Vraag

Rookt en drinkt mijn 14 jarige broer?!

  • 7 June 2024
  • 3 reacties
  • 109 Bekeken

Badge

Hoi,

 

Daar ben ik alweer! Ik heb via via gehoord dat mijn broer alcohol drinkt en wiet rookt en vapet. Hij heeft veel last van astma en ik wil niet dat hij hier nog meer last van krijgt. Mijn ouders zijn heel streng op vapen en roken, want mijn broer basketbalt heel hoog. Basketbal is wat hij het allerliefste doet, maar als hij gaat roken mag hij niet meer zo hoog spelen. Want mijn ouders brengen hem een aantal keer per week. Ik wil het niet voor hem verpesten, maar ik wil wel dat hij gezond blijft! Ik weet niet 100% zeker dat hij het allemaal doet, maar ik wil gewoon dat het goed met hem gaat. Hij is nog maar 14 jaar. Wat moet ik nou doen?! Ik wil hem niet snitchen, maar als ik het aan hem vraagt ontkent hij alles. Ik wil ook niet dat er heel veel ruzie komt. Maar ik wil er wel wat aan doen. 

 

Zijn er mensen met ervaring? Of tips? 

 

Groetjes!!!


3 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Misschien rookt je broer en je ouders hebben vast duidelijk vertelt dat het slecht voor hem is.  Zeker als hij astma heeft. Je kan met hem praten erover, maar ik zou hem niet verklikken. Het is aan hem. Wat vind hij belangrijker:  Basketbal (en als je een echte prof wil worden moet je dingen laten) of roken/vapen/blowen en drinken. Hoe leuk vind hij Basketbal? Maar het is niet aan jouw om hem te veranderen en dat lukt ook niet als hij niet wil. Dit is zijn probleem. Het enige wat jij kan doen is van je broer houden welke domme keuzes hij ook maakt.

Reputatie 7
Badge +17

Ik ben het helemaal eens met @Stoppelbaartje 

Ik snap dat je graag wilt helpen maar het is idd zijn keuze. Je zegt ook dat je geen ruzie wilt maar als je nu gaat snitchen ga je dat gegarandeerd krijgen.

Trouwens, als hij echt rookt is hij vanzelf wel een keer de lul. Het is onmogelijk om dat lang verborgen te houden. Je gaat het gwn aan iemand ruiken, helemaal als hij ook wiet rookt.

Reputatie 7
Badge +14

Zoals @tim16 zegt het is idd lastig om het lang verborgen te houden ivm adem. Wel kun je gewoon zeggen dat je het weet en dat je hem steunt. En dat hij er altijd over kunt praten met je. 

En dat je het natuurlijk niet aan je ouders verteld 

Groetjes @Anoniemxv 

Reageer