Vraag

hulp nodig bij stoppen met snijden

  • 30 December 2020
  • 15 reacties
  • 458 Bekeken

Reputatie 1

Hoi hoi!

Ik probeer al een paar dagen mezelf niet te snijden maar het lukt gewoon niet!

Hoe kan ik zorgen dat ik geen 'intresse' ofzo meer heb?


15 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hoihoi,

Hier heb je alles wat je nodig hebt! Veel geluk met stoppen.

-flopflop13🔴⚪️🔴

Badge +1

Hoii,

 

wat vervelend! Ik zou er als ik jouw was met iemand over praten dat je het doet (wrs denk je van : dat ga ik echt niet doen ik schaam me) maar probeer het toch te doen! Je krijgt daag echt geen spijt van.. ik zou als ik joiw was zeggen ofz: als ik me 3 dagen niet snijd mag ik iets lekker kopen of iets anders en als ik het wel doe moet ik een cadeautje voor iemand/meerdere mensen kopen van €20

Reputatie 1

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon.

@Hoii Dankjewel! 

Dat is slim, maar als ik er met mijn moeder over praat vind ze het dom dat ik mezelf snijd en vind ze dat ik toch biet zo'n erg leven lijd…

Maar daarom doe ik het ook niet…

Ze wil dan niet meer luisteren en zo kan ik let niemand praten...maar toch bedankt voor je tip van kopen!

Dat vind ik een erg goed idee! ❤️

 

Badge +1

Ooh das vervelend! Misschien je vader of zus/broer/mentor, leraar(es) die je erg aardig vind .Ik doe het ook wel een smet dat kopen en dan zeg ik dat ik echt iets moet kopen als ik het wel doe haha beetje appart idee misschien maar het helpt wel:))

 

Hoi hoi!

Ik probeer al een paar dagen mezelf niet te snijden maar het lukt gewoon niet!

Hoe kan ik zorgen dat ik geen 'intresse' ofzo meer heb?

hii, ik heb hier ook moeite mee. ik ben nu bijna 1 maand clean. het is nog steeds lastig. ik had het verteld aan mijn mentor, toen heeft zij dat vertelt aan de zorg coördinator op school en die heeft mijn ouders gebeld. ik praat er niet over met mijn ouders maar doordat ik het heb verteld voel ik toch meer druk om mijn best te doen. praten helpt echt. je hoeft niet per se te praten over waarom en hoe je het doet, maar als je bijv aan je vrienden vertelt dat je moeite hebt kan dat je motivatie geven. hou het alsjeblieft niet voor jezelf, dat maakt het erger. download de app ‘i am sober’ om bij te houden hoe lang je het niet doet en te chatten met andere mensen die het ook doen. heel veel succes!!

Badge +1

Hoii,

 

hoe gaat het nu met stoppen met snijden?:))

success💗

heyy

ik hoop dat het nu inmiddels beter met je gaat.

ik kan je niet echt tips geven maar ik kan wel helpen qua luisteren.

ik hoor nog wel <3

 

gr, Z

Hoi hoi!

Ik probeer al een paar dagen mezelf niet te snijden maar het lukt gewoon niet!

Hoe kan ik zorgen dat ik geen 'intresse' ofzo meer heb?

hii, ik heb hier ook moeite mee. ik ben nu bijna 1 maand clean. het is nog steeds lastig. ik had het verteld aan mijn mentor, toen heeft zij dat vertelt aan de zorg coördinator op school en die heeft mijn ouders gebeld. ik praat er niet over met mijn ouders maar doordat ik het heb verteld voel ik toch meer druk om mijn best te doen. praten helpt echt. je hoeft niet per se te praten over waarom en hoe je het doet, maar als je bijv aan je vrienden vertelt dat je moeite hebt kan dat je motivatie geven. hou het alsjeblieft niet voor jezelf, dat maakt het erger. download de app ‘i am sober’ om bij te houden hoe lang je het niet doet en te chatten met andere mensen die het ook doen. heel veel succes!!

geef niet op <3

Hoi hoi!

Ik probeer al een paar dagen mezelf niet te snijden maar het lukt gewoon niet!

Hoe kan ik zorgen dat ik geen 'intresse' ofzo meer heb?

heeyy, zo te lezen ga je door een moeilijke tijd? Ik weet dat praten heel moeilijk kan zijn. ik weet ook hoe lastig het is om te stoppen. als je niet wilt praten en zelf wilt oplossen moet je dit onthouden: als je je wilt snijden begin met schrijven. maak een deal met jezelf dat je stopt. schrijf dan op: hou ja aan de deal net zo lang tot je het niet meer wilt doen en weer een beetje rustig bent! je kan hierdoor heel hard gaan huilen en het nog vaker willen doen op dat moment. maar elke keer als je je wilt snijden, schrijf dan net zo lang door totdat je je weer beter voelt!

het kan heel lastig zijn, maar uiteindelijk zal het gevoel weg gaan en zal het steeds minder worden! je moet vol blijven houden en dat is lastig dat weet ik. maar mij hielp dit heel erg

Reputatie 3
Badge +2

hey sayoni woods.

ik snap het hoe je voelt ik heb een vriend die het zelfde deed hij is er voor een groet deel van afgekomen om anderen bezing heden te doen of er over te praten met een persoon die je vertrouwt, je kan ook hulp vragen aan de personen die je kent die jou willen helpen er van af te komen ik snap dat het moelijk is om te stopen maar mijn tip is ga iets doen dat je afleid er van zo dat je er niet aan denkt en vraag hulp 

-Deel reactie verwijderd door de Kindertelefoon- 

 

met veel liefs van: Sakura Sato. 

Hoi misschien had je het al gelezen maar :  

Dit is echt wel goed .

Succes ! Het is niet zomaar iets en ik hoop dat het je lukt !

Lieve groetjes Ellen -xxx-

Reputatie 1

Ah ja...haha, zal ik doen, maar kmoet nog effe wachten he! 😅

Reputatie 7
Badge +9

Hey @lou.the.real.man !

Zoals @Flopflop13 zegt, 

is een erg goed topic. 

Aub niet snijden omdat anderen je uitdagen, zo’n mensen zijn gewoon zielig en hebben vaak hun eigen leven niet onder controle. 


En @lou.the.real.man   Veel succes met stoppen!! Ik geloof in je :D

Groetjes, Sano07

Reputatie 1
Badge

Hoi, vervelend om te horen, ik heb wel een tip die kan helpen. Koop lijm en smeer dat oop je snijplekken als in een lijntje, als je dit laat drogen kan je het er aftrekken. Dit helpt voor veel mensen in ieder geval. En hebben jullie geen maatschappelijk werker op school die kan je er ook altijd bij helpen. En die heeft geheimhoudingsplicht. Dit betekent dat ze het aan niemand mag door vertellen, ook niet de directeur of je ouders. Als je dat niet hebt dan weet ik het ook niet zo goed.

Is het nu wel gelukt ???

Na een jaar

Reageer