 

Ik zie nu pas dat jij het bent @hete peperman 

 

succes

xoxoox

Reputatie 5
Badge +4

Dat je docent het gezien heeft is nu eenmaal gebeurd en daar zal je mee moeten leven . Het zal van hem afhangen of ie dat doorvertelt maar ik denk niet dat jij de eerste bent die hij ziet roken dus waarom zou hij daar een drama van maken ? Een tip , als je wil roken doe het dan openlijk : ik heb ook een tijdje heimelijk gerookt en het was een opluchting toen het uitkwam en ik het openlijk kon doen .

Reputatie 4
Badge +2

Eens met Ianka. Op middelbare scholen is Roken iets wat er bij komt kijken. Bij ons roken echt wel best veel mensen op school. Dus voor hem is het niet iets raars meer. Voor jou zal het gezien zijn heftiger zijn omdat jij het stiekem doet. Dat weet de docent niet eens misschien. En wat Ianka zegt. Als je wil roken zeg het. Ik ben zo blij dat het niet meer stiekem moet.

Reputatie 2
Badge

Ze mogen hier niks meedoen.

Dit is namelijk buiten schooltijd en juridisch gezien zijn jullie gwn kennissen, je docent mag dus niet op je mentor of teamleider afstappen met deze info.

Reageer