Vraag

ik rook sinds kort

  • 5 November 2023
  • 41 reacties
  • 1090 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Ik ben een meisje van 16 en rook sinds kort. Ik weet dat het slecht is maar ik vind het lekker en mijn vriendinnen roken ook. Ik rook nog stiekem, maar wil het eigenlijk vertellen aan m'n ouders hoe kan ik dat het beste doen want ik wil gewoon ook thuis kunnen roken als ik daar zin in heb. Ik rook nu marlboro gold. Wat roken andere meiden en is lekker en misschien net iets goedkoper?


Dit topic is gesloten

41 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Ja , bah , een groot deel van mijn centen gaat in rook op , maar daarom stoppen doe ik niet . Mijn vriendin zit ook op mijn school , even oud maar in een andere klas . Zij wist dat ik rookte toen we iets begonnen , had er geen probleem mee  , dus ik rookte wanneer we samen waren . Het was al enkele weken later toen ze op een dag vroeg of ze er ook eentje mocht hebben . Die heb ik gewoon gegeven en de rest is geschiedenis . Ze rookt intussen ongeveer evenveel als ik .

Nee ik ook niet hoor. Vind het gewoon ook lekker ontspannen even een sigaretje roken. Mijn vriendin is een jaar ouder en zit dus ook in een andere klas. In de pauzes zien we elkaar gelukkig wel altijd even en we kunnen ook goed met elkaars vriendinnen dus super leuk. 

Mijne rookte al en toen wist ze het nog niet van mij haha. Ging ze heel ongemakkelijk vragen of ze mocht roken. Ik zeg ja hoor dan doe ik mee. 

 

Wel fijn ook dat jullie beiden roken is ook gezellig samen!

Reputatie 5
Badge +4

(onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

 

Ja , van mij moéten mensen niet roken hoor , maar ik vind rokende meiden wel iets hebben , het is geen fetish van me hoor , ik vind het gewoon leuk . Vraagje nog , heb jij al iets anders gerookt dan sigaretten ( shag , vape , wiet ) ? Shag heb ik nooit geprobeerd (vind ik vies) , vape wel geprobeerd maar niks voor mij , en van wiet blijf ik weg (ook nog nooit geprobeerd , ergens wel benieuwd hoe dat is maar bang dat ik dat ook lekker ga vinden) .

Reputatie 4
Badge +2

Hihi wat grappig! Ik heb dat dus ook met meiden die roken. Dacht al dat dat een beetje raar was maar jij hebt het gelukkig ook!

Shag heb ik wel een keer van iemand geprobeerd, maar vond ik niet lekker roken. Die stukjes shag in je mond bah. Vapen werd ik misselijk van. Wiet zou ik ook wel eens willen proberen ja maar ben bang voor hetzelfde als jij. Omdat ik best snel verslaafd was aan roken. Oeps

 

-onnodige quote verwijderd-

Reputatie 5
Badge +4

Alweer hélemaal dezelfde mening , dat wordt beangstigend haha !

Het was me wel  al opgevallen dat je nog maar twee maanden rookt (dacht ik ?) en je nu al evenveel rookt als ik na twee jaar ?

Reputatie 4
Badge +2

Haha ja we hadden echt soulmates kunnen zijn hihi.

Ja klopt. Maar dat komt vooral doordat we met de meiden al vaste momentjes hadden. En nu rook ik thuis ook vaak even na het eten en voor het slapen enzo. 

 

Ging dat bij jou geleidelijker dan?

Reputatie 5
Badge +4

Ik heb een tijd stiekem gerookt en in die periode was het af en toe eentje wanneer ik alleen thuis was . Na mijn outing als roker is dat snel gestegen maar even snel gestabiliseerd . Zoals ik al zei rook ik nu ongeveer evenveel als een jaar geleden , op een uitzonderlijke dag na (feestje , chillen met vrienden , ...) . Mijn liefje is meer zoals jij , die is op korte tijd veel gaan roken .

Krijg je niet teveel commentaar van je zusjes wanneer je na het eten een sigaret op steekt ?

Reputatie 4
Badge +2

Ja dan is het lastiger om te roken ook. Dat herken ik wel ja! 

Ik hoop ook dat het nu stabiliseert hoor. Is zo al duur genoeg hihi. 

Ja mn zusjes vinden het niks maar dat is de leeftijd ook. Niet dat ze nieuwsgierig worden nog ofzo. Krijg jij nog veel commentaar uit je omgeving?

Reputatie 5
Badge +4

De prijs gaat hier in Belgie volgend jaar wéér naar omhoog , bah .

Dat commentaar zal altijd blijven vrees ik , alsof ik zelf niet weet dat het ongezond en duur is . Thuis en op school is intussen iedereen het gewoon van mij , maar bij mensen die ik niet ken of lang niet gezien heb is het bijna altijd weer prijs . Krijg jij commentaar , hebben je ouders er vrede mee ?

Rook jij waar je zusjes bij zijn ? Als ze nu passief meeroken is er grote kans dat ze het later ook gaan doen denk ik .

Reputatie 4
Badge +2

Wat kost een pakje in België nu?

M'n ouders hebben er opzich wel vrede mee gelukkig. M'n moeder rookte ook toen zij jong was dus dat scheelt wat.

Nee ze weten dat ik rook maar als ik buiten sta zijn ze er nooit bij. Maar is uiteindelijk hun keuze.

Reputatie 5
Badge +4

@Lizz06 
Mijn Marlboro’s nu 8,70 .

Let dan maar op dat je mama door jou niet herbegint , haha  , krijgt ze geen zin wanneer jij er eentje opsteekt ?

Vind ik ook , ik ga niemand pushen om te roken maar ook niet tegenhouden . En een leeftijd plak ik er ook niet op , sommige 12 jarigen denken helderder dan sommige 18 jarigen .

Zijn er veel rokers in jouw klas ?

Reputatie 4
Badge +2

Hier is mijn Marlboro al 9.50. 

Mama zei deze week wel een keertje van het ruikt toch wel lekker nog steeds na al die jaren, maar ik denk niet dat zij weer begint hoor. Is al zolang gestopt.

Nee inderdaad! Ik ga ook niet iemand die ik ken een sigaret weigeren als ze er om vraagt. Is haar keuze.  Ja en jij met 17 ook al heel volwassen volgens mij:) zo kom je in elk geval over.

 

Vooral de meiden uit mijn klas roken. De jongens misschien 1 of 2 en bij jou?

Reputatie 5
Badge +4

Heb gehoord dat het hier naar meer dan 10 gaat volgend jaar .

Aiai  als je mama zegt dat de reuk lekker is , let maar op dat er geen sigaretten uit je pakje verdwijnen , haha!

Geen idee hoe “volwassen” ik ben , jij met de 16 lijkt me dat ook te zijn hoor !

Zelfde verhaal hier , méér rokende meisjes dan jongens , daar reken ik ook de vapers bij . Van wie ik het weet zijn er acht meiden aan de sigaret en vijf jongens . Enkele jongens zijn ook aan de wiet , bij mijn weten geen meiden .

Reputatie 4
Badge +2

Arme portemonnee. Ik wil met roken wel in Luxemburg wonen hihi. 

Haha ja dat zou wat zijn als ik mama betrap haha. Al weet ik dan nog niet of ik samen met haar ga roken. Toch een dingetje.

Dankje! Lief van je! Ja ik vind je heel volwassen. Jammer dat het anoniem moet blijven ben wel benieuwd naar hoe je eruit ziet enzo. Haha

 

Best veel rokers ook nog dus. Was jij een van de eerste rokers in je klas?

Reputatie 5
Badge +4

Ja , dat van Luxemburg weet ik , probleem is dat ze daar ook niet aan minderjarigen verkopen zoniet zat ik al op trein om inkopen te doen haha !

Haha , jij die je moeder zou betrappen , de omgekeerde wereld !

Ik heb donkerblond middelmatig lang haar , 1m67 lang en bruine ogen ,  en voor de rest doorsnee denk ik , zo heb je al klein idee .

Op meer dan 20 in de klas vind ik dat niet zoveel . En nee , ik was zeker niet bij de eerste rokers , sommige meiden deden het al langer en daar was ik best jaloers op voor ik er zelf mee begon , haha , het was awkward toen ik bij hen mijn eerste sigaret opstak  ! 

Reputatie 4
Badge +2

Haha een dagje Luxemburg anders! 

Zou best awkward zijn mocht ik haar betrappen ja!

Oh ja leuk een beetje een idee! Ik ben 1.63, slank, blauwe ogen en lang blond haar. En heb gewoon mn eigen kleur haar. 

Dus je wilde eigenlijk al wel langer roken? Ik durfde ook nooit hoor. M'n vriendinnen waren veel makkelijker. En pas toen eentje zei zullen we proberen om te roken durfde ik. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi, 

Dit topic gaat in tegen forumregel 5: chatten en bloggen is niet toegestaan. 
De reacties gaan niet meer over de vraag van de topicstarter. Jullie gaan off-topic. Om deze reden wordt dit topic nu gesloten.

 

groetjes, Mariska 

De Kindertelefoon