Skip to main content
Vraag

Verslaving

• 24 december 2024
  • 4 reacties
  • 67 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik had een verslaving aan zelfbeschadiging en rookte ook.

Nu elke keer als er iets me dwaars zit of het winter word wil ik weer beginnen hoe stop ik dit?

Alles helpt, dankje!

4 reacties

Nevadatjee
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • 115 reacties
  • 25 december 2024

Hi

je kan mss een rekkertje rond je arm doen en als je wilt snijden ofzo trek je aan dat rekkertje (het helpt niet bij iedereen) je kan het wel proberen en ja roken heb ik totaal geen ervaring mee 

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 530 reacties
  • 25 december 2024

Probeer het iedere keer uit te stellen, nee nu niet, misschien morgen, en dan morgen, nee ook nu niet want ik ben het aan het volhouden. 

En afleiding zoeken, elke keer als je die drang voelt.

Succes! 

Liefs 

Anoniem789

Forum|alt.badge.img

Bij roken heb ik zelf de pakjes weggegooit en niet opnieuw gekocht, want ik deed roken meer voor mn issues en niet om stoer te doen. Ik weet niet in welke situatie jij zit maar als er geen grote groep omheen zit word het wel iets makkelijker ig. 

En met sh heb ik eiland pleisters op mezelf geplakt zodat ik het niet deed. Maar alsnog scheurde ik die pleister eraf. maar uiteindelijk ben ik nu een half jaar clean, en ik weet dat jij het ook kunt ❤️

NightShadow
  • 184 reacties
  • 27 december 2024

Hey,

Vervelend dat je daar last van heb. Voor zelfbeschadiging kun je in dit ⬇ topic kijken. Staan handige tips in. 

Voor stoppen met roken heb ik op google gevonden (niet 1 specifieke site KT, dus heb geen bronvermelding)

1. Afleiding zoeken: Tekenen,knutselen, fietsen, afspreken met mensen, skaten, muziek luisteren.
  2. Ademhaling: Block-breathing, gewoon concentreren op je ademhaling, neus in mond uit ademen.
  3. Steun zoeken: Met mensen gaan praten die ook gestopt zijn of bezig zijn met stoppen.
  4. Vermijden van rooplekken: Achter supermarkten, smalle steegjes, fietsenrekken op school.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Je kunt het, en het hoeft niet in 1 keer, met 1 stapje per keer kom je ook vooruit. Succes

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen