Skip to main content
Vraag

vraag voor mensen die roken/vapen/blowen

Piaggiozip31
Forum|alt.badge.img

Ik heb/had vrienden die vaak roken. Ze vertellen me dan altijd dat ze makkelijk kunnen stoppen. En doen er heel casual over. Is dit echt zo? Het is toch gewoon verslavend of is dit nog niet zo op jonge leeftijd?

7 reacties

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+4

Geen idee. Ik mag kinderen die roken niet zo. 

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • 17 reacties
  • 31 maart 2025

Het is zéker verslavend , voor iederéén . Ik rook al een tijdje  ( sigaretten , geen vapes) en heb geen spijt dat ik ermee begonnen ben , ik doe het graag . Maar ik weet intussen wel dat ik het heel moeilijk zal hebben als ik ooit wil stoppen . Ik denk dat jouw vrienden het probleem gewoon weglachen , als ze regelmatige rokers zijn zullen ze ook merken dat stoppen moeilijker is dan ze denken !

Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • 68 reacties
  • 31 maart 2025

Het is gewoon verslavend hoor! Ik rook zelf en stoppen lukt echt niet zomaar hoor. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • 68 reacties
  • 1 april 2025
fien5000 schreef:

Het is zéker verslavend , voor iederéén . Ik rook al een tijdje  ( sigaretten , geen vapes) en heb geen spijt dat ik ermee begonnen ben , ik doe het graag . Maar ik weet intussen wel dat ik het heel moeilijk zal hebben als ik ooit wil stoppen . Ik denk dat jouw vrienden het probleem gewoon weglachen , als ze regelmatige rokers zijn zullen ze ook merken dat stoppen moeilijker is dan ze denken !

Klopt! Mijn oudste zus zei altijd als mijn studie klaar is, ga ik stoppen met roken. Nou dat is ze dus niet.  Ik rook zelf ook graag hoor.  Rook jij veel?

Forum|alt.badge.img

Ik dacht toen ik het voor het eerst probeerde, ik ga sws verslaafd raken, maar voor mij bleek het echt niet verslavend te zijn. Verbaaste me wel opzich.

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • 17 reacties
  • 2 april 2025
Juultje6 schreef:
fien5000 schreef:

Klopt! Mijn oudste zus zei altijd als mijn studie klaar is, ga ik stoppen met roken. Nou dat is ze dus niet.  Ik rook zelf ook graag hoor.  Rook jij veel?

Wat is veel ,  zo’n twee of drie pakjes per week ongeveer  . Ik volg je posts wel , we lijken op elkaar (niet alleen qua roken) behalve dat ik geen zus heb maar ook wél een vriendin haha !  

Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • 68 reacties
  • 3 april 2025

*Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon*

@fien5000  Oh wat leuk! Ik ga je posts ook volgen! Rookt je vriendin ook?

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen