veslaafd aan drugs en roken

  • 6 September 2019
  • 2 reacties
  • 209 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi
ik ben 14 en ben zwaar verslaafd aan roken en drugs. Vooral wiet. Mijn punten van achteruit. Ik ben binnen 2 jaar van vwo naar vmbo gegaan.

Ik weet het echt niet meer.

Wat moet ik doen

Rea Plss

2 reacties

Badge

Hallo,

Jeetje..14. Er is een goede reden dat alcohol en drugs verboden is voor mensen onder de 18 jaar. Roken is slecht voor je, ongeacht jou leeftijd, maar vooral als jou hersenen nog aan het ontwikkelen zijn.  Je gaf in jou bericht aan dat jou schoolcijfers achteruit zijn gegaan, kan het zo zijn dat jij roken / drugs als uitweg ziet van jou problemen? 
 

Probeer je bewust te zijn van de gevolgen, die zijn er wel degelijk. Ziektes als astma en COPD maar ook long- of keelkanker kunnen hiervan het gevolg zijn. 

 

Denk aan de mensen die jou dierbaar zijn, niemand zou jou zo willen zien lijden. 

 

Heb je er al met een volwassene over gepraat? Die kan jou verder helpen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt gehad. 

groetjes.

Hallo Jornanoniem :)

Waarom ben je uberhaupt begonnen met verdovende middelen als je nog maar 14 bent. Het tast je ontwikkeling aan en je kunt er nare ziektes van krijgen zoals bijvoorbeeld hart en vaat ziektes of kanker. Longproblemen kunnen ook voorkomen. Je kunt praten met een volwassene erover die je vertrouwd maar als je dat niet durft en je bent bang voor oordelen dan kun je altijd met De Kindertelefoon chatten/bellen voor tips om te stoppen.

-Dr8gon99

Reageer