Vraag

Roken

  • 18 April 2019
  • 3 reacties
  • 296 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey ben 13 jaar rook niet en vind het ook niet stoer maar ik wil een beetje experimenteren maar voel me vooraf al schuldig ook omdat ik heb beloofd volgensmij met mijn vader niet te roken joint voor 18 en anders met hem.
Wil niet per se joints maar volgensmij is dat beter toch? (Pure) wiet. Lijkt me ook lekker.
-hoe kom ik eraan
-wat is jullie ervaring met joints op deze leeftijd?
-hoe wordt ik niet direkt zo stoned als een garnaal maar gewoon beetje stoned dat het na 1 uurtje weer weg is?

3 reacties

Hey!

Je wilt eens experimenteren met roken en drugs.

Nu denk je misschien dat het dan ook gewoon bij een keer proberen blijft, maar je zou er van schrikken hoeveel mensen verslaafd zijn geraakt door"een keer te proberen".
Je denkt dat joints beter zijn dan gewone sigaretten, maar hier kun je lezen waarom het tegenovergestelde waar is.

  • Hoe je er aan komt? Geen idee, het is verboden onder de 16jaar, met een reden!
  • Ervaring heb ik (gelukkig!) niet, wel kan ik je zeggen dat dit op jouw leeftijd juist extra gevaarlijk is. Je hersenen zijn namelijk nog niet volgroeid, op die manier kun je je hersenen aantasten waardoor je concentratieproblemen, depressies,... kunt krijgen.
  • Zeker als je de eerste keer gebruikt weet je lichaam niet wat het overkomt en zal het dus juist des te erger zijn.
Misschien denk je dat dit flauw is, of "pf, ik ben daar niet kwetsbaar voor", maar pas er mee op! Er zijn zoveel volwassenen die wensen dat ze niet 'die ene keer hadden geprobeerd'...!

Groetjes
Lot
Beste Lot, ik snap alles volkomen. Ik had dat inderdaad van langer inhalleren gelezen en had voorafgaand al tegen mezelf gezegd als ik het doe een of twee heisjes doe ik hem weg niet langer dan 1 seconde inhaleren.
Over de depressies ik heb een jonger broertje was depressief nu niet meer. Maar ik denk zelf dat ik daar niet gevoelig voor ben ik game ook en moest een keer voor straf 1 maand ps4 weg doen nou maakte me niks uit terwijl iedereen zei je bent verslaafd. Heb ook super veel energie en snap niet wrm ik depressief zou moeten doen heb het leven al van andere leukere kanten gezien. Mijn tante neemt cbd olie in dus en dat werkt blijkbaar goed tegen pijn roken kan ook weet ik.
De wiet kan ik trouwens zelf wel aankomen maar was ff vraagje. Ik heb soms een wietplant in mei krijg ik er een van een familie lid ik vind het leuk omdat ding te verzorgen maar ik kan ook een top afknippen voor mezelf. (Moet hem altijd volgroeit terug geven)
Depressie en verslaving kan iedereen overkomen.
Uiteraard hebben sommige mensen er een natuurlijke gevoeligheid voor, maar nog steeds kan het iedereen overkomen.
Een drugs/nicotineverslaving valt ook niet te vergelijken met een maandje geen PS4 spelen...
Daarenboven zijn er heel wat mensen die nu depressief zijn die vroeger ook heel optimistisch zijn.

Cbd-olie is inderdaad een medicijn dat voorverschillende syndromen,ziekten,... helpt, maar het heeft dus ook invloed op je zenuwstelsel en is dus geen middeltje om even te nemen, net als roken.
Je vergelijkt jezelf met je tante, heb jij een soort pijn waarvoor je het roken wilt gebruiken?

Reageer